lördag 3 juni 2017

Todd White´s troslära och häxor som förenar sig i bön efter honom, med handpåläggning

Ifall någon fortfarande har svårt att se igenom Todd White, så kommer lite mer översatt här.


Todd White´s troslära och häxor som förenar sig i bön efter honom, med handpåläggning
lördag 3 juni 2017



Ifall någon fortfarande har svårt att se igenom Todd White, så kommer lite mer översatt här.
Jag ska inte översätta allting, och inte är jag 100% säker på vem denna person som kallar sig apostel är heller. De som använder dessa titlar brukar tillhöra de nya evangeliska karismatiska kristna. Och hon använder ett lite otrevligt sätt när hon talar på vissa ställen. Men det förbiser jag, då det är White´s egna ord som fångar mitt intresse.





(vieon inunder gäller endast detta korta stycke inom parantes) Jesus han levde och vandrade omkring som en man. Han levde inte som Gud på jorden. Så Jesus blev född av jungfrun Maria, Han föddes som en man, inte som Gud. Han är Guds son, men han behövde göra vad Han gjorde som en man, för att jag skulle kunna få det rätt ställt med Gud.

https://www.youtube.com/watch?v=hrXwEzRPETs




Han är född som en man, Han är inte född som Gud, och Han levde inte som Gud på jorden. Johannes samtyckte, Jesus döptes i Jordan floden, och när Han gick ner i den floden, så kom Han tillbaka upp. Det sägs att himlen var öppen för Honom, lagligt, för Han följde, och lydde lagen.



En av sakerna med lagen och välsignelserna med lydnaden är, att om du lyder lagen och rättfärdighet ges åt dig, så kommer jag öppna himlen och orsaka att det regnar. Så den dagen öppnades himlen, men bara för Jesus, och de som Jesus utnämnde.



3.06 Så realiteten av detta är att Jesus Kristus betalade priset för oss så vi blev rättfärdiggjorda med Gud. Jesus gick till helvetet, jag tror Han gick till Hades. Han nedsteg till jordens djup i tre dagar för att betala för jordens och människosläktets synd.

Videon bortplockad, då kontot på youTube avslutats



Jag får erkänna att jag har ledsnat för länge sedan när det gäller Todd White. Men vad gör man när man snubblar över tokerierna. 


En av mina vänner David Hogan han ger sitt vittnesmål, om en häxdoktor i sitt område som dödat så många pastorer. Han (David) hade sett honom (häxdoktorn) skifta skepnad, från varg till man, framför hans ögon. I alla fall så får några av Davids folk tag i häxdoktorns son och sonen blir född på nytt. Och kort härefter så dör häxdoktorn och den pånyttfödda sonen hade hört något om att resa upp folk från det döda.



Todd Whites Vittnesbörd.

1) Så han går till pappas hydda, pappan hade varit död ett par dagar, men sonen tar honom i famnen och ber för honom. Så den döda pappan när sonen ber för honom i det mörka ställe han befinner sig på, ser ett ljus och ser Jesus med eld i sin ögon komma in och resa upp honom från det döda. David som hört om vad pojken gjorde, var på väg dit, så när han kommer fram så är pappan vid liv och pojken som bara varit pånyttfödd ett par dagar har uppväckt pappa från det döda. Så häxdoktorn ber David om förlåt, och blir pastor. Knäppa, knäppa saker sker. Kraften är tillgänglig, den är tillgänglig.

https://www.youtube.com/watch?v=QI06loafF2A




2) vi gjorde en "kraft i kärlek" i Connecticut, vi gick fram till tre tjejer som stod där och säger; ’ hejsan tjejer hur står det till.
* Ja det är lite tufft får jag till svar.

Jag svarar jag vill bara berätta att Jesus älskar er och en tjej börjar spotta ut sin dricka på marken.

* Vi är häxor vi tror inte på sånt

Jag sa fantastiskt… den eld jag har är inte till för att döda dem, den är till för att krossa det som är inuti dem…. Det är mitt krig... väldigheter måste ge sig av när kärleken träder in…. Jag säger får jag krama om dig…. Kristna kramar inte så ofta häxor, kristna är rädda för häxor… m en häxa dök upp här inne nu och började göra sina saker, så skulle en del börja be i tungor som inte vanligtvis ber i tungor…. Jag tror större är han om är i mig än den som är i världen… Studera Jesus hav var en som satte fria…. Jag fick kunskapens ord om en av dem…. Jag är ledsen att kyrkan förstört för er……


Många kristna går på tå runt häxor, eller tar stora omvägar, det gör inte jag De reagerar så för de är rädda, och ja, det finns en mörkrets makt. Jag säger jag är kristen är du rädd för att krama mig, kom hit så får jag krama dig. Jag älskar folk och om jag träffar på någon så är ingen annorlunda än någon annan. De har bara fått sina tros system lite granna skruvade.


Ibland är jag bland häxor och sånt. De har blivit markerade, nedtryckta och har sökt sig till ett annat tros tyckande, tros system. Deras makt resurser är vädigt begränsade, och de kunde ha haft allt detta. Men för att de blev nedtryckta och utknuffade valde de en annan väg, Men Jesus är den vägen. Du måste vara kraft- styrkan av kärlek till dem, så de kan komma in i riket. Så de inte blir rädda för att komma in.

Så jag sa till dem, denna flickan här, du sötnos, hon var deras ledare, du har nåt som pågår rätt här, (pekar på pannan) rakt i ditt huvud.

' Jag sa; det är inte så bra, det är något dåligt. Jag sa, vad pågår?

* Jag har en tumör i hypofysen, sa hon.


' Så jag sa; Jag säger du låter mig be för dig. Jag säger att Jesus krossar detta precis nu. Jag säger du låter mig be.


* Hon sa, varsågod gör det du. (engelskan go right ahead = gå rätt på det)


' Jag sa ok.

Jag la min hand på hennes panna, och så vände jag mig till de andra flickorna och sa, lägg era händer på henne. Jag sa:
' I Jesu namn, pekade på de andra och

* de sa I Jesus namn,


' Jag befaller denna tumör att gå


* Jag befaller denna tumör att gå, repeterar de


' För att Gud älskar dig


* För att Gud älskar dig, repeterar de efter.


Nu är hennes panna i eld, Det rör upp teologin. För de är häxor som ber för sin häxsyster i Jesu namn.

Hela alltet är befängt men det sista var det som verkligen gjorde att jag drog öronen åt mig. Han får häxor att hjälpa till att be, ingen omvändelse, utan de befaller i Jesus namn, precis som han gör.

Så tar vi då Jesu egna ord, när han blir anklagad för att vara sänd av djävulen, Ett hus som har kommit i strid med sig självt inte kan bestå.

Huru skulle Satan kunna driva ut Satan? Om ett rike har kommit i strid med sig självt, så kan det riket ju icke hava bestånd och om ett hus har kommit i strid med sig självt, så skall icke heller det huset kunna äga bestånd. Om alltså Satan har satt sig upp mot sig själv och kommit i strid med sig själv så kan han icke äga bestånd, utan det är då ute med honom. Mark 3:23-26 

Om alltså Jesus tar hjälp av Satans lakejer för att hela, så blir det ju helsnurr. Det är helt emot Guds karaktär. Vi är förbjudna att gå i ok med orättfärdigheten, tillsagda att avskilja oss och leva heligt, för Han, Gud, är Helig 1 Pet 1:16. Men här ska vi då förstå det som att vi ska beblanda oss med orättfärdigheten och även be ihop med de som inte är helgade, och Gud ska ändå verka i och genom oss.


Satan själv har alltså kommit i strid med sig själv här. En icke omvänd, som inte själv har renats i Jesus blod kan be och befalla i Jesu namn????

Jag får erkänna att jag tycker det är grovt att han ens säger det högt inför alla. Och det blir i sanning inte bättre att de i rummet visslar och ropar Halleluja åt den smörjan.


https://www.youtube.com/watch?v=seu-ZSvzuAw



Längre video där biten med häxorna ingår
https://www.youtube.com/watch?v=94Vjs2qZIn4&t=4487s



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar