tisdag 9 maj 2017

Försvara det falska- Rory Alec och Gud Tv

Ja jag vet den har några år på nacken, men det finns bra andliga sanningar i den, som fortfarande är lika aktuella nu som de var då.

Försvara det Falska - Rory Alec och "God" TV (God = Gud)

Anthony Wade 10 okt 2014

Medgrundaren till God Tv har avgått, på grund av otrohet. Om man betänker vilka deras partners är, finns det någon som är förvånad längre?

Vi förfalska ju inte för vinningslystnad Guds ord, som så många andra gör; utan av ett rent sinne, drivna av Gud, förkunnar vi ordet i Kristus, inför Gud. 2 Kor 2:17”

Gud TV är en riktig blandning av vem-är-vem, falsk lärare eller profeter. Från Hillsong till Betel. Från Cindy Jacobs till Kim Clement. Från IHOP till Benny Hinn. Så skamlöst att de även samarbetar med utskämda Todd Bentley och den absurda Jesse Duplantis. Joseph Prince, Kenneth Hagin, Joyce Meyer, Patricia King och Planetshakers = planetskakarna. Om du letar efter en kättare, behöver du inte se längre än Gud TV. Därför kom det som en liten chock att grundaren Rory Alec har fallit. Alec har avgått och citerar ett "moraliskt misslyckande", vilket är en kristen eufemism för äktenskapsbrott. Inte bara har han avgått, men han har sagt till sin hustru och partner i Guds TV att han inte vill ha något att göra med departementet eller deras äktenskap. Han säger att han vill ha ett nytt liv med den skilda kvinnan som han förstörde sitt äktenskap för.


Detta handlar inte om att skriva om otrohet och misslyckande. Vi är alla människor och alla kan falla. Jag känner verkligen för Wendy Alec som person, men hon förstår inte att när du håller på med det som är falskt, som uppehälle, så borde det inte komma som en överraskning att fienden finns alldeles bredvid dig. Wendy sa nyligen, att hon haft ett bra äktenskap, men djävulen kom in ”väldigt, väldigt sorgligt” Så klart han gjorde, de inbjöd honom. Tror du att du kan främja så många människor som förstör Kristi vittnesbörd på den här planeten, utan att det har någon åverkan? Tror du att du kan sammarbeta med så många ulvar, som lever på att slakta Guds får, och inte behöva ta konsekvenserna av det?


Far inte vilse: För goda seder är dåligt sällskap ett fördärv. Vakna upp till rätt, nykterhet och synda inte; Det finns en del som lever i okunnighet om Gud, er till blygd säger jag det. 1 Kor 15:33-34”


Så det är inte så konstigt att de falska lärarnas/profeternas brigad redan har kommit ut för att försvara Gud Tv´s penga-maskin. Bill Johnson har sagt att människor behöver lägga sin vikt bakom Gud Tv, nu. Falska profeten Kim Clement har sagt att han ber att Rory Alec ska komma tillbaka till sin ”Gudagivna kallelse”. Inte att han ska omvända sig, inte att han ska arbeta på sitt äktenskap. Inte att han ska inse vilken skada han åstadkommer för Guds folk. Nej, att han ska komma tillbaka och leda Gud Tv. Den kanske mest absurda kommentaren gavs av falska profetissan ”Generalen” Cindy Jakobs, som delgav vad hon kallade ett profetiskt ord.


Ingen person byggde detta nätverk, Gud byggde detta nätverk, och Herren säger; Jag är grunden, om Mitt folk står bakom Wendy, så kommer Jesaja´s media smörjelsefortsätta, Jes 52:7 Dotter, jag har smort och utvalt dig för denna strid, änglarna som du har skrivit om, strider, och Mina änglar är större än någon demon.”


Jacob`s hävdar också att hon brutit en ande av sorg över tittarna, genom att proklamera detta:
Vi kommer resa oss över detta, vi som familj, tillsammans. Vi tar striden till himlen, och vi kommer vinna.”



Ibland är det svårt för mig att märka om folk är i arbete med att saluföra Gud, allvarligt bedrägliga eller seriöst depraverade så till den grad att de helt enkelt inte tror på Gud. Jag säger detta på grund av detta uttals fullständiga dumhet, för att inte tala om att låta och låtsas att det är ett "profetiskt" ord. Det betyder att Jacobs säger att Gud sa det här. Vi vet att detta inte kan vara sant för Gud har inte haft något med Gud TV att göra. Gud främjar inte vargar som dödar hans får. Gud marknadsför inte falska helare som Benny Hinn. Han marknadsför inte oljiga nåd predikanter som Joseph Prince. Han samarbetar inte med människor som Todd Bentley som slår och sparkar människor i Jesu namn och låtsas att de är fulla och höga i anden. Jes 52: 7 är inte en "media-smörjelse".


Hur ljuvliga är inte glädjebudbärarens fotsteg, när han kommer över bergen för att förkunna frid och frambära ett glatt budskap och förkunna frälsning, i det han säger till Sion,; Din Gud är nu konung Je 52:7”


Gud Tv är en uppställning av människor som gör motsatsen till detta! Robert Morris från Gateway Church ger inte goda nyheter - han predikar att du är förbannad om du inte skickar honom dina första tio procent av din lönecheck! IHOP förkunnar inte fred! De lär unga att de måste vara en del av en sluttids armé som behöver förbereda jorden för Kristi återkommande! Dessa människor säger inte till någon att Din Gud härskar! De säger att deras gud härskar. Joseph Prince säger att hans gud aldrig är arg på dig oavsett hur illa du syndar. Bill Johnsons gud säger att det alltid är guds vilja att läka dig och om du är sjuk måste det vara ditt fel. Hillsong säger att deras gud vill att du är rik bortom dina drömmarna av girighet. Todd Bentleys gud vill slå dig! Kenneth Copelands gud bryr sig inte om att han har två privata jetplan, vilket gör Benny Hinns gud avundsjuk eftersom de bara har en. Det spelar ingen roll vilken falsk lärare vi tittar på som är partner med Gud Tv, DET ÄR INTE DEN GUDEN som regerar i deras predikningar.


Älskarinnan i den här historien har sagt att hon hörde Gud säga till henne att Rory var hennes herr rätt. Det här händer när du spelar kyrka. Detta är vad som händer när du spelar ett spel med din kristendom. Detta är vad som händer när du överger doktrinen för dina egna erfarenheter och känslor. Allt hon behövde var sin Bibel för att veta att Gud inte kunde ha berättat det för henne, för att det skulle bryta mot Hans eget ord! Jag har tidigare pratat om Jesuskulturens Kim Walker-Smith och hennes löjliga vittnesbörd om hennes besök i tronrummet där hon mötte Fadern ansikte mot ansikte. När Bibeln inte betyder något för dig är det lätt att bli lurad. Bibeln skulle låta Kim veta att hennes besök var omöjligt.


Vilket tar oss till dagens nyckelvers. Älskade, det finns människor, många människor, runt om i kristenheten som predikar enkom för att göra evangeliet om Kristus till en handelsvara. De saluför ordet, inte predikar det. Det finns så många medieaffärer som har sålt ut sig till det här systemet. Det finns knappt någonting inlösbart som kan passera för kristen tv längre. Guds TV ligger långt fram; De samarbetar med nästan varje falsk lärare och profet som arbetar idag. Ena lurendrejaren efter den andra, slaktar de fåren för slik vinning. Vi mår illa för Wendy Alec på ett personligt och mänskligt plan. Otrohet är en förödande synd. Det finns en anledning till att Gud har talat så mycket emot det. Men på ett konungsligt och andligt plan måste vi förstå att när vi dansar med djävulen kommer han alltid att insistera på att leda. Wendy säger att djävulen kom in alltför lätt i deras äktenskap, men hon misslyckades med att se att hon inbjöd honom. Både hon och hennes make gjorde det, när de valde att bygga ett media-imperium på ryggen av slaktade får. Be för dem båda, älskade. Inte så att deras kätterska beteende fortsätter men att de båda ångrar sig innan de står inför Kristus.
Rev. Anthony.

http://www.828ministries.com/Diary/Defending-The-False--Rory-by-Anthony-Wade-Christianity_Prophet-141009-639.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar