söndag 16 april 2017

Stanley Frodham´s profetia


STANLEY FRODSHAM PROFETIA! (han som reste med Smith Wigglesworth):

Här ett urval på svenska från Stanley Frodshams profetia, detta är några meningar för dig som inte kan engelska så bra, ett “smakprov”. Men, sitt gärna med någon som kan engelska och gå igenom hela profetian:

När jag besöker mitt folk i mäktig väckelse och kraft så är det för att förbereda dem för det mörker som ligger framför oss. Med Härlighet skall komma stort mörker (i världen)”.

Lyssna noga om dessa ting, för i de sista dagarna skall det komma villoandar (1 Tim 4: 1). De skall vända bort många av de smorda. Många skall falla p g a olika lustar, och eftersom synden finns i deras liv…Många ska följa efter förförande och bedrägliga villoandar. Många (troende, förkunnare) finns redan mitt ibland Kristi kropp och förför mitt folk. Det är de som lever rätt som är rättfärdiga. Många täcker sina synder genom sin stora teologi och deras stora teologiska sätt. Men jag varnar dig om förförande andar som instruerar Mitt folk på ett ont sätt”.

De som utför mirakler och inte talar om rättfärdighet är inte av mig. De som har stora folkmassor som följer dem, men talar inte om renhet och helighet (omvändelse och helgelse) är inte av mig… Jag varnar er, med stor intensitet, att jag kommer att döma Mitt hus och ha en kyrka utan fläck eller skrynkla när jag kommer”.

"Åh, mitt folk, ge inte era hjärtan till människor, och håll inte människor i beundran, genom just dessa personer ska Satan få inträde in i mitt folk. Se upp för hur de förför. Tror du en förförare kommer öppet avslöja sina villoläror? Nej, han kommer att tala ord om rättfärdighet och sanning, och kommer att verka vara en tjänare av ljus som predikar Ordet”.
Bli inte lurad. För bedragaren kommer först att vinna mångas hjärtan, och därefter föra ut sina falska läror…Du skall ha ett vittnesbörd i ditt hjärta att de inte är av mig. Frukta inte, ty jag har varnat er. Många kommer att bli lurade. Men om du lever heligt och rättfärdigt inför Herren, din Gud, skall era ögon öppnas, och Herren Gud skall beskydda dig alla dagar av ditt liv”.

Därför uppmanar jag och befaller er, säger Herren, att studera Skrifterna angående förförande bedrägeriandar, för detta är en av de största farorna för kyrkan i dessa sista dagar. Jag önskar att du ska stå fasta i mitt Ord, och inte i personligheter eller människors tjänster”.

Om du verkligen kommer att döma dig själv (rannsakan, syndabekännelse och omvändelse), ska du inte bli dömd, när du söker mitt ansikte och i sanning av hjärtat vill bli renad av mig….Betänk ditt syfte i denna sista tid. Ibland skall alla stå upp emot dig och försöka med allt för att vända dig bort från den kursen av helighet”.

Herren måste förbereda dig till att vara en övervinnare i alla saker så att du kan fullfölja ditt lopp. Förföljelsen skall öka, likaså skall smörjelsen öka…Frukta inte dagarna som kommer, men frukta endast detta: att du ska leva på ett sätt som behagar Herren. Detta är en tid då jag upprättar Min kyrka, den ska verkligen vara utan fläck eller skrynkla”.

Spring inte efter den ene och den andre, för Herren har din frälsning i sin hand, det är i Honom och i Honom ensamt. Du ska inte vända dig till den herden eller till den där, för det ska vara en stor skingring (gallring) på jorden”.

"Många skall gå vilse eftersom de inte tillåter sanningen att bli en del av dem hela tiden. Men jag visar er i dessa sanningar, att de skall vara en del av dig, att du ska vara beredd och ha gjort allt, stå, stå fasta i denna sista tid. Han som har öron må höra vad Anden talar till sin kyrka”.
Källa: googla på ”Stanley Frodsham, prophecy”




P.S! i en kommentar satte jag in en länk till "Ytterligare om Hypergrace/Radikala nådesförkunnelsen!" , blogginlägget behandlar villoläran gediget med omfattande citat av Ekman och Gerdmar, läs gärna...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar