söndag 28 juli 2024

Lördag förmiddag på Livets Ord, i avsaknad av det livgivande ordet; SKRIFTEN

Cash Luna är den som så att säga ”predikar”, ett nonsens utan dess like. När jag backar för att göra en utvärdering av det jag tittar på, så har det redan hänt saker, vilket gör att jag ändrar på vad jag tänkte från början, inte skriva något alls om detta.



Ca 1 tim 24 minuter in; Han läser inget i skriften när han börjar. Det första han börjar med är att tala om att den Helige Ande inte är den tredje personen i treenigheten. Och det håller han på med en stund. Han går vidare in på att vi ska intimitet med den Helige Ande.

Efter detta så går han in på kvinnor och män och hur olika de är, kvinnan har sex känslor och männen bara fem. Att förstå en kvinna är omöjligt för en man, och vice versa.

Så berättar han om, när en man kommer hem och kvinnan sitter och gråter och mannen frågar hur hon mår, och hon säger, det är ok, och då går mannen för att ta en kopp kaffe, vilket gör kvinnan ännu mer upprörd. Detta skrattas det åt.

Vidare säger han att vi ska leva av tro, även om vi gör fel, för tron gör oss glada (vilket det klappas åt). Det som gläder Gud är tron med vilken du gör saker, inte det som du lyckas med, säger han vidare. I livet av tro så blir vi ibland lite motsägelsefulla.

Han fortsätter; Har du sett de där människorna som säger; jag vill inte vara en miljonär. Då undrar han om det beror på att personen inte vill eller inte kan (vilket det skrattas åt). Det finns ju många som kan, men i verkligheten inte vill, sedan finns det de som säger att de inte vill, men de kan inte.

Han jämför det med sin längd på 169 cm, fast han brukar säga att han är 170 cm lång.

Mitt inlägg; Varför tar han ens upp bli miljonär, vad har det för betydelse, huruvida vi kan eller inte kan, vill eller inte vill. Har han inte läst skriften att vi ska vara nöjda med det som vi har?

Ordspr 30.8-9 Ge mig varken fattigdom eller rikedom, utan ge mig bara mitt dagliga bröd. Annars kan jag få för mycket och förneka dig och säga: 'Vem är Herren?' Eller jag kan bli fattig och stjäla, och så vanära min Guds namn.

Han tar upp när han talar med sin hustru och de talar om att ge en av sönerna en cykel, och brodern överhör det och går och berättar det för brodern och säger till honom att be om att få cykeln i fråga. Detta tar han sedan till att vi ska be den Helige Ande, och han då är lite busig, och säger till oss; be om ett hus, för jag hörde att Herren vill ge dig ett.

Mitt inlägg; Den Helige Andes uppgift är att visa oss på Kristus, hjälpa oss förstå skriften, Guds heliga ord. Han ska hjälpa till att få människor överbevisade om synd, han är vår hjälpare, tröstare och vägledare. Läs mer här; https://vilketevilket.blogspot.com/2024/07/vilken-roll-har-den-helige-ande-i-vara.html

Den Helige Ande är inte något, han är någon. Han är som en eld, men han är inte eld. Han gör oss fulla som av vin, men han är inte vin. Han blåser som en vind men han är inte vind. Han är en person, han talar, han hör, han leder, han blir ledsen, han blir glad, han blir arg, han känner.

Han säger att vi endast kan ha intimitet med den Helige Ande endast när vi stänger dörren om oss, tidigare har han tagit upp sin hustru som stänger in sig i garderoben när hon vill vara i fred och be, så han menar det bokstavligt. Men vi kan ha den Helige Ande med oss, i bilen, på stan, på bion och så vidare.

Vidare säger han att den Helige Ande är i oss och över oss, han är med alla, även syndarna. Om han inte är med alla, hur kan han då beröra någon som ångrar sig och kommer till Jesus? Vem talade med den förlorade sonen att han borde återvända?

Mitt inlägg, den helige ande är inte inneboende i syndarna, så på det viset är han inte med syndarna. Han har blivit utlovad till de troende. Han leder dock de syndare till Kristus, om de väljer att omvända sig.

Han fortsätter; Den förlorade sonen är en bild på en som missköter det som den har fått, oavsett om han lämnat hemmet eller ej. Om en kvinna som förut har varit prostituerad omvänder sig, vem är det som har fått henne till det, djävulen eller den Helige Ande? Den Helige Ande!

Den Helige Ande kan gå in var som helst. De enda som tror att vi kan smutsa ner den Helige Ande, är vi. Och därför går vi inte ut till människor där de är, för vi tror att vi ska bli nersmutsade. Vi är alltid smutsiga. Vi behöver inte gå till ställen där de värsta syndarna är, för vi har själva syndat, förmodligen redan på morgonen.

Mitt inlägg;

Jesaja säger; Herre, vem trodde vår predikan? Alltså kommer tron av predikan och predikan i kraft av Kristi ord. Rom 10:17

Det är inte i första hand den Helige Andes uppgift att överbevisa folket om synd, vilket dessa gärna får det till. Där du och jag slipper arbetet. Först måste vi nå ut med evangeliet, och vi har inte ens hört skriften läsas på detta mötet. För det är Ordet, som Gud har andats ut, som påverkar människorna till att kunna tro.

Detta blir ett förenklat sätt att se på hur folk kommer till tro. Även om den Helige Ande, och även Gud och Jesus, självklart kan visa människor på att de behöver omvända sig. Men att inte ens läsa skriften, visar hur lite skriften egentligen betyder för dessa, och hur högt de sätter den Helige Ande.

Ca 1 timme 50 minuter in; Nu kommer vi till biten när han hämtar en vattenflaska och dricker lite. Han demonstrerar med denna flaska vatten att man måste dricka för att inte vara törstig längre. Han håller upp flaskan efter att ha druckit mera och säger nu är den Helige Ande med oss, och håller fram flaskan, och i oss drar flaskan mot sig.

Efter detta går han fram till en person och får den att drick, så att den Helige Ande nu är med honom och i honom (symboliskt sätt), sedan häller han lite över honom och säger; över dig.

Sedan lägger han handen på honom och säger (de magiska ordet) mer, och blåser, han upprepar mer, mer, fyll, och mannen börjar skratta (kanske gråta, osäker), han ramlar ur sin stol och ner på golvet. SÅ nu har vi en som är full i anden. Sedan börjar flera stycken skratta åt detta.

Mitt inlägg; Jag gillar inte alls detta druckna nonsens. Trodde ärligt talat inte att det kommit in i Sverige alls, men jag har fel helt klart. Utöver det så är skriften klar;

Drick er inte druckna av vin (det kommer förstöra era liv), låt er hellre bli uppfyllda (fyllas) av den Helige Ande (sjung psalmer, hymner och andliga visor tillsammans och gör musik till Herren i era hjärtan). Ef 5:18-20

Detta skriftställe gör klart för oss att vara druckna inte är något som Gud själv ställer sig bakom. Att bli fylld av den Helige Ande handlar inte om att bli full i den Helige Ande. Jag har ingen aning om varför så många förvränger detta bibelord.

Han går fram till en annan person 1 tim. 52 min. in, och säger till mannen att röra vid hans tröja. Rör du ig, frågar han sedan? Nej , jag rör vid din tröja, blir svaret. Sedan säger han att smörjelsen är över dig till den mannen. Släpp tröjan och rör vid mig nu, vilket mannen gör. Mer säger han sedan, nu rör du inte vid mig, utan det som finns över mig.

Mer, dubbelt, Jag vill förklara för dig att smörjelsen är inte du, det är vad du bär över dig, Mer, tack Jesus, mer, mer, Här börjar mannen skaka våldsamt och börjar skrika efter att han säger mer ytterligare en gång, samtidigt som han hamnar på golvet och vrider sig som i plågor.

Mitt inlägg; Denna smörjelse som han överför, genom att säga mer, mer , dubbelt, är inte Guds smörjelse. Detta är en del av de falska under och tecken som ska komma i de sista dagarna, och som nu är här. Mer och dubbelt som ofta upprepas om och om igen, blir till den magiska nyckeln som låser upp det som sedan sker.

Han går vidare och pekar på en annan man och säger att han kan se smörjelsen över honom. Börja dricka, och han säger mer flera gånger. Han går sedan vidare denna gång till en ung tjej. Jag skulle inte bli förvånad om det började komma olja ur händerna på dig, säger han sedan till en annan.

Om en glad person kommer till kyrkan och skrattar så tänker vi vilken oreda, säger han vidare, men det är depressionen som är oredan, inte glädjen och att vi skrattar.

Han berättar att han tidigare rökt marijuana, och att det är skillnad på detta skratt från den Helige Ande och det skratt man får av att bli hög på droger.

Jag ser flera som börjar skaka i kroppen medans de går runt och predikar och tolkar. För det som syns utåt är mer likt att bli hög på droger, eller full på vin. Gud är ordningens Gud, ingenting annat. Vill man se på detta, så går det ju att gå in och titta själva. Detta började församlingen med makarna Lundqvist i täten att applådera åt. Så fort han ser någon som är mottaglig så går han förbi dem och säger mer.

Den Helige Ande kommer plötsligt säger han medans han fortsätter att gå runt och så säger han mer, när han ser någon som är mottaglig. Sedan säger han more, mer, och då skrattar han och säger mas, more, mer, trippel smörjelse. Mas spanska för mer, more engelska för mer. Sedan får han dem att säga efter honom, fyllda och andra saker.

Ca 2 tim. 19 min. in börjar det likna mer och mer skrattväckelse över det hela, med folk som faller på golvet och skrattar, även om det inte är lika illa som jag sett det vara i USA. Var fria säger han då. Några av er håller inne skrattet. Ska du skratta så skratta ut, svälj inte skrattet.

Sedan går han fram till Maria och Joakim Lundqvist och säger till dem att skratta mera. Nu ger jag mig, jag har fått mer än nog. Rena hönsgården, total noja.

Detta är rent och skärt NAR dravel, heligheten existerar inte i detta. Han ber också i tungor utan att det åtföljs av uttydning.

Han säger vidare att ni skrattar säkerligen åt vulgära skämt, och när ni ser på filmer. Han säger att han börjar känna sig full, men han kan inte förstå en del av dem där inne. Det är köttet som gör att du skrattar åt vulgära skämt och filmer. Men när Gud kommer med skrattet, då använder du dina religiösa fördomar för att stå emot.

Nu kan jag inte svara för andra, men för mig själv kan jag svara, och jag skrattar väldigt sällan åt vulgära skämt, finner dem smaklösa, (men eftersom jag inte vet om jag någonsin har skrattat åt något sånt, så säger jag väldigt sällan). Jag avskyr stå-upp-komedi, och jag har en dotter som försöker få mig att skratta åt sånt, någon enstaka gång kommer hon med något som faktiskt jag kan skratta åt, men oftast så förstår jag inte ens det roliga.

Mer, mer bli påverkad i den Helige Ande säger han vidare.

Varför tror dessa att detta är sann kristendom? Hur kan de inte se att de hånar alla i hela treenigheten? Jag känner en sådan sorg över hur de kan tro att de genom detta ärar en Helig Gud. Det är ett skämt, och ett skämt (illaluktande) sånt rent av. Det stinker i näsborrarna hos de som vill leva rena och helgade liv, inte endast mitt. Men i deras ögon så begriper vi ingenting, vi är bara religiösa fanatiker.

Jag hoppas innerligt att de ska vakna upp, innan det är för sent. Gode Gud låt dem vakna upp, innan det är för sent.

En uppdatering om vilka som Cash Luna ger sitt stöd åt och främjar. jag lägger in namnen på de som jag hajar till på, resten av den långa listan får ni se på den sidan.

Bill Johnson, och hand ministerie

Bobbie och Brain Houston och Hillsong

Carl Lentz före detta Hillsong

Carla Strömbeck Hornung

Carlos Ortiz

Cindy Jakobs

Daniel Kolenda

Globala Ungdomsrörelsen

Heidi Baker

Israel Houghton

Jenetezen Franklin

Joakim Lundqvist

Joel Osteen

Robert Morris

Steven Furtick och hans Elevation Church

Cash Luna – NAR Connections 

https://narconnections.com/cash-luna-2 














 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar