söndag 16 april 2017

Bethel kyrkan och B.Hinn bedrartillsammans miljoner


De bedrar miljoner: Bethel kyrkan och Benny Hinn tillsammans.
BY JEFF MAPLES · JANUARY 18, 2017 översatt av Ingemo.

Om du går till en evangelisk kyrka i Amerika, så har du förmodligen hört Bethel´s musik. Det betyder att din kyrka förmodligen betalar avgifter till Bethel kyrkan och deras artister, som i sin tur direkt stödjer kyrkans arbete. Sånger som ”This is amazing grace” av Phil Wickham och ”Love come down” by Bizzy B är populära sånger du förmodligen känner igen från din egen lovsångstjänst.

Att rättvis hänvisa till musik som lovpris / tillbedjan, är som bäst en fråga, men en sak är säker – deras musik stödjer den kyrka som backar dem. Och denna kyrka är Bethelkyrkan i Redding Kalifornien.

Bethelkyrkan tillhör den Nya Apostoliska Reformationen NAR och leds av Aposteln Bill Johnson. Bethelkyrkan är ett värmehus för teologisk error och kätteri. Bill Johnson och hans associerade är förespråkare för det kätteri som kallas WoF world of life = VaT värld av tro eller trosrörelsen, som undervisar att du genom dina ord, har möjlighet att använda dig av kraften i din tro, att förändra saker, med andra ord, dina ord har kraft i sig. Det undervisas också att denna kraft kan få fram materiellt välstånd och fullkomlig hälsa.

Bethelkyrkan är en väldigt karismatisk kyrka, som är känd för sina manifestationer av falska under och tecken. Tillverkade äromoln, babblande i tungor, falska profetior – allt tillskrivet den Helige Ande – och detta är återkommande saker på deras sammankomster.

Bethelkyrkan praktiserar också nekromani = svartkonst genom bisarrt praktiserande av gravsugning, eller blötläggning, där de tror att de kan suga upp smörjelsen ur en avliden persons kropp genom att ligga, sitta eller stå på dennes grav, Johnsons fru och medpastor i Bethelkyrkan är känd för att praktisera denna styggelse.

Paulus förklarar i 2 Korintierbrevet 11 att falska apostlar, som Bill Johnson, som leder människor iväg från den rena hängivenheten till Kristus (2 Kor 11:4) medans de predikar ett falsk evangelium och främjar en falsk ande (2 Kor 11:5) är förförare som maskerat sig som ljusets änglar (2Kor 11:13-14) och att deras ände kommer vara i samklang med deras gärningar (2Kor 11:15)

Trosrörelsebudskapet som proklameras i Bethel är utan tvekan att falsk budskap, och den Helige Ande är inte närvarande i verket i denna falska kyrka.

Även så borde det inte förvåna oss, att en annan falsk profet var närvarande på Bethel nyligen. 15 januari 2017 var den populäre trospredikanten ”kvacksalvaren” Benny Hinn var där på söndagens kvällsmöte. Bill Johnson la ut på FB, ”vilken otrolig ära det vara att få ha Benny Hinn med oss förra kvällen. Gud kom på ett mäktigt sätt och många människor blev helade. Som pastor Bill sa, Gud har hjälpt oss höja vattenståndet, på våra förväntningar, i Kristi kropp, på grund av Benny Hinn´s gåva. Vi står i skuld till din maktfulla, ja, till Gud”.

Som kyrkovakten rapporterar:
Benny Hinn har länge exponerats som en falsk lärare och profet. Han är även känd för att genom bedrägeri få människor att skänka miljoner till hans flotta extravaganta livsstil. Med sådan information tillgänglig för urskiljande kristna ledare, noterar vi att Bill Johnson tydligt och klart inte har några som helst problem att associera sig själv med en så farlig man och introducera Bethels föramling till denna bedrägerikonstnär. … och en ökänd bedragare är han sannerligen. Det är mycket vanligt att tros-rörelse förkunnare höjer sig själva över de moraliska begränsningarna av sina underordnade. Många gömmer sig bakom sin status för att rättfärdiga sina otrogna relationer. Benny Hinn blev stämd av en publicist för en av sina böcker för $250 000, för ett erkänd ”olämpligt förhållande” med en annan tros-predikant, Paula White. Benny Hinn är en falsk profet!

Bibeln definierar en falsk profet som en som profeterar falskt. Detta låter enkelt nog, men en del apologeter, som Michael Brown, har omdefinierat den bibliska användningen av frasen, till att betyda något helt annat – nämligen att någon kan profetera falskt, men det gör dem inte nödvändigtvis till falska profeter. Men här är vad Bibeln säger; När en profet talar i Herrens namn, om det som talats inte sker, är det ett ord som inte kommit från Herren; då har profeten talat ett ord i förmätenhet och du behöver inte vara rädd för honom. 5 Mos 18:22

Betänk nu profetian som Benny Hinn gav 1 januari 1990, han hävdade att den Helige Ande sagt detta till honom. ”Anden säger till mig – Fidel Castro kommer dö på 90-talet. Oh wow! En del kommer försöka döda honom och de kommer inte lyckas. Men det kommer komma en förändring i hans hälsotillstånd, och han kommer inte stanna kvar i makten, och Cuba kommer få ett besök av Gud”.

Detta hände inte, han sa något förmätet. Han profeterade även falskt när han påstod att Herren sagt till honom detta; ” Herren säger också åt mig att säga till er, att i mitten på 90-talet 94, 95, inte senare än så, kommer Gud förstöra det homosexuella samhället i Amerika. (stora applåder) Men Han kommer inte förstöra det med hur många har sett sett Honom som. Han kommer förstöra det med eld, och många kommer vända om och bli frälsta.

Detta inträffade inte heller, även här talade han förmätet för att se fler av hinn´s profetior se här, ”see here” i rött, men det översätter jag inte, och då måste ni öppna originalet.

Benny Hinn har bedragit många och lurat av dem miljontals pengar, med falska helanden, falska profetior och löften om välstånd genom sin falska undervisning. Bill Johnson och Bethelkyrkan förenar sig utan att skämmas med denna rörelse och har inga problem med att utsätta sina följeslagare för detta bedrägeri. De kyrkor som fortsätter stödja denna rörelse, genom att köpa deras musik och betala arvoden till dem, borde överväga att bryta alla band med dem. Bethelkyrkan och Benny Hinn är andliga otuktsmän, som föder, och göder sig på sina följeslagare. De har ett gudfruktigt yttre, men de känner inte dess kraft. (2 Tim: 3:5) de vänder sig mot de unga, de utan urskiljning och genom dessa taktiker förför de miljoner.

Men falska profeter uppstod bland folket, precis som det kommer finnas falska lärare bland er, som i hemlighet kommer föra in destruktivt kätteri, även förneka den Mästare som fött dem, och föra över sig själva snabb förstörelse. ”Men också falska profeter uppstod bland folket, liksom de bland er kommer att finnas falska lärare, vilka på smygvägar ska införa fördärvliga partimeningar och dra över sig själva plötsligt fördärv, genom att de till och med förnekar den Herre som köpt dem”.
2 Petr 2:1







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar