onsdag 3 augusti 2022

Europakonferensen Ben Fitzgerald

Europakonferensen Ben Fitzgerald

Jag kommer gå igenom åtminstone hela tisdagens möte och ta anteckningar och kommentera. Men jag kommer inte skriva ner allting, det är hans bibel- tolkning och förståelse som jag är intresserad av.


När du pastor viskade i mitt öra, berättade om ordet som ni fått för den här konferensen ”regn från Gud”, under två- tre minuter skulle ni ha fått se det regna. Börjar sjunga

//:Let it rain, let it rain, (= Låt det regna, låt det regna) open the floodgates of heaven (= öppna slussarna från himlen)//: 7 ggr

Ben uppmanar till att fortsätta sjunga 4 ggr. Ben om igen säger fortsätt sjunga. Minst 20 ggr (tappade räkningen) Vi behöver Guds regn, säg till Gud att regna i ditt hjärta. Fortsätt lovprisa. Lyft din röst till Fadern, Han är den som vi kom hit för.

Meningslös repetition, (Matt 6:7) utöver det så är detta inte lovsång, utan det är vi som ber Gud om något för oss, att det ska regna över oss. Alltså en bön vänd till oss själva, helt och hållet ”NAR = Nya Apostoliska Reformationen”

Det finns ingen som är viktigare än du Kung Jesus låt ditt regn falla i kväll. Låt din kraft och din eld komma ikväll. Sätt oss åt sidan för din härlighet Gud. Ge oss elden tillbaka om vi förlorat den. Låt ditt ärofyllda regn flöda i våra hjärtan. Vi är väldigt hungriga Gud.

Och de håller fortfarande på med att sjunga samma sak om och om igen. Eld i bibeln = Herrens dom. Jag hoppar fram en liten bit, min gissning är att samma sak sjöns åtminstone 20 ggr till, innan de bytte. Hua

Titta på din granne och säg, du kommer bli märkt av Gud i kväll. Genom tro kan ni lita på det jag ska berätta. Jesus kommer komma tillbaka och han sa kommer jag hitta tro. Vi behöver tro att Jesu kors är nog för att frälsa miljontals människor.

Luk 18:8 Kommer jag finna tro när jag återkommer.

Ja Jesus själv sade det, men det betyder inte att alla kommer ha den korrekta tron, utan många kommer ha fel tro. Så därför frågar Jesus detta, för han vet att vägen är smal och få finner den, inte massorna.

Jag vill bara nämna en sak, jag hade en vision om en tjock svart jord. Så jag undrade vad jag såg. Jag kommer prata om det i morgon för jag såg vad som var i denna jord. Ur denna jord kom skott rakt upp och Herren sa i Europa snabbt. Han sa jag är på väg att snabbt väcka upp unga profeter, apostlar, evangelister, pastorer och lärare snabbt, snabbt. Jag ska tala om hur vi på ett hälsosamt sätt ger kraft åt dessa.

I kväll ska vi tala om rädsla. Vem här vill vara rädd? Hur är det med att ha det under våra fötter, döda det så det inte längre finns?

Gal 1:8-12 Men om någon, vore det ock vi själva eller en ängel från himmelen, förkunnar evangelium i strid mot vad vi hava förkunnat för eder, så vare han förbannad. Ja, såsom vi förut hava sagt, så säger jag nu åter: Om någon förkunnar evangelium för eder i strid mot vad I haven undfått, så vare han förbannad. Är det då människor som jag nu söker vinna för mig, eller är det Gud? Står jag verkligen efter att »vara människor till behag»? Nej, om jag ännu ville vara människor till behag, så vore jag icke en Kristi tjänare. Ty det vill jag säga eder, mina bröder, att det evangelium som har blivit förkunnat av mig icke är någon människolära. Det är ju icke heller av någon människa som jag har undfått det eller blivit undervisad däri, utan genom en uppenbarelse från Jesus Kristus.

Med andra ord 95 % i enlighet med Guds ord är 100 % inte Jesus. Vi måste predika evangeliet med stor frimodighet och inte skämmas för det. Jag blev frälst ur en dålig livsstil så jag skämdes inte för evangeliet.

Alldeles korrekt av honom, men tråkigt nog är så trosrörelsen evangelium som ligger till grund för NAR inte ett sant evangelium och det är nog mer än 5 % fel i et enkom. Tar vi NAR så är siffran mycket, mycket, mycket högre. Och Ben har gått på Bethel Reddings skola av det övernaturliga, som eleverna själva kallar för det kristna Hogwartz, efter Harry Potters skola för häxeri och trollkonster.

Där får de hålla på med förbjudna saker som svartkonst, numerologi, och spådom för att nämna några saker. De har även undervisat att New Age och det ockulta har stulit sina praktiseringar och läror från de kristna och det är dags att vi tar tillbaka dem. Bethel Reding är känd som den värsta avloppsbrunnen av alla. Det jag omnämnt är toppen på isberget.

Den första tiden efter att jag blev frälst så kom folk till mig och vi tog ecstasy tillsammans och sedan förkunnade jag Jesus för dem. Efter ett tag så slutade de att komma, för jag var knäpp. Jag gav dom tabletterna (drogerna) och evangeliet samtidigt. Så jag skämdes inte.

Men när jag kom till kyrkan så sa folk till mig, du är i smekmånad fasen, så ”på”, de sa att jag skulle växa i visdom. Vad de menade med det var du kommer bli religiös och rädd och inte lägre tala om det som hänt, precis som mig. Vad e egentligen säger är, jag önskar jag hade den där inre elden som jag förlorat nånstans på vägen. Men jag visste inte att det handlade om avundsjuka.

Att växa till i visdom handlar inte om att bli rädd, försagd och religiös. Vad det handlar om är att få tid att på rätt sätt lära sig förstå vad skriften faktiskt säger, hur den ska läsas och tolkas. Hade han tagit sig tid till det så hade han kanske inte hamnat i denna falska kristendom till att börja med. Och en person som inte vet hur man på rätt sätt delar Guds ord ska inte stå i en predikstol. Det spelar ingen roll om det handlar om en föreståndare, vanlig pastor, resepastor eller en äldste i församlingen, reglerna gäller dem alla.

Tit 1:5-9 När jag lämnade dig kvar på Kreta, var det för att du skulle ordna vad som ännu återstod att ordna, och för att du, på det sätt som jag har ålagt dig, skulle i var särskild stad tillsätta äldste, varhelst någon oförvitlig man funnes, en enda kvinnas man, en som hade troende barn, vilka icke vore i vanrykte för oskickligt leverne eller vore uppstudsiga. Ty en församlingsföreståndare bör vara oförvitlig, såsom det höves en Guds förvaltare, icke självgod, icke snar till vrede, icke begiven på vin, icke våldsam, icke sniken efter slem vinning. Han bör fastmer vara gästvänlig, nitälska för vad gott är, leva tuktigt, rättfärdigt, heligt och återhållsamt; han bör hålla sig stadigt vid det fasta ordet, såsom han har fått lära det, så att han är mäktig både att förmana medelst den sunda läran och att vederlägga dem som säga emot.

1 Tim 3:2-10 En församlingsföreståndare bör därför vara oförvitlig; han bör vara en enda kvinnas man, nykter och tuktig, hövisk i sitt skick, gästvänlig, väl skickad att undervisa, icke begiven på vin, icke våldsam, utan foglig, icke stridslysten, fri ifrån penningbegär. Han bör väl förestå sitt eget hus och hålla sina barn i lydnad, med all värdighet; ty huru skulle dem som icke vet att förestå sitt eget hus kunna sköta Guds församling? Han bör icke vara nyomvänd, för att han icke skall förblindas av högmod och så hemfalla under djävulens dom. Han bör ock hava gott vittnesbörd om sig av dem som stå utanför, så att han icke utsättes för smälek och faller i djävulens snara. Församlingstjänarna böra likaledes skicka sig värdigt, icke vara tvetaliga, icke benägna för mycket vindrickande, icke snikna efter slem vinning; de böra äga trons hemlighet i ett rent samvete. Men också dessa skola först prövas; därefter må de, om de befinnas oförvitliga, få tjäna församlingen.

Och sakta började jag få komma till konferenser och predika och då började jag fundera över vad kommer folk tycka om mig och hur jag talar, vilket jag inte funderat över på gatan. Jag började få ett ohälsosamt beroende av kyrkan. Tänkte på vad jag skulle säga, hur jag skulle bete mig. Och så till slut så kom jag till Bethel Reding.

I kyrkan oroade jag mig för vad folk tänkte Jag visste inte vad som pågick, men fortsatte att älska Gud. En vän på Bethel frågade om jag ville sitta på främsta raden. O, och Bill Johnson var liksom min hjälte. Han är en otrolig predikant och älskar Jesus jättemycket. Just då var jag inte medveten om att Gud skulle skaka på min vandring med Honom. Jag var så förväntansfull över att få sitta på första raden i Bethel. För mig var detta suveränt.

Han babblar på mycket om Bill här som jag inte översätter. Det jag är ute efter i första hand är att se hurdan hans bibelsyn är.

I den konservativa kristendomen förändrades jag och om någon sa; Gillar du de här skorna? Så kunde jag nicka och le men tänka, usch de är de värsta dojor jag nånsin´ sett. En del av mig blev falsk, jag var inte längre genuin. Jag gick tillbaka till kyrkan och kände hur anden i mig sjönk. Varför var det första jag tänkte på att straffa mig själv?

Om han förändrades i den konservativa kristendomen och behövde göra om sig för att passa in och började ljuga, så begriper jag inte någonting. För den kristne handlar det ju om att omformas, med andra ord växa upp till manlig mognad. Men den som blir andligt mogen vill inte helt plötsligt börja ljuga om småsaker. Det är ju totalt galet. Kan folk få bort det genuina jaget? Givetvis. Det är inte vad jag säger. Men kan kristna få oss att börja ljuga? Varför? Det verkar helt befängt.

När vi lever i människofruktan så blir det lätt så att vi kompromissar. Paulus säger här, ni måste göra ett val i ert liv, tjäna Gud – predika Hans evangelium annars så tjänar ni människor. När du tjänar människor så kommer du inte längre vara dig själv. Det kommer heller inte längre vara skarpt eller någon kraft i det.

Jag instämmer så klart inte i den analysen. Givetvis ska vi inte styras av människofruktan. Men att tjäna människor betyder inte nödvändigtvis att vi inte längre är oss själva. Inte heller betyder det att vi mister vår skärpa. Och starka det ska vi vara i Gud, för bibeln säger oss att det är Gud som är vår styrka.

2 Mos. 15:2 HERREN är min starkhet och min lovsång, Och han blev mig till frälsning. Han är min Gud, jag vill ära honom, min faders Gud, jag vill upphöja honom.

Jes 41:10 frukta icke, ty jag är med dig; var ej försagd, ty jag är din Gud. Jag styrker dig, jag hjälper dig ock, jag uppehåller dig med min rättfärdighets högra hand.

2 Kor 12:10 Ja, därför finner jag behag i svaghet, i misshandling, i nöd, i förföljelse, i ångest för Kristi skull; ty när jag är svag, då är jag stark.

Med andra ord vi själva har ingen styrka i oss, utan den vi har kommer från Gud själv. Och det är oavsett situation. Det är det som är anledningen till att vi inte behöver frukta människor. Guds styrka i oss. Det är ingenting som vi kan ta oss i kragen för, utan en helt och fullständig tillit till Gud och den styrka som han ger oss.

Gal 1:8-12 Men om någon, vore det ock vi själva eller en ängel från himmelen, förkunnar evangelium i strid mot vad vi hava förkunnat för eder, så vare han förbannad. Ja, såsom vi förut hava sagt, så säger jag nu åter: Om någon förkunnar evangelium för eder i strid mot vad I haven undfått, så vare han förbannad. Är det då människor som jag nu söker vinna för mig, eller är det Gud? Står jag verkligen efter att »vara människor till behag»? Nej, om jag ännu ville vara människor till behag, så vore jag icke en Kristi tjänare. Ty det vill jag säga eder, mina bröder, att det evangelium som har blivit förkunnat av mig icke är någon människolära. Det är ju icke heller av någon människa som jag har undfått det eller blivit undervisad däri, utan genom en uppenbarelse från Jesus Kristus.

Paulus säger här, ni måste göra ett val i ert liv, tjäna Gud – predika Hans evangelium annars så tjänar ni människor.” Till att börja med så är det inte alls vad texten han läste handlade om. Det finns så vitt jag kan se om jag läser innantill inte ett jota om detta i texten som jag omigen lagt in ovanför. Om Paulus faktiskt säger någonting alls här, så är det; Tjänar jag Gud eller människor. Vem är det jag vill vinna människor eller Gud? Är jag ute efter att behaga människor.

Han pratar mycket om människofruktan vilket är bra, men det betyder inte att alla är av typen som bara kan gå på andra och säga; Hej får jag snacka med dig. Det beror inte nödvändigtvis på människofruktan, en del kanske har svårt i största allmänhet att tala med folk och då är tanken att gå på vilt främmande människor jobbigt.

Sedan har vi också det svenska systemet att ta hänsyn till. Svenskar är inte som en hel del andra folk. Kliver vi på buss eller tunnelbana så är tanken på att sätta sig ner bredvid någon annan om en helt fri plats för oss främmande, det är vår kultur - lite av stör mig inte, vilket många från andra kulturer har väldigt svårt att förstå sig på.

Mycket av det han säger är bra och vi i Sverige i synnerhet behöver bli mer frimodiga och gå emot vår kultur.

Allt i skriften är uppmuntrande.

Jer 17:5-8 Så säger HERREN: Förbannad är den man som förtröstar på människor och sätter kött sig till arm och med sitt hjärta viker av ifrån HERREN. Han skall bliva såsom en torr buske på hedmarken och skall icke få se något gott komma, utan skall bo på förbrända platser i öknen, i ett land med salthedar, där ingen bor. Men välsignad är den man som förtröstar på HERREN, den som har HERREN till sin förtröstan. Han är lik ett träd som är planterat vid vatten, och som sträcker ut sina rötter till bäcken; ty om än hetta kommer, så förskräckes det icke, utan bevarar sina löv grönskande; och om ett torrt år kommer, så sörjer det icke och upphör ej heller att bara frukt.

Är du endast så frimodig som andra tycker du ska vara? Är du endast så stark som andra tycker du ska vara? Även om påven ringer och säger; Jag hatar dig. Om ditt liv är rätt med Gud så behöver du inte vara rädd för telefonsamtal. Du tjänar inte andra personer, så om någon frågar; Kommer jag hamna i helvetet? Så säg ja, men var vis. Gå inte ut och det första du säger är du kommer hamna i helvetet. Det är inte inför människor som du står till rätta en dag, utan inför Gud.

Så om Gud säger till dig stanna den där personen, så gå fram och säg; Ursäkta mig. Det kommer kanske kännas konstigt en minut eller så. Det är Gud du kommer stå inför rätta för.

Om igen vi går aldrig i vår egen styrka, utan i Guds. Höra Gud tala till oss hörbart är NAR undervisning. Men vi har ett fullare evangelium som har även det nya. Visst kan en kristen känna att jag skulle kanske prata med den personen, men vi hör inte vare sig Gud eller den Helige Ande bokstavligen tala med oss som gamla testamentets profeter gjorde.

2 Tim 3:16-17 All skrift som är ingiven av Gud är ock nyttig till undervisning, till bestraffning, till upprättelse, till fostran i rättfärdighet, så att en gudsmänniska kan bliva fullt färdig, väl skickad till allt gott verk.

Han börjar berätta om hur stannade en person; Hej ursäkta mig, får jag bara säga dig att Gud älskar dig. Hon sa; är du en av dessa personer på tik-tok som ber för sjuka. Ja det är jag och vi bad för henne i ca 30 sekunder, medans hennes fru stod med armarna i kors. Hon har problem med höften och ryggen och kan inte gå ordentligt.

Så jag säger, Hur känns det, men hon ser oss inte och börjar prata med henne (sin fru) och säger, min rygg brinner. Det är värme som går igenom hela benet och höften. Så jag frågar om om kan lyfta på benet, och hon släpper det hon håller på med lyfter benet, vänder sig om och tar något steg och säger, oj. Och frun bara står där med öppen mun. Så jag frågade hustrun om hon kunde göra så , och det kunde hon inte. Hustrun bar sedan med sig rullatorn därifrån.

Allt detta hände inte på grund av Ben Fitzgeralds smörjelse från Gud, eller att jag är så mäktig, utan på grund av rösten stanna personen. Om du inte lyssnar på Guds fulla evangelium så kommer du inte kunna lyda till 100 %.

Hopplala, nu kommer felen verkligen in, innan har det varit svårare att se igenom det, men inte i detta. Här har vi NAR igen, gå ut och gå på folk och säga; Gud älskar dig, sedan be för sjuka, vilket då antar jg ska leda till frälsning. Man vänder på steken i denna rörelse och flera andra som jobbar på detta sättet, som t.ex. Torbjörn Söndergaard, från den sista reformationen.

Luk 17:11-17 Då han nu var stadd på sin färd till Jerusalem, tog han vägen mellan Samarien och Galiléen. Och när han kom in i en by, möttes han av tio spetälska män. Dessa stannade på avstånd och ropade och sade: »Jesus, Mästare, förbarma dig över oss.» När han fick se dem, sade han till dem: »Gå och visen er för prästerna.» Och medan de var på väg dit, blev de rena. Och en av dem vände tillbaka, när han såg att han hade blivit botad, och prisade Gud med hög röst och föll ned på mitt ansikte för Jesu fötter och tackade honom. Och denne var en samarit. Då svarade Jesus och sade: »Blev icke alla tio gjorda rena? Var är de nio?

Ett under leder inte nödvändigtvis till en omvändelse, även om det kanske kan göra det. Det som behövs enligt skriften är att vi först predikar ordet, så att tro kan födas i den andra personen hjärta.

Rom 10:9-10 Ty om du med din mun bekänner Jesus vara Herre och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, då bliver du frälst. Ty genom hjärtats tro bliver man rättfärdig, och genom munnens bekännelse bliver man frälst.

Rom 10:13-14 Ty »var och en som åkallar Herrens namn, han skall varda frälst». Men huru skulle de kunna åkalla den som de icke hava kommit till tro på? Och huru skulle de kunna tro den som de icke hava hört? Och huru skulle de kunna höra, om ingen predikade?

Rom 10:17 Alltså kommer tron av predikan, men predikan i kraft av Kristi ord.

Denna snedvridning på den kallelse som Jesus gav oss är farlig. Den invaggar personen som vi möter i ett falskt möte, med en Jesus som de kanske inte vet någonting om. I synnerhet om det avslutas med att personen då ber Jesus flytta in i sitt hjärta. Paulus lägger ut hela händelseförloppet för oss i Rom 10.

Matt 28:19-20 Gå ut och gör alla folk till lärjungar, döp dem i Faderns och Sonens och den Helige Andes namn, lär dem att hålla allt vad jag har befallt er.

Vi ser överallt att människor i tjänst inte kan svara på frågor. Är Jesus vägen? Ja! Så enkelt ska det vara. Jag klankar inte på dessa tjänare, jag förstår om de är rädda.

Här har vi ytterligare en anledning som kan få människor att inte gå ut, för de kan inte svara på frågorna. Och frågorna kommer med stor sannolikhet inte vara endast; Är Jesus vägen? Om igen vikten att veta vad den sunda läran är är a och o för att kunna på rätt sätt försvara sin tro. Och om vi inte fått lära oss någonting, så blir detta en svår uppgift.

Vi kan inte spela politik med evangeliet. Du litar antingen på folks åsikter eller på Gud. Men de flesta väljer människofruktan. De rikaste platserna på jorden är kyrkogården där folk kunde ha gjort så mycket för Gud, men de var rädda. Många kyrkor och församlingar i Europa, och jag har rätt att säga detta nu, för jag har bott här i 6 år, är så rädda för folks åsikter så de lyder inte Gud.

Jag kan hålla med om att många kanske tar för mycket hänsyn till folks åsikter, vilket är fel. Men att tro att om en person lät bli att göra sin del, så har Gud inte någon annan som han kan sända, eller kunde ha sänt. Nja, där får vi problem. Gud är Gud och eftersom han är allvetande så vet Han i förväg vem som kommer lyda och inte. Så Han har andra planer till hands att sätta in ifall det behövs.

Jesus sa inte att Han när Han kommer tillbaka ska ställa frågan; Kommer jag se ditt rykte? Utan kommer jag se din tro?

Nej det är inte vad han sade, det handlade in te om han kommer se vår tro utan om Han ens kommer kunna hitta den tro som Han själv predikade.

Luk 18:8 Kommer jag, Jesus finna tro när jag återkommer?

Han menar inte vilken tro som helst heller, utan den tro som Han själv undervisade om och tränade apostlarna i och som de i sin tur förkunnade.

Ben hoppar tillbaka till texten och säger, om vi har människofruktan kommer vi skrumpna ihop som en torr buske i ödemarken (öknen).

Jer 17:5-8 Så säger HERREN: Förbannad är den man som förtröstar på människor och sätter kött sig till arm och med sitt hjärta viker av ifrån HERREN. Han skall bliva såsom en torr buske på hedmarken och skall icke få se något gott komma, utan skall bo på förbrända platser i öknen, i ett land med salthedar, där ingen bor.

Som vi ser om vi läser innantill så står det inte alls att om vi har människofruktan. Jag förstår inte hur han får det till det ärligt talat. Det talas ju tydligt om att sätta sin tillit till människor istället för till Gud. Men att lite på människor är inte detsamma som att ha människofruktan.

Jag ber för folk hela tiden. Ben jag känner det som om jag är i en ökenperiod. Gud är nådefull. Gud har medkänsla när vi går igenom svåra säsonger. Men vad hände innan du gick in i denna ökenmark. Mannen jag tänkte jag skulle gifta mig med - jobbet jag tänkte jag skulle ha - där har du det. En fot i diket som litar på folk mer än Gud – och en annan fot i diket som litar lite på Gud. Skriften säger att den som lever så blir en ödemark invändigt.

Säsonger ”buzz-word = Inne-ord” inom NAR. Att vika av från Herren handlar inte om att man litar mer på folk som han framställer det. Det handlar om att vika av från Herrens vägar, in i bland annat falska läror. När vi inte följer hela Guds rådslut med andra ord. Om vi börjar kompromiss med den tro som för alltid blivit överlämnad åt de heliga.

Skriften säger att dessa människor blir en öken, för de inte lever fullständigt för Honom. Han är inte en make som vill ha båda av er, rädsla och dig. Han vill inte ha det. Jag säger ofta till folk; Hur länge har du varit i den där ödemarken? Skriften säger att Jesus leddes ut av Gud i öknen och kom tillbaka starkare i Andens kraft. Så om du inte kommer ut starkare i andens kraft efter ökenvandringen, då var det inte Gud som ledde in dig där.

Luk 4:1 Sedan vände Jesus tillbaka från Jordan, full av helig ande, och fördes genom Anden omkring i öknen och frestades av djävulen under fyrtio dagar. Och under de dagarna åt han intet; men när de hade gått till ända, blev han hungrig.

Inte helt ackurat som han citerade skriften. Här står det att Jesus redan var full av den Helige Ande innan Han gick ut i öknen för att där bli frestad av Satan i 40 dagar.

Utöver det så är det en historisk berättelse, vilket vi inte kan applicera på oss själva. Bara för att Jesus fördes ut i öknen för att frestas så betyder det inte att om vi har motgång i vårat liv så har Gud fört ut oss på en ökenvandring.

Detta sätt att läsa in sig själv i texten, är typiskt för trosrörelsen och NAR. Men bibeln är inte om oss, den är inte heller till för att vi ska skriva eller läsa in oss själva i berättelserna.

Vi gjorde ett test så vi ville veta vad folk om kristendomen. Så jag bad Gud om råd för hur jag skulle kunna bryta detta. Gud sa till mig att omvända mig. Blä, jag ska inte vara stor Gud ska. Och en dag textar jag med Bill (Johson huvud-pastor på Bethel Redding) jag skrev Bill Gud använde dig för att göra något underbart i mitt liv. Oj, vad härligt sa Bill, vad gjorde jag. Jag svarade du skakade inte min hand. Du tittade mig rakt in i ögonen och drog tillbaka handen som om nånting var fel med mig. Bills svar; Ben, jag är så, så ledsen, jag såg dig inte ens. Han såg förbi mig. Där ser du så dum fruktan kan vara.

Jag nedtecknade inte denna långa historia om Ben sittande på första raden på Bethel Redding, vilket är vad han nu åter hänvisar till. Bryta saker i Jesu namn troslära praktiseringar. Vi kan inte bryta någonting i Jesu namn. Det görs genom att tala ut saker över situationen, vilket i sig gör oss till små gudar.

Det är inte så långt från slutet och jag slutar nu. En del bra, en del mindre bra, en hel del halvsanningar inblandat, och en del feltolkning av skriften. Trosläran och nya apostoliska reformationens läror skiner igenom lite här och där. Inte det absolut värsta jag hört, men heller inte riktig mat. Har man väl börjat fått i sig riktig föda, så går det inte att jämföra med detta. De som inte smakat riktig mat antar nog att detta är fullgod kost.

https://www.youtube.com/watch?v=Sa29wkLS_j4



 

1 kommentar:

  1. Jag läste nogot Men Livets Ord är fortfarande villolärare, se Bibelfokus.se: Tio villoläror inom Trosrörelsens teologi . Skickar de då en bra förkunnare till konferensen? Jag tror inte det

    SvaraRadera