söndag 16 april 2017

Heidi Baker


HEIDI BAKER

Någon länk kan ha tagits bort efter det nya som trätt i kraft, jag har bytt ut en länk, och en skrven sak, har jg originalet på engelska någonstans sparat, ifall någon behöver se det.

I länken under, behöver man inte ens översätta hennes nonsens, när hon ligger drucken (läs redlös) i den heliga ande, eller försöker stå upp och tala. Det finns inget alls av helighet i detta beteende.
Att de kallar detta för den Helige Ande tar jag sån anstöt av så jag saknar ord.
Man saknar total insikt i vem Gud är och hur Helig och rättfärdig Han är, när man tillskriver detta beteende till Honom eller till Jesus som är Kungars Kung.

https://www.youtube.com/watch?v=ES1Bg4eq4zI


I den inunder ser vi när hon impar = överför den helige ande, ca 5 minuter in, kan man se pojkstackarn och hur mysigt han tycker det är med denna heliga ande, det är synligt både i ljud och bild, där han ligger och vrider sig, och skriker.
Om detta inte är en rejäl demonbesättelse, då vet jag inte vad.


Denna är bara ett par minuter lång, men jag tänker inte översätta allt ändå.
Jag har nämligen alltid funderat på vad de säger när de ber i sina falska tungor, hade en diskussion på chatten med Jon-Are för ett tag sedan om detta, nu när jag tänker efter, så drömde jag den natten om vad de sa också, kanske lägger in det efter.

New age´are säger ofta att de älskar Jesus, han är deras favorit guru, och Jesus är en av deras gudar. De tillber en ande som kallas Jesus, tillsammans med olika Babas, eller religiösa andar, av avgångna religiösa själar, av deras gurus. New age gillar inte teologier eller doktriner. De tycker vi ska acceptera, alla som säger att de älskar Jesus, oavsett namn på den religiösa rörelsen.

Men det jag fastnade för är ord som Heidi ofta säger, och därför ska jag översätta och lägga in vad det står på de två tavlorna.
Vill lägga till att hon ofta säger sheikha/ shaka baba, när hon ber i tungor.
Baba Rabba betyder bokstavligen den stora fadern. Han var en av de största samaritiska överste prästerna. Han tros ha levt under det senare trehundratalet eller första delen av fyrahundratalet.
Baba Sheijkh var premiärminister i Mahabads republik. efter att republiken övervanns, av Iranska armén 1947, blev han inte avrättad, vilket var annorlunda än för Quazi Muhammed. Han blev skonad på grund av sin religiösa ståndpunkt.

Här kommer översättning av en del av det hon säger.

Jag hatade faktiskt kyrkan, hatade missionsarbetet, älskade Jesus dock, Jesus är trevlig. Det är resten av er människor som gör mig sjuk.
Vad representerar en fisk ha, människor, själar. Jag gillar att det är många sorters.
Vet ni, Gud vill "mess-us-up = göra en oreda av oss", han gillar att sända in konstiga fiskar, underliga, konstiga fiskar.
Han gillar att sända in underliga, konstiga fiskar som bringar oreda till kyrkan.
Han gillar att bringa oreda till kyrkan, med massor av kärlek, gillar han att bringa oreda till din kyrka.
Se upp folket kanske simmar på dina mattor. Vara intim med de levande gudarna veta ett vidrörande från en levande gud.

2 Tess 2:8 Sedan ska den laglöse träda fram, han som efter Satans tillskyndelse kommer med lögnens alla kraftgärningar och tecken, och under. Med orättfärdighetens alla bedrägliga konster, för att bedraga dem som gå förlorade, till straff för att e inte gav kärleken till sanningen en chans, så de kunde bli frälsta. Därför sänder Gud villfarelsen över dem, så de sätter sin tro till lögnen.
För att alla de ska bli dömda, som inte satt sin tro till sanningen, utan funnit behag i orättfärdigheten.

Och så väljer jag då att lägga till den dröm, eller rättare sagt de drömmar jag hade. Jag hade hållit på och översatt och lyssnat på så mycket om villoläror att jag inte kunde hjälpa ställa frågan till Gud, innan jag skulle somna, vad säger de egentligen när de ber i tungor.
Den natten hade jag ett par, kanske tre drömmar och de var alla liknande, jag vaknade upp en gång emellan.
Jag var på ett stort event, en person på scenen sa att vi skulle be, och började be, och medans den bad i tungor, såg jag som en textremsa som översatte det hela till svenska för mig.
Kontentan av det som översattes var. Välkomna, nu kan vi börja att besätta er. Jag såg när detta rullades upp hur, det fanns demoniska figurer runt omkring, som började hånle, och gjorde sig redo.
En sak att lära sig av detta är be inte om något om du inte är beredd att ta emot ett svar.
För drömmar som dessa kan man vara utan.




Så har vi då en till Heidi, kortis, Lägg märke till att hon säger att hon vill vara helt besatt av Gud.

Diskussion mellan Heidi Baker och någon annan som man inte får se. så Heidi = H, Annan = A

A. Vad är det de säger?

H. Han är en gentleman

A. Han är en gentleman det åter som en överträdelse. Känns det inte som om han förödmjukar dig? eller dessa sortens saker. Kan du prata till hela denna manifestation grejen, (Jag får intrycket av att detta är taget ur ett större sammanhang nämligen)

H. Ja, vi kan vika oss för Gud, eller vi kan inte vika oss för Gud. det finns ett val i frågan. Det finns en ohelig ande, det finns en fiende, och när han tar tag i folk, jag ser.
Jag bor i Afrika, jag har varit i Asien, och jag såg vad fiende, vad den mörka kraften, den mörka kraften den mörka anden gör mot folk, han kastar dem runt, och han får dem att skaka, alla möjliga förfalskade saker. Han är en ande med, och när ande rör mänskligt kött, så reagerar mänskligt kött.
Så när en ohelig ande, en demonisk ande rör vi mänskligt kött, så reagerar det. Du kan se det överallt, alla som bor någonstans där de ser demoner komma och manifestera sig själva, kan se honom göra det. Det är alla,
Du behöver inte ens känna Gud för att se det, för det är helt klart, människor övertas och flyttas runt.

Den Helige Ande är en ande, han är Helig, han är Gud. Och han kommer att göra vad han tycker om, med vem än han gillar.
Och ju mer överlåtna / underkuvade vi är, ju mer kan han ta över, och desto mer kommer han att visa sig som Gud.
Så vi kan antingen vika oss för honom eller stå emot honom.

Och ibland gör han saker som är totalt utanför vår kontroll
Om han är Gud, han är tredje personen i treenigheten.
Varför skulle vi inte vilja böja oss för honom.
JAG VILL HA FULL BESITTNNING, jag bryr mig inte om hur det ser ut.
JAG VILL VARA FULLSTÄNDIGT BESATT AV GUD!
Jag vill vara en viloplats för honom, så det är, om han vill ha en vilostad, om han vill ha en boning, låt det vara oss.
Vem bryr sig hur det ser ut!
Det kan se tyst ut, det kan se våldsamt ut.


Jag har sett Gud ta människor och vända / vräka / kasta dem tre fyra rader bakåt, när de gjort bakåtvolter, som de egentligen inte kan göra. Jag har sett de mest blyga flicka, pastor José´s fru, Linda, hon är liten och nätt, hon var alltid tyst och blyg, ville inte tala inför en folksamling, och vi hade detta event för våra ledare, och hon satt alltid i hörnet tyst, och rädd för allting. Och jag fick se den helige ande, bara slå ner på henne, och hon började rulla som ett brinnande vedträ. jag menar helig rullning i detta århundrade.

Jag menar hon rullade fram och tillbaka, fram och tillbaka, och hon skrek och rullade. Och det var så kraftfullt och ingen ville stoppa henne, även om det såg helt bisarrt ut. Vi var liksom, Gud gör någonting, han är på henne. Ja, efter denna kraftfulla manifestation, så började hon tala överallt, hon började predika evangeliet, hon var helt orädd, absolut orädd. Och de tog in alla dessa gatubarn, och adopterade dem som sina egna ungar. Och makt och ära flödade bara rakt igenom henne. Så jag har sett den Helige Ande göra otrolig saker.


Trosrörelsen återvänder till Rom!

T = inlagd text V = videoklipp

T. Även Heidi Baker accepterar Romersk katolska kyrkan som en del av Kristi kropp. Baker säger; det spelar ingen roll vad de undervisar, eller gör, så länge de älskar Jesus. Sådan är laglöshetens ande.

V. Men han är ute under bordet, låter oaaaoooaa, och jag hade en vision, jag hade en vision av en stort, stort, stort nät. Jag var väldigt vid sidan av. Jag var gladdes så över detta stora nät, för jag tänkte, det är vårt nät, woow det är ett stort nät, woow det är ett stort nät, vi kommer fånga så många fiskar. Det är fantastiskt. Vi kommer ha den största fångst av fiskar världen någonsin sett, de flesta själar, flest barn...

Och jag hör Gud, han skrattar åt mig, hahahahaaa, skrattar åt mig. Han tycker detta är helfestligt. Sedan visade han mig, oooo, han visade mig Assemblies of God = Guds församlade,och the Nasareens, och the Wycliffes, och Bethel, och IHOP, och Katolikerna, oo Jesus, Han visade mig alla dessa olika delar av nätet. Och han sa, bara när ni arbetar tillsammans kan ni föra in skörden.

Bara arbeta tillsammans, vem bryr sig om vad det kallas. Vem bryr sig om namnet på det, om de älskar Jesus, arbeta tillsammans, älska varandra, arbeta tillsammans. Vad händer under floden, du börjar arbeta tillsammans, du börjar älska varandra, börjar älska Kristi kropp. Jag brukade..och de bara (chakalakabarabarachakalak. tungotalsrabbel)

T. - Heidi Baker hävdar att hon planterat 10 000 i Mozambique. - Enda sättet som Mozambique kan få mat, är att komma till hennes kyrkor. - Detta är vad vi kallar Amerikaniserad "ris skål"

V. Och den tredje planterade vi i Mozambique, och du var tvungen att gå til den kyrkan om du ville äta, absolut.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar