söndag 16 april 2017

T.White flyr när kvinna tillrättavisar honom

Todd White flyr när han blir tillrättavisad av en kvinna, hotar att kalla på polis.

Av Seth Dunn 8 mars 2917
För alla som gör ondska hatar ljuset, kommer inte till ljuset, av rädsla att hans gärningar ska avslöjas John 3:20
Följande är en personlig redogörelse från Cindy McCann, en Texasbo.
Måndagen den 13 februari, startade som vilken annan dag som helst. Som en del av min normala rutin, satt jag i ett litet rum på gymmet, tillsammans med föräldrar till andra gymnaster, och såg på min dotters övningar av hennes golvrutin. Denna speciella måndag var mitt knä tungt av Bibeln och andra predikoutkast. John McArthur och Alistair Begg hade predikat på en konferens i min kyrka över helgen. Med hopp om att kunna samla ihop varenda litet frö av sanning som såtts i mig under dessa dagar av dessa fantastiska predikanter, så använda jag mig av min dotters övningstid, till att gå igenom mina noteringar som var rika på Bibelställen.


Dessa lärare är Gudsmän som riktigt delar upp sanningens ord, vers för vers. 2 Tim 2:15 - Med en vilja att försöka utöka kunskapen om Gud Kol 1:10 - Fylla mitt sinne med sanning Fil 4:8 - Och söka de sanningar som finns därovan Kol 3:1-2.


Jag bad att Herren skulle ge styrka till min själ. Jag skulle komma att behöva det; För snart skulle jag stå öga mot öga med en av de mest ökända falska lärarna i Amerika. Medans jag fortsatte meditera på Guds ord, passerade en bekant figur framför mig, och satte sig på metallbänken nedanför mig. Hans midjelånga dread lockar och livsstilskristendom.com ministry = tjänst, hade fångat mina ögon under tidigare övningstillfällen. Min nyfikenhet angående hans ”tjänst” hade vaknat till liv när jag överhört en annan gymnast mamma säga att hon kände igen honom från tv. Efter att jag hörde henne säga just det, så kände jag ett behov av att ta reda på vem denna man var, och vad han undervisade.


Hans namn är Todd White
Veckorna som ledde fram till den 13 februari hade jag spenderat timmar efter timmar, läsandes om Todd White och ”Lifestyle Christianaty = livsstil kristendom”. Jag hade tittat på det ena YouTube klippet efter det andra, om hans ”mirakulösa” tros helande och entusiastiska tårfyllda skrifter-fattiga skrävlande om hur mycket älskar sina åskådare.
White klär sig oftast i pråliga uppknäppta skjortor; han är ganska charmig. Medans han är på scen, så titulerar han kvinnor med honey=honung/älskling/sötnos och män som grabbar. Hans vänliga och karismatiska personlighet, är lockande för de som vill ha sina öron kittlade. Med en gladlynt ton erkänner han för sina lyssnare att han inte brukar förbereda sig själv. Inför att han ska ”predika”. Jag har sett honom timme efter timme och aldrig sett honom använda sin Bibel. Det finns ingen undervisning eller ens omnämnande av synd i hans undervisning; inte heller nämns omvändelse och nödvändigheten av förlåtelse. En åhörare kommer dock att få höra om hans eget värde.


Enligt Todd White ”bestämmer priset du betalar för någonting dess värde. Korset avslöjar mitt värde.” Efter att jag lärt mig om Todd White och hans tjänst, så hade jag tillräckligt för att varna fåren, men jag trodde aldrig att jag skulle komma öga mot öga med denna varg. Där jag satt bakom honom, började mitt blod att koka när jag tänkte på hans bedrägeri. Så vitt som jag vet, så har jag aldrig varit i sån närhet av en falsk lärare förut.


Min kropp darrade bokstavligen, inte av fruktan eller osäkerhet, utan för att jag sörjde över hans förvrängning av sanningen. Jag sörjer dessa själar som följer hans undervisning, de som tror att deras kroniska sjukdom inte helats för de helt enkelt inte hade nog med tro. Och mitt i denna situation, så bad jag Fadern att hjälpa mig att göra rätt sak. Jag bad om mod och frimodighet att stå upp för sanningen. Jag bad att han skulle ge mig orden ifall jag skulle tala. Som en kvinna som närmar sig en man på detta sätt, så var jag lite orolig.

Men jag förmanar er mina bröder, att ha akt på den som vill välla tvedräkt, och kan bli er till fall i strid med den lära, som ni har inhämtat; drag er ifrån dem. Ty såna tjäna inte vår Herre Kristus, utan sin egen buk; och genom sina milda ord och sitt fagra tal bedreger de oskyldiga människor” Rom 16:17-18

Ja kände mig något lite lättad när han reste sig och lämnade rummet. När han gjorde det så kom han så nära mig och min öppna Bibel i mitt knä. Vi utbytte blickar. Bara närheten till denna bedrägeriets mästare fick mig att darra. När han lämnat rummet kunde jag andas igen. Jag tittade över på min mamma, som satt bredvid mig, och drog bokstavligen en suck av lättnad.

Todd White´s närvaro i det lilla rummet, fick rummet att verka mycket varmare och trängre den det faktiskt var. Några få minuter passerade; klassen var slut och det var dags att gå till nedervåningen för att hämta min dotter. Når jag närmade mig de sista stegen såg jag White och överhörde honom säga till en kvinna om sin sista konferens och hur många som blivit helade. Kvinnan han talade med verkade vara förundrad. Jag gick lite närmare för att höra hans historia. Min dotter kom runt hörnet; hon blev också förundrad över vem jag stod i närheten av. Jag sa till henne att gå och tvätta sina händer, hon visste vad som skulle hända; Mamma behövde arbeta.


Min dotter 9ch jag studerar skrifterna tillsammans. Båda av oss förstår faran med vad falska lärare orsakar kyrkan och ansvaret som troende har att markera och avslöja dem. Tiden hade kommit för mig att reagera i lydnad inför Gud. Samtalet som Hr White hade med den andra föräldern hade kommit till sitt slut.

Han vände sig mot mig och log ett brett tandfyllt leende. Det var inte svårt att se eller förstå varför så många finner honom så tilldragande. Han är verkligen vänlig och lättillgänglig, det vill säga tills du rör om i grytan. Han hälsade mig med Hej och jag sa hej tillbaka. Han fortsatte med att fråga hur jag mådde, om jag var ok. Jag visste vad som skulle komma därnäst, jag hade sett det gång efter annan på hans videor.

Han närmar sig någon med intentionen att hela denne. Han tar upp medicinska frågor och lägger händerna på denne, för han har helandets gåva. Efter att be, så många gånger som behövs om helandet inte kommer efter första bönen, så är denne helad, antar man. Många förundranden och kramar följer på detta. Det finns över huvud taget inte något tal om synd, omvändelse eller behovet av en frälsare.

Och ha ingen delaktighet i mörkrets gärningar, som inte ger någon frukt, utan avslöja dem fastmer. Ef 5:11

Jag hade redan bestämt mig för att inte ta del av detta nonsens. Så jag såg honom i ögonen och sa; Jag vet vem du är. Jag tror han först blev smickrad. Gör du?, frågade han.

j = Jag alltså den som skrivit detta, t = Todd White

j. Jag jag känner till din tjänst.
t. gör du?
j. Ja, och jag vet att du är en falsk lärare.
t. Varför säger du det?
j. För att jag studerar skrifterna.
t. Och det gör inte jag?
j. Frälsningen kommer av tro och omvändelse. Du predikar inte det sanna evangeliet.
t. Sötnos, du har uppenbarligen inte hört mig predika!
j. Jag har gjort en undersökning. Den som kallar sig predikant och inte lär ut synd och omvändelse, det är en falsk lärare.
t. Jag vet vad ditt problem är, du är fast i religion.
j. Nej, det är inte problemet. Jag ber för dig.
t. Sötnos, du ber inte för mig
j. Kan du vara snäll och sluta kalla mig sötnos, Jag är inte din sötnos. Jag ber för dig att du ska omvända dig.
t. Du har ett ondskefullt hjärta.
j. Har du någonsin lyssnat till en predikant som delar Guds ord, Bibeln, vers för vers?
t. Varför skulle jag det? Jag har Guds ord!
j. Vilka predikanter predikar du i närhet av? Benny Hinn?
t. Jag tror att jag har predikat ihop med honom en gång. Jag går till inkörsport. Jag gissar du kallar Robert Morris också för kättare?
j. Det gör jag absolut. Han predikar inte heller rom synd. Jag ber för att du ska omvända dig.
t. Du ber inte för mig. Har du någonsin sett Gud göra under? Jag ser dem varje dag!
j. Det största undret av alla är när någon omvänder sig från sin synd och får ett nytt hjärta.
t. Jag ser mirakler varje dag. Ser du mirakler varje dag?
j. Dna mirakler är inte från Gud. Jag ser mirakler varje gång någon ger rätt respons på evangeliets sanna budskap.
t. Du har hädat den Helige Ande. Om jag inte var för Jesus Kristus, så skulle inte min dotter varit här.
j. Vad exakt menas med det?
t. Jag var en drogberoende i flera år och gud fick mig ut ur beroendet, gav mig min fru, och välsignade oss med en dotter.
j. Jag ber för dig och din famlij, och för er vackra dotter, och för att ni ska omvända er.
t. Du ska inte be för mig. Du har ett ondskefullt hjärta och är full av stolthet.
j. Varför säger du det?
t. För att du tror du har rätt.
j. Jag tror inte att jag har rätt, jag vet att Bibeln har rätt.
t. Gud är kärlek, vi ska älska varandra. Tillrättavisa mig är inte kärleksfullt.

Mot slutet av vår konversation , kom hans dotter och ställde sig där. Min dotter hade gått med min mor till vår bil. Utöver att säga saker som tydligt gjorde honom upprörd, så använde jag inte en otrevlig ton. Denna sammandrabbning fick mitt hjärta att brista. Jag gick tillbaka till min bil, tackade Gud för möjligheten att tala med Todd White att omvända sig. Det är klart sagt mycket enklare att klicka på dela knappen på FB för att varna flocken om de farliga vargarna. Det är ganska annorlunda att stå ansikte mot ansikte med dem som du avslöjar. Bröder och systrar, vi måste vara utrustade.

Snälla förstå detta, jag fann inget nöje i att avslöja Todd på detta sätt. Men som en som tror på Jesus Kristus, så tar jag vaktandet av Guds ord på allvar. 1 Tim 1:18-19; 6:20, 2 Tim 4:2-5. Denna man har fru och barn, han har en verklig familj av kött och ben. Att se hans dotter stå mdär bredvid honom, fick mitt hjärta att sörja. Jag var ärlig i allting jag sa till Todd, även o det att jag ber för honom och hans familj. Jag skulle inte vilja någonting hellre än att se denna man vända om från sina falska vägar, och ge Gud äran.

Inte visste jag att jag skulle se Todd igen, bara tre dagar senare. Jag hade ingen aning om att vi båda tillhörde samma fitnessklubb. Jag kunde inte tro mina ögon när jag såg honom på den elliptiska maskinen. Eftersom våra döttrar går på samma gym, så antog jag att jag skulle stöta på honom igen, men inte just här.

Jag såg honom innan han såg mig, så jag hade tid att be, samla ihop mina mentala noteringar och be om förbön från trogna syskon via text message. Sedan vårt första möte, hade jag sökt Gudlomligt råd och bokstavligen lyssnat och tittat på timmar av mer av Todd White´s predikningar och helande. När jag lyssnade så pausade jag och om och om igen skrev ner hans citat och jämförde/vederlade med skriften. Så vid detta vårt andra möte var jag ännu mer bekant med hans falska undervisning, än jag varit den första gången. Jag var redo att tala med honom igen. När hans maskin slutade, så slutade jag på mitt löpband. Jag gick över till honom och log.

J. Hej
t. Jag kan inte tala med dig.
j. Jag har funderat över vår konversation och jag skulle vilja tala lite mer med dig om några saker.
t. Jag är färdig med att tala med dig.
j. Du kan inte ens tala med mig i en minut? Kom igen, jag har några frågor till dig.
t. Jag ska till barberaren nedanför kl 11.00.
j. Bra! Jag kan promenera med dig, och tala medans vi går.
t. Nej efter den förra gången, så kom jag hem och talade med min fru och våra barn och vi bad tillsammans. Om du kommer i närheten av mig eller min familj igen, så kallar jag på polis. Om din dotter försöker något med min dotter, så kallar jag på polis.
j. Är du allvarlig?
t. JA!
j. (fortsättandes tala med honom) Du vet du kallade mig kärlekslös för att jag tillrättavisade dig. Har du läst Matteus 23 där Jesus tillrättavisar Fariséerna? Tror du det var kärlekslöst av Jesus?
t. Jag kan skrifterna, jag behöver inte höra dem av dig!

Han bokstavligen vägrade att ha ett samtal med mig och sprang sin väg. Jag finner detta ganska motsägelsefullt, eftersom han glänser med att han inte räds någon människa. Han berättar om en tid när han var villig att ta en risk att bli skjuten i huvudet av två beväpnade ligister i en mörk gränd, för att väldigt ödmjukt göra ett under på en av dessa mäns knän. Ändå, så springer han ifrån en förorts hemmaskolande mamma, mitt på ljusa dagen, omgiven av hundratals människor på ett välbesökt gym.

Missförstå inte detta, Todd är inte rädd för mig. Han springer från sanningen i sin kötts kraft. Jag kommer med sannolikhet möta Todd igen, och du får tro mig på mitt ord, jag kommer om igen vara redo i den Helige Andes kraft. Jag vill ge dig mina observationer av mina timmar med tittande och lyssnande till Todd White.

- Todd White använder inte Bibeln när han undervisar. När han citerar skriften, vilket är ovanligt, det är vanligare utan än med, så används citaten inte i kontext.
- Han hävdar att; Du är inte frälst så du kan komma till himlen, utan så himlen kan komma till dig och du kan förstöra helvetet som en krigsman och en som tagit värvning. Han har sagt, Du blev skapad för att stampa på helvetet.
- Det ser ofta ut som om han är på väg att läsa Bibelställen, men så hamnar han på avvägar och får sin publik att skratta och kommer inte frm till att läsa Bibeln.
- Han hävdar att det inte är Gud som tar ifrån oss, det är bara Satan som orsakar allt det negativa i ditt liv. Han är faktiskt sagt; Om Gud var i kontroll, Så kunde inte Satan stjäla, slakta och förgöra.
- Han säger att ryggont, tandvärk och hörselproblem är världens största problem.
- Han avslutar sina konferenser med alla åskådare springandes genom en ”eldtunnel” Detta är Todd´s mystiska praktiserande (han antas ha förlänats helandes gåva) där han lägger händerna på alla som går igenom tunnels och överför sin gåva på dessa människor, också.
- Han har sagt Hela skapelsen jämrar sig för att du ska manifestera Jesus.
- Hans vittnesbörd, och hans studenters vittnesbörd har ingen substans. Det är många löften om andliga välsignelser och förmåner, men ingen befrielse.

Dessa konversationer är inte ord för ord, utan så bra som Cindy kan komma ihåg dem.
Sammanfattat av Seth Dunn

http://pulpitandpen.org/2017/03/08/todd-white-flees-rebuke-of-woman-threatens-to-call-police/


Todd White Flees Rebuke of Woman, Threatens to Call Police

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar