tisdag 16 maj 2017

Mass bedrägeri; Påve Francis; Jag ska åka till Fatima för att överlämna människans eviga öde till Maria

MASS BEDRÄGERI:Påve Francis: Jag ska till Fatima för att överlämna människans eviga öde till Maria

Diane Montagne 10 maj 2017
När han framträdde inför onsdagens publik bad påven om deras böner inför sin kommande pilgrimsfärd till Fatima och talade om Maria som Hoppas Moder.

VATIKANSTADEN - Maria är den "bästa Modern", som trogen håller ljuset av hopp brinnande i mörkret, sade påve Francis idag, då han uppmanade kristna att be när han reser till Fatima för att "förmedla vår Moder det tidsmässiga och eviga ödet Av mänskligheten. "

Han fortsätter sin serie om det kristna hoppet, inför onsdagens allmänna publik, vände påven sig till Maria, Hoppets Moder.

Vår Frus erfarenhet av moderskapsmodellen, precis som så många mödrar i vår värld, berättde påven inför cirka 15.000 pilgrimer som samlat på St. Petersplatsen. Hennes är ett vittne av mod att acceptera sitt kall och välkomna det nya liv som betroddes henne.

"Ännu i blomman av sin ålder ... svarar hon med mod, även om hon inte kände till ödet som väntade henne", sa han.

Hennes, är också ett vittne om tyst men förtroendefull lydnad mot Guds vilja bland livets prövningar. "Maria uppträder i evangelierna som en tyst kvinna, som ofta inte förstod allt som hände omkring henne, men hon mediterade på varje ord och händelse i sitt hjärta", sa han.


Marias "mörka natt"

Påven fortsatte:

"I detta sinnelag finns det en vacker detalj om Marias psykologi: hon är inte en kvinna som blir deprimerad när hon möter livets osäkerhet, speciellt när ingenting verkar gå rätt. Hon är inte heller en kvinna som protesterar med våld, som rinner mot vad livet har i beredskap, ofta med ett fientligt ansikte. Istället är hon en kvinna som lyssnar: glöm inte att det alltid finns ett bra förhållande mellan hopp och lyssnande, och Maria är en kvinna som lyssnar. Maria välkomnar livet som det ges till oss, med sina glada dagar, men också med sina tragedier som vi aldrig skulle vilja stöta på. Till Marias överlägsna natt, när hennes Son spikas upp på korsets trä. "

Evangelierna, observerade påven Francis, talar om en viss "förmörkelse" av Maria under Jesu offentliga ämbete. Hon följer sin Son i tystnad, ändå delar hans passion, när de flesta av lärjungarna flyr, är hon kvar med honom i slutet.

"Mödrar förråder inte, och i det ögonblicket vid korsets fot kan ingen av oss säga vilket som var den grymmaste passionen: om det hos en oskyldig man som dör hängandes på korsets eller en mamma som bevittnar de sista ögonblicken i sin sons liv. Evangelierna är fåordiga och extremt diskreta. De registrerar moderns närvaro med ett enkelt ord: hon stod "(Joh 19:25). Hon stod. De säger ingenting om hennes reaktion: om hon grät, eller inte, ingenting; Inte ens ett pennstreck för att beskriva hennes smärta. "

Hoppets Moder

Ändå har bilden av Maria vid korsets fot inspirerat konstnärer och författare av alla åldrar för att presentera henne som en modell, av uthålligt hopp i Guds löften, sa påve Francis.

"Maria stod" i det tjockaste mörkret, men hon stod. "Hon sprang inte sin väg. Maria är där, troget närvarande, varje gång ett ljus måste hållas brinnande i en töcken och dimma. Hon är där i trohet till Guds plan, vars tjänstemän hon sa sig vara på första dagen av sitt kall, men också på grund av hennes moderliga instinkter, som helt enkelt lider, varje gång ett barn går igenom ett lidande. Mödrarnas lidande: Vi har alla känt starka kvinnor, som har utstått sina barns lidande. "

Marias hopp var frukten av ett liv i böner och dagliga ansträngningar att omformas till Guds vilja, och blev uppfylld i Jesu uppkomst till det nya livet, sade påven. I skrifterna hittar vi Maria igen vid kyrkans födelse vid pingstdagen. Som hoppets moder var hon närvarande med lärjungarna när de tog sina första steg i världen för att förkunna evangeliet.

Påve Francis avslutade:

"Det är därför vi älskar henne som en Moder. Vi är inte föräldralösa: vi har en Moder i himlen, vilken är Guds Heliga Moder. Eftersom hon lär oss dygden att vänta, även när allt verkar meningslöst. Hon litar alltid på Guds mysterium, även när han verkar överskuggas av världens onda. I tider av svårigheter, kan Maria, Modern som Jesus har gett oss alla, alltid stödja våra steg. Må hon säga till våra hjärtan: "Stå upp. Se framåt. Titta på horisonten. För hon är Hoppens Moder. "

Pilgrimsfärd till Fatima

I sina hälsningar till pilgrimer som följer hans katekes, gjorde påven en särskild begäran och sa:

"Kära pilgrimer, ... denna fredag och lördag - Gud villigt – kommer jag resa som en pilgrim till Fatima, för att anförtro vår tids mänskliga världsliga och eviga öde, och be för Guds välsignelser på dess vägar. Jag ber er alla att följa med mig som pilgrimer av hopp och fred: Kan dina böner fortsätta att stödja mina. Må de mesta och bästa av mammor vaka över var och en av er alla era dagar tills evigheten! "




https://aleteia.org/2017/05/10/pope-francis-im-going-to-fatima-to-entrust-the-eternal-fate-of-mankind-to-mary/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar