måndag 1 juli 2024

En kristen kyrka i Mexico säljer stycken av land i himlen för 100 dollar per kvadrat meter.

En vän delade detta på sin FB sida, och jag såg i en kommentar under, att det var en satir, vilket gjorde att jag checkade upp det, och det hade använts så av någon, men det var också sanning bakom det hela, och värre ändå, denna pastor var inte först med denna sorts lurendrejeri.

https://relevantmagazine.com/current/buzzworthy/eternal-real-estate-a-church-in-mexico-is-selling-plots-of-land-in-heaven/

https://www.2oceansvibe.com/2024/06/25/a-spanish-church-is-allegedly-selling-plots-in-heaven-for-r1800/

Evig fastighet? En kyrka i Mexiko säljer tomter i himlen.

En kyrka i Mexiko hjälper människor att förbereda sig för evigheten genom att sälja tomter i himlen.

Enligt pastorn i Entoms, som säger sig ha fått tillstånd från ”Gud”, erbjuder kyrkan himmelska fastigheter för det endast 100 dollar/per kvadratmeter.

Bild på erbjudandet har cirkulerat på sociala medier, som visar en broschyr med en genomarbetad skildring av ett heligt hus i molnen. Illustrationen visar en familj som går uppför en gyllene trappa till sitt nederländska hem.

Denna broschyr kommer från satirsidan.

Broschyren klargör också att kyrkan accepterar olika alternativ inklusive PayPal, Google Pay, Visa, Mastercard och Amercian Express, samt tillgängliga betalningsplaner.

En kristen kyrka trendar på nätet efter att de meddelade att de säljer tomter i himlen för 100 dollar/kvadratmeter.

Pastorn säger att han talade med Gud och att han fick tillstånd att göra detta.

De har redan samlat in tusentals dollar.

En fastighetsinfluencer på TikTok hävdade att dessa himmelska tomter för miljontals dollar redan har sålts i vad som kallas den "största fastighetsaffären på planeten".

https://www.tiktok.com/@metrouk/video/7384399032933797152

https://www.tiktok.com/@dailymail/video/7384099695469006123

Tyvärr är detta inte första gången någon försöker sälja fastigheter i himlen. 2018 arresterades en zimbabwisk pastor efter att ha sålt biljetter till himlen, till sin församling för 533 dollar per person.


https://www.youtube.com/watch?v=Csj1kEtOCvU

Pastor Fred Izanga, Uganda, som tillhör universella apostlagemenskapens-rättfärdighetskyrka, övertalade sina församlingsmedlemmar att sälja hus, djur, och andra tillgångar, och ge honom pengarna så att han kunde investera dem i att köpa landområden i himlen åt dem.

Enligt Teddy Nambala, en invånare i Kairo stad har mer än 40 personer sålt sin mark och boskap och gett pengarna pastorn som försäkrat dem om att han ordnat landområden i himlen åt dem.

Han har också startat en kampanj, där en grupp av hans anhängare ombads att betala 50.000 ugandiska shillings (ca 130 svenska kronor), innan de förs till Edens lustgård i Namaseke distriktet.

30 personer är tänkta att gå in i en fas som kommer ta upp till tre månader. Många kvinnor som går, lämnar familjer, speciellt barn bakom sig och arbetar i vad de kallar, den Heliga Trädgården. De har fått en försäkran om att om de skulle dö, kommer de hitta sånt land i himlen och kommer aldrig behöva kämpa för att komma till paradiset.

Säkerhet och distrikt myndigheter i Kairo har informerats men ingen har undersäkt pastor Izanga eller hans mål. Enligt Ugandiska nyheter är mer än 80 personer och 40 familjer hemlösa efter att mark och egendom tagits ifrån dem av pastorn. När han ombads att kommentera om det, så avböjde han, han behövde rådgöra med sina kyrkoledare.

Pastorer och profeter har hamnat under en störtflod av kritik angående doktrinära och personligt uppförande som ifrågasatts.

https://www.egypttoday.com/Article/1/53528/Zimbabwean-pastor-arrested-for-selling-tickets-to-heaven

2018 var det pastor Tito Watts och hans fru som blev arresterade för att de sålde biljetter till himlen. Dessa två lurade folk att köpa biljetter för 500 dollar/st = 4978.60 kr/st, dessa biljetter skulle ta dem till himlens portar, utan att bli dömda.

Pastorn själva anser sig förföljd av folk och polisen, för att han gör Guds arbete. Jesus Kristus uppenbarade sig för mig och gav mig biljetter av rent guld, som jag kunde sälja till de som ville bli frälsta, berättade han.

Det var även tusentals av folket som protesterade mot pastorns arrestering, och uppmanade polisen att släppa honom omedelbart.

Watts själv hävdade att biljetterna var av guld och att varje biljett reserverade köparen en plats i himlen. Polisen rapporterade att det var guldmålat trä, som dessa biljetter var gjorda av.

Jag bryr mig inte om vad polisen säger. Biljetterna är av massivt guld... det är inte uppskuret två x fyra trä som jag spraymålat med guld. Och det var Jesus som gav dem till mig bakom KFC och sa att jag skulle sälja dem så att jag kunde skaffa mig lite pengar för att åka till yttre rymden. Jag träffade en utomjording som heter Stevie som sa att om jag fick ihop pengarna skulle han ta mig och min fru på hans flygande tefat till hans planet som helt är gjord av crackkokain.

Du kan röka allt crack-kokain där du vill... helt gratis. Så försök skicka en oskyldig man till fängelse och se vad som händer. Du borde arrestera Jesus för det var han som gav mig de gyllene biljetterna och sa att jag skulle sälja dem. Jag är villig att bära en tråd och sätta upp Jesus… sa Tito Watts.

Amanda Watts, sa följande i sitt polisuttalande:

Vi ville bara lämna jorden och åka till rymden och röka rockkokain. jag gjorde ingenting. Tito sålde de gyllene biljetterna till himlen. Jag bara såg på.

Polisen berättade att de konfiskerade över 10.000 dollar = 9.9572 kr i reda pengar, fem ”crack pipes = cannabis pipor”, och en baby alligator. Detta är inte första gången som Watts hamnat i nyheterna. Redan 1995 var det en som köpte en biljett för 99.95 dollar = 995.22 kr, och insåg att han blivit lurad när han upptäckte att det var en träplatta.

Woodcock som personen hette sa att det såg ut som guld, och hur skulle han ha kunnat veta att det i själva verket var spraymålat guld ovanpå.

En annan pastor i Zimbabwes huvudstad pastor Paul Sanyangore, underhåll sin församling med att tala med ”pappa Gud” på sin telefin. Han bara plockade ut telefonen och ringde till himlen. På sin FB sida hävdar han att han dessutom kan gå på vattnet på sin pool, han arrangerar även dop där för sin församling.

Det ska även finnas en till, men den hittar jag inte. Så tydligen har såna här lurendrejerier pågått ett bra tag. Sorgligt att folket inte kan sin bibel och därför kan luras till att tro på denna smörja. För smörja är det.

Och utöver det så blir det folktomt på den nya jorden, med hur många det är idag som hävdar att alla kommer till himlen, i evigheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar