söndag 16 april 2017

Bob Jones


Bob Jones
How to visit God and Jesus in Heaven, omdöpt till, Heaven Meditation
= Hur man besöker Gud och Jesus i Himlen, omdöpt till, Himmelsk Meditation.


Denna som också finns under namnet Siare, vilket är ett långt inlägg, med flera av dem som håller på med detta, vill jag ändå välja att lägga till här på grund av sin natur, och att den kan vara bra att ha separat
Bob Jones grundare för denna gren av trädet. Översätter inte allting långt därifrån, för detta är så osunt som det kan bli, och bilden i den första med den new age inspirerade musiken i bakgrunden, gör mig sjuk rent ut sagt, än värre blir det i nummer två, där bilderna (kalejdoskop) också rör sig, vilket ger en än mer vidrig känsla.


HIMMELSK MEDITATION

Jag tycker det är tid för er att gå och besöka er Far och alla era bröder, och jag ska berätta hur du gör det. (bär dig åt)
Jag har lagt skriften, och han vill att du kommer dit, för (vinden?) vittnena och änglarna tilldelas dig där.
Han vill att du ska komma in till den äran, så du skiner.
De som varit i Guds närhet skiner. De skiner inombords och på utsidan en glöd, som han hade.
Hebr 1:3
Han vill att du ska ha en yttre glöd, och när du kommer in i mörker. det mörkret ska fly från ljus
Det är tid att ljuset i dig, börjar bestämma sig.
Så, det är så här jag uppmuntrar dig att göra det; be inte, använd inte ditt sinne, lyft dina händer och stäng dina ögon, och ta djupa andetag och bara stråla dig upp. Så enkelt är det
Jag menar, det är verkligen lätt.
Så du som vill gå upp, varför stänger du inte dina ögon, lyfter dina händer och ta djupa andetag, töm sinnet och gå bara upp.
Kom helige ande och ta dem upp.
Bra bra, låt kungariket inombords bara komma. bra.....bra....bra...tänk inte...bra...halleluja...bra...bra...känn dig fram och känn din tro...
När du kommer upp dit, blir alla fem sinnena gyllene.
en del av er kommer se ett ljus, en del höra ord, se visioner, eller lukta blommor och såna saker, andra kommer smaka nånting, smaka Herren och känn efter om han smakar bra, men det bästa är känslor.
Jag tror det är detta han gör just här, känn kärleken, känn att han älskar dig.
Det är rätt, och denna känsla av kärlek och välbefinnande är det största, det har fred och glädje i sig.
Men du kan se med alla fem sinnen, för där blir de guld och ?
bra...bra... viljan piskar verkligen på en del av er.. o den där känslan, se den där vinden blåser iväg dimman.
Den blåser bort mörkret så att ljuset kan upplysa dig.
Ni borde göra detta ofta, tömma sinnet, speciellt om ni är rastlösa, eller förlorat er frid, detta är hur ni får det tillbaks.
Detta är din seger, du överkommer världen, för du är inte i världen förstår du, när du gör detta, du är i en himmelsk plats.
Du rör himlen...fortsätt gå...
Du kan göra detta när du behagar, för du förstår din pappas dörr är öppen för dig dag och natt.
Total genomblötning, blötlägg dig i hans närvaro i det himmelska.
Alla fem ad dina sinnen gyllne, helgade, i hans närvaro.
När du kommer tillbaka ner tar du med dig berusningen (??)
Detta är närvaron, så du förstår när Petrus och Johannes talar om att Herren ska komma, så menar de bara närvaron, och det är närvaron hos var och en av er, Jesus, när ni kommer tillbaka ner, ta med er hans närvaron, så att de som bor i mörker här nere, saknar hopp, kan finna ljus, hopp och liv för evigt.
Du kan spendera så länge du vill här inne, men jag vill uppmuntra dig gör det ofta.



CHILL SOAK = kyla blötläggning

De har sagt oss; ni kan inte höra från Gud, ni kan inte se Gud. Men det står i skriften att de rena i anden kan se Gud. (Matt 5:8) Så vi behöver verkligen rensa ut våra vardagsrum och bara skriva bibelverser överallt i det. Han satte inte en tron mitt i det för att vi kan aldrig gå in i det, om du gör det så kommer han att besöka dig. Men du förstår att han bor rakt här nere i kungariket inom dig. Och detta kungarike har en plugg rakt här, det smäller av som en vulkan. Pluggen gör sig reda att blåsa toppen på huvudet av dig. Gör dig redo att förlora ditt sinne och få Kristi sinne. Så att Guds kungarike börjar pusha, för kvarlevan.

Sinnet har hållit detta fånget, och därför har vi försökt göra religion med våra sinnen och har helt misslyckats. Varför gör vi det inte på Guds sätt, och bär in arken på rätt sätt så som David gjorde. (2 Sam 6, men David gjorde inte på rätt sätt) Låt oss tömma ut det här, jag har alltid sagt, kom hit tomhänta, kom i tid, jag tror det är vad han sa igen. Det finns ett behov att du använder detta sinne

Bön, det är viktigt att sätta dem i ditt sinne, ditt sinne vet hur du ska be. Tredubblats över åren, förebedjare, bara be och ge Herren lika mycket tid. Titta över vad du ska be över, be sedan och var sedan tyst, hör vad är det han säger. Tillbaka 2000 nu ska jag vänta och se vad Gud talar i mig. Så var inte rädd att tänka, du ska vänta och tömma det ut och låta det tala in i ditt sinne härifrån. När du gör det är du ute från fängelset här nere och det här blir redskapet som du använder.

Så en bön går upp, du behöver äta ordet så ofta som du äter vanlig mat. Du behöver det här uppe i ditt sinne och det kommer hjälp dig när du bestämmer hur du ska be. Sedan går dina böner upp och svaret kommer ner i ditt medvetna, din andliga människa. Du behöver sinnet igen för att proklamera det. Du ber inte igen, du talar det in i existens!

Inflytande kommer här, när vi talade så förbannade vi det där inflytandet, det dog ögonblickligen. Det kom inte när vi talade med vårt sinne, men det kom när vi var lydiga här.

Så vi har låtit vårt sinne härska över vår ande, nu ska vi låta vår ande härska över vårt sinne och få sinnet till Kristus. Och när vi får Kristi sinne så förändras saker och jag tror den förändringen är här, jag tror att det startar och det kommer alltid starta med kvarlevan. Så jag tror att jag ser på 2% av Kristi kropp här, de som verkligen vill förändra sig. De som verkligen vill det och söker det, sök och ni ska finna, knacka och det ska öppnas för dig. Hunger och törst, om du är hungrig kommer han föda dig, om du är törstig kommer han ge dig ande att dricka.

Så detta är vad jag tror himlarna säger att tider har förändrats som aldrig förr. En förändring tillbaka att bli söner och döttrar, Han vill ha söner och döttrar. Så vår del i den här saken är att påbörja det. Förändra ditt sinne!

I ditt sinne, jag kommer ihåg för några år sedan, tror det var 10 år sedan, på Hanekka, hade jag en vision av Herren, där han sa till folk att bringa korgar av frukt till Herren och lägga dem vid Hans fötter, och Han tackade dem. Jag tänkte; Hur kan det här komma sig? De förde fram korgar med frukt till Jesus. Jag visste inte att vi kunde ge Jesus en present. Jag ska läsa för er; men Han gav dem, jag fann de, fann det, i där, Töm ditt sinne så det kan bli en guldgruva. Din vilja bestämmer åt dig vart du ska gå. För väldigt länge sedan kom jag till den här slutsatsen, Herre giv mig inte min väg, ge mig din. I dina känslor är det enda sättet som du kan ge en gåva till Gud i. Andens frukt är det enda som du kan ge till Gud. Så du kan ge honom en present.

Det första jag såg var en man i vitt som frågade efter apelsiner, det var stora gigantiska apelsiner, de var vackra, de var saftiga och apelsiner. Deras färg är den minsta av färger i naturen och apelsinernas färg betyder kärlek. Så kärlek är en Andens frukt som du kan ge Gud. Kärlek betyder att han är vår största njutning/ förnöjelse. Söt vänskap med Herren Ps 25:14När du älskar Honom och du älskar dina bröder och systrar, så ger du Gud en present. Och när kärlek blir din största njutning, så bleknar och försvinner de andra oviktiga sakerna bort.

Det andra jag såg var en korg med persikor, de var verkligen stora och de såg verkligen vackra ut. Persikor är glädje, en känsla av välmående. Jag är en glädje till Herren, en känsla av välbefinnande. Du behöver behålla den känslan, jag bryr mig inte om vad som pågår. Du är frälst, låt inte fienden stjäla din glädje. En känsla av välbefinnande, jag är en glädje till Herren. Jag checkade upp det en gång, verkligen behövde det, Jag är Herrens glädje. Han kommer styrka mig för jag är Hans glädje. Så låt den där glädjen inom dig, se till att du alltid behåller det

Den tredje korgen var äpplen med frid. Frid betyder frihet från störande tankar och känslor. Jag är äpplet i Herrens ögon (Sak 2:8 lösryckt ur dess sammanhang, handlar om Israel) Frihet från störande tankar och känslor. Om du behå,ler din glädje och din frid så kommer du vara lyckad här nere, du kommer inte misslyckas. Det är Guden av frid som kommer lägga Satan under sina fötter i Rom 16:20 (om igen fel) när du är i frid, så kan du lägga din fiende under dina fötter, men om du låter honom stjäla din glädje och din frid, så kommer han vinna över dig.




Jag har översatt en bit över hälften av den första videons svammel och ca 10 min av 25 min av den nedersta. I de få fall han citerar bibeln, så är det ryckt ur sitt sammanhang, i den nedersta har jag satt inom parentes det som han inte säger som vilken bibelvers det handlar om, på något ställe ska det verka som han citerar bibeln, men jag kan då inte hitta igen stället.

Det som är glasklart är hur man rycker lite bibelverser, eller en snutt av en vers, ur sitt sammanhang, och använder det för att understryka det som han vill ha sagt.

Den första videon tycker jag borde döpas om till hur du lär dig själv-hypnos så du kan besöka Gud och Jesus i himlen.

Och så har vi då titeln på den andra videon, ”Chill Soaking = kyla blötläggande”. De är så ”NAR = Nya Apostoliska Reformationen” som det kan bli. I NAR används termen ”Soaking = Blötläggning” ofta. En mängd olika kunskaper i allt från ”blötläggande bön – blötläggande meditation” Ingenstans hittar vi dessa saker i Bibeln, vilket ju är den ram som vi måste hålla oss inom.

Sedan har vi bitarna med att tömma vårt sinne, det kommer från de Österländska religionernas praktiseringar och även New Age. (men new age har ju sin upprinnelse i öst, så de är ju sammanlänkade, så att säga.)

Detta ingår i det nya, som helt klart har sina rötter i ”New Age = Ny Era” och ”New Thought = Ny Tanke”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar