lördag 17 juni 2017

Omvänd er och Bättra er innan det är för sent!

OMVÄND ER OCH BÄTTRA ER FÖR HIMMELRIKET ÄR NÄRA

Många har hört de orden som Jesus uttalade, och var de sanna då ,så är de ännu mer sanna idag.
Allting som sker runt omkring oss talar sitt tydlig språk, att Jesu återkomst verkligen närmar sig med hast. Vi i Sverige har varit väldigt förskonade, i synnerhet om man jämför med omvärlden.

När lärjungarna frågade efter vad som skulle vara tecknet på Jesu återkomst, Matteus 24 så var det han varnade för mest, att bedragare skulle komma och utge sig för att undervisa den sunda läran. Detta försökte göra sitt intåg redan på 30-talet, men de flesta då var så vakna att de på en gång avvisade det som rent kätterskt. Men sedan början på 80-talet har samma läror mottagits av de kristna, som en ny härlig vind ifrån Gud, och det flödar ut från många, om inte de flest kyrkorna, även i vårt land till de ofrälsta.

De andra tecknen som Jesus tog upp skulle visa på att tiden närmade sig, var att naturkatastrofer, jordbävningar, svält, uppror, krig, epedemier och att kärleken till medmänniskor skulle kallna. Man behöver inte vara klärvojant för att se att detta sker runt omkring oss i allt större grad. Jordbävningar och vulkanutbrott sker i dag nästan dagligen runt om på vårt klot, även om inte alla är stora.

Värmen blir större för varje år som går. Om igen vi är förskonade i Sverige, men USA i fjol hade (om jag minns rätt) ( 8 event som experterna säger bara generellt sett sker vart 500 år, och 3 event som sker bara vart 1000 år. Att de alla ska sammanstråla under ett och samma år, är osannolikt.

Vi ser mer och mer svält över världen noteras, likaså med epidemier och sjukdomar.

Nu var inte Jesus den enda som varnade för dess saker, Bibeln måste läsas och förstås med andra avsnitt ur Bibeln. Man kan inte rycka meningar ur deras sammanhang, och tolka som man vill. Skrift tolkar skrift. Så redan i Gamla testamentet kan vi se tecken på hur det kommer vara på slutet. Både Hosea 4 och Sefanja 1 berättar att på grund av människornas synder blir så stora, kommer marken och allt på det försmäkta och dö, fåglarna som flyger, de djur som är på marken och även fiskarna i haven. Det sker idag en massdöd av djur, nästan dagligen, och vetenskapsmän beräknar att ca 50 % av alla djur har försvunnit sedan 70-talet fram tills nu.


I Job 38:22-23 står det om förråden av snö och hagel som sparats för hemsökelsens tid, ändens tid. Redan nu kan vi se tecknen på hur detta förvärras runt om i världen, och även här är vi i Sverige förskonade än så länge. Hagel stora som golfbollar upp till tennisbollar, som slår hål på husfasader av betong och trä, spräcker glasrutor på hus och bilar, bucklar till plåten på tak och bilar. Varje gång jag ser detta är min tanke, hur ont gör det att träffas av dessa stora hagel.

Hav och sjöar färgas röda som blod, vi ser idag ett smakprov ske lite nu och då runt om på jorden, av vad det talas om i Uppenbarelseboken på flera ställen.

Jesus talade också om tecken och under i himlen och på jorden. Han sa också att när vi ser alla dessa tecken då kan vi veta att hans återkomst är nära.

Idag ser vi inte ett av alla de tecken som Bibeln talar om, och det jag tagit upp är en liten bit av det, utan vi ser de alla samtidigt. Gud visar att Hans ord är sant, och ger alla en chans till att omvända sig från sina synder, och söka Gud. Så gör det ! Innan det är för sent ! Idag är frälsningens dag !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar