lördag 13 maj 2017

Min erfarenhet av Nar ledaren Ché Ahn

Min erfarenhet med NAR ledaren Ché Ahn från Harvest international minestry




Någon gång omkring 2007 hade jag ett intressant och berättande möte med den nya apostoliska reformationen (NAR) ledaren, Che Ahn, ledare för HIM (Harvest International Ministries = Interntionella skörd ämbetet) Jag reste med ett team från KHMI (K för Kitimat i Kanada) från Kitimat, BC, Kanada och vi ledde lovsången vid en konferens i Abbotsford eller Kelowna. Che Ahn var där som en av gästtalarna. Vi hade just avslutat en ansträngande uppsättning intensiv lovsång och publiken var verkligen pumpad av förväntningar på grund av sinnesstämningen vi skapat med vår musik.



Vi var väldigt manipulerande så och jag känner fortfarande ett behov av att ångra mig om det! Vi lärdes att vi faktiskt kunde skapa en atmosfär som gjorde det lättare för Gud att röra sig bland oss ​​... och jag trodde det! Hur som helst hade Che Ahn tagit sig till scenen och hade börjat ropa ut "kunskapens ord" som "Jag känner att det finns en kvinna i rummet som har eller har haft någon form av" hudproblem "som upplever ett mirakel just nu. "åhörarnas gensvar var bra och vips så kom en starstruck (= någon som är alldeles till sig över en kändis) bimbo studsande framåt, skakande på huvudet och gjorde" det fulla/druckna ansiktet " för att hävda att hon hade ett ärr som hade försvunnit.



Vid den tiden tog hon upp sin skjortärm för att avslöja att hon faktiskt inte hade ett ärr där! En annan kom att berätta om hur en "dålig tatuering" hade blivit mirakulöst fixad ... Hon sa att det brukade ha ett "dåligt ord" i det men att Gud hade tagit bort det dåliga ordet med sin kärlek ... och hon visade det för oss, en tatuering med utan dåliga ord i det !!! Ingen omkring mig verkade veta vem de här unga kvinnorna var och naturligtvis hade vi inget sätt att veta om det någonsin var någonting som verkligen hade haft något fel till att börja med! Jag frågade inte. Jag ville inte ses som någon som försöker orsaka tvivel.



Intressant nog, på en tidig session dagen innan, hade en gammal kvinna svarat på altaranropet som gavs av Bill Johnson eller James Goll. Ja, det var en stornamns konferens! Med Bill Johnson, James Goll och Che Ahn, alla i samma rum med saltade lovsånsledare som Brian Johnson, Keith & Sanna Luker och Heather Clark tillsammans med "profetissen", Stacey Campbell, Gud borde verkligen lägga märke till det !!! Hur som helst när denna kvinna kom till mikrofonen berättade hon om hur hon längtade efter att dansa med sin man men att hon var hämmad från att göra det på grund av förödande, artritisk smärta och beroende av rollatorn som hon använde. Evangelisten (det kan ha varit Ivan Roman) bad för henne på ett mycket sällskapligt sätt och förklarade, nej ... han BEFALLDE att Gud skulle ge henne nya ben eller något sådant.



Senare den natten medans jag lyssnade på ett annat lovsångsteam, såg jag den gamla kvinnan med sin man! Jag satt nära bakre delen av rummet och jag vände mig mot personen bredvid mig och utropade hur fantastisk det var att se den här damen dansa! Personen bredvid mig råkade vara en medlem i kyrkan som konferensen hölls i och jag blev lite överraskad när hon sa: "Åh det är Elsie! (Inte hennes riktiga namn) hon blir helad på alla dessa konferenser! Jag skrockade till och skickade den informationen i huvudet någonstans bredvid den plats där jag hade la in informationen på samma ställe där jag lagrat information om andra människor som jag visste ljugit för att dra uppmärksamhet till sig själva, eller för att passa in bland de som var trogna och smorda. Det finns vissa människor som bara verkar för svaga för att avslöja ... Du får känslan av att om du kallade ut dem för på något sådant, kan de förlora sin tro på Gud eller låtsas ett försök till att begå självmord eller något.



Hur som helst ... tillbaka till Che Ahn ... Han hade just sagt: "Nu gör Gud mirakel för små barn med hudproblem! (vilket lämnar det ganska öppet här i British Columbia, där alla barn kan ha någon form av hudutslag, myggbett eller allergi vid något tillfälle!) Che fortsatte: "Alla som har ett barn med hudproblem kommer att få ett mirakel ! Kom till bön! "Jo, det hände just så att mitt 2-åriga barnbarn var med oss och hon hade kommit fått ett fall av" slap-cheek eller 5 sjukdomen (= eksem liknande, eller mässling liknande utslag i ansiktet, i första hand på kinderna). Så jag tog henne fram till alla de andra som kom fram för bön ... Jag väntade tålmodigt i nästan en och en halv timma medans han pladdrde på om alla mirakel han hade sett på andra ställen vid någon annan tidpunkt. Mikenzie (mitt 2 år gamla barnbarn) var mycket otålig och ställde till en scen, som man kan förvänta sig från en 2 åring!



Che kunde lätt ha slutat oväsendet genom att helt enkelt lägga händerna på barnet och be för henne ... men av någon anledning gjorde han det inte. Faktum är att han faktiskt tycktes undvika henne ... och mig! När jag ser tillbaka på det nu, tror jag det var för att hennes utslag var ganska synliga och han hade verkligen ingen tro att ett "mirakel" skulle hända är och då och det skulle göra att hang dålig ut . Che fick oss att vänta ... och vänta. Han hoppades vi skulle ge upp, antar jag... men vi stannade. Slutligen gav han slags "nick" till ledsagaren att närma oss honom. Ledsagaren försökte verkligen hårt att göra ett bra jobb med att åta bara människor som inte hade något synligt problem komma nära scenen ... men jag kunde se att han var obekväm med att förväntas göra det, och han var faktiskt inte med Che Ahn ... han var En lokal kille, en del av kyrkan som var värd för konferensen och han verkade försöka mycket hårt att imponera på Wesley Campbell eller Todd Bentley ... Jag tror att vi var i Kelowna vid en "Eyes & Wings= ögon och vinge" -konferens och den här mannen var med Wesley men han verkade hoppas att en av de "stora killarna" skulle acceptera honom som en hantlangare eller vad de kallar de här karlarna ... en praktikant?



Todd Bentley var det största namnet på blocket vid den tiden och vi hade lett lovsången vid en eller två av hans konferenser i Abbotsford också ... men jag tror att den här var i Kelowna. Hur som helst, jag tog upp Mikenzie i mina armar och gick framåt, glad och förväntansfull att mitt lilla barnbarn skulle få en MIRAkel! Men när jag kom dit höll Che för micken och viskade till mig, "Har du ett vittnesbörd?" Jag svarade med den lugnaste vänligaste rösten jag kunde samla: "Inte än men så snart du ber för barnet och hon är helad så, har jag det! "Och jag menade det också! Jag trodde verkligen, i det ögonblicket, att denna Che Ahn karl faktiskt hade någon speciell smörjelse som kunde försäkra barnets helande!



Jag blev snabbt dragen tillbaka till verkligheten, när han fortfarande viskande sa, med handen över mikrofonen: "Vi ber inte för de sjuka just nu, vi tar vittnesmål." Tja, då var jag lite arg faktiskt men Jag var tvungen att kontrollera den känslan. Han hade bett för alla slags människor som kom fram med klagomål om sjukdomar som inte var synliga. Ärligt talat, det var allt jag kunde göra för att inte kalla "skitsnack" där på stört, (snälla ursäkta mitt fula språk ... det är det enda ordet jag kan tänka på som verkligen beskriver vad som hände) meddela till publiken vad han hade viskat till mig ... men om igen så varken gjorde eller sa jag något. Jag gick bara tillbaka ner och satte mig. Men jag berättade för mina döttrar att jag förmodligen skulle sluta spela musik för dessa människor.
Jag var Art Luciers huvudgitarrist i hans band, Reviver då, och vi var faktiskt ett ganska bra band när vi hade Jason Skilton på bas och Heather Lucier på tangenter/keyboard. Fram tills dess hade vi en bra tid, men för vissa människor som är väldigt nära mig var denna konferens och hela scenen (fruktar jag) tillräckligt för att de faktiskt skulle förlora sin tro alla tillsammans. Några av dessa människor följer inte längre någon typ av "gemenskap/församling" nu och några går inte ens till en kyrka. Det här är något som jag är väldigt orolig för. Att veta att jag kanske har varit del av något som kan ha orsakat människor jag älskar, människor i min egen familj, att förlora sin tro på Jesus Kristus är mer än störande faktiskt. Det väger tungt på mitt hjärta och gör mig djupt sorgsen. Men jag vet att Jesus har dessa människor i sin bok och att de inte kommer ge upp på om honom ... eller snarare, han kommer inte ge upp dem! (översättarens kommentar, jag hoppas han har rätt i det)



Senare den kvällen försökte jag, när vi packade in oss i bussarna för att ta oss till våra inkvarteringar eller hotellrum, uttrycka min oro för bussföraren Dave Owens, som var och fortfarande är (så vitt jag vet) en äldste i Harvest Church men Dave berättade rakt ut att han inte ville diskutera detta framför resten av "teamet" för att inte deras tro skulle utmanas eller vi få dem att tvivla. Så jag lämnade det med det men den här händelsen var en av de händelser som kulminerade i att jag fick lämna NAR rörelsen helt och hållet.



Så där har du, min erfarenhet med NAR ledaren, Che Ahn. Jag antar att jag sa allt det för att säga, jag tror att Che Ahn är falsk mina vänner. Om du "sitter under" Che Ahns ämbete/tjänst, (eller någon av dessa NAR killar) uppmanar jag dig starkt att kolla upp dem, mycket, som en bra Berean skulle. Be om att se dokumentation från läkare och tandläkare om alla de mirakel de tillskriver sina förkunnare. Men ... se upp! För om du frågar för många frågor kommer du tas ur cirkeln och beteckningen en "baktalare" eller värre, en "splittrare" vilket faktiskt vore det bästa för dig. Du måste komma ifrån dessa rörelser och bara tro på EVANGELIET!



Mina vänner, om du är kristen, så vet att EVANGELIET inte är att Jesus Kristus lidit en fruktansvärt smärtsam död och sedan uppstått så att du kunde få dina sjukdomar, smärtor, vanor och ovanor borttagna i detta liv och aktivera ditt bästa och mest ändamålsenliga liv nu. EVANGELIET är väldigt enkelt. Du (och jag) föddes i synd och är oförmögna att leva upp till Guds lag, men JESUS, som är perfekt kunde leva upp till den lagen och därigenom kunde Han ge ett fullkomligt offer till Gud Fadern och därigenom blev Han vår rättfärdighet, vår helighet och vår rättfärdighet inför en Gud, vars dom är perfekt i rättfärdig vrede. Men på grund av detta perfekta offer utövar Gud sin NÅD genom att inte ge oss det straff vi förtjänar och Hans glädje genom att ge oss den välsignelse vi inte förtjänar. Om du går till kyrkan och närvarar på kristna konferenser med tanken att du kommer att bli välsignad av Gud med speciell tjänst i detta liv nu på grund av "godheten" du lyckats skrapa ihop eller för att du kan ge pengar, Då är du tyvärr felaktigt ute. Det rikliga livet som lovas på grund av Jesu Kristi offer hänvisar till det eviga livet som våra andar njuter av i Guds närvaro i himlen! Gläd dig åt att han är uppstånden ... Han är verkligen uppstånden!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar