fredag 21 april 2017

Hämta inte din teologi från Kat Kerr

Hämta inte din teologi från Kat Kerr!
Postad 22 nov 2013 av S. Brinkmanned

P.M. skriver:”Jag hörde av en person som lämnat katolska kyrkan för denna rörelse / väckelse församling av Kat Kerr. Din åsikt?

Jag blir ledsen att höra att du känner någon som lämnar en kyrka för Kat Kerr´s församling!

För de av er som aldrig hört talas om Kat Kerr , så är hon en kvinna som hävdar att hon blivit upptagen av anden till himlen många gånger över en tidsrymd av 10 år, och hon har fått i uppdrag av Gud att avslöja/ berätta det hon sett. Kerr hävdar att hon fått två änglar tilldelade till sig för att assistera henne i sin uppgift och att dessa himmelska varelser levererade förordet i hennes böcker- ”avslöja/ berätta om himlen; ett ögonvittnes redogörelse”- vilket sägs vara ett budskap från Gud. 

Vi Hans trogna skriftlärde som skapades i början av Honom, för att tjäna Honom iHans gudomliga rike och uppteckna ordet till de vi sänts ut för; och dela och släppa ut Hans budskap till de som han litar på – är tacksamma för att vara del av Hans gudomliga plan i att avslöja himlen, säger dessa änglar i förordet till alla tre volymerna av boken.

Kerr hävdar att hon sett många platser i himlen, som till exempel; - Portalen där de älskade döda, går för att titta på sina älskade på jorden, . Hon beskriver också en gigantisk berg-och-dal-bana känd som”rusningen/ berusningen” - och hon säger också att det finns barnkammare, daghem i himlen som tar hand om/ vårdar barn från missfall eller som aborterats.

Utöver att bli visade runt i himlen har hon också fått profetiska visioner om saker som ska hända på jorden.
Hon hävdar att Herren bett henne säga till sitt folk; De nästkommande 15 åren kommer bli de mest spännande tiden att leva som en troende! Det kommer bli manifestationer av mirakler och tecken och under som inte har setts förr. Under denna utgjutelse, kommer Gud också välsigna sitt folk finansiellt, och de kommer kunna bära ut visionen, fullgöra uppdraget som Han gav dem, även om det var många år sedan. (Låter väldigt likt välståndsevangeliet i mina öron)

På sin webbsida listar Kerr sina religiösa referenser som att hon är en förkunnare sedan 1981, ”även om hon inte använder den titeln” Hon hävdar att hon fått mottaga siar smörjelsen som hon har använt de sista 25 åren. Hon var medlem av altar tjänsten i sin hemförsamling, och tjänade i semester Bibelskolan, likväl som hon var huvudansvarig i sjukhusteamet.

Jag är så hedrad att Gud valde mig för sitt uppdrag, skriver hon, även om jag inte bad om det; Han har mitt tillstånd att använda mig på vilket sätt Han vill.”

Jag upptäcker att jag instämmer med Hank Hanegraaff från det kristna undersökande institutet som besvarade en fråga om Kerr från en av sina lyssnare på sitt radioprogram. Hanegraaff påpekade att Kerr tror hon fått i uppdrag att avslöja sanningen till världen, men, sanningen hon delar ut är baserad på hennes erfarenheter, och erfarenheter är notoriskt opålitliga, och bör därför testas i ljuset av något inom en objektiv ram eller referens. I en biblisk världsbild borde ramen eller referensen vara Bibeln När du testar vad hon säger mot skrifterna, så ser du att de inte stämmer överens med sanningen.
Hans råd?
Lägg inte för mycket vikt vid Kat Kerr, och lita definitivt inte på henne för din teologi!



Bestämde mig för att ta en titt på några kortvideor, för att man ska kunna få lite inblick i hennes stil. Jag har förut sett några så kallade ”predikningar”, men aldrig skrivit ner någonting.

5 min bön som kan förvandla mitt liv, säger jag hua om, efter en minut har jag fått mer än nog av detta nonsens. Och så detta musik-eller-vad-jag-ska-kalla-det i bakgrunden, med dessa bubblor som flyter runt. New Age dravel. När jag kommer in 4 min då börjar hon binda in saker från Gud i sitt liv, till sin själ. Rent nonsens alltså, detta är inte bön.



Så tar vi nästa, hon har mått Gud personligen, detta trots att skriften säger oss att ingen kan se Gud och leva 2 Mos 33:20 ; Jaja!
En del saker är sant, men så har vi de där små felen som smyger sig in igen, som inte kan styrkas av bibeln. Hon talar om homosexualitet.
Fienden kan se saker i den andliga verkligheten som inte vi kan, så han kan ge sig på de som Gud tänkt ska göra mäktiga saker för honom, fienden ger sig på dem. Många hamnar i fängelse, många vill han döda, men han har hittat ett enklare sätt för att hålla dem fångna, genom homosexualitet. Jag låter Bibeln svar på det.

Rom 1:18- Gud hatar synden
Men Gud visar sin vrede från himlen mot alla människor som lever i synd och ondska, och som hindrar andra från att känna till sanningen om honom. De blir straffade därför att de inte vill lyda Gud trots att de redan känner till det man kan veta om honom. Gud har ju visat dem vem han är. Ända sedan världens skapelse har människorna kunnat se Guds oändliga makt och förstå att han verkligen är Gud. Man kan inte se hans egenskaper, men man kan förstå dem genom att titta på allt han har skapat. Därför finns det ingen ursäkt för dem som inte vill lyda Gud!
Trots att människorna kände Gud, vägrade de att tillbe honom som Gud och tacka honom. Istället ägnade de sig åt egna fantasier om tillvaron, och deras förvirrade sinnen fylldes av andligt mörker. De påstod sig vara visa, men blev istället fullkomliga dårar. Istället för att tillbe Gud, han som har all makt och aldrig kan dö, tillbad de avgudar, bilder av vanliga dödliga människor och av alla slags djur, både sådana som flyger och sådana som lever på land.

Gud lät dem därför följa sina egna begär, så att de utförde avskyvärda och skamliga sexuella handlingar med varandra. Istället för att tro på Gud, han som är sanningen, valde de att tro på lögner. De tillbad och tjänade det skapade istället för Skaparen. Han är den som ska hyllas för evigt. Ja, det är sant!

Eftersom de trodde på lögner, lät Gud dem ägna sig åt homosexuella aktiviteter. Till och med kvinnorna övergav sin naturliga sexualitet och tillfredsställde sina behov med varandra. Och männen slutade att ha naturliga sexuella förhållanden med kvinnor och började upptändas av begär till varandra, så att de utförde skamliga handlingar med andra män. På så sätt blev de själva orsaken till det rättvisa straff de fick för sin ondska. Ja, eftersom de struntade i det de kände till om Gud, lät Gud dem följa sina egna onda tankar, så att de gjorde sådant man inte får göra. Människorna fylldes av all slags ondska, elakhet, själviskhet, hat, avundsjuka, mordlust, aggressioner, svek och illvilja. Ja, människor skvallrar och ljuger om andra. De hånar Gud. De är kaxiga, stolta och skrytsamma. De hittar ständigt nya sätt att göra det som är ont, de är olydiga mot sina föräldrar, och de tänker aldrig på andra, utan bryter ständigt sina löften, eftersom de saknar både kärlek och medlidande. De vet att Gud en dag ska straffa dem med döden för det de gör, men ändå fortsätter de. Och inte nog med det: de uppmuntrar andra som lever likadant.



Hej Kat Kerr här, jag har en direktuppenbarelse ifrån Himlen till dig och den kallas tidsresor. Visste du att Gud kan förflytta sig till vilken tid Han vill. Han som vet början från slutet och slutet från början (Jes 46:10, felciterat, alltså tillägg)
Jag har inte bara sett himlen nu, utan jag har fått se den förut, innan Lucifer föll. Lucifer skapade är åt Gud
Jag har sett en del av tusenårsrikets regeringstid. Anledningen till att jag kan göra det är för att Gud är evig.
Han kommer ta många i dessa sista dagar på tidsresor.
Jag har fått komma tillbaka till Kristus uppstod och sett honom gjut ut sitt blod över nådastolen.

Ca 3 in; I de sist dagarna kommer Gud göra stopp stationer. Tidsvågor av är kommer komma över oss. Änglarna som kickas ner till dig i dessa sist dagar kommer fungera i dessa stoppstationer. De kommer komma på speciella besök. De kommer kunna stopp jordbävningar. Många av dem tränas just nu i helandetjänst, och de kommer komma ner med kroppsdelar.
Ca 6 in; Det kommer en tid av hemliga agenter. Vara en hemlig gent för Gud, innebär att du gör specialuppdrag för Honom.



Rent nonsens från början till slut. Överfokusering, eller snarare enkom fokusering på konstigheter om inte har något stöd alls i skriften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar