söndag 16 april 2017

Frukta Herren

Jag väljer att sno lite från en Amerikan och översätta det, för det är så väldans bra. Det blir en aning ändrat, eftersom vi är svenskar.
Varför tro på Gud och lita på att Gud ska leda oss att göra de svåra valen, och göra de nödvändiga ställningstaganden som vi behöver, för att leda Sverige närmre Honom och Hans råd, när vi helt enkelt kan ge efter för rädslor i stället och slippa undan allt ansvar för att sprida evangeliet.
Det är ju så mycket enklare att låta rädslan styra oss, än det är att leva i sann tro, och eftersom lätt är ett favoritord för många idag, så är det lätt att ge in för rädslan.
Nu är vi i Sverige kanske inte rädda för så väldans många saker, men ISIS är väl en sådan sak som många räds.
Tänk om Svenska kyrkor och församlingar är i verkligt behov av den rening som kommer genom förföljelse !
Tänk om falska kristna behöver rensas bort !
Tänk om statliga religiösa institutioner behöver försvinna !
Tänk om mega-kyrkor byggda runt mänskliga affärsmodeller behöver försvinna !
Tänk om Gud är på väg att använda förföljelse, för att göra det, och ge sin brud kraft innan Han leder henne till den oundvikliga segern !
Tänk om det som Sveriges kristna försöker undvika, är det Gud kommer använda sig av, för att svensk kristendom, ska försvinna !
Vore inte det trevligt ?
Skulle det inte vara häftigt med en allvarlig, kyrka som är fit och färdig för Gud, som reser sig ur askan som en phenix fågel, bort från att apati, och likgiltighet, bort från tillrättalagd biblisk okunnighet, bort från dess slöa, bekväma, och kulturella impotens, som svensk kristenhet lider av idag, och som för oss rakt mot helvetet ?
Vore inte det bra ?
Vore det inte underbart att till sist få se en seriös, mogen Kristusfokuserad kyrka, bevarad genom förföljelsens eld, som har svept bort allt, falskt bedrägligt, och alla förrädare, som finns ibland oss ?
Frukta Herren !
Och låt brickorna falla som de vill, allt enigt Hans plan. Allt till Hans ära, och till evig fördel för Hans folk.



http://www.firebreathingchristian.com/archives/13581

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar