söndag 16 april 2017

Ung kvinna säger att vi har rätt att förlåta synder


En liten snutt jag hittade i slutet på en annan video, filmen Holy Ghost Movie, denna hade inget att göra med filmen, men togs upp under diskussionen. Jag har hittat ett litet urklipp med snutten.

En av de mest fåniga, spökaktiga historier jag har från sjukhuset, är, att jag tog hand om en man som var medvetslös, och han var döende, och jag kunde inte kommunicera med honom. Jag visste inte om han var frälst, jag visste egentligen ingenting om honom.
Jag var i hans rummet och hjärtat saktade in, med snabbhet, och jag sa Jesus jag vet inte om han känner dig, vad ska jag göra i denna situation, och jag hörde honom säga, om du förlåter hans synder, så blir han förlåten. ( många applåderar, och låter jublande, fast tillbakadraget så, har svårt sätta ord på det, men det är som om de är glada upprymda över detta)
Så jag tänkte, är jag verkligen tillåten att göra detta? Jag känner inte riktigt till detta.
Så jag började medla för honom, och lösgjorde Guds närvaro över honom, och sa. Dina synder är förlåtna, och Fadern kommer möta dig idag, du kan gå in i Guds rike i kväll, och inom några minuter dog han.
Detta är otroligt, jag kan inte tro att jag har det, det.
Gud har satt dig på platser, och gett dig så mycket ansvar och så mycket auktoritet att göra det han vill att du ska göra.
Du vet inte vem du kommer möta i deras sista sekunder i livet, och få föra dem in i Guds rike.



https://www.youtube.com/watch?v=H4VpH1FKkSQ



Nej vi kan inte förlåta synder, det kan endast Jesus göra. Han var den som dog på korset för våra synder, inte vi. Romersk katolska kyrkan lär ut att Jesus beviljade Apostlarna rätten att förlåta synder och att dessa skickade det vidare till sina efterföljare (dvs. romerska katolska kyrkans präster) Denna lära är falsk.
Och vi kan inte förlåta en medvetslös, eller död mans synder. För att bli frälst behöver vi med munnen bekänna Jesus vara Herre och vi måste tro att Gud har uppväckt honom från det döda.

Kan Gud trots det nå igenom till en dödssjuk, medvetslös person och den i så fall kan be om förlåtelse och be Jesus visa nåd? Det är jag fullständigt förvissad om. Vi är inte döda förrän vi är helt döda. Och det finns extrema fall där en person varit medvetslös i 20 år och vaknat upp, och säger sig ha hört sina anhöriga, som långt borta. Men om Gud väljer att göra detta, och i så fall när, så är det upp till honom, inget alls som vi kan påverka.



1 kommentar:

  1. Om inte människan kan förlåta andra deras synder utan bara Gud, VARFÖR sa då Jesus följande ord
    ➡️"Ty om I förlåten människorna deras försyndelser, så skall ock eder himmelske Fader förlåta eder; men om I icke förlåten människorna, så skall ej heller eder Fader förlåta edra försyndelser." (Matteus 6:14-15) eller
    ➡️"Och när I stån och bedjen, så förlåten, om I haven något emot någon, för att också eder Fader, som är i himmelen, må förlåta eder edra försyndelser.»(Markus 11:25) eller
    ➡️"Förlåten, och eder skall bliva förlåtet.(Lukas 6:37) eller
    ➡️ "Om I förlåten någon hans synder, så äro de honom förlåtna; och om I binden någon i hans synder, så är han bunden i dem.» (Joh 20:23)
    ⬇️
    VARFÖR TROR DU JESUS SA DE ORDEN ❓❓❓❓❓❓

    SvaraRadera