söndag 16 april 2017

Glenn Beck´s otroliga tal

Gud kommer inte hålla oss oansvariga, fria av skuld. Att inte tala är att tala, att inte stå, är att stå.
Jag som en enskild individ har gjort mitt val. Jag försöker lära mina barn mod, jag försöker vattna rättfärdighets fröet inom dom. Så Gud förbjude, vindarna börjar blåsa, deras rötter är djupa. Jag och min familj, kommer att stå emot alla, som försöker utplåna, likvidera (döda), omringa alla typer av människor, av ras och bekännelse.
Om världen går den här vägen igen och vi definierar att vara människa med att vara den som kastar ut juden, hedningen eller muslimen p.g.a. vad eller vem den är. Då säger jag , jag vill inte längre kallas människa. Om världen om igen tyst accepterar att en despotisk (härsklysten) regim har rätt att döda en jude, och använda rädsla, muskler och skrämselpropaganda, för att skrämma andra iväg från deras sida. Då deklarerar jag idag, räkna mig som jude och kom för mig först. När vi alla, förenar oss, och säger, jag är en, visa mig juden, jag är en.
När vi alla lyfter handen, så förändrar vi världen. De kan inte döda oss alla.Låt oss deklarera, jag är en jude.
För 14 dagar sedan gjorde jag något jag aldrig i hela mitt liv velat göra, för 14 dagar sedan spenderade jag 2 dagar i Auschwitz Birkenau, det förändrade mig på djupet. Du kan se på alla filmer du vill, och läsa alla böcker du kan, eller söka på internet. Men innan du stått i gaskammaren, så har du ingen riktig bild av vad detta egentligen är eller handlar om.
Judarna har jagats ut från nästan alla länder, och alla hörn på den här planeten. De har blivit förlöjligade, och baktalade, men till vår skam som människor, har de mest av allt blivit bortglömda, i sina stunder av behov.
Det är därför Israels nation är så viktig (avgörande).
Helen Thomas, och alla som henne höger och vänster har sagt samma sak i tusentals år. Gå tillbaka dit där ni kom ifrån, och när de gör det, får de höra, gå någon annanstans.
Nu får det vara nog !
Det judiska folket är tillbaka där som de kom ifrån, det var de som staplade stenarna på tempelmuren, och samma stenar, släpps i huvudet på dem idag, när de fredligt samlas, bara för att be.
Nu får det vara nog !
När började vi kalla, land som vanns i krig,av de noneagresser , när började vi kalla detta land för ockuperat ?
Fördömer vi norra Vietnam över ockuperade södra Vietnam. Kashmir och Aserbadjan är inte ockuperade, utan omtvistade, verkar det som , för mig, (jury is out) obestämd, men Israel, nej.
Ska vi börja, hör du någon säga att Kalifornien, Texas Arizona är ockuperat, Mexiko ? Vänta en sekund, det var ett dåligt exempel, ja det hör jag.
Det verkar som om det är bara två länder som har detta problem, vilken slump; det är den stora djävulen och den lilla.
Vad är oddsen ?
Det är dags att världen tydligt deklarerar, med en enad röst; Att Israel inte bara har rätt att existera, utan att de har rätt att existera som en judisk stat. Det judiska folket har rätt att leva, de har rätt att försvara sig själv, mot alla hot utländska och inhemska.
Och för en gångs skull så måste de goda i världen komma ihåg att det är skillnad mellan gott och ont.
Vi måste välja !
Och till mina judiska vänner, jag ber er, låt mig inte lämna er. Dit ni går, vill jag gå, där ni bor, vill jag bo, ert folk, är mitt folk, och er Gud ska vara min Gud, där ni dör, vill jag dö, och där vill jag bli begravd.
Det här är inte Spanien 1492 eller Tyskland 1939, det här är fortfarande Amerika 2011, Vi är inte de kristna i korstågen, vi är de kristna förenad med Israel. Och det här är vad som är självklart för oss. Till stöd för denna deklaration, så lovar vi våra liv, våra rikedomar, och vår heliga ära. Gud välsigna Amerika Gud välsigna Israel.



https://www.youtube.com/watch?v=oyC_hvU9UJw

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar