torsdag 15 september 2022

Mycket kan vi klara på egen hand - men inte allt.

Med syfte och övning kan du göra saker som verkar svåra och utmanande, men det finns en sak som ingen människa kan uppnå på egen hand. Mer om detta i slutet av denna video.

Av Petri Paalova

Videon är bara 2 min 50 sekunder lång.



Om du tycker att traditionell vedklyvning är tråkigt och för lätt kan du göra det svårare och mer utmanande. Klyv ved samtidigt som du snurrar en rock-ring. Jag garanterar att vedklyvningen kommer bli mycket mer utmanande och det här är hård träning, du behöver inte gå till gymmet och det höjer din hjärtfrekvens mycket.

((Rekommendation, läs inte bara det jag översatt, utan se också, åtminstone början där han klyver ett vedträ medans han rockar med rock-ringen.)

Livet kan vara roligt och humoristiskt, du behöver inte ta allt på allvar. Vi kan lära oss att göra fina saker, kanske kan till och med utmanande saker uppnås om du övar tillräckligt. Det finns dock en sak som ingen kan göra ensam.

När du dör kan du inte passera dödens tröskel till det eviga livet på egen hand, utan det kräver tro på Herren Jesus, här på jorden medan vi fortfarande lever. Det är det enda som verkligen är värt att tro på och värt att leva för.

Bibeln säger att när vi omvänder oss, bekänner våra synder och tror på Herren Jesus så kommer Han att förlåta oss våra synder. Genom Jesu blod blir våra synder förlåtna och vi får evigt liv.

Vi kan ha gemenskap med den levande Guden och uppleva Guds kärlek och goda omsorg. Bibeln lär oss att vi måste tro på Jesus som Bibeln säger, inte bara genom en krampaktig tro. Inga religiösa ritualer och riter räcker för det, utan genom sanningen i Guds ord.

Och det finns bara i bibeln, det är den enda auktoriteten i Guds ord och den enda uppenbarelsen om hur man tror på Jesus och hur man tjänar Gud.
Vi ser hur världen bli mer och mer instabilt och mer och mer förvirrad. Många reformer kommer och många dåliga saker kommer att hända runt omkring oss.

Tro på Jesus på det enda som kommer att bära oss bortom dödens gräns till evigt liv med Gud Fadern, genom Jesu blod och nåd.

Till sist hejdå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar