onsdag 17 maj 2017

Ser vi en sammanstrålning av tidstecknen nu?

Sammanstrålar dessa oåterkalleliga ändtids tecknen just nu?

Någonting dramatiskt, globalt och oåterkalleligt ligger alldeles framför. (Pixabay)
Vi lever i den första generationen som får se alla dessa ändtids tecknen sammanstråla. Ingen annan generation har bevittnat en så massiv iscensättande tid som denna. Jesus instruerade sina följeslagare att se upp och att när vi såg ”dessa saker” för denna generation ska inte ta slut innan allting har uppfyllts (Luke 21:28, 32).



Sir Isaac Newton sa: "Vid slutet av tiden kommer människor uppstå vilka som kommer vända sig till profetiorna och insistera på deras bokstavliga tolkning, mitt i mycket ansträngning och motstånd." Mest känd för sin vetenskapliga tanke, så var dock Newton också en ivrig forskare av Biblisk apokalyptisk profetia.



Något dramatiskt, globalt och oåterkalleligt ligger precis framför oss. Det finns inget sätt att undvika det. Varje kondition och markör som vi förväntar oss att se under de sista dagarna är nu i aktivt spel på jorden. Scenen är inställd och skådespelarna är på plats och förbereder sig för att följa sitt manus för vad som snart kommer att dyka upp.
Guds folk måste utrustas, som Issachars sons, för att förstå tiderna (1 Kron 12:32).



Cirka 27 procent av Bibeln är profetia. Profetia är som ett stort pussel. Du börjar med att få alla gränsbitarna på plats innan du börjar ansluta de andra bitarna. När du monterar gränsen först är det mycket lättare att hitta, lite i taget var, de övriga pusselbitarna passar.
Det finns ett enormt och otrevligt intresse för apokalyptisk profetia idag bland människor med alla sorters bakgrund. Människor har en känsla av att scenen ställs in för de sista händelserna i denna tidsålder. Alla frågar, "Vad kommer framtiden föra med sig? Hur kan vi veta det säkert?"
Hollywood utnyttjar vår önskan att känna framtiden. Det senaste årtiondet har fört med sig fler apokalyptiska filmer och berättelser till allmänheten än någon annan gång i historien. Du kan känna det, spänningen är i luften, i kombination med en kuslig förekomst om händelser som bara börjar utvecklas.



Profetia är en gåva från Gud till hela mänskligheten - en glimt och ibland mer än en glimt av vad som ligger framför, kanske i våra egna liv. När vi ignorerar det, vänder vi ryggen till den enda säkra anteckningen över framtiden som finns i vår värld idag. Det du tror på när det gäller profetia kommer dramatiskt att påverka din framtid, hur du lever ditt liv och hur du förbereder dig för vad som ligger framför.
"Men förstår först det här, att ingen profetia i Skriften är en fråga om ens egen tolkning. För ingen profetia någon gång har framställdes av människans vilja, men heliga män rörda av den Helige Ande talade från Gud" (2 Petrus 1: 20-21).
Är du redo? Vår generation springer mot den tid som talats om av de gamla bibliska profeterna som kallas "Herrens dag" (Joel 2:31, Apg 2:20) eller "frestelsens stund som kommer att komma över hela världen". (Rev 3:10).



Men för Herrens stora och anmärkningsvärda dag lovade Gud: "Jag skall hälla ut min Ande på allt kött, då skall dina söner och dina döttrar profetera, dina gamla män drömma drömmar och dina unga män ser visioner. Även över dina tjänare och tjänarinnor ska jag i de dagarna hälla ut min Ande. Då ska jag arbeta underverk i himlen och jorden "(Joel 2: 28-30).
Denna artikel är ett utdrag från Hopp i de sista dagarna: Var beredd på de bibliska profetiorna som kommer att passera av Dr Dave Williams.

Ett litet passus, Mycket av det som läggs in på Charisma news, är rent skräp. Fullt av NAR, IHOP, TR och andra falska lärare profeter och apostlar. Det finns bra artiklar, men det finns mycket man bör se upp med. Urskiljning behövs.


http://www.charismamag.com/spirit/apologetics/32700-are-these-irreversible-end-times-signs-converging-right-now

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar