tisdag 20 juni 2017

Senaste om Bill Johnson och Bethel kyrkan

Bethel Church & Bill Johnson -- Become a Prophet in One Week for Only $395!

By Anthony Wade june 19 2017

Om du skriver in dig kan du för mindre än 400 dollar hävda att du är en profet!

Men d gåvor, i vilka Anden uppenbarar sig, ges åt var och en så att de kan bli till nytta. Så ges genom Anden åt den ena att tala visdomens ord, åt en annan att i samma Ande tala kunskapens ord, åt en annan ges tro i samma Ande, åt en annan ges helbrägdagörelsens gåvor i samma Ande, åt en annan ges gåvan att utföra kraftgärningar, åt en annan att profetera, åt en annan att skilja mellan andar, åt en annan att tala tungomål på olika sätt, åt en annan att uttyda när någon talat i tungomål. Men allt detta verkar samma Ande, i det han efter sin vilja tilldelar åt var och en någon särskild gåva. 1 Kor 12:7-11



Jag gick in på Fire Radio Show för en vecka sedan och lyssnade på Dr. Michael Brown försvara Bill Johnson som en bror i Kristus. Jag kom förberedd med de 12 största falska lärorna från Johnson och hans dypöl, känd som Bethel Church. Detta inkluderar grav sugande, lag som uppväcker de döda och "härlighets moln" som pumpas in i hans helgedom genom ventilationssystemet. Jag gick aldrig förbi den första punkten, men Dr Brown exploderade i försvar och anklagade mig för att förvrida vad som händer i Bethel. Den första förseelsen var operationen av en ”skola för det övernaturliga”, där Johnson lär ut till lättlurade kristna ungdomar den Helige Andes olika gåvor.



Brown försökte först spela en switcheroo (= en förändring, omkastning eller utbyte, särskilt en överraskande eller vilseledande sådan.) och utropar att vi givetvis ska undervisa om gåvorna. Jag korrigerade honom att vi inte talade om att utbilda människor om gåvorna. Vad Johnson gör är att försöka lära sig de faktiska gåvorna. En blasfemisk gärning enligt min åsikt, eftersom detta utnyttjar Heliga Andes kraft. Dr Brown spelade då ett av sina favoritkort för att försvara det oförsvarliga, den personliga erfarenheten. Jag måste vara fel ute, eftersom dr Brown har tränat på den här skolan. I den hängivenhet som följer denna radiospot kopierar / klistrar jag två kursbeskrivningar från skolans hemsida som gjorde det klart att de hade för avsikt att lära dig hur man skulle ge kunskapens ord, hur man profeterar och till och med hur man helar någon! Jag säger detta som bakgrund till en annan upptäckt idag.



https://www.bethel.com/events/school-of-the-prophets-2/



Gud bekräftar och belyser alltid så det kan finnas liten meningsskiljaktighet eller tvivel för dem som verkligen söker sanningen. Betel driver inte bara sin skola för det blasfemiska övernaturliga, men de kör en speciell veckolång kurs i sommar som kallas profeternas skola. För bara $ 395 kan du bli en profet på bara fem dagar! Som en bonus finns det en sammanlagd kurs på 750 dollar om du är ett gift par som försöker uppmuntra och ta till er Guds kraft tillsammans! Det finns inte mindre än två matmiddag,under veckan och två av lärarna är Bill Johnson själv och Bethel´s megaprofet Kris Vallotton. Gott folk, ni kommer inte kunna få det här goda avtalet med falsk undervisning på denna sida av Jennifer Leclaires profetiska universitet i lömsk bläckfisk. Om du upptäcker en viss nivå av spydighet, hoppas jag det för att jag brer på den, ganska tjockt. Bill Johnson är inte en profet. Det är inte heller Kris Vallotton. De är vargar som slukar Herrens får och kräver att de betalar $ 395 för privilegiet. Ett av kännetecknen hos en falsk lärare är girighet enligt Bibeln. De kan inte lära dig att vara en profet. Hur vet jag det här? Eftersom Bibeln berättar det för mig.



Men nu är ni Kristi kropp och hans lemmar, var och en i sin mån. Och Gud har i församlingen satt, först och främst några till apostlar, för det andra några till profeter, för det tredje några till lärare, vidare några till att utföra kraftgärningar, ytterligare några till att ha helbrägdagörelsens gåvor eller till att t sig an de hjälplösa eller till att vara styresmän eller till att på olika sätt alla tungomål. Inte är väl alla apostlar? Inte är väl alla profeter? Inte är väl alla lärare? Inte utför väl alla kraftgärningar? Inte har väl alla helbrägdagörelsens gåvor? Inte tala väl alla tungomål? Inte kan väl alla uttyda? Men var ivriga att undfå de nådegåvor som är de största. Och nu vill jag ytterligare visa er en väg, en övermåttan härligt väg. 1 Kor 12:27-31



Detta är sammanfattningen om diskussionen angående den Helige Andes gåvor. Det finns ett underförstått svar på alla dessa retoriska frågor inom originalspråket. Det svaret är "nej". Gör allt arbete mirakel? Nej! Har alla helandets gåvor? Nej! Är alla profeter? Nej älskling, alla har inte alla gåvorna. Således att driva en skola för att lära ut gåvorna hoppar över den del där Gud ger gåvorna. Det förutsätter att alla som pungar ut med 400 dollar kan lära sig vad endast Anden kan ge. Ytterligare skriftliga bevis finns i nyckel verserna idag, från tidigare i kapitlet. För åt en ges vishet, till en annan ges kunskapens ord. Till någon annan helandets gåva och till andra kraftgärningarnas gåvor, till en annan profetia. Kan detta vara något tydligare? Bara om världens Dr Browns fortfarande är förvirrade, drev Gud hem punkten genom att säga att det är Anden som fördelar dessa gåvor till varje individ, som han vill. Inte som Bill Johnson vill. Inte som Dr. Michael Brown vill.



Älskade det här är allvarligt affärer. Profetian är deklarationen av vad Gud har sagt. Det moderna kyrkliga landskapet fyller upp med de som vill vara profeter som lärt sig att låta profetiska utan att egentligen höra från Gud. Falska profeter som lärde sig sin hur harangen ska uttalas i Bethel kyrkans auditorium eller i ett litet hotellrum vid Fort Lauderdale flygplats om de gick till Leclaire "skolan". Jag har sett hur Bethel lär ut profetia till sina lovsångsledare och det är skrämmande. De lär sig att tömma sitt sinne och räcka ut med sina känslor till Gud och vad som helst som dyker upp i deras sinnen via deras ogudaktiga bedrägliga hjärtan, instrueras de att förklara det som om det är från Gud själv! Jag föreställer mig i de fem dagarna på profeten skolan, kommer teknikerna att vara likartade och lika skrämmande.



Betel hänvisar till Gamla testamentets förekomster av termen "Profeternas skola", även om vissa översättningar har detta som "profeternas företag" eller "profeternas söner". De hänvisar till detta för att försöka hävda en biblisk grund för denna blasfemi, men det passerar inte ens luktprovet. I 6000 års bibelhistoria nämns detta begrepp mindre än fem gånger. Även om du gick med den generösa översättningen av "skolan", menade det inte att de lärde sig vara profeter. I de dagarna kallades du till att vara en profet och om du någonsin profeterade fel blev du bli stenad till döds. De betalade verkligen inte $ 395 för en fem dagars kraschkurs. Den största punkten är dock att de var elever av Samuel (eller Elisa senare) och lärde sig Skriften - inte profetens gåva. De behövde inte lära sig vad Gud gav.



Älskade, om vi någonsin tror att vi kan tillskansa oss det som tillhör Gud ensam och att det inte är allvarligt så är det dags att utvärdera vår egen tro och var vi får vår undervisning ifrån. Bibeln lär oss att vi även måste testa oss själva. Om vi någonsin börjar tänka att människor kan läras att profetera på fem dagar för 400 dollar, är det dags att inse att vi faller för det som är otänkbart falskt. Lyssna inte på ”så kallade” väktare som Dr. Michael Brown. Om han verkligen har undervisat på den här skolan är det hans problem och han kommer att svara för det. Sanningen kan inte ignoreras, vilket jag delade på hans program, är att den här skolan är blasfemi - rent, enkelt och bibliskt. Jag behövde inte en Holiday Inn-profet för att berätta för mig det. Bibeln gör redan.

Rev. Anthony.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar