måndag 29 maj 2017

Förnya din ungdom och din styrka!?

VÄNTA! STOPPA PRESSARNA! HÅLL ALLTING!

Jag tog upp Dr Patricia en liten snabbis, men redan då föll min ögon på en titel, som jag lyssnade på och tänkte, denna kan jag inte bara hoppa över. Titeln är ”Förnya din ungdom och sin styrka”. Idag kan man använda Bibeln till att hävda de mest fantastiska saker. Säg farväl till att bli gammal och rynkig, för i Bibeln blir vi lovade ny styrka och ny ungdom.

Och vem, i denna tidsålder, när så många är fixerade på utseende och ålderdomen inte minst, vill inte få bi yngre och starkare. Bara en sån sak som att återfå hårväxten för en del, eller för andra problem som artros, för att bara nämna ett par saker, för den listan kan göras lång.

Att säga att man förundras över dessa nya ”så kallade” profeter och profetissor, och hur de läser, tolkar Bibeln, är ett kapitel för sig självt. Ofta använder de sig också av titeln nyss nämnt, även om denna kvinna inte så vitt jag sett använt sig av titeln, men jag har bara sett tre videor av henne.

Detta är förutom att Bibeln används felaktigt, och att det inte finns några såna löften alls, inte på det sätt hon menar i alla fall, helt och hållet falskt. Men mer än så, hon använder Bibeln för att utlova något som väldigt många människor har långt upp på sin önskelista. Och det kommer med sannolikhet dra människor till hennes budskap och den gud som står bakom det.

Det är ju inte en ny företeelse att söka ungdomens eviga källa, även om jag tror detta med den rena paniken för att åldras, blivit extrem i vår tid. Folk går till otrolig längder för att åtminstone försöka se unga ut, eller yngre än de är. Kosta vad det kosta vill.

Men nu kan vi då, åtminstone en utvald skara, om jag förstår det rätt, slippa alla kostnader och bli unga på nytt, för det har Bibeln lovat. Och det finns saker som kanske inte låter riktiga precis, men i alla fall väldigt lockande. I mitt fall så stör inte min ålder mig, jag blir 55 och jag är stolt över det. Men visst vore det skönt att slippa rygg och ben värk, i synnerhet det senare av de två.

Så om igen, innan översättningen kommer vill jag säga, håll er ifrån denna kvinna och de spådomar hon kommer med.

Dr Patricia, 23 april 2017

Nyligen vaknade jag på morgonen, och den Helige Ande la denna tanke i mig, så jag gick upp och skrev ner tanken. Detta var vad den Helige Ande uppenbarade för mig;

I de sista dagarna kommer Gud övernaturligt förnya människors ungdom, och Han kommer styrka dem. Och denna förnyelse av återställd ungdom och styrka, kommer vara ett av den Helige Andes tecken, som kommer ge den övernaturliga styrka Guds folk behöver. Detta tecken kommer också dra folk till Gud.

Den Helige Ande tog mig ögonblickligen till Hosea 40:31 som säger; "De som väntar på Herren, hämtar ny kraft. de får nya vingfjädrar liksom örnen. De ska skynda sig framåt utan att bli uppgivna, utan att bli trötta." Och Gud talade till mig och sa; Jag är suverän / egenväldig och jag kommer välja vilka som återfår sin ungdom. Jag kommer återställa Will´s ungdom, och för er som inte känner till det, så är Will min make.

Sedan påminde den Helige Ande mig, om en dröm som en pastor fick om Will för ca tre år sedan. Han ringde Will efter att han haft drömmen, och berättade om den, och han sa, att Will hade mycket mer hår i drömmen, och såg mycket yngre ut. Och han sa att även fast du såg mycket yngre ut, så visste jag att det var du. Han fortsatte med att säga; jag kände mig ledd av den Helige Ande att dela denna dröm med dig, även om jag inte förstår vad den betyder.

Efter detta blev jag påmind om en dröm som jag hade för flera år sedan. I min dröm var jag i ett sjukhusrum med Ed, som varit i koma i flera år, och medans jag stod vid sängen, så väckte Herren övernaturligt Ed ur hans koma.

Jag såg honom lyfta en arm och ett ben upp, sedan svängde han ut benet över sängen och han reste sig, forfarande i sina sjukhuskläder, och gick ut i korridoren. Jag vandrade bredvid honom och talade med honom, och jag var förbluffad, för han såg mycket yngre ut. Han hade mörkt hår och såg mycket yngre ut än han gjort när han legat i koman.

Så vi gick til entrén och gick ut från sjukhuset. Ett av mina bekymmer var att Missy, när hon fick se Ed, inte skulle känna igen honom, för han såg så mycket yngre ut. När Ed fick se Missy sitta på en parkbänk vid parkeringen, så sprang han till henne, böjde sig ner och gav henne en kyss.

När jag kom ihåg delen av drömmen där Ed såg mycket yngre ut, så började jag se ett mönster. Så jag frågade den Helige Ande; Jag sa, kan du ge mig ett annat skriftställe för att bekräfta vad du säger angående dessa drömmar. Han svarade Psalm 27.

Psalm 27:14 säger, "Vänta på Herren, var frimodig och oförfärad i dit hjärta, ja, vänt på Herren." Omedelbart visste jag att det var samma ord- vändelse som i Jes 40:31. Och ordet som stod ut för mig var "vänta". Så jag letade upp det hebreiska ordet för ordet vänta i bägge bibelställena. Ordet är Kavah, och det betyder binda samman, liknande som ett rep som snurras samman.

Så de som väntar på Herren eller de som Kavah Herren, eller binder sig samman med yaoshoa och yaova ska förnya sin styrka.

Nästan genast kom ett nytt Bibelställe in i mig, Predikaren 4:12 " En tretvinnad tråd brister inte så lätt." Så de som väntar på Herren, är de som binder sig tillsammans med yoshoa och yaova, och det bildar en tretvinnad tråd, som inte blir lätt sönderbruten.

Så därefter gav Fader, Fader Gud, Fader Yaova, mig detta budskap. "Barn berätta för mitt folk at eftersom jg kan uppväcka folk från det döda, så kan jag helt klart återställa människors till ett användbart tillstånd, för ingenting är omöjligt för mig.

Helt säkert kommer jag göra detta. För många har hållit fast vid mina löften, och de väntar på att få se mina löften uppfyllas. De har blivit gamla och undrar om de är för gamla, för att se mina löften fullbordas i deras ålderdom. Men precis om Abraham och Sarah, som trodde de var för gamla för att kunna få barn; så förnyad jag deras ungdom och styrka så de kunde få Isak.

Jag ska göra samma sak för de som har lovat en speciell sak, eller et speciellt arbete. en särskild tjänst, som de ännu inte sett hända. Gör dig redo, jag är på väg att förnya din styrka och din ungdom, så du kan föda fram det jag har lovat dig.

Följ mig till Efesierna 1:19-20, för detta är verkligen spännande, "Hur översvinnligt stor hans makt är på oss som tror, allt i enlighet med en väldiga styrkas kraft, varmed han har verkat i Kristus, i det att han uppväckte honom från et döda och satte honom på sin högra sida i den himmelska världen."

Samma kraft som Fader Gud använda för att uppväcka Jesus Kristus från döden, är samma kraft som han kommer använda för att återställa styrkan och ungdomen hos människor i dessa sista dagar. Jag vet inte hur du känner det, men det gör mig uppeldad. Så vi har blivit lovade stora saker från Gud i Guds ord.

I psalm 103:1-5 " Lov Herren min själ, och allt det i mig är hans helig namn. Lova Herren min själ, och glöm inte bort det goda han har gjort, han som förlåter dig alla dina missgärningar och helar dina brister, han som förlossar ditt liv från graven och kröner dig med nåd och barmhärtighet, han som mättar ditt begär med sitt goda, så att du blir ung på nytt så som en örn."

Enligt psalm 103 har vi blivit lovade 7 löften eller förmåner:

1. Han förlåter oss alla våra synder och orättfärdigheter
2. Han helar våra sjukdomar
3. Han återlöser våra liv från förstörelse och ger oss evigt liv
4. Han kröner oss med kärleksfull vänlighet
5. Han häller ut sin ömma barmhärtighet över oss
6. Han tillfredsställer våra munnar med bra saker
7. Han förnyar vår ungdom precis som örnens.

Så en av fördelarna med att vänta på Herren, vilket betyder sammanbinder osss med yaova och yaoshoa, är att få vår styrka och ungdom återställd. Så att binda oss till honom, betyder att vi klänger oss fast vid honom, vi förtröstar på honom med våra liv, vi lit på honom och vi har orubblig tro på Guds kraft.

Det finns vissa av er som lyssnar på denna video, som har väntat 10, 20 ja till och med 30 år på den vision som Gud har gett dig angående tjänst. Du har aldrig tvivlat på den visionen, eller hans plan för dig, och du har varit trogen mot Herren. Du har haft tro på tjänsten som Herren talat med dig om, men du har blivit äldre. Så Herren kommer övernaturligt att styrka och förnya din kropp tillbaka till ett ungdomligt tillstånd, så du kan avsluta arbetet, som han har kallat dig att göra.

Ordet lovar oss, "Att de som väntar på Herren ska få sin styrka och ungdom förnyade". Så vad du behöver göra är att; komma in i kontraktet / avtalet med kontraktet / avtalet av vad ordet säger.



https://www.youtube.com/watch?v=PDFws1OitT8


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar