fredag 14 april 2017

Joel Osteen avslöjad

En person saknar jag namn på så jag skriver A= annan okänd, O = Oprah Winfey, J = Joel Osteen, P = Paul Washer. B = Bibelverser som rullar i bakgrunden.

Panteism har beskrivits som Hollywood`s val av religion.
(För de som liksom mig, inte visste vad detta ord står för.
Panteism är en doktrin, lära, som identifierar Gud med universum, eller betraktar universum som en manifestation av Gud, en tillbedjan som tolererar eller tillåter alla gudar.)

Panteism ställer sig bakom idén att;
Gud ses bäst som en process relaterande till universum. Alla religioner och ateism, är lika mycket relaterade till universum.

Oprah blev inbjuden till Lakewodd church, Joel Olsteen´s församling. och hans 10 miljoner dollars hem.

B. Det är bara en väg till Jesus, skriften inte religioner, leder till Jesus Kristus.
Oprah Winfey; Detta är egentligen en diskussion, men O avbryter hela tiden, så jag skriver ner hennes sida av saken.
Det finns biljoner vägar att vara en människa, och många vägar, till vad du kallar Gud. Hennes väg kanske är annorlunda, och när hon kommer dit, så kanske hon kallar det ljuset.
Det spelar ingen roll om man kallar det Gud, under den tiden man går här, för vi ändar upp på samma ställe.
Det kan omöjligt vara bara en väg till Gud.

1Joh 9-11
Var och en som så går framåt, att han inte förblir i Kristi lära, han har inte Gud; den som förblir i den läran, han har både Fadern och Sonen.
Om någon kommer till er och inte har den läran med sig, så ta inte emot honom i era hus och hälsa honom inte.

Ty den som hälsar honom, han gör sig delaktig i hans onda gärningar.
Oprah med Joel Olsteen
O. så detta är den stora frågan, finns det många vägar att gå för att komma till den enda Guden?

J. Jag tror att Jesus är den enda vägen till Gud, men det är många vägar till Jesus.

A. En falsk religion, som lånar Jesu namn, men åstadkommer en falsk Kristus, är den värsta formen av hädelse.

B. 2 Kor 11:14 och detta är inte att undra på, Satan själv förskapar sig till en ljusets ängel.

O. Får du många påhopp för att du predikar välstånd? För vilken Gud vill att vi ska vara fattiga och eländiga?

B. Ords 22:4 Ödmjukhet har sin lön i herrens fruktan, i rikedom, ära och liv.
2 Tim 3:12 Så ska också alla de som som vill leva Gudfruktigt, i Jesus Kristus få lida förföljelse.

Mark 10:25 Det är lättare för en kamel att komma igenom ett nålsöga än för den som är rik, att komma in i himmelen.

J. det är så jag känner det med. Vem vill säga att vi inte ska leda våra barn bättre än förr? Att ha välstånd är inte bara materiella sådana, det är frid i sinnet, hälsa i kroppen. Det finns en tro att du ska lida mer, vara fattig, och må dåligt kroppsligt, jag ser inte Bibeln på så sätt. Jesus kom för att ge oss ett överflödande liv. Jag kan inte vara en välsignelse till andra, om jag är fattig, sjuklig, och inte är nöjd med mig själv.

B. Matt 6:24 Ingen kan tjäna två herrar; ty antingen kommer han att hata den ena och älska den andra, eller så kommer han att hålla sig till den förre och förakta den senare; Ni kan inte tjäna både Gud och mammon.

A. Jag tror predikanter som denna, och undervisar detta, verkligen hatar den sanna Guden. de hatar den sanna Guden, och är livrädda att folk ska få klart för sig, vem han verkligen är.

Jag har förresten checkat deras lista, och jag fann inte detta på deras, vill ha lista, ödmjukhet omvändelse, helighet, rent hjärta, lovpris, offer, osjälviskhet, utgivande kärlek.
Inte så mycket!
Så vad finns på listan?
Hälsa, förmögenhet, välstånd, framgång, alla temporära, materiella saker.
Du har blivit synliggjord, med denna lögn, förförelse, detta hedniska panteistiska perspektiv, av detta lurendrejeri, som gör folket i toppen av näringskedjan rika. Medans man gjort andra till sitt byte, andra som vill ha det, som deras världsliga sinnen vill ha.
Det kommer ur tro och välstånds rörelsen., vars slogan är sätt namn på det och begär det.

1 Petr 5:8Var nyktra och vakna, er vedersakare, djävulen, går om kring som ett rytande lejon och söker vem han må uppsluka.

Osteens personals samlade netto är runt 40 miljoner dollar.

P. Alla i det här landet tror sig frälsta, när de i själva verket är lika vilsna som (Alabama uttrycket) en boll i högt gräs. Men ingen vill peka på vad problemet är, och även om vi undervisar evangeliet korrekt, så går vi till detta, hur att inbjuda den som inte predikar ett sant evangelium, och får dem att hoppa genom några evangeliska rullband (rockringar) och säger ja till några lämpliga frågor, och förklarar dem frälsta. Och när de tror denna lögn, given av kristna ledare, (myndigheter), så när någon kommer efter det, för att predika evangelium, så vill de inte höra. För den religiösa lögnen har så stor makt och kraft.

B. Ords 16:25 Många håller sin väg för den rätta, men på sistone leder den dock till döden.

J. Jag känner att om jag kan vara ren och må bra inför Gud, då behöver jag inte, du vet, jag vill alltid lyssna på folk och ta emot god, bra kritik, men jag känner, att jag behöver inte svara inför dem, jag behöver inte svara inför Gud, så jag håller mig bara fokuserad på vad gud kallat mig att göra.

P. För den Gud de tillbett, inte är Bibelns Gud, den är ett påhitt av deras egen fantasi, en gud de gjort upp i sitt sinne, och sedan tillber de vad de gjort. Och han är mer lik jultomten än Jahve. Låt mig berätta något om falska lärare. Du tror så många gånger, att folk faller offer för falska lärare, och på ett sätt kan det vara sant ibland. Men det dominanta i skrifterna visar på, att, falska lärare, är Guds dom över folk som inte vill ha Gud, men i religionens namn planerar att få allt som deras köttsliga hjärtan vill ha. Det är därför en Joel Osteen, reses upp. De som sitter under honom är inte hans offer, han är Guds dom på dem, för de vill ha exakt detsamma som han vill ha; Det är inte Gud! Och vi kan radda upp dem alla ihop med honom.

Vi har dessa stora kyrkor, fyllda med oomvända, köttsliga människor, men i dessa kyrkor, finns det en liten skara, som helt ärligt vill ha Kristus. Dessa vill ärligt ha hans ord, de längtar ärligt efter att bli förändrade, de vill ha sann undervisning om Gud, allt de vill ha, är sann undervisning, och tillbedjan av den rätta Guden.
Jag vill berätta synden hos Amerikanska pastorer (svenska likaså) detta har orsakat många problem för mig, men det är sant. Denna lilla grupp av frälsta, överlåtna människor, i den lokala kyrkan, allt de vill ha är Jesus, och allt de vill göra, är det som är rätt, de vill ha renhet, sanning, de vill ha Kristus; Men pastorn, för att behålla denna större mängden av oomvända, tillgodoser deras behov. Så när han föder dessa köttsliga män och kvinnor, med köttsliga saker, så låter han Guds lamm svälta ihjäl, och han ska stå en dag inför Guds dom för detta.

B. 2 kor 6:16-18 Eller hur låter ett Guds tempel förena sig med avgudar? Vi är ju ett den levande Gudens tempel, ty Gud har sagt; jag ska bo i dem och vandra ibland dem; jag ska vara deras Gud, och de ska vara mitt folk. Alltså, gå ut ifrån dem och skilj er ifrån dem, säger Herren, kom inte vid vad orent är. Då ska jag ta emot er och vara som en Fader för er; och ni ska vara mina söner och döttrar, säger Herren den allsmäktige.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar