fredag 24 maj 2024

Satan fortsätter att försöka rädda IHOPKC när profetisk historia visar sig vara förfalskad

Av Anthony Wade översatt och inlagt med tilstånd. 

Förakta inte profetior, utan pröva allt; håll fast vad som är bra. Avstå från varje form av ondska. - 1 Tess 5:20-22

Den ”karismanska = karismatiska maniacs/galningar” världen är snabb med att citera den första versen från dagens nyckelverser – förakta inte profetior. De använder den här versen som en slogan för att tysta korrekt kritik av den helvetiska versionen av profetior som de stödjer och främjar. Denna styggelse är inte alls profetia och är en stank i Guds näsborrar eftersom den utger sig för att vara från Honom. Det representerar lögner för Herrens får men ännu värre, det låtsas att Gud själv sa lögnerna. Jag vet att vi ibland talar om falska profeter i det abstrakta och vi kan tendera att minimera exakt hur allvarlig synd detta är för vår himmelske Fader.

Vet detta älskade, det finns alltid verkliga offer för falska profetior. Det finns människor som får sin tro förstörd på grund av det. Vissa kommer att falla bort och aldrig återvända till tron. En del som kommer till tro kommer bli vilseledda, och sluta som de i Matteus 7 som kommer att säga "Herre Herre" på den yttersta dagen. Inse att när man hela tiden hör folk som försvarar vargarna så gör de det genom att absolut inte bry sig om fåren.

Jag är alltid förvånad över tondövheten i att kritisera de som utövar urskillning genom att kalla dem kärlekslösa. Jag har ingen kärlek till vargar som slukar Herrens får. Det finns NOLL bibliska bevis för att Gud ändrade den grund-läggande förståelsen av vad profeter och profetia är under det nya förbundet. Varje försök av människan att göra det har i bästa fall varit klumpigt och i värsta fall genomskinligt. Profetior gör anspråk på att ha hört direkt från Gud och talar därför å Hans vägnar. Bibeln anger reglerna ganska tydligt. Om du har fel, är du falsk. Det finns inga hoppsansa eller jag misslyckades lite. Du ska märkas och stämplas som falsk, permanent.

Att tala på uppdrag av skaparen av hela universum bör ha stränga regler. Bibeln representerar Guds slutgiltiga uppenbarade vilja. Alla profetior finns på dess sidor. Gud försäkrade inte sin fullständiga vilja och insåg sedan 2000 år senare att han glömde något som han nu anförtror till Jennifer LeClaire. Troy Black. eller Benny Hinn, eller någon av dessa andra lurendrejare och bibliska dårar. Klarsyn är inte profetia. Falska psykiska salongstrick är inte profetia. Anekdotiska berättelser designade för oohs och ahhs är inte profetior. Jag säger allt detta som en viktig bakgrund innan vi går tillbaka till Kansas City och checkar in på Bicklegate.

För dem som kan ha varit på semester de senaste sju månaderna utan sociala medier, fanns det ett problem i megakyrkan som kallas ”IHOP = International House of Prayer = Internationella bönehuset” i ”Kansas City = KC (IHOPKC). Det avslöjades i oktober att grundaren, Mike Bickle, hade begått en serie äktenskapsbrott, sexuella övergrepp, och som det visar sig var minst två av hans offer barn vid tiden för övergreppen. Allt detta sträckte sig över decennier. Det första offret var 15 år då Bickle var en ogift 20-årig praktikant. Det varade i några år tills Bickle gick vidare.

Senare i 20-årsåldern och efter att han gift sig inledde Bickle ett förhållande med en 14-åring. Han dök upp på hennes högstadieskola och var känd för att vara hennes "pojkvän". Detta varade också i några år tills han återigen gick vidare. Framåt några år och den då 42-åriga Bickle förförde en 19-åring, som var dotter till en vän. Han manipulerade henne andligt, som han gjorde med sina två tidigare offer, genom att förfalska profetior angående deras förhållande.

De två sista fick höra att Gud visade honom att hans fru skulle dö så att de kunde vara tillsammans. Detta tredje förhållande varade i minst fyra år, eftersom Bickle började bygga upp IHOPKC-dynastin och den avskyvärt falska 24-7 bönmodellen. Strategin från IHOPKC:s ledning har förnekats och så småningom medgett samtidigt som man undviker all verklig undersökning av händelser som också kan avslöja felen med ledarskapet.

De har kämpat mot förespråkargruppen vid varje tur och till och med beställt en falsk utredning av en av deras församlingar. Ledarskapet och deras kohorter som Steven Strang och hans lakejer på ”Charisma News = Karismatiska nyheter” har smutsat ner förespråkarna som försök till en kupp mitt i en otäck kyrklig kamp – vilket varit absurt. De har också föraktat offren vid varje tur, till och med hävdat att de bara användes av Satan.

Så småningom har dock trycket från alla håll tvingat ledarskapet, som fortsätter att förändras, att ändra kurs. Som rapporterats här konsekvent försöker de bara skydda varumärket. Till en början försökte de alla rädda Bickle men när minderåriga var inblandade, skar de av alla band och gick över till att försöka rädda pengarna. Den senaste veckan var den sista gudstjänsten i Fögrundskyrkan, IHOPKC:s flaggskeppskyrka. I det stora perspektivet är förstås den faktiska kyrkan inte lika relevant som bönerummet 24-7, som fortsätter.

När det gäller tjänsten har ”The Roys Report = kristet media Julie Roys”, rapporterat att förgrunds-pastorn Isaac Bennett bad om ursäkt för smärtan och svårigheterna de fick gå igenom. Även om jag är säker på att han är ledsen på någon nivå, så var det Bennett som fångades förra månaden vid ett möte och sa att IHOPKC skulle stänga och öppna under ett nytt namn för att undvika ansvar. För du vet vilka tillgångar Jesus skulle täcka. När ljudet läckte, försökte Bennett ta det tillbaka genom att säga att det inte skulle stänga utan skulle påbörja en "övergångs- och omorganisationsprocess." Wow, Isaac, det låter som exakt samma sak.

Bennett berömde kyrkoledarna och hävdade att de har "burit andras börda". Nej Isaac. De har varit medskyldiga till att täcka över andras synder till stor skada för samma människor som du påstår dig be om ursäkt till. Det finns ingen ära på IHOPKC. Det grundades av djävulen, det drevs av djävulen och djävulen försöker rädda det han kan nu när Gud har ödelagt det och avslöjat hans verk där. Vi kom fram till stängningen först igår på grund av den massiva mörkläggningen som fortfarande fortsätter. Kom ihåg vår inledning och diskussionen om de sanna offren för falska profetior och läror. Vi pratar om tusentals liv för att inte tala om den växande listan över faktiska direkta offer.

Bennett rapporteras också ha hävdat att IHOPKC har en "ny smörjelse". Han hävdade att Herren släpper ett "nytt vinskinn" och att han kommer att ge "strategisk insikt i hur man konstruerar det vinskinnet eftersom det finns nytt vin." Skojar du? Har vi inte lärt oss något av de senaste fyrtio åren av Mike Bickles esoteriska och mystiska nonsens? Gå igenom denna absurditet med mig en minut. För att detta ska vara sant, som svar på att Mike Bickle sexuellt utnyttjade otaliga kvinnor och barn, ljugit om profetiorna i fyra decennier och skapat en ohelig 24-7 bönmodell som har korrumperat bönen över hela världen, kommer Gud att belöna detta?

Trots fakta om ledarskapet, hävdar Bennett att Gud kommer att ge ett nytt vin, till dessa som har föraktat rättvisa och ärlighet vid varje tur? Det är illa nog att denna karismanska röra aldrig har förstått skrifterna om nytt vin och liknelsen om vinskinnet, men att karnalisera det till denna punkt är så genomskinligt löjligt. Ny smörjelse?

IHOPKC var aldrig smord till att börja med! Allt var lögner! Gud jämnar aktivt IHOPKC med marken och när allt faller runt dem, låtsas de profetera igen om nytt vin? Vill du ha gudomlig vägledning? Bränn ner IHOPKC till marken och bygg där ett minnesmärke till minnena av de liv som förstördes av lögnaktiga, rovdjur, som låtsas höra från Gud för att fylla imaginära vinskinn som i slutändan bara är fyllda med deras egna synders styggelse, bortförklarade som "strategisk insikt".

Inte bara var den nuvarande versionen av IHOPKC satanisk, utan hela historien är det också. Kanske ingen falsk kristen institution förlitade sig mer på sin egen påhittade historia än IHOPKC. Studenter som lyckades fly berättade alla hur de behövde utstå timmar av indoktrinering genom att titta på videor av Bickle och Bickle-ites som hyllar IHOPKC:s profetiska historia. Detta är naturligtvis vad sekter gör, för att förstärka sin sektledares absolutism. Med historiens fördel nu kan vi dock veta att hela premissen som Mike Bickle byggde IHOPKC på också var falsk.

Roys har också rapporterat den här veckan att en av nyckelprofetiorna som har utnyttjats under de senaste fyra decennierna som bevis på Guds mandat för IHOPKC och 24-7 nonsens, faktiskt är falskt i sig. Sedan starten av detta sammanbrott har Mike Bickle alltid berättat historien om hur han besökte den 104-åriga mamman till den falske profeten och rovdjuret Paul Cain när hon låg på sjukhuset i koma. Sagan fortsätter att mamman vaknade ur koman tillräckligt länge för att "profetera" att; "Paulus, Gud ger dig världen, Luk 4:18."

Detta skriftställe är när Jesus läste Jesajas bokrulle i templet om att predika de goda nyheterna för de fattiga. Garnet som Bickle spann, påstår då att han tittade upp och klockan stod 16:18 den 18 april, kan jag få halleluja! Kan jag få en offertallrik! Bickle använde den här historien för att samla in pengar och bygga upp det imperium som IHOPKC är idag. Berättelsen drar slutsatsen att mamman föll tillbaka i koma och dog kort därefter.

När Bickle predikade om detta förklarade han att hon dog 4:18, 4:18, efter att ha profeterat Luke 4:18. Bickle kallade det "gudomlig poesi". Förutom att det i verkligheten var sataniska lögner. Det visar sig att moderns gravsten avslöjar att hon faktiskt dog den 19 april 1990, och dödsattesten anger tidpunkten för döden som 21:50.

Detta är ovanpå en annan falsk profetia som Bickle lärde ut av Bob Jones, i början av 1980-talet. Bickle berättade hur Jones berättade för honom att en "ungdomsrörelse av profetiska sångare och musiker skulle resas upp." Bickle pekade naturligtvis på IHOP som uppfyllelsen av denna falska profetia. Genom åren har Bickle manipulerat människor till att ge baserat på tron att allt på IHOPKC var gudomligt beordrat direkt av Gud själv. Förutom att inget av det visar sig vara sant.

Låt oss börja med vem vi har att göra med. Bob Jones var en gång en högt respekterad profet inom den karismanska världen. Han påverkade i hög grad de falska väckelserna i Toronto och Pensacola. Han påstod sig ha dött 1975 bara för att skickas tillbaka av Gud för att "nå folkmassan med sin kärlek".

Nåväl, 1991 blev det uppenbart att kärleken som Jones försökte nå massorna med inte hade något med Gud att göra. Han blev fångad när det kom ut att en del av Vineyard-rörelsens kvinnor fick klä av sig nakna på hans kontor för att stå "naken inför Herren" för att få ett "ord". Det är ganska talande att även 1991 var målet alltid att skydda varumärket, eftersom det här utdraget från John Wimber som tillkännagav att Jones togs bort från ministeriet avslöjar:

"Med varje moraliskt misslyckande "oavsett om det görs av en hemgemenskapsledare, pastor eller evangelist" är det viktigt att skilja tjänsten från synden. I det här fallet uppmuntrar vi de av er som har blivit positivt betjänade av Bob att hålla fast vid de goda sakerna som Gud har gjort i dig Vi uppmuntrar dig att inte döma mot värdet av det profetiska baserat på den här händelsen." - John Wimber

Det finns den här falska berättelsen som inträffar under decennierna att när någon avslöjas för att vara falsk så rörde sig Gud på något sätt i dem, och vi måste "hålla fast vid" vad vi än fick. Vi ser detta nyligen med Dr. Michael Brown som insisterar på att Ravi Zacharias eller till och med Mike Bickles helighetsläror på något sätt fortfarande har förtjänst. Det gör de inte. De var lögner uttalade av lögnare.

Bob Jones sa till kvinnor att för att få ett profetiskt ord måste de klä av sig inför honom. Mike Bickle försäkrade barn som han utsatte för sexuella övergrepp att Gud sa till honom att hans fru skulle dö så att de kunde vara tillsammans. Varför i hela friden skulle jag vilja "hålla fast" vid något som dessa elakingar hade sagt? Ahh, eftersom det falska profetiska industriella komplexet är en miljondollarindustri, och vi kan inte låta folk ifrågasätta den övergripande konstruktionen som tillåter avskum som Jones och Bickle att inte bara överleva utan att frodas på bokstavlig bekostnad av deras offers liv.

På tal om offer och IHOPKC, låt oss inte glömma det fruktansvärda arvet från Paul Cain, en gång vördad i falska profetiska kretsar. Det var tills det avslöjades att han sexuellt utnyttjade pojkar på IHOPKC, och det verkar som att Bickle visste och såg åt andra hållet tills det blev allmänt känt. Då tillrättavisade rovdjuret Bickle offentligt rovdjuret Cain. E-postmeddelanden släpptes i år som visar Bickle bakom kulisserna som försöker mobba Jack Deere till att redigera ett kapitel i en ny bok som avslöjade Cain.

Nu är detta visserligen mycket att behöva försöka sålla igenom men det är viktigt för Gud och hans kyrka eftersom så många har blivit utsatta och fortsätter att vara det av IHOPKC. Inse älskade, att Dr. Michael Browns i världen och de som har tillbringat decennier med att skydda vargar, lägger fram en högst absurd berättelse som involverar Gud den allsmäktige. De trodde ursprungligen att Mike Bickle kunde återställas. Folk som Steven Strang välkomnar fortfarande detta.

Vi såg till och med i brevet från 1991 som avskräckte Bob Jones att makthavarna inte bryr sig ett dugg om fåren de låtsas att de har anförtrotts att skydda. De finns till för att skydda maskinen som förser deras rikedom och kraft. Vi ser samma sak nu med IHOPKC. Detta korrupta imperium byggdes på lögner och falska profetior. Det vet vi nu! Det är inte spekulationer!

Vi har en bild på gravstenen till Paul Cains mamma! Vissa kanske säger att det inte är så stor sak att hon dog en dag senare än Bickles historia, men det här var inte bara en historia! Det här var Mike Bickle som ljög om något för att låtsas att Gud beordrade något som han absolut inte gjorde! Han använde denna falska historia, som han skapade, för att samla in pengarna som behövdes för att finansiera det köttsliga 24-7 bön nonsens och IHOPKC i allmänhet.

Tänk på att när han gjorde detta hade han en affär med okänd kvinna nummer 3, som var 19 vid den tiden. Tänk på att detta är efter att ha haft flera år långa affärer med två minderåriga flickor också, för att inte tala om de andra 8 offren vi ännu inte har hört från. Sedan måste vi tänka på att de två bekräftande profetiorna som Bickle använde under decennierna och som användes för att indoktrinera ungdomar med kom från två andra sexuella rovdjur.

Nu vet jag att karismatiska ledare gillar att låtsas att Gud fortfarande använder människor i sådana här scenarier, men det gör han inte. Bob Jones är inte kung David och Paul Cain är inte Moses. De var bara två slarviga säljare av ormolja som antastade små pojkar eller fick kvinnor att klä av sig för att få en falsk profetia.

Tillsammans med Mike Bickle var dessa de vördade Kansas City-profeterna. De körde hårt mot otaliga offer i årtionden, men nu har Gud fört var och en av dem upp i ljuset. Det var inget speciellt med dem. Det fanns inget heligt med dem. Det fanns inget kristet över dem. Det de producerade är inte frukt. Det var och är sataniskt.

Gud kräver inte att vi tvingar barn att be om högskolepoäng. 24-7 bönmodellen låter from, men det är den långt ifrån, eftersom felaktiga män i slutändan var de som ledd den. Tills nyligen var den falske profeten Bob Hartley fortfarande en vanlig ledare i bönerummet på IHOPKC medan han skickade bilder på sina könsorgan till intet ont anande kvinnor på sin fritid.

Detta är vad arvet från IHOPKC verkligen är. När människor i den nuvarande ledningen, som bara har försökt undvika ansvarsskyldighet, insisterar på att de bara byter namn, inse implikationerna av sådant. Det är bara Satan som vill rädda IHOPKC eftersom han har ägnat de senaste fyra decennierna åt att ge allt han kan in i det.

Bespara mig uppriktigheten från dem som har bett genom åren. Det är irrelevant. Bön är oerhört viktigt men det rummet, grundat på dessa lögner, av dessa sexuella rovdjur och falska profeter har ingenting som är från Gud. Att rädda IHOPKC på vilket sätt som helst, befäster bara den falska tron att det finns något som är värt att räddas.

De som har förespråkat bönerummets fortsättning talar fortfarande positivt om den profetiska historien, som vi nu vet är 100% falsk och skapad av lurendrejare som också avslöjats som rovdjur. Vi såg i brevet från 1991 från John Kimber när han avskedade Bob Jones att det var ytterst viktigt för dem i ledarskapet att skydda de profetiska istället för fåren. Spelade ingen roll om det profetiska är bevisat falskt och helt sataniskt.

Som vi sa i början avslöjas detta närhelst det karismanska ledarskapet talar om det profetiska och hur 1 Tess 5:20 är så viktigt. De presenterar dock aldrig vers 20 med sammanhanget för verserna 21 och 22, som vi ser i nyckelverserna ovan. Så ja, vi ska inte förakta profetior utan i samma andetag instruerar Gud oss att testa allt och hålla fast bara vid det som är bra. Vad betyder det?

Att inte allt som kallas profetiskt är "bra". Allt som kallas profetiskt är inte från Gud. Vi ska absolut inte hålla fast vid det som inte är bra – eller det som är falskt. Faktum är att vers 22 avslöjar att baksidan av goda profetior vi ska hålla fast vid är falska profetior som är onda, och vi måste avstå från dem, punkt.

Profetiorna som Mike Bickle använde för att lansera, finansiera och bygga upp IHOPKC-imperiet har nu bevisats vara falska och uttalade av tre män som Gud ALDRIG använde. Som sådana var och förblir de onda till denna dag. Jag förstår att vi inte vill erkänna att vi blivit lurade i över fyrtio år av sådana charlataner, men det blev vi. Att upprätthålla denna villfarelse anfaller bara offren igen, fortsätter de falska lärorna och ger trovärdighet åt djävulens verk.

Pastor Anthony Wade - 21 maj 2024

Godkänd minister för evangeliet för Guds församlingar. Ägare och grundare av 828 departement. Vice VD för Goodwill Industries. Kom alltid ihåg att Gud i allt verkar till det bästa för dem som älskar honom och är kallade enligt hans avsikt.

https://www.828ministries.com/articles/Satan-Continues-to-Try-and-Christianity-240521-858.html?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1J48oRHiuX7IGX2L4wovw27oxVDU4jxm2QmN_dr724i4LlJgLtUz2MTH0_aem_AbLQ6hX64jZj9LMoiThfgFwWmWtMlTRILSygEtk2jeuasdU6oiYC2ugSs6HSqTeGbu873XQGCv5V1Hnr3h7GZxnL



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar