onsdag 26 april 2017

Profetiska väktarnas förändring och inblandning i den apokalyptiska påsen.

Profetiska väktarnas sakta förändring och inblandning i den apokalyptiska påsen
postad av Amy Spreeman 28/2 2016

Apokalyptiska scenarier säljer. Inte konstigt att det finns en frestelse i att förstärka skrifterna med extra bibliskt och alternativa framtida scenarier. Postmoderna lärare lämnar hastigt ”bara skriften” och lägger in mystiska komponenter, och profet cirkeln utgör inget undantag

Den inledande paragrafen ovanför skrevs av den som undersökte detta Sarah Leslie in 2013. Bilden är från en kampanjkonferens som händer i sommar. Vad ser du?
En av mina vänner bad mig att titta på en profetisk webbsida i kväll Prophecy Watchers. Eftersom jag inte hört talas om sidan, så bestämde jag mig för att t en titt. Det tog mig en snabbvisit, två sekunder, att bli väldigt oroad.
Var det den kända kombinationen av falska lärare med deras extra bibliska källor och böcker till salu? Jag tänker inte spendera tid med att varna dig om Nya Apostoliska Reformationen NAR inblandning av individuell medlemmar i denna grupp, annat än att visa dig på våran sida Dominionism/NAR white paper (inte översatt), vilket är en måste läsa om du följer någon av dessa gentlemän eller deras undervisning.
Nej jag tänker bara enkelt ge listan på namn på talarna på deras kommande profetkonferens, så får du dra dina egna slutsatser. Här är de som tagit varandras händer i andlig enhet:

Gary Stearman, Tom Horn, Chuck Missler, L.A. Marzulli, Randall Price, Bill Koenig, Avi Lipkin, Aaron Lipkin, Cris Putnam, Tim Mahoney, Joseph Farah, Paul McGuire, Derek Gilbert, Bill Salus, Stan Deyo, Bob Maginnis, Carl Teichrib, Joel Richardson, Michael Lake, Josh Peck, Doc Marquis, Douglas Stauffer, Tom Hughes, Ken Johnson, Jeff Kinley and Brent Miller.

Gary Stearman och Bill Salus startade profetiska väktare för några år sedan, och drog in folk som Jonathan Cahn, Chuck Misssler, Tom Horn, WND´s Joe Farah och Avi Lipkin en ikce Messiansk jude som avvisar Kristus som Messias Alla deras böcker finns till försäljning på profetiska väktarnas sida, ihop med böcker om aliens, UFO´s och Nephilim.

Kanske har du några bar som du följer på denna lista. Om det är fallet, så kanske du ska ta och fråga lite frågor om vilka de går hand i hand med. (Inte för att Matteus 18 applies to public teaching or partnerships = gäller för offentlig undervisning och partenrskap. Det skulle vara en bra sak att göra för dem och för deras får.

Bill Salus har undervisat fåren från skrifterna, sina drömmar och syner som han kallade; ”nu profetiorna”.

Tror du att Gud fortfarande arbetar genom drömmar och syner? Bill Salus gör det, för några månader sedan vaknade Bill mitt i natten, efter att ha hört dessa ord i en dröm; ”profetiorna nu”
Bill var övertygad om att det var ett budskap direkt från Gud. När han tänkte på att somna om så ringde det i hans mobil. Det var ett samtal från någonstans i Afrika, och de kunde inte ett ord engelska! Nu alldeles klarvaken, tog Bill det som ett tecken och han började skriva som han aldrig tidigare gjort, i total avskildhet i 4 hela månader!

När saker kommer upp till ytan i Mellanöstern, verkar nationerna i världen om igen inställda på strid. Israel, Ryssland, Syrien, Iran, Egypten, Saudiarabien, Jordanien och USA. Kommer vi få se 3:e världskriget? Är den tiden inne nu? Kommer Psalm 83, Esekiel 38, Jesaja 17 och Jeremias 49 att nu snabbt bli uppfyllda? Detta är verkligen de nuvarande profetiorna.


Det här är inte din farfars pre-trib = uppryckt innan vedermödan, premillennialism = före årtusende ism

Kommer du ihåg när profetia enkelt menade att fokusera på GT´s profetiska skrifter som pekade på Jesus förkroppsligande och återkomst, och att berätta för våra älskade och främlingar om det hopp vi har i Kristus? Som Sarah Leslie rapporterar i sin THE RISE OF APOCALYPTIC PAGANISM IN THE CHURCH: BIBLE PROPHECY IN CRISIS =Uppresandet av apokalyptisk hedendom i kyrkan: Bibelprofetiorna i kris, artikel, många prominenta evangeliska lärare bekänner fortfarande sig till en bas av före årtusende syn, Men det har skett en stegvis förändring i en del cirklar, som blandar new age och mytologi:

"Den postmoderna evangeliska kyrkans eskatologiska undervisning är i ett tillstånd av omarbetning och förändring. Det är inte längre möjligt att kategorisera ändtidens undervisning enligt gamla stadgar, kännbara ”Postmillennialism = efter årtusende ism”, ”Amillennialism = ett tusenårigt ism och ”Premillennialism = före årtusende ism”.

Det finns framväxande permutationer/systemtips i dessa undervisningar, hybrid eskatologier som blandar in ”New Age´s utvecklande framfart, kvantfysik (inklusive kvant/mängd andlighet), "förkroppsligande Kristus”, "Föregångare eskatologi", ”science fiction = vetenskapliga påhitt”, ”UFO kunskap”, ”hemliga koder”, ”antik hednisk mytologi”, ”astrologi” och ”apokriska skrifter”.
Resultatet är en profetisk mish-mash/soppa. Dessa konstiga nya konfigurationer av eskatologi är apokalyptiska till sin natur, och de går långt över de framställningar som vi finner enbart i skrifterna. Postmodern ändtids profetia reflekterar inte längre evangeliets ödmjuka frälsningsbudskap, inte heller finner det hopp i Jesu Kristi återkomst. Source  inte översatt
Om du läser länken över, så hittar du Leslie´s punkter om flera lärare som gör detta, inklusive medlemmar och grundare av profetiska väktarna.


http://bereanresearch.org/prophecy-watchers-morphing-into-a-mixed-apocalyptic-bag/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar