fredag 21 april 2017

Falska läraren Sid Roth

Falska läraren - Sid Roth

Det är Jätte-Slemmigt
Se upp för entusiastiska andliga försäljare som underhåller dig med tal om makt och övernaturliga event. De talar med glöd om himlen, men representerar det fortsatta helvetet på jorden. De talar glödande av himlen, men representerar fortsättningen av helvetet på jorden, vilket är mest förkastligt/avskyvärt för den som gav sitt liv för att befria dig från helvetet. "Men ve er, ni skriftlärde och fariséer, hycklare! Ni skrymtare som tillsluter himmelriket för människorna! Själva kommer ni inte ditin och de som vill komma, tillåter ni inte att komma in."Matteus 23:13

VI FICK FRÅGAN:
Tror du Sid Roth är en ärlig uppriktig kristen?
Mvh Esther

VI SVARADE:
Nej Esther, Sid Roth är inte en riktig kristen, inte enligt Gud, om han är uppriktig eller ej är oväsentligt. Skulle du flitigt följa vår sida, så skulle du se varför, om Herren öppnar dina ögon, för bara han kan göra det för dig, genom Sin nåd genom tron.


Och därom ber jag, att er kärlek må allt mer och mer överflöda av kunskap och förstånd i allt, så att ni kan döma om vad riktigast är, på det att ni må bi rena och inte till en stötesten för någon, medans ni väntar på Kristi dag. Fil 1:9-10


Mal 3:16-18 Men därunder har också de som frukta Herren talat med varandra; och Herren har aktat på dem och hört dem, och en minnesbok har blivit skriven, inför hans ansikte till åminnelse av dessa som frukta Herren och tänka på hans namn.
Och dessa, säger Herren Sebaot, ska jag ha som min egendom på den dag då jag utför mitt verk; och jag ska skona dem, som en far skonar sin son, som tjänar honom.
Och ni ska åter få se, vilken skillnad det är mellan den rättfärdige och den ogudaktige, mellan den som tjänar Gud och den som inte tjänar honom.


Paul and Victor
TILLÄGG:
Sid Roth är en andlig månglare som söker ut, de som hävdar de mest vansinniga sakerna i Guds namn, till sin show, ”Det är övernaturligt”, för att underhålla folk. Vi vet att Gud gör mirakler och fantastiska saker, men hur bemötte Jesus sådana här saker?


Mark 1:40-45 Och en spetälsk man kom fram till honom och föll ner på knä och bad honom och sa till honom; Vill du så kan du göra mig ren. - Då förbarmade han sig och räckte ut handen och rörde vid honom och sa; jag vill, bli ren. - Och strax vek spetälskan ifrån honom, och han blev ren. - Sedan visade Jesus strax bort honom med stränga ord och sa till honom; Se till, att du inte säger något om detta för någon; men gå bort och visa dig för prästen och frambär för din rening det offer som Moses har påbjudit, till ett vittnesbörd för dem.- Men när han kom ut, begynte han ivrigt förkunna och utsprida, vad som hade skett, så att Jesus inte mer kunde gå öppet in i någon stad, utan måste hålla sig ute i öde trakter; och dit kom man till honom från alla håll.


Mark 3:10-12 Ty han botade många och blev därför överlupen av alla som hade någon plåga och för den skull ville röra vid honom. - Och när de orena andarna såg honom, föll de ner för honom och ropade och sa; Du är Guds son. - Men han förbjöd dem strängeligen, åter och åter, att röja honom.


Säger Jesus att vi inte ska predika om Honom som Herre och tala om Hans verk? Inte alls. Vad han demonstrerar här är att de som stödjer och främjar mirakulösa helanden och andra möten med Gud upplyfter sig själv, inte Honom. Även om de gör det i Hans namn, så känner Han dem inte. De är lögnare och man kan inte lita på dem.


Matt 7:21-23 Inte kommer var och en in i himmelriket som säger till mig; Herre, Herre; utan den som gör min himmelska Faders vilja.
Många ska på den dagen säga till mig; Herre, Herre, har vi inte profeterat i ditt namn, och genom ditt namn drivit ut onda andar och genom ditt namn gjort många kraftgärningar?
Men då ska jag betyga inför dem; Jag har aldrig känt er; gå bort ifrån mig ni ogärningsmän.


Stephen Spevak skrev till oss om sina erfarenheter med Sid Roth och hur han tror det har påverkat vägen som Sid senare tog:
Sid Roth är huvud promotor för NAR (= Nya Apostoliska Rörelsen) kändisarna. Hans internet show kallas ”Det är övernaturligt”. På showen intervjuar han och upphöjer alla dessa mirakulösa undren, och de människor som utför dem. Han har gjort detta i 35 år. För ca 40 år sedan tillhörde han och jag samma kyrka, en Messiansk synagoga i Rockville Md kallad Beth Messias.


Medans min fru och jag gick till denna kyrka, så hörde Sid Roth vårt vittnesbörd om att bli befriade från det ockult och bli pånyttfödda kristna. På den tiden hade han ett radioprogram, där han intervjuade människor och delade deras vittnesbörd om hur de blev kristna. Jag tror programmet var 15 minuter. Normalt sett intervjuade han gäster för en show, vilket tillät honom att ha 5 gäster per vecka. Han fann vår historia så intressant att han bestämde ha hela veckans program om oss. Han delade på intervjun ungefär hälften med mig och hälften med min fru, där jag berättade hur jag blev frälst, och min frus historia hur hon räddade mig från de kristna och hennes påföljande frälsning.


Jag kan inte hjälpa att jag funderar på om denna intervju planterade fröet som ledde Sid Roth till att omfamna och förespråka infiltrationen av det ockulta in i den kristna kyrkan idag. För 40 år sedan korsades våra vägar, Sid Roth och mina. Sedan dess har vi gått åt motsatt håll. Jag gjorde en kort u-sväng, och vandrade på hans vägar. Tack gode Gud för avfarter. Någon sa en gång något om ett stopp i vägen, och att ta vägen som var mindre trafikerad.


Bred är vägen som leder till fördärvet, och många går fram på den. Men smal är den väg som ledet till evigt liv, och få är det som finner den.”


Som en andlig företagare och lycksökare, så var Sid på jakt efter större och bättre saker som kunde avfyra hans andliga sidoshow in i det riktiga strålkastarljuset. Det kan vara så att Herren befriade Sid från den ockulta och demonisk besittningen och återställde honom till sitt rätta sinne efter att han ångrat sig från att lämnat sin fru och dotter för att söka efter "lycka" (se; https://sidroth.org/about/sids-story/ ).

Bara för att Herren ger människor goda ting, gör dem inte bra.
Många personer har fällts av sina ambitioner och önskningar eftersom de aldrig tog upp korset och förnekade sig själva och följde Herren. Det kan visa sig som framgångar för någon i världen, men Herren säger till dem: "Jag kände dig aldrig."

https://www.thepathoftruth.com/false-teachers/sid-roth.htm

Får dock lägga till att han inte verkar ha gjort så mycket omändring/ omvändande, i alla fall inte vad gäller showens innehåll, eller vilka han promotar. Samma stuk som förut och han ger alla som har vilka som helst konstigheter rum, desto mer knäppt desto bättre, verkar vara hans slogan. Men detta är också det som säljs. Folk idag vill ha upplevelser och tecken och under. Det drar folk och det i sin tur gissar jag får in pengar.


Sid Roth show börjar med att han säger, Välkomna till min värld som är naturligt övernaturlig. Ana Werner börjar prata om siargåvan. Nu är det ju så säger bibeln oss att förr gick man för att fråga siaren, den som nu kallas för profet. 1 Sam 9:9

Hon berättar sedan om det besök av Jesus där han tvättade hennes fötter i olja, och när de gick så lämnade hon oljiga fotspår efter sig. Efter det så blev hennes tjänst annorlunda. Mirakler och olja började komma. Hon blötlade sig i Herren. (En helt ockult praktisering. Hon helade en person och när hon gör det så ser hon ett ljus över stället som helas. (om igen, inget som bibeln styrker)

(Sensationell kristendom). Om du är här med mig nu, så kan jag se änglar här genom tv rutan, och du kan bli helad nu, guds ära faller på dig just nu. Änglar kommer och bär på njurar, så du kan bli helad just nu. (Rena snurren)

Sid Roth själv börjar prata om impartation = överföring, detta från videon under.

Ana pratar om att luta sig in mot Jesus, för då ska vi få styrka. Hon frågade Jesus hur han orkade bär allting i världen och svaret var luta dig in mot mig.
Hon sig änglar som kom med kroppsdelar under mötet, till folk. De gav henne kroppsdel efter kroppsdel som hon sedan satte fast på folk.
Få en änglaöverföring å du kan se änglar. En cd serie som lär dig se bakom slöjan finns att köpa. För 35 dollar

Hon vet hur man kan gå in i närhet med Jesus och umgås med honom intimt, fast inte på ett sexuellt sett, och kan lär andra hur man gör.

Sid Roth; det finns inget som kan jämföras med att känna Gud experimentellt , det behöver man göra innan man dör. Om du ber detta med mig så kommer Gud ge dig det du vill ha. Han kommer förlåta dig och ha intimt umgänge med honom.
Sid Roth; Ana jag vill att du ska be en överföring, så ska jag grabba tag i den.

https://www.youtube.com/watch?v=B84_GbE_3wM


Skrivet av annan person. troligen efter lyssnat på denna

https://www.youtube.com/watch?v=rsASK42i1x4


Andliga knasbollen, Sid Roth, är värd åt Ana Werner, en förvirrad kvinna som hävdar att hon har gått till himlen många gånger. Alla dessa påståenden, vare sig det kommer från Werners bok eller andra böcker av den här typen, till exempel: Himlen är verklig, 90 minuter i himlen osv., Har ett eller flera av följande: metafysiska och ockulta idéer / bildspråk, extra-biblisk uppenbarelse och icke skriftenlig (typiskt man-centrerade) beskrivningar, såväl som bibliska fel. Men tyvärr måste man vada genom alla sensationella, bibliskt låtande scenarier och beskrivningar, men de står aldrig upp till granskning i förhållande till skriften. Tyvärr accepteras de flesta av dessa påståenden av kristna med liten eller ingen tveksamhet alls på grund av samma skäl som det flesta fel accepteras – pragmatism.


Oavsett, alla dessa redogörelser måste dömas strängt efter Skriften, och de har alla problem, några mer än andra. Den större frågan är: vill Gud att vi ska veta mer om himlen nu, än han valde att avslöja i sitt inspirerade ord?


Tänk på det ... Aposteln Paulus blev upplyft till himlen, och Gud sa till honom "prata inte om det". Aposteln Johannes såg många underbara saker i himlen som Gud sade till honom att inte skriva ner, han lämnar oss bara med den information vi behöver veta om de sista händelserna i Guds plan för mänskligheten (Uppenbarelseboken). Ska vi då tro att Gud kom och berättade för Maria Baxter eller Benny Hinn att de skulle avslöja himlen för oss? Som jag ofta säger till mina barn, "Jag tror inte det, Scooter."


Gud avslöjade vad Han vill att vi ska veta om himlen i Bibeln. När en person "kommer tillbaka" från himlen (eller helvetet) med en historia och beskrivning, introducerar de i grunden ny gudomlig uppenbarelse, uppenbarelse som inte ens Paulus fick dela. Mary Baxter skräder inte orden om det faktum att Jesus berättade för henne att berätta för oss om vad hon såg. Detta motsvarar gudomlig uppenbarelse (exakt vad hon kallar det), och borde vara lika auktoritativ och helig som Bibeln själv. Samma källa, samma inspiration, samma uppdrag att skriva ner Guds budskap.


Varje gång en människa lär ut något "nytt" eller proklamerar någonting som Gud inte valde att avslöja i Bibeln (som gäller Guds natur och hans budskap till oss som kristna), påstår den personen gudomlig inspiration som är lika med Skriften. När som helst någon skriver eller berättar en berättelse som säger "Gud sa till mig att berätta för dig ...", och det kan inte hittas i Skriften, de gör ett teologiskt uttalande och som standard ett påstående om gudomlig inspiration.


Om man antar att Gud skulle ge en "ny" uppenbarelse idag, måste de därför vara fullständigt korrekta och i linje med vad Gud redan har gett oss i Bibeln, eftersom Gud inte kan motsäga sig själv. Guds sida ger emellertid inte ny uppenbarelse idag, men det är en lektion för en annan gång, även om e-postmeddelandena som bestrider mig för att säga så, kommer komma omedelbart.


Av detta skäl ensam borde vi automatiskt vara skeptiska och avvisande för alla som "besöker" himlen eller helvetet, antingen i en vision eller en "nära död" -upplevelse. Jag skulle gå så långt som att säga att vi skulle anta att dessa upplevelser är ett bedrägeri av något slag eller en produkt av fantasin, oavsett personens uppriktighet. Vi är alla kapabla att underlätta för bedrägerier eller känslor, så uppriktighet är inte en trovärdig standard.


Hittills har varje extra-biblisk redogörelse av detta slag, när det utvärderas noggrant mot Skriften, visat sig vara felaktigt och nästan alla har gemensamma delar av New Age och demoniskt bedrägeri bakom som givetvis låter perfekt. Om dessa "nästa liv" eller "himmelska" upplevelser inte är från Gud, är de från någon eller något annat än Gud. Mest troligt är det ett vanligt demonisk bedragande eller inflytande som leder människor från Guds rena ord till sensationalism och falsk undervisning.


Vi borde helt enkelt lita på Guds Ord som vår uppenbarelse, och inte något "gudomligt möte" som skrivits av människan, oavsett hur intressant eller "himmelskt" det låter. Kristna är för distraherade av denna typ av berättelser eller redogörelser. Det finns en allvarlig och bred spridning av brist på urskiljning i den kristna kroppen idag. Vi har ingen skyldighet att läsa och acceptera alla krav på gudomlig erfarenhet eller uppenbarelsekunskap. Tvärtom är vi skyldiga att vara skeptiska, varna och vara försiktiga med dessa saker. Faktum är att vi, med tanke på Skriftens varningar om den sista tidens bedrägeri, skulle vara vettiga om vi helt enkelt ignorerad allt och höll näsan begravd i Guds Ord.


https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2281734425393345&id=1499374713629324&__tn__=K-R


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar