söndag 16 april 2017

T. White kallar til enhet med Påven



Todd White är en av de mest populära predikanterna i trosrörelsen. I denna video, ber han tillsammans med en Romersk katolsk präst. Precis som en av Kansas city profeterna, Lou Engle lärt dem. Tillsammans vandrar de i enhet med påven, och väntar allvarlig dom för sitt avfall

T = inlagd text V = videoklippet

T. Lärarna av den nya apostoliska reformationen. Nyheter som betyder något. I denna video ber Todd White och romersk katolska prästen Edward Benioff för att kristna kyrkan och romersk katolska kyrkan ska förenas.

V. Jag älskar dig och välsignar dig. Så här är det, jag tror att den katolska kyrkan och den kristna kyrkan ska komma samman. Just nu, i Jesu namn, Gud! För ett mäktigt dop i den katolska kyrkan kära Gud, i Jesu namn.

T. Trosrörelsens Todd White hävdar att Benioff representerar Bibelns Gud.

V. Jag ärar dessa män/ Jag visar min vördnad för dessa män. Jag tackar dig i Jesu namn Gud, för att de representerar dig. Jag tackar dig för att det ska bli ett otroligt uppförande i den katolska kyrkan.

T. Benioff ber för enhet ihop med White, som Lou Engle (Kansas city profeten) har lärt oss.

V. Åååh himmelska Fader, som Lou Engle lärde oss, så behöver vi flyga förenade. Det enda som kan hela en delad nation, en delad värld, är en förenad kyrka. (handklappningar och rop)

T. Todd White hävdar att han kan läsa människors tankar. Detta är en av kvaliteterna hos häxkraft, meditation och new age.

V. När Jesus i Mark 2, när mannen sänktes ner genom taket, för de kunde inte finna plats, så de gjorde hål i taket och sänkte ner den förlamade mannen, framför Jesus, du vet de tog med honom för att han skulle bli helad, det var därför de tog med honom. Så Jesus tittade på grabben, ta hjärtat på´et dina synder är dig förlåtna. De tog inte med honom så han skulle bli förlåten, de tänkte inte ens på det.
De tog med honom så han skulle bli helad, för mirakler pågick/skedde. Det var därför alla pressade på. Och Jesus talade med liv, och fariséerna resonerade i sina hjärtan; Vem tro denne mannen att han är, bara Gud kan förlåta synder. Jesus visste vad de tänkte.

Vilket betyder att jag som kristen, vet vad människor tänker. Det är ganska häftigt. Du behöver vara beredd, för folk tänker en del konstiga saker.

T. White tror inte Jesus levde här på jorden som Gud, och att denna mänskliga varelsen sändes till helvetet. Vilket är vad han uppstod från. Denna Jesus är en gnostisk kopia av den sanna Messias.

V. Verkligheten med denna sak är att Jesus Kristus betalar priset för att vi ska få det rätt med ställt med Gud. Jesus går till helvetet, jag tror han gick till Hades/underjorden. Han nedsteg till jordens djupaste plats i ter dagar och betalar priset för människorna. Men på den tredje dagen, på den tredje dagen, fick han nycklarna til helvetet, döden och graven, och fick dessa nycklar, och tog sig därifrån och uppstod. Jesus var född av jungfrun Maria, han föddes som en man, Han föds inte som Gud, Han är Guds son, men Han behövde..

T. sanningen är; Jesus är alltid Gud, Skaparen! Alpha och Omega. Och den falska läraren Todd White, predikar en annan Jesus, går i en annan ande, och proklamerar ett annat evangelium. Ett evangelium av kärlek och enhet långt förbi sunda doktriner, baserat på uppenbarelse som inte kommer från Jesus eller Bibeln.


Luk 21:8 Se upp så du inte blir bedragen, för många kommer komma i mitt namn, och hävda att "han är jag", och att "tiden är nära". Följ dem inte.

2 Kor 4:11 Ty om någon kommer till dig och predikar en annan Jesus än den Jesus vi predikat, eller om du får ett annat slags ande än den ni hade förut, eller ett annat sorts evangelium än det ni hade förut, så fördrar ni sånt alltför väl.

T. Käre Jesus vi ber för Todd White, att du ska sätta honom fri från Roms falskhet. Att Todd ska förstå att du alltid är Gud, "den store Jag är"; Likaså att när du gick som människa på jorden, och betalade för våra synder på korset. På Golgata vann du Din seger. Inget Hades. Att Hades inte är helvetet, utan avgrunden, den bottenlösa gropen, mörkrets kungarike. Att helvetet är den eviga elden, en plats man inte kan komma ifrån. Amen.

https://www.youtube.com/watch?v=TTC8jXO5XBQ


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar