fredag 10 maj 2024

Benny Hinn slätar över att han förstört liv i fyrtio år, med; Hej vem är perfekt?

Av Anthony Wade

Men Sackeus stod där och sade till Herren: "Herre, hälften av det jag äger ger jag åt de fattiga, och om jag har bedragit någon, ger jag honom fyrdubbelt tillbaka." 9 Jesus sade till honom: "I dag har frälsning kommit till denna familj, eftersom också han är en Abrahams son. 10 Ty Människosonen har kommit för att uppsöka och frälsa det som var förlorat." Luk 19:8-10

https://charismanews.com/culture/benny-hinn-breaks-silence-amid-controversy/

Charisma News fortsätter att försöka rehabilitera den falska lärare/profeten extraordinära, Benny Hinn. Den här veckan presenterades Hinn i en intervju av den etiskt utmanade falska dominionisten/herreväldaren Steven Strang, som har tillbringat de senaste sex månaderna med att ljuga om Mike Bickle och smutskasta hans offer. Detta är ett mikrokosmos av vad som är så fel med ”Charismania = Karismatiska maniacs/galningar”. Detta är anledningen till att de snabbt förlorar varje fragment av trovärdighet som de kan hålla fast vid.

Detta är vad grindvakter som Dr. Michael Brown misslyckas med att förstå. När han dök upp i Hinns tv-program för flera år sedan för att visa på sina böcker, främjade Brown den skada som fortsätter till denna dag. Benny Hinn är lågt hängande frukt. Medan Bibeln säger att falska lärare kommer att fortsätta att lura och själva bli lurade, faller Hinn definitivt i båda kategorierna. Benny Hinn vet mycket väl vad han har gjort de senaste fem decennierna. Han vet att han är en lögnare. Han vet att han inte har något förhållande till Gud. Att fortsätta att låtsas att han på något sätt bara haft fel gör en sådan otjänst mot minnet av hans offer.

Det kommer att finnas människor som inte är frälsta på grund av Hinn och hans lögner. Människors liv förstördes av Hinn. Deras tro blev skeppsbrutna av Hinn. Dessa människor betyder mycket mer för Gud än vargen som slukade dem. Efter denna Strang-intervju har Charisma publicerat två nya artiklar för att grumla ner vattnet, och de kommer att länkas i denna andakt. Låt oss börja med länken ovan när vi resonerar en gång till tillsammans.

"Pastor. Predikant. Författare. Charlatan. Evangelisten Benny Hinn har kallats många saker och haft många titlar genom åren, och oavsett om folk älskar honom eller hatar honom, kan de fortfarande inte sluta prata om honom och hans igenkännliga korståg. Som informationseran fortsätter att gå framåt, har Hinns räckvidd bara växt, och kritiker kan göra karriär av att reagera på decennier gamla videor av Hinn från så långt tillbaka som 1980- och 90-talen." - Charisma News

Falsk pastor. Falsk predikant. Utsugare av fåren, författare. Absolut charlatan. Personligen skulle jag tåla att sluta prata om Benny Hinn och det skulle jag göra, om så många människor som Strang inte ständigt stöttade honom. Du kan se från föraktet i detta inledande stycke att Charisma inte har för avsikt att "rapportera" här. Detta är ren propaganda. Ingen gör karriär av att påpeka Hinns falskhet. Han har dock gjort en karriär och stor förmögenhet, på baksidan av sin absurt falska tjänst.

Lägg märke till det absolut tomma argumentet Charisma framför här genom att låtsas som att den första halvan av Hinns tjänst på något sätt nu är irrelevant. Han byggde upp sin berömmelse och förmögenhet under de aktuella åren. Förresten, om det enda problemet Hinn hade var på 1990-talet, så är jag säker på att de flesta inte skulle titta på det så mycket längre. Det är kroppen av falskt arbete, som sträcker sig över decennier som kräver en fullständig titt.

"Vissa videor blir virala, som Mike Wingers fyra timmar långa djupdykning i tidigare videor av Hinn som han tillägnade alla dem han uppfattar som offer för Hinns ministerium. Och Winger pekar på flera allvarliga fel inom Hinns ministerium över åren, såsom profetior, helande och välståndsevangelium, medan Wingers arbete är grundligt, ger det hela bilden av vem Hinn är? - Charisma News

Fullständig avslöjande, jag har inte sett Wingers dokumentär, som har rapporterats vara mycket grundlig och korrekt. Offren är för övrigt inte bara "uppfattningar". Detta är verkligheten av falsk undervisning som vanligtvis ignoreras eller minimeras. Det finns verkliga offer för alla falska läror. Människor som lovats helande av en falsk helare som Hinn kan permanent skylla på Gud eller sig själva som ett resultat. Människor som gav och gav och gav under välståndsevangeliets lögner bara för att upptäcka att ingen av löftena gick i uppfyllelse, kanske inte heller har kvar sin tro eller ens överlevt.

Jag minns en rapport som gjordes om ett canceroffer som vägrade behandling och istället bara fördubblade sitt bidrag till Kenneth Copeland ända tills hon dog. Dessa är människors liv älskade, och de betyder något för Gud. Problemen med Dr Brown, Strang och ”Charismaniacs= galna karismatiker” är att de till synes bara är oroliga för vargarna. Falska profetior, falska helande och kätterska välståndsevangelium är HELA omfattningen av Benny Hinns tjänst. Vilka extra saker Charisma än tror att de kan peka på måste alltid komma tillbaka till dessa tre spetsar som Hinn använt om och om igen i fyrtio år, för att skinna Guds flock och berika sig själv. Period.

"Med så många som sa saker om vem Benny är och vad hans tjänst representerar, kände han att han borde kasta sin hatt i ringen och försöka balansera vågen när det kommer till arvet han kommer att lämna efter sig. Genom att nå ut till Stephen Strang, grundare och VD för Charisma Media, bad Hinn om en intervju där han kunde berätta sin historia, med sina egna ord. "Den riktige Benny Hinn vill lära känna Bibeln bättre än jag någonsin har känt till den", delade Hinn i en exklusiv intervju med The Strang Report. "När jag pratar med Herren är mitt verkliga rop: "Herre, jag vill bli accepterad den dagen." Det är allt som verkligen betyder något för mig." - Charisma News

Så, vargen vill att hans sida av historien också ska finnas där ute? Djävulen kan bibeln bättre än de flesta kristna, så den punkten är irrelevant. Om Hinn blev frälst, skulle den Helige Andes övertygelse över allt hans andliga övergrepp vara överväldigande. Det verkar också ganska uppenbart vad som händer. Förutom Winger-kritiken har Hinn nyligen försökt låtsas att han nu har utvecklats. För en kort tid sedan påstod han att han hade ångrat sig från välståndsevangeliet, men strax efter var han tillbaka och flådde flocken som vanligt.

Trots det är Hinn nu 71 år gammal. När du börjar inse att ditt timglas håller på att ta slut är det inte förvånande att han kanske nu faktiskt är orolig för Gud. Det är dock också lätt att låtsas omvända sig från välstånd efter att du har byggt ett imperium på 50 miljoner dollar. Det är inte vår plats att döma någons eviga öde, men på den dagen? Benny Hinn kommer att ha ganska mycket att svara för som han inte kommer att kunna filtrera igenom Steven Strang.

"Hinn är väl medveten om den kritik som riktats mot honom, man skulle behöva leva i en aldrig tidigare skådad värld av förnekelse för att inte vara det, och han känner helt enkelt inte att folk känner till honom, vem han är och vad han verkligen tror på. ”De ser klippen från korstågen. De ser klippen från TV-program, och de ser de gamla klippen från 'This is Your Day = Detta är din dag' och vidare, och de drar sin egen slutsats, säger Hinn. Men när det kommer till tidigare misstag erkänner Hinn under intervjun med Strang att han haft ånger från olika tider under hela sin tjänst. "Jag är en människa. Jag har gjort misstag.

Jag minns att Oral [Roberts] sa till mig att han gjorde misstag med lastbilarna. Vi alla gör misstag. De två sakerna jag ångrar mest i tjänsten, jag var inte alltför klok ett antal gånger med profetior"och den andra är välstånd. Och det har varit väldigt svårt för mig", avslöjar Hinn. "För det" ber jag folk att förlåta mig, jag är bara människa, och jag gjorde misstag, säger Hinn. Som när man går in i skymnings-åren av sin tjänst, för allt gott och ont som följt med det , Hinn är helt enkelt inte villig att leva i det förflutna med sina misstag, utan är istället fokuserad på vad som komma skall." - Charisma News

När Hinn står inför Kristus kommer han inte att kunna föra argumentet att; Jesus bara lever i det förflutna. Det verkliga problemet här är hur Hinn ramar in detta avslöjar, vilket visar att han är bortom ouppriktig. Att vifta med sin kostym för att låtsas att Gud helar människor är inte ett "misstag". Att ljuga för människor om att du har hört från Gud är inte ett "misstag". Att manipulera skrifterna för att manipulera människor att ge dig sina pengar genom att ljuga emot Gud är inte ett "misstag".

Om han hade ett Sackeus-ögonblick, som det kan ses i nyckelverserna, skulle jag kanske känna lite annorlunda, men att säga förlåt efter att du har ägnat fem decennier åt att ljuga och lura människor som du inte anstränger dig för att gottgöra är inte uppriktigt, väldigt lite så. Om Benny verkligen söker förlåtelse måste han först omvända sig. Det finns inget här om att ångra sig. Han ber helt enkelt om sändningstid för att bekämpa en ny dokumentär som var ärlig och skadlig för det som finns kvar av hans bild. Låt oss nu vända oss till den andra artikeln som finns på Charisma idag:

https://charismanews.com/culture/benny-hinns-regrets-im-a-human-being-ive-made-mistakes/

"I en exklusiv intervju med Stephen Strang tog Benny Hinn upp sina två stora saker han ångrar när det gäller välståndsevangelium och profetior. "Jag är en människa. Jag har gjort misstag, säger Hinn.

När det kommer till tjänst säger Hinn att det första han ångrar handlar om att han misslyckades med Gud när han gav andra profetiska ord. "Jag var inte alltför klok ett antal gånger med profetior," säger Hinn. Hinn medger att han skadade andras liv och sitt eget rykte genom att ge felaktiga profetior. "Deras profetior var egentligen inte en profetia. De gick utanför frälsningens gränser", säger Hinn.

"Det fanns tillfällen då jag trodde att Gud hade visat mig något som han inte visade mig. Och jag uttalade det." "Tråkigt nog, och jag önskar att jag kunde gå tillbaka och fixa det, men tyvärr var det några löften jag gav som inte var korrekta eller från Herren. Men vem är perfekt? Och för det bad jag naturligtvis folk att förlåta mig. Jag är bara mänsklig och gjorde sådana misstag, säger Hinn - Charisma News

1990 profeterade Benny att Fidel Castro skulle dö någon gång under det nya decenniet. Han gav sig själv ett tioårigt fönster för att anses vara "exakt". Det var en bra chansning eftersom Castros hälsa alltid rapporterades som dålig. Trots tioårsfönstret missade Hinn med ytterligare 16 år. Detta är inte en "miss" eller ett "jag hörde fel". Detta är vad som kallas lögn. När Hinn väl avslöjades som falsk här borde det ha avslutat hans profetiska karriär, men han kom att fortsätta under de kommande 20 åren med att låtsas att han hörde från Gud.

Återigen, berättelsen om att han bara var en felaktig människa som gjorde misstag är löjlig. Han byggde sin falska tjänst på dessa falska profetior till ett belopp av 50 miljoner dollar. Det häpnadsväckande att ljuga för människor om vad Gud lovat dem. Visst, jag ljög för folk om vad Gud skulle göra för dem, men hej, vem är perfekt? I vilken värld är detta ett acceptabelt försvar? Den falska journalisten Strang brydde sig förstås inte om att påpeka något av detta.

"Hinn säger att hans ofullkomlighet kommer att komma ikapp honom igen, och för honom och för oss alla kommer det inte att vara förrän vi är med Jesus som vi kommer att veta vad det är att vara perfekt. "Det är tråkigt när folk fokuserar på de gånger du missade det", säger Hinn. Hinns andra sak han ångrar handlar om att predika välståndsevangelium. Han säger att när han först började pressades han ner i en riktning han aldrig skulle ha vågat sig mot.

"När jag började i tjänsten var det enkelt . Och så växte ministeriet. Jag blev inbjuden att gå till vad de kallar ”praise-a-thons (= gissar att det är en lek på ordet maraton, fast med lovprisning/tillbedjan). Och jag tror att det var då mina problem började," säger Hinn. Hinn berättar att han 2019 inte längre ville vara en del av "gimmicken" av välståndsbaserade kretsar. "Tråkigt nog lät jag pressen komma på mig. Och på grund av den pressen sa jag saker och gjorde saker som jag inte borde ha gjort. Och för det är jag verkligen ledsen, säger Hinn." - Charisma News

Om igen, nedtoningen av omfattningen av Hinns falskhet är poängen här. Det är tråkigt när folk fokuserar på det du missat? Du missade ALLT Benny. Till och med detta att skylla på andra människor är så fantastiskt otroligt. Om allt Hinn gjorde var att framträda på några av dessa möten på 90-talet skulle det vara en sak, men detta blev kärnan i hans eget ministerium, under påtryckningar från ingen. Även efter den falska omvändelsen 2019, fortsatte Hinn att använda sina skinna sina får tekniker. Han ångrade sig aldrig.

Jag vill inte heller tappa den övergripande poängen ur sikte, som är att det är riktigt lätt att bestämma sig för att må dåligt efter att man har rånat människor på 50 miljoner dollar. Hinn verkar mycket mer ångerfull för hur hans arv har fungerat än vad han faktiskt har gjort. Allt är alltid någon annans falska fel eller bara ett misstag som han nu ödmjukt ber om förlåtelse för. Kom igen.

"Hinn hävdar att han gör sitt absolut bästa för att hålla sig så centrerad på evangeliet som han kan även när det gäller att samla in pengar för tjänsten. "Just nu är mitt fokus Herren, och bara Herren. Och om det givetvis kommer en tid då jag kan behöva samla in pengar till vår tjänst, kommer jag att göra det så bibliskt som jag bara kan, och balanserat, säger Hinn. "Hjärtat av välstånd måste vara evangeliet genom bibliska välstånd. Och det är vad jag kommer att göra och sträva efter att göra resten av mitt liv, säger Hinn." - Charisma News

Hua, jag är skeptisk för det här låter ganska ihåligt. I en intervju försökte Hinn avfärda fyrtio år av absolut förkastlig andlig manipulation. Även mitt i krokodiltårarna om hur mycket han bara vill bli accepterad av Kristus, säger han återigen att han självklart måste fortsätta att samla in pengar för sina falska ministerinsatser. Vad som helst. Så, i ett försök att rehabilitera sin image som försvunnit långt bort, erkänner Hinn att han har varit en falsk profet, erkänner att han har varit skrupelfri när det gäller att samla in pengar men ändå tycker att det är ok att bara samla in pengarna på ett annat sätt och kämpa på. Nej, älskade.

Köp inte bort ormoljan som den här försäljaren och Strang försöker skinna dig för att köpa. Benny Hinn är och har alltid varit en varg. Om han ansträngde sig för att ge hälften av sin rikedom till de fattiga och betala tillbaka dem som han lurat fyra gånger, kanske vi skulle ha en utgångspunkt för att diskutera ånger. Bortsett från det har vi bara en man som ser att slutet är nära och försöker låtsas som att de senaste fyrtio åren inte var så dåliga som det offentliga registret säger och att han verkligen är ledsen eftersom han fortsätter att göra samma ministerinsatser. Markera och undvik älskade. Markera och undvik.

Pastor Anthony Wade - 8 maj 2024
Godkänd minister för evangeliet för Guds församlingar. Ägare och grundare av 828 departement. Vice VD för Goodwill Industries. Kom alltid ihåg att Gud i allt verkar till det bästa för dem som älskar honom och är kallade enligt hans avsikt.

https://www.828ministries.com/articles/Benny-Hinn-Glosses-Over-Ru-Christianity-240508-571.html





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar