söndag 16 april 2017

Mer av T. White


Det är möjligt att Todd är uppriktig, även om jag inte tror det, och om så är fallet blir den stora frågan då; Varför umgås han med de som är osunda. Varför separerar han sig inte ifrån dem? När han talar om vikten av omvändelse, så låter han faktiskt uppriktig.


Det som stör mig med detsamma, är den så populära, så kallade blötläggningsmusiken i bakgrunden, som håller på non stop. Om han har samma ande som mig i sig, så kan jag inte förstå att han inte stoppar musiken på en gång. Men den ligger med nästan hela tiden, och när han äntligen stoppar den är det inte mycket kvar, och det varar inte länge, denna tystnad i bakgrunden.


Visst talar han lite om Bibeln och omvändelse, och läser lite ur Bibeln. Men mestadels talar han om under och mirakler, ett väldigt fokus på detta, trots att han säger något i stil med ” i dag ska jag inte tala om tecken och under”. Att han ens hamnar i detta dike, är för att han ska bevisa för dem att under behövs, så de förstår vikten av det hela, därifrån är det största fokuset.


Att säga att jag känner mig kletig och smutsig efter att ha spenderat nästan två timmar med att se på denna skit, 1.45 lite drygt, är en underdrift. Känns som jag behöver en dusch både invärtes och utvärtes.


Sedan har vi biten när han börjar sjunga, jag kallar det ”profetiskt”, då jag inte har ett bättre ord för det, men det är inte en profetia han sjunger ut. Detta händer två gånger, första gången är det längre. Det jag stör mig på om igen, är om han och jag har samma ande, varför slutar han inte sjunga och skriker med sina lungors fulla kraft, att folk ska hålla ”käften”, (förlåt men vara tysta låter för mjäkigt). För när han gör detta, så börjar en hel del busvissla, klappa i händerna och vråla jarop, som om de vore på en konsert.


Och jag stör mig också på det faktum att han har varit frälst i 11 år, och inget av det verk Herren ska ha gjort på insidan, syns på utsidan hos denna man. Han har fortfarande dessa rastaflätor, som är så förknippade med Reggae och inte minst Bob Marley, dess förgrundsfigur, eller guru, vad man nu vill kalla honom. Dessutom tillhörde han en av de som underhöll folk med denna musikstil själv.


Han säger han har svårt att lära sig texter i Bibeln, så han måste läsa Petrus första brev om och om igen i fem timmar för att något ska fastna. Kanske är det så att han har lätt att lära sig sångtexter, då de har en melodi till sig, men svårt annars.


Men jag kan inte hjälpa, att jag har mer frågor än svar.


https://www.youtube.com/watch?v=j7MzWV25O0c


Todd White – Hur man läser in sig själv i Bibeln!
Han läser inte bara Bibeln – han lever den! Eller han lever i den! Eller kanske är det bägge och? Oh, vänta Han är Bibeln.


Todd säger; Gud sa inte till dig att memorera skrifterna! Han sa till dig att bli dem! Super, som om vi inte kände nog press redan; nu är det meningen att vi ska bli Bibeln. Men det gör Todd tydligen redan. Han är trots allt Todd White, och han är; Mannen som är Bibeln!!


Låt oss se vad Todd White säger i denna video…


Han säger mitt liv är spetsat med så mycket skrifter, för jag lever i det. Du kommer höra så mycket från skriften komma ut ur min mun, för jag lever i den. Mina dagar är mättade med förståelse och jag växer i vem Gud säger att jag är. Jag läser inte Bibeln så jag kan predika, (säger mannen som predikar) Jag läser inte Bibeln för att kunna undervisa dig – läs aldrig Bibeln så ni kan undervisa människor.!! (säger mannen som undervisar människor; och denna video är ett utdrag av undervisnings lektioner som är över två timmar lång.) Du läser ordet – du ger dig in där och du säger ”Gud detta är vem jag är enligt dig, jag behöver bli vad denna bok säger!” (så vi behöver inte lära oss om hur stor Jesus är, vi behöver lära oss hur vi blir) ”Gud placerar detta inuti mig, så jag kan bli en levande epistel, känd och läst av människor.”


När Todd säger att bli en levande epistel, så menas det att vi ska bli skriften, han tar 2 Kor 3:2 och manglar det till oigenkännlighet. Här är vad denna text med de tidigare verserna inkluderade som kontext, faktiskt säger;


Börjar jag nu skryta över mig själv igen? Är jag kanske lik de människor som måste ha rekommendationsbrev med sig till er, eller vill få ett brev från er? Nej, det enda rekommendationsbrev jag behöver, är era förvandlade liv. Det brevet är skrivet i era hjärtan, och kan läsas av alla. Var och en kan ju se att era förvandlade hjärtan är ett rekommendationsbrev från Kristus själv, men utskrivet av mig. Det är inte skrivet med bläck, utan med Guds Ande som lever. Och det är inte skrivet på stentavlor, utan det är skrivet på ett levande material, era egna hjärtan. 2 Kor 3:1-3


Paulus säger inte här till folket att de ska ”bli Bibeln,” det är ju knäppt. I dessa församlingens tidiga dagar, så skrev folk rekommendationsbrev åt sina medlemmar, som åkte till varandra i de olika städerna. Dessa brev bekräftade mogenheten hos en lärare, så att församlingen kunde lita på vad de hade att säga. Paulus sa, att de troende i Korint liknande rekommendationsbrev för hans tjänst, på grund av deras mogenhet.


Vet du vad som är riktigt ironiskt med detta? Praktiserandet av mogna pastorer/lärare som hade ett rekommendationsbrev, liknar faktiskt väldigt mycket pastorer/lärare idag som har ett diplom från en Bibelskola, detsamma som Todd gör narr av i sin video! Inte bara det, men Aposteln Paulus var en briljant lärd i skrifterna, väldigt lärd! Så att citera Paulus för att säga till folk att de ska ”bi skriften” istället för att studera och memorera den, är väldigt vridet och syndigt.


Todd skriker sedan åt gruppen, ”Gud har inte sagt åt dig att memorera skrifterna! Han sa till dig att bli dem! (applåder...han är förmodligen väldigt lycklig att ingen ifrågasatte honom på denna punkten, för det är tvärs emot vad Bibeln lär ut och faktiskt undervisar oss) ”Och om du går till Gud med det, så kommer nåden styrka dig på så sätt som sanningen kallar dig till.

https://www.youtube.com/watch?v=4Gb_EyNYD00




När jag inte är runt folk, så är jag i min hemliga kammare med min Fader, jag söker min Fader i hemlighet så att när han belönar mig i det öppna, så belönar han mig inte med kraft, han belönar mig med honom, som är kraften. (så det är egentligen en hemlig formel att få kraft – utan att komma ut och säga det) Jag söker min Fader i det dolda, han belönar mig i det öppna. ”skriker verkligen nu för att understryka) Jag går in i mitt sovrum, så jag kan känna honom som skapat mig; så att var jag än går människor kan känna honom, för JAG LEVER SOM HONOM!! (applåder, tydligen är guds ord inte gott nog för någon att lär känn Gud, så Todd blir Guds ord. Wow tack Todd)


För resten, älskar du inte när grabbar som dessa talar om att spendera tid med Gud ” i det hemliga rummet?” hm, det är inte egentligen ett hemligt rum om du är på scenen och skryter om det.


Todd fortsätter med sin undervisning: Den enda som kan begränsa dig, är du själv; Gud kommer aldrig bromsa (dramatisk paus) Gud vill att du ska manifestera honom! Hela skapelsen jämrar sig för dig, så att du kan manifestera den du blivit skapad att vara! Hela skapelsen väntar på människan att bli manifesterade! Hela skapelsen väntar på dig! Polisen väntar på dig! Galleriorna väntar på dig!


Här kommer sanningen: Evangeliet tar bort bördan som dessa falska lärare försöker placera på dina skuldror. Hela skapelsen väntar inte på att människan ska bli manifesterad ”på det sätt han beskriver de”; det är en konstig kättersk undervisning som startades för flera decennier sedan, och det fortsätter poppa upp. Det är en total förvanskning av Rom 8:19 att säga att skapelsen väntar på dig. Här finns en väldigt hjälpsam artikel och en till om Latter rain rörelsen (se original i rött) och de ”manifesterade Guds söner” falsk undervisning med Todd.


Denna video är menad att handla om Hur du läser din Bibel, men den är 100% felaktig.



BIBELN PEKAR MOT JESUS

Notera att Todd faktiskt aldrig nämner Jesus?
Notera hur många gånger han hänvisar till sig själv? Efter att ha talat bara om sig själv, så började han tala om oss – och allt det vi är menade att göra, och hur fantastiska vi är. Det är inget misstag – det är hela meningen. Se på denna andra (emotionellt manipulativa) video av Todd (i rött på originalsidan) så att du kan se hur mycket tonvikt han lägger vid din och min storhet, och alla fantastiska saker som vi kan göra. Denna grabb skulle vara en bra rekryterare för armén


Gå in under mina villkor och låt mig undervisa er! Jag är mild och ödmjuk. Hos mig finner ni ro för era själar. Jag lägger inga tunga bördor på er. Matt 11:29-30


Tag mitt ok på er och lär ifrån mig, för jag är mild och ödmjuk i hjärtat, och du ska finna, att sanningen är, vi behöver inte ”uppbåda” mirakler för att ”vinna människor” för Jesus. Jesus har redan gjort miraklerna! Om Gud vill att vi ska göra fler mirakler, så är det upp till Honom: men när Todd befaller att vi alla ska gå ut och göra mirakler, så säger han att Jesus var inte nog, och han har väldigt fel. Gud r den som drar folk till sig själv, och tro är en gåva från Gud; Vi får det inte att hända i andra genom våra ”övernaturliga” aktiviteter. Den övernaturliga aktivitet som gjorde att Jesus Kristus kom till jorden i mänsklig form, och dog på korset för våra synder, och sedan demonstrerade sin makt över döden självt, genom att stå upp från det döda är NOG! Behöver vi verkligen lägga till en benförlängnings rutin för att förstärka Jesu avslutade verk? För att göra evangeliet bättre??


Men han sa; Om de inte vill lyssna till det som Gud sagt genom Mose och profeterna, så kommer de inte bli övertygade ens om någon uppstår från det döda. Luk 16:31


Ni älskar Jesus trots att ni inte kan se honom. Ja trots att ni ännu inte har sett honom, tror ni på honom och jublar. Ni fylls av en härlig och obeskrivlig glädje, eftersom ni vet att Gud snart ska belöna er tro och rädda er för evigt. 1 Petr 1:8-9


Jesus hade sagt till honom Thomas; du tror, för att du såg mig? Välsignade är de som inte sett men ändå har trott. Jesus gjorde många andra tecken i lärjungarnas närvaro, som inte är neskrivna i denna bok, men dessa är nedskrivna så att ni ska kunna tro att Jesus är Kristus, Guds son och så att du kan tro att du kan få liv i hans namn. Joh 20:29-31


Och ändå så finns det människor som inbillar sig att uppenbarelsen i Guds ord, inte är nog för att möta våra behov. De tror att Gud emellanåt går runt och har verkliga samtal med dem, talar med dem, tillfredsställer deras tvivel, vittnar om sin kärlek till dem, lovar dem stöd och välsignelser. Och som ett resultat får deras känslor vingar.; de är fulla av bubblande glädje, som blandas med självförtroende, och höga åsikter om sig själva. Grunden för dessa känslor är dock inte i linje med Bibeln självt, men vilar sig i stället på en tillfällig skapelse av deras fantasi. Dessa människor är helt klart vilseledda. Guds ord är för alla och envar; Han behöver inte ge speciella budskap till speciella människor.
Jonathan Edwards


Det finns fler saker, men de är på engelska, och de är alla i röd text, precis som de hänvisningar till länkar jag lagt ut.


http://www.piratechristian.com/messedupchurch/2016/1/todd-white-how-to-read-yourself-into-the-bible





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar