söndag 16 april 2017

Hillsong


Hillsong

Eftersom jag inte själv kände igen namnet började jag i den änden av det hela. Mitt hjärta gråter får jag erkänna.

Carl Lentz är pastor för Hillsong i NYC en kyrka mitt i hjärtat av Manhattan, deras passion är att tjäna staden och påverka globalt. Man kan hitta mer information om dem om man googlar.

Hillsong har med näst intill naken cowboy
25/5 2016 Jeff Maples·

Rom 12:1-2
Så förmanar jag nu er mina bröder, vid Guds barmhärtighet att frambära era kroppar till ett levande, heligt och Gud välbehagligt offer, er andliga tempeltjänst. Och skicka er inte efter denna tidsålders väsende, utan förvandla er genom ert sinnes förnyelse, så att ni kan pröva, vad som är guds vilja, vad som är gott och välbehagligt och fullkomligt.

Nej vi är inte bokstavligen i Babylon , detta är på riktigt gott folk. Vi har nyligen berättat för er om Hillsong UK som hade den sex perverterade Austin Powers som medverkande i en kvinnokonferens i London.
Ja, om detta inte var vänligt nog, i en nyligen anordnad konferens i Hillsong N.Y. , så var detta mer besläktat med en cykeltävling i DC än något som skulle komma ut från en bekännande församling.
Ledande pastor Carl Lentz, ses på scenen med andra Hillsong pastorer, Terry Christ, Bobby Houston, och möjligtvis även Joel Houston, sjungandes och dansandes med en man i bara kallingarna och cowboy hatt, till "New York, New York" Du måste se det själv för att tro det.


Bilden bortagen från sidan p.g.a. nya reglerna, men här är två länkar till Youtube där man kan se det. 1:a är 39 sek. lång, den 2:a är 5,48 lång och vi kan i den se hur färgat av världen det är.


CarlLentz till Oprah Winfrey man behöver inte vara kristen för att ha en relation med Gud.

18/10 2016 Jeff Maples·

1 Tim 2:5-6
Ty en enda är Gud, och en enda är medlare mellan Gud och människor; en människa Jesus Kristus, Han som gav sig själv till lösen för alla, varom och vittnesbördet skulle frambäras när tiden var inne.


I en intervju nyligen på Oprah`s nätverk, sa Carl att han hoppas att kyrkor som dessa ska förändra sättet som folk upplever sin relation med Gud.
Oprah frågade då Carl Om han trodde bara kristna kunde ha relation med Gud.
Hans svar var.
Nej jag tror att när Jesus sa; jag är vägen, sanningen och livet, så läser jag det som att Jesus sa, jag är en vägmarkör, en karta. Så jag tror att Gud älskar människor så mycket att oavsett om de accepterar eller stöter bort honom, så är han fortfarande nådefull, och han rör sig fortfarande, och han ger massor av blinkande rödljus, för chanser att göra en högersväng (right = höger men också rätt), när du kanske tagit en vänstersväng.
Men jag tror Gud älskar människorna, och det är vad evangeliet handlar om Kärlek.… ingår i klippet under.


Detta är inget annat än Oprah´s evangelium. Ett universellt evangelium, om att Gud älskar alla. Carl förklarar för Oprah att människor lägger ner alldeles för mycket tid på att göra det sin egen väg, i sin egen styrka, och det fungerar inte.
Vårat sätt är att säga, hallå, om du tillåter Gud, om du böjer dina knän inför Gud, och erkänner att du behöver honom, om du gör det och Herre... det finns ett ögonblick där min omvändelse är viktig, och det är just nu, jag lämnar över mina nycklar, just nu...
Jag tror kristnas egendom tittar i spegeln och säger, ok, jag kommer inte klara det, jag kan inte göra nog, Gud jag behöver dig, och i det ögonblicket, tror jag det finns ett förgrund om frälsning, som du inte kan förfalska på något annat sätt.

Detta är presentationen av evangeliet till Oprah. Märker du vad förgrunden om kristendom är? Det är i alla fall inte Jesus, faktum är att Han inte ens nämns i presentationen av evangelium.
Man ska se sig i spegeln och säga till Gud att man inte klarar av det.

Carl´s budskap tilltalar massorna, och människor som Oprah, för att det är vittomfattande, och placerar inte Jesus, i förgrunden till evangeliet, det placerar människan och hennes val i centrum.

2 Petr 2:1
Men också falska profeter uppstod bland folket, liksom jämväl bland er falska lärare kommer att finnas, vilka på smygvägar ska införa fördärv-liga partimeningar och dra över sig själva plötsligt fördärv,, i det att de till och med förnekar den Herre som har köpt dem.


Charles H. Spurgeon 1

Det är varje kristens plikt att be emot Antikrist, och ingen människa borde behöva fråga sig vad en Antikrist är. Om det inte är den kätterska kyrkan i Rom, så finns det inget som kan kallas detta namn.
Det sårar Kristus eftersom det berövar honom Hans ära, för det lägger sakraments-verkan framför hans försoning, och lyfter en bit bröd i stället för Frälsaren och lite vatten i stället för den Helige Ande, och sätter en vanlig felbar man, lik oss, som Kristi ställföreträdare på jorden.
Om vi ber mot det, eftersom det är emot honom, så ska vi ändå älska personerna även om vi hatar deras misstag; vi skall älska deras själar, även om vi avskyr och skyr deras dogmer. Och så en kommer livet i våra böner sötas eftersom vi vänder våra ansikten mot Kristus när vi ber.

JD Hall 30/7 2015

Tar din kyrka in lovsångs musik från Hillsong?

Hillsong är grogrund för falska omvända, och inkluderar som t.ex homosexuella paret Reed Kelly och Josh Canfield, i New York.

Australiens förra lovsångs pastor Darlene Zschech har tagit den kätterska naturen till dess högsta nivå.

Ha ingen del i mörkrets gärningar som inte bär någon frukt, utan avslöja den desto mer. Ef 5:11

Zschech har istället valt att bära falskt vittnesbörd till världen, hädande den Helige Ande, genom att linka oheliga egenskaper till honom, som han inte gjort. I en blogg för inte så länge sedan skrev hon.

Jag skriver detta i luften mellan Singapore och hemma, efter en fantastisk tid iväg, där jag talat, lett lovsång, skrivit sånger, och umgåtts med underbara vänner.
Och att få se vad den Helige Ande gör runt om kring i världen, tar nästan andan ur en.
Även de saker som gör oss olika, som Guds färgglada kyrka, är otroligt, när den Helige Ande kommer nära.
Hans roll i vad vi erfar i vårt efterföljande av Jesus, gör oss så väldigt lika varandra.

Vad hänvisar hon till?
Hennes nyliga kapitulation till Rom, Vatikanen på ett ekumeniskt event lett av den Romersk katolska kyrkan.
Don Moen en Amerikan, också lovsångledare, med nära band till Hillsong och Zschech medverkade också, och sa i en artikel i Kristna idag.

Detta event för protestanter, katoliker, och judar samman, när vi ber för våra bröder och systrar, i Kristus som blir torterade, dödade och förföljda över hela världen.

Den Helige Ande leder inte kristna in i ett ekumeniskt multiGud, tillbedjan och lovsång event, som anordnats av en gammal fiende till evangeliet, RKK, helt motsatt faktiskt. Den Helige ande leder folk ut från Rom.

Zschech har blivit förledd, som så många andra från Hillsong, att doktriner inte har betydelse i det kristna livet, och att alla som nämner Kristus, Romerska katoliker, homosexuella, oomvända syndare, kort sagt alla, så länge som du nämner Kristi namn, så är vi alla enade, i den bekännelsen. Hon fortsätter,

Jag var inte där för att döma, eller bli en katolik, jag var inte där för att se mig omkring. Jag var där för att lyfta upp namnet Jesus. Utan tvekan eller kompromiss, för som jag har lärt mig över många år, att om Jesus är i centrum kan vad som helst ske.

Ok, Darlene låt oss inte döm, låt oss hoppa på tåget av må-bra- musik, människo-centrerad, klämmigt-tal och motiverande tal, medans vi dömer dem som verkligen vill hålla sig till sunda doktriner, och se människor bli frälsta på riktigt genom tro på Jesus.

Ett budskap predikades om kraften i den Helige Ande´s arbete mitt ibland oss, och om den stora nåden från Gud som vi alla är så beroende av.
Påve Francis bad folkhopen att högt deklarera "Jesus är Herre" tre gånger och varje gång växte det i förtroende och avsikt.
Lovsången lyftes upp av alla som sjöng fritt, vilket ärligt talat påminde mig om en gång när jag sjöng å en John Wimber crusade i Nya Zealand för många år sedan.

Hon slutar sin blogg med
Det handlar helt om ett sökande hjärta. Och en Gud som söker oss, är inte definierad eller låter sig skrämmas av samfund, liturgi, ålder eller preferenser.
Sanningen från våra hjärtan är vad han är ute efter.
Inte kontrollerad eller tillverkad utifrån, i uttryck av liv som försöker presentera ett Heligt liv. Jesus, bara Jesus är svaret.
Han tar oss som han finner oss, han arbetar med oss varje dag, inifrån och ut, tålmodigt och milt i sin kärlek till oss, och hans slutliga arbete i våra liv, leder oss dagligen i våra lifes syften.

Så ja, jag mötte påven Francis och ja, jag bevittnade något mirakulöst. Förändring händer äver hela planeten, det finns en hunger efter sanningen i att vara Kristi efterföljare, så Kristi efterföljare måste hittas överallt, och det blir et vittne om vår kärlek.

Hon avslutar med detta,
Jesaja 60 säger Stå upp var ljus. Ditt ljus har kommit, att även när jorden blir mörkare, ska Kristi ljus i oss lysa klarare
Låt oss inte mattas ned av en brist på förståelse, eller en dömande attityd. Jag var tvungen att ständigt påminna mig själv att jag var där för att meddela och förklara Guds rike och inte fel hitta utan att vara medveten och vaken till något mycket värdefullt.
Och så går vi vidare , hjärtan och händer redo för allt Gud kallar oss till.

8Jag har tagit bort mycket.)



17/3 2016 Jeff Maples

Houston, we have a problem! Houston vi har problem!

Brian Houston är diskuterbart en av de mest inflytelserika figurerna i dagens bekännande kyrka. Houston är för närvarande en förste pastor, av en världsvid, mång-plats, mega-kyrka, känd som Hillsong.
Hillsong startades av Houstons far som var pedofil dominerar idag vår tids lovsång musik, deras musik spelas i kyrkor av alla sorters inriktningar, runt hela vår jord.
Allt ifrån lovsångsteam, till solister använder sig av dessa fängslande sånger

Så varför ska man inte gilla det då?

Hillsong är en kult., en personlighets kult, för att vara exakt.
I en blogg upplagd på Hillsongs webbsida, omnämns 5 saker som borde vara viktiga för en lovsångsledare. En av Hillsongs främste lovsångsledare Jonathan Douglass skriver:

2. Vi håller på att uppfylla vår förste pastors vision. (inte vår egen)

Det är så viktigt, att oavsett hur fantastiska våra idéer än är, om de inte i slutändan stämmer in på vad vår förste pastors och våra ledare vill ha, då lägger vi dem gladeligen åt sidan... vårt lovsångsteam existerar för att bygga kyrkan!

Här är problemet med detta, Bibliska kyrkor existerar inte för att fullborda ledares visioner, kyrkor existerar för att ära Gud, predika och lära ut skrifterna, och göra lärjungar.
Eftersom Brian Houston, förste pastor för Hillsong kyrkan, för tillfället blir undersökt av Kungliga provisionen, angående sin delaktighet i att hjälpa till att dölja sin fars brott mot barn.
Så har Douglass i detta uttalande gjort det klart vem Hillsongs lovsångsprogram existerar för att följa. (inte Jesus)

Vad exakt är Brian Houston´s vision, som Hillsong vill fullborda?
Du kan läsa allt här, men för att sammanfatta, Han ser en stor global kyrka centrerad kring världslig musik och kultur, med målet att influera världen med sitt urvattnade, substanslösa version av kristendom, och han säger att Gud gett honom denna vision.

Jesus Konungadöme, är inte av denna värld.. (John 18:36).

Här ligger en video 5.35 lång på engelska.

Houstons församling är inte byggd på omvända troende i Kristus med Kristus och hans ord i centrum, den huvudsakliga hörnstenen är centrerad kring "vem som vill och överlåter sig till hans vision". Detta styrks av av det faktum att en av hans skolområden har två oomvända sodomiter, med öppna planer för homosexuella giftermål, som aktiva medlemmar i kyrkan. Faktum är att en av dem var körledare. Houston´s respons var att älska dem och assistera dem på deras resa, i stället för att konfrontera dem om deras synd och säga till dem att omvända sig..

Jak 4:4 kallar dem trolösa avfällingar, Guds ovänner.

Hillsong kyrkan existerar inte för att predika Guds ord till folket, och föra människor till Kristus, och ge ära åt hans namn.
den existerar för att föra folk till deras musik, få dem att tjäna pengar, och ge dem makt, och ge ära till deras man centrerade, mans- byggda falsk andliga rike.

Hillsong är en välstånds rörelse för 2000-talisterna i vilket mellanklassen hos Oral Roberts har fått gett vika till trasiga jeans, och sofistikerad rock-musik.
Vad som gjort Hillsong utmärkande är en minimering av det faktiska innehållet i evangeliet, och en långt mer diffus presentation av andlighet

Brian´s tros evangelium lär ut att Gud vill du ska vara rik och välkänd, så du kan nå miljoner för Kristus.

Här ny video. 2.43 lång på engelska.

Substansen och teologin i musiken är oviktigt för Hillsong.
det är attraktionen i musiken inte teologi som drar folk till det.
Hillsong´s musik betalar för hela kyrkan och varje gång din församling sjunger en sång så bidrar du till Brian´s ficka och hans vision.

Lyssna till orden i musiken, när de jämförs med skriften blir det klart att Jonathan Douglass och Hillsong kyrkans musik industri fullkomligt utför uppdraget att fullborda förste pastorn´s vision av en världslig teologisk ytlig kyrka, som är tolerant mot synd och anpassar sig efter syndarna.
Musiken tenderar att ha en nästan universell teologi, att i Kristus är vi alla fria, att göra som vi vill utan att rädas Guds vrede.
Men i Kristus är vi inte tillåtna att fortsätta synda, vi är fria från synd, genom fortgående omvändelse. Bibeln säger att Gud finns inte i dem som älskar världen.

Om den svulstiga emotionella musiken togs bort, och bara texten blev kvar, talandes i stället för sjungen, skulle du då få samma varma, goa känsla, samma sorts berusning?
Skulle du beröras på samma sätt?
Skulle du ha möjlighet att urskilja sanningen från nästan sanningen?
Eller är det musiken du tillber, inte Gud, genom hans eviga ord.

(Har tagit bort en hel del ur denna sektion med.)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar