lördag 6 maj 2017

Populär kristen musikgrupp undervisar kätteri

Populär Kristen musikgrupp undervisar kätteri?

Inlagd av Marsha West 18 jan 2016

Bloggen inunder tar upp den otroliga brist på urskiljning mellan självberättigade kristna när det gäller nutida modern kristen musik. (CCM). Sanningen är att de flesta CCM verkligen inte är kristna alls . Inte ens i närheten av.! Hur vet jag det? Genom att lyssna på texten. Oftare än inte är CCM´s texter obibliska, rent av blasfemiska!
Men många kristna har inte andlig urskiljning nog för att känna av det. Sorgligt nog är det så att en del bekännande kristna inte bryr sig om de ord som går från deras mun till Guds öron. Varför? Mestadels därför att tillbedjan handlar om mig inte om Gud, så väldigt lite eller ingen uppmärksamhet ägnas åt de ord vi sjunger till Honom.


Men orden är viktiga, och det vi säger till Gud borde betyda mycket. Istället fokuserar kristna på sig själva - sina känslor och erfarenheter ... .har jag träffat en nerv?
Så nu att ”Learning the Path’s post = lära banans inlägg”. Några av videorna är störande att titta på. Jag uppmanar dig att titta på dem ändå.
.

Renhet i lovsång/tillbedjan

Tänk på detta scenario. En pastor läser Alistair Beggs bok, "Predikar för Guds ära". Han ser en punkt som han verkligen skulle vilja göra nästa söndag. När han har läst färdigt tar han upp och läser ur Brian Houstons bok "Du behöver mer pengar" från kätteri hyllan, där samma punkt görs (Detta är en hypotetisk). Han går upp i predikstolen och använder istället för citat från "Predikning för Guds ära", citaten från "Du behöver mer pengar". Vad är felet med detta?

Jag kan tänka på två större saker:

1. Detta ger trovärdighet till Brian Houston. Det kommer sannolikt att orsaka att hans urskiljningslösa församling kommer lyssna på Brian Houston, citera Brian Houston, läsa Brian Houston och till och med rekommendera Brian Houston till andra.

2. Brian Houstons skrifter reflekterar hans teologi. Vad han sa kommer luta sig mot den punkt som han ville göra, med samma hermeneutiska sätt att läsa Bibeln som brukar han använda, och visar samma vanliga fel i hans teologi.
Nu kan vi komma överens om att teologin hos en som går i kyrkan liknar vanligtvis den som pastorn har? Så låt oss titta på församlingsmedlemmarn i Hillsong Australia (Brian Houston) och Parkside Church of Cleveland (Alistair Begg). I detta fall, Hillsong Music och Gettys (som tidigare var medlem i Parkside).



Låt oss anta att någon får möjlighet att välja vem de ska sjunga något av i kyrkan. De kan välja mellan Hillsongs "Jesus, min själs älskare" och Keith och Krystin Getty "Bara i Kristus". Vad händer om den personen skulle välja sången från Hillsong? Skulle det vara lika fel som att citera Brian Houston hellre än Alistair Begg? Jag skulle säga ja. Samma två punkter står fortfarande kvar. Hillsongs musik återspeglar fortfarande deras teologi, och det stödjer fortfarande en grupp som predikar ”ord av tro” (trosrörelsen) och det falska välstånds evangeliet. Det skulle vara som om Brian Houston kom in och skriv din lovsångsmusik åt dig.

Det som är sorgligt är att några av de mest populära musikgrupperna där ute har några av de värsta teologierna. Hillsong främjar trosrörelse ordet. Jesuskulturen råkar vara under Bill Johnson, en hyperkarismatisk som förnekar Sola Scriptura = bara skriften och uppgav att: Jesus upphörde vara Gud på korset. Detta kommer inte bara ut i deras musik, utan även på deras konserter (jag kommer att diskutera det senare senare).

- Jars of Clays sångerska och låtskrivare, Dan Haseltine, sa, "Jag kan inte se en negativ effekt för att tillåta gay-äktenskap. Ingen samhällelig uppdelning, inget krig för traditionellt äktenskap?? Någon?".
- Amy Grant är inte mycket bättre hon, eftersom hon medvetet sjöng tillsammans med lesbiska och det har blivit känt om henne sedan hon var 18 år att hon har en homosexuell skara med fans, som hon aldrig kallat till omvändelse.
- Matt Maher är en from romersk katolik som har sjungit för påven Francis.
Kan vi verkligen lita på att dessa människor för att skriva vår lovsångsmusik? Att skriva de sånger vi sjunger till en helig Gud? Dessa människor skrev sina sånger till avgudar, varför ska vi upprepa dem?

Dessutom har musiken sitt grepp om människor i min ålder. De flesta tonåringar som hävdar att de är kristna skulle föredra att sjunga en Hillsong-låt över att höra en teologiskt fast predikan. Det har gått från en lokal kyrka till en fullständigt kyrkosamfund med 15 kyrkor bara i staden Sydney ensam. Kyrkosamfunden har 100 000 deltagare per vecka. Många kändisar tillhör dessa samfund. Det kan nästan uteslutande tillskrivas deras musikprogram. Bethel kyrkan i Redding, CA är en annan mega församling som har gynnats av detta. Det är hemförsamling åt bandet Jesuskulturen, och står i spetsen för det som kallas den nya apostoliska reformationen, som är en kultrörelse. De har främjat Benny Hinn, Todd Bentley, Kris Vallotton och T.D. Jakes. Om du inte förstår musikindustrins korruption, se här:

Wretched Fire tunnel party = eldtunnel fest

https://www.youtube.com/watch?v=Dxp3Bz9HQAs


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar