onsdag 5 juni 2024

Profeterna Uebert Angel och Emmanuel Makandiwa - är inte Guds profeter.

I en grupp som jag och en vän har, har en person kommit in , som delar mycket, om den så kallade ”Guds profeten”, som jag vill göra er uppmärksamma på.

Profeten ”Uebert Angel” som han kallar sig på YouTube, har en partner i detta kriminaliteten som du håller på med, Emmanuel Makandiwa. Mer längre ner.

Denna man är inte alls sund, han har brittiskt/afrikanskt (Zimbabwe) påbrå.

Jag ställde en fråga om någon kände till något om honom i gruppen NAR, en person skrev att hon har satt sig in i honom, och att han är en ockultist, jag har nu skrivit och frågat om det är något som hon kan dela med sig av. Får se hur det går, beror väl på om hon har antecknat någonting.

Jag kommer endast ta upp sånt som jag reagerade på.

En av de första sakerna som jag stöter på är Emmanuel Makandiwa FB Även Makndiwa kallar sig för profet, många såna i omlopp idag. Men en sann profet är han då inte, när han använder sig av saker som vi är förbjudna att göra.;

https://www.facebook.com/prophetEMakandiwa/posts/numbers-23-vs-23-i-declare-that-nothing-shall-come-against-you-and-succeed-no-ev/1081202741921742/

Denna självutnämnda profet är värd ca 40 miljoner dollar.

Jag deklarerar att ingenting ska komma emot dig och lyckas. Inget ondskefullt, inga demoner, inga häxkonster ska vidröra dig. Ha en bra dag.

Att deklarera och påbjuda saker är inget som vi kan göra. Deklarerar och påbjuda kom in i och med trosrörelsen. Andra saker som han delat på sin FB sida;

När du förstår maktprotokollet kommer du att inse att om du kan komma i kontakt med det som är i kontakt med Jesus, så är dina problem över. Det behöver inte vara han, men vem och vad som än är kopplat till smörjelsen är smord. Vad som än har varit i kontakt med nåd har nåd. När du är ansluten till Herren blir du en kanal för hans nåd. Från 'Talitha Cumi 4 juni 2024”

Här har New Age kommit in; vem än som kopplad till smörjelsen. Att bli ansluten på Herren. Så osunt som allra helst.

Precis som Jairus kan du också ha en situation med det som tillhör dig. Det kan vara ditt äktenskap, ditt företag eller din karriär som är sjukt och på väg att dö. Du har lagt din egen hand på den situationen om och om igen, men idag inbjuder jag dig att ta del av uppenbarelsen av Jairus - han insåg att medan hon var hans dotter, var hennes situation bortom hans egen hand. Han insåg att det fanns en bättre hand där ute. Tänk om Jesus skulle röra vid det som tillhör dig? Sök hans hand och se dina döda situationer komma till liv. Från 'Talitha Cumi 3 juni 2024”

Detta är inte sund kristendom. Vi kan be Gud om hjälp i Jesu namn, vad än det gäller som är i enlighet med Guds vilja. Men det kan hända att det vi inte ber om är i enlighet med Hans vilja och då måste vi acceptera det, precis som Jesus gjorde, när han inte slapp lida och dö för våra synder. Och som för Paulus när han inte fick törntaggen borttagen, utan Gud sa; Min nåd är dig nog.

Du kanske har letat efter den där stora uppenbarelsen som du tror kommer att skaka hela världen, men det finns bara en sak som alla i världen verkligen är i behov av – och det är kärlek. Om vi någonsin ska vinna världen, kommer det att vara genom kärlek. 30 maj 2024”

Det beror allt på hur den kärleken ser ut. För allting som idag ser ut och låter som kärlek, är inte en kärlek i ande och sanning. Låter aningens New Age flum över detta, för mig.

Det finns en volym, en bok, ett skriftställe som har skrivits om dig och för dig. Vår Gud är så generös att han har gjort det känt att han bara tänker goda tankar mot dig. Så, hur kommer det sig att ditt liv ibland kan spegla motsatsen till de goda tankarna? Att dina bidrag kan förbises? Du behöver bönen om anpassning så att ditt liv utvecklas i enlighet med vad som skrevs om dig. Be om anpassning! 27 maj 2024”

Aldrig hört talas om en bön om anpassning. Det existerar inte i skriften, och blir då extra bibliska läror och praktiseringar. Vi är förbjudna att lägga til eller dra ifrån, ifrån skriften. SÅ inte heller detta är sunt.

Guds barn, Du behöver inte kämpa för att identifiera Guds röst. Du kan ha stunder när du, trots din önskan att lyda Gud, inte verkar kunna höra exakt vad han säger. I dessa ögonblick kan du lyda Gud genom att helt enkelt inte lyda vad djävulen säger åt dig att göra. Lydnad mot Gud är olydnad mot djävulen. 23 maj 2024”

Sant är att lyda Gud och inte lyda djävulen. Men vi hör Gud genom skriften, inte genom en hörbar röst. Detta är förvillande för så många, då de undrar varför de inte hör Guds hörbara röst, som en sorts ljudinspelning. Vill man höra Guds röst, högt, läs då skriften högt, för det är där som Gud har sagt allting som vi behöver veta.

Mose kunde be mot en eld som hade kommit till följd av Herrens vrede. På ytan kan det tyckas som om Moses kämpade mot Gud. Ändå utövade han sin gudgivna auktoritet och mandat som en förebedjare. Låt denna kunskap övertyga dig om din förmåga att förändra din situation. Ditt liv är precis som ett mynt som har två sidor. Vad du än går igenom nu är bara en sida av myntet, men du har makten att vända på myntet och avslöja den motsatta sidan. Ditt elände kan förvandlas till lycka. Så, oavsett om ditt problem är en manifestation av Guds vrede, eller djävulens ofog, så HAR DU MAKT ATT ÄNDRA DET! 22 maj 2024”

Vi har ingen speciell auktoritet eller makt i oss själva. Hade vi det och kunde påverka och skapa saker, då vore vi små gudar. Men det var den synd som Satan begick och blev kastad ut ur himlen för. Det var den synd han frestade Eva med, kunna bli som Gud, få kunskap, skilja på gott och ont. Och Adam och Eva åt, och förlorade kontakten med Gud, blev drivna ut ur lustgården, och fick förbannelser lagda på sig, Adam – arbeta i sin anletes svett, Eva – föda barn i smärta.

Vet du vad som händer när du åkallar Herren? Så länge du har kallat, och så länge det är Herren som du har åkallat, då är du garanterad ett svar. När Han svarar är svaret du kommer att få i form av en vision. Han kommer att öppna dina ögon och låta dig se saker som är mäktiga, inte bara angående ditt land eller din familj, utan även mysterierna som har med dig att göra kommer att avslöjas. Åkalla honom idag och gör dig redo att veta om mäktiga ting! 17 maj 2024”

Den Helige Ande delar ut gåvor som han finner lämpligt, men ingen får alla gåvor, och detta uttalande blir då att han hävdar att Gud kommer låta alla få se visioner. Vilket ju är en direkt lögn. EN del kommer kunna få se visioner, men inte alla. Så på vilket sätt ska då Gud låta dig se mäktiga saker. Detta är ytterligare en sak som många kommer känna sig förbigångna i, och de kommer inte klandra denna självutnämnda profet, utan klandret kommer ligga på sig själv och att det är något fel med ens egen tro, eller på Gud.

Förbered dig för meddelandet "Lidelsens Ingrediens" som predikades 2024
Det är min reaktion på en infektion inom mig, precis som musslan när den får in ett sandkorn och reagerar på den och börjar skapa en pärla - fler problem - fler pärlor - och mer värde. Pärlan är hur du reagerar på problem i livet.”

Med andra ord så blir vi mer värdefulla, ju mer vi går igenom, eller? Jag vet inte om jag känner mig mer värdefull efter allt jag gått igenom, men lite mer ödmjukhet har jag nog fått av det, vilket säkerligen behövdes. Om igen så existerar det inget som heter Lidelsens ingrediens, med andra ord tillägg till skriften.

Emmanuel Makandiwa och hans histru Ruth, har en kyrka ”United family international Church = internationella kyrkans enade familj”.

https://www.ufiministries.org/

Eget inlägg; Deras hemsida är fördelaktigt kortfattad.

Handlar om; Internationella kyrkans enade familj är ett globalt ministerium grundat av Emmanuel och Ruth Makandiwa. Vårt uppdrag är att påverka liv genom bibliska uppenbarelser, övernaturliga manifestationer och profetisk insikt. Vi är en familjeorienterad kyrka som tror på Guds transformerande kraft. Våra tjänster är utformade för att lyfta, inspirera och stärka individer och familjer att leva sina bästa liv i Kristus.

Vårt uppdrag; Att förena Jesu Kristi kropp (Kyrkan) genom att nå ut efter de förlorade, de fattiga, mindre privilegierade medlemmarna i samhället (änkor, föräldralösa barn och förkrossade hjärtan) och slutligen förmedla uppenbarelsekunskap om Jesus Kristus och gemenskap med Gud Fadern, Gud Sonen och Gud den Helige Ande.

Vår vision; Bygga ett gudssamhälle av alla människor av alla nationer

Ge; När vi sår frön av generositet deltar vi i det gudomliga utbytet som överskrider det materiella riket. Våra offer blir till andlig rökelse, som lyfter sig upp framför Guds tron och skapar en doftande atmosfär av tacksamhet och lydnad.

Nyheter; Har många olika länkar till olika ämnen, allt från predikningar, till humanitär hjälp och mirakel

Eget inlägg; Tror jag skippar denna mannen nu. Vissa saker är inte helt ute och cyklar, men då en hel del är det, så blir det inte samma evangelium, som det Jesus och apostlarna predikade.

Över till lite videor och annat om Uebert Angel. Den här delen blir mycket längre. Kommentarerna under dessa är sånt som jag skrev under hans videor på Youtube. Och det är ingen ordentlig genomgång.


Här blir profetens ord i kursiv stil, orkar inte ändra på det. I denna video säger han;

Adam kände sig ensam för att han inte var i kontakt med sin feminina sida, vilket är varför Gud behövde göra en kamrat till honom.”

Vilket nonsens, bibelvers på det falska påståendet tack. utöver det så är det ett tillägg till skriften och vi är förbjudna att lägga till och ta bort ifrån skriften.

I denna snackar han dynga om igen, Han får berättelsen om att Jesus ska återkomma som en tjuv om natten, för de som inte är redo, att handla om någonting helt annat.

Ett annat klipp i samma video hävdar; ”att vissa ska få en ögonsalva så att de kan se vad som händer bakom scenen. För att vi har accepterat den stora draken att komma in i nationerna.”

Den här mannen är inte en Guds profet.

Lyssna inte på denna falska profet, detta är rent och skärt nonsens. I denna ger han sig in i numerologi vilket vi är förbjudna att hålla på med.


I denna så snackar han om att kunna se in i anden, vilket vi inte kan göra. Och mängderna lyssnar på honom och säger wow och mm, hua. OM igen ger han sig även in i numerologi, vilket vi är förbjudna att göra.

Över till varningen för dessa två herrar som jag fann på länken under och jag går igen över till mina egna kommentarer i kursiv stil.

https://www.facebook.com/nhasi.mugweru/photos/the-end-for-prophets-makandiwa-and-angela-website-called-the-telescope-news-base/889502127727968/?paipv=0&eav=Afa3GarHi6XuITmzA8R1gJvzjtpjSARa44p55weR8bpnL7erPiA8NU6QHX_5PqQ-Nlw&_rdr

SLUTET FÖR PROFETERNA MAKANDIWA OCH ANGEL?

En webbplats som heter ”The Telescope News = Teleskopets nyheter” baserad i Accra Ghana hävdar att solen håller på att gå ner för "falska" zimbabwiska profeterna, Uebert Mudzanire aka Angel, och hans partner i sveket Emannuel Makandiwa, eftersom det nu har kommit fram att båda står inför en eventuell arrestering, efter en underjordisk strategi av en ghanansk och zimbabwisk präst för att sätta stopp för deras påstådda olagliga andliga knep, som kostar många själar deras räddning.

Nedan är hela artikeln från ”teleskopets nyheter” som den är (Friskrivning denna artikel skrevs av ”teleskopets nyheter” i sin helhet och därför är deras åsikter inte nödvändigtvis ”Gweru Todays = Gweru Idag” åsikter)

Vi rapporterade första gången i februari 2014 att en grupp Ghana pastorer, främst från Sekondi-Takoradi vänstäder, hade hamnat i konflikt med Makandiwa och Angels andliga far kallad, Victor Kusi Boateng också från Ghana, och hade beslutat att träffa president Robert Mugabe, för att avslöja duon som anklagas för att använda farlig voodoo och ockulta krafter för att locka och fånga godtrogna dyrkare.

Den starka muti eller ngorongoro voodoo tros också vara källan till deras oförklarliga rikedom, vilket har sett Angel vinna kontrakt i Amerika, med Makandiwa som inte har kända affärskvalifikationer eller färdigheter, som skryter med att äga aktier på London ”Stock Exchange = Börsen” (LSE) ).

Det framkom förra veckan att chefen för den ghananska delegationen, Lawrence Ajoba, varnades för att inte besöka landet i förtid tillsammans med sina medpastorer förrän spänningarna lättade, eftersom det var "otryggt" på grund av "ilskan och vreden de kunde mötas av vid "ankomsten till Zimbabwe”, eftersom några lojalister och anhängare till de två tvivelaktiga profeterna hade lovat att misshandla dem, om de satte sin fot i Harare.

Ajoba sa i en exklusiv intervju med vår mediakontakt i Ghana att de har tillhandahållit bevis till presidentens kansli, att både Angel och Makandiwa borde arresteras och få sina kyrkor stängda, om ”First Lady = Första Frun” (presidentens hustru), Grace Mugabe skulle dö, eftersom detta var det enda andliga beviset som skulle väga tungt eftersom det involverar presidentens fru.

Ajoba sa att Gud inte visade den sorgliga dödsprofetian om "Amai Mugabe" för Angel och Makandiwa eftersom de är falska och i själva verket är "*fetisch-präster" precis som Nana Kwaku Bonsam, gudfadern till deras andliga och ockulta far, Kusi Boateng .

*En fetischpräst är en person som agerar som en medlare mellan andarna och de levande.

Angel har tidigare kopplats till "ekonomiska sponsringar" från en affärsmogul från Harare, som också anklagas för att ha initierat den så kallade predikanten i det ockulta. När historien bröts flög en synligt skakad Angel till Storbritannien från Zimbabwe med ljusets hastighet, för att försvara sig på en annan zimbabwisk webbplats, som publicerade berättelsen;

"Jag tycker synd om profeterna Uebert Angel och Emmanuel Makandiwa, för de sitter nu pyrt till", sa Ajoba.

"Makandiwa var upptagen med att skämta och skryta om att alla som tror att han är falsk måste träda fram och avslöja honom eller bevisa det. Andens ting har inga omedelbara fysiska bevis, varför man kanske aldrig får reda på att deras egen hustru kanske är en häxa eller man själv en trollkarl, eftersom det är Gud ensam som avslöjar hemligheter.

Eget inlägg; Man kan se om de avviker från skriften, det visar på om personen är en sann förkunnare eller profet.

Detta är den svåra frågan vi ställdes inför med myndigheterna i Zimbabwe. De ville ha hårda bevis, och vi informerade dem tyst om skadan på Grace Mugabe som ett gott bevis på att de två är onda och ett slöseri med tid. Makandiwa försökte skyla över sig själv genom att donera pengar till presidentens dotter, medan Angel försökte kampanja för presidentens fest, under den uppskattade Mugabes födelsedag.

Allt jag kan säga är att bulldozers kommer att ställas på Makandiwas UFIC-kyrka i Chitungwiza, medan den här Angelpojken kunde ha varit lite smart att fly till sin brittiska bas, men jag är säker på att de kan få tag honom fortfarande. ”

Ajoba fortsatte med att hävda att Angel har impregnerat en ung kvinna, som han bestämde sig för att gömma i Tyskland för några år sedan, medan han var baserad i Zimbabwe. Den ghananska pastorn sa att det inte finns något "nytt under solen" och att alla dolda saker inte kan gömmas för evigt, Herren tar så småningom fram allting.

"Titta på hur Herren arbetar", sa prästen.” Jag kommer från Ghana, men Gud visade mig också att Angel har en hemlig bebis utanför äktenskapet. Allt vi kan göra är att be för honom. Jag vill inte vara oförskämd, till den grad att jag tillhandahåller bilder. Vår tyska kyrkoledare fick till och med ett e-post meddelande från älskarinnan den 14 mars 2014, där han bad om gudomlig rådgivning. Vi har journalerna, men vill också skydda den stackars kvinnan och hennes barns identitet."

E-postmeddelandet som skrevs till nämnda pastor i fråga, av en Shorai Karimanzira som också skickats till oss, lyder delvis: "Hej profeten Quarm. Jag har hört bra saker om dig sir och hoppades om du skulle hjälpa mig att se in i min framtida sir. Tack." Ett telefonnummer har också lämnats.

Zimbabwiska medlemmar boende i Tyskland sägs vara upprörda över Angels påstådda befruktning, efter att ha skickat ut kvinnan till ett främmande land där hon inte kunde språket eller hade familj som bodde där, bara för att skydda sig själv.

Men en tjänsteman från Angels ”Spirit Embassy = Ane Ambassadden” -kyrkan i Harare sa att folk bara borde lämna hans pastor ifred. "Tidningarna har inget att skriva om. Varför kan du inte lämna Angel så. Du är full av gift, och kom ihåg att Gud säger att rör inte vid min smorde och gör ingen skada mot mina profeter. Den här Ajoba-pastorn pratar för mycket och vill provocera våra stora Guds män. Låt honom slösa bort sin tid."

Eget tillägg; Rör inte vid Guds smorde, betyder inte det som de inom de Nya Apostoliska rörelsen, trosrörelsen och de flesta i karismatiska rörelserna, vill att det ska betyda. Ifall du som läser inte visste detta. VI får inte åsamka någon som Herren smort fysisk skada, eller döda denna. Om det gäller alla idag, kan jag inte säga.

För redan när kung David uttalade detta så gällde ju de tio budorden, och där har vi; Du ska inte döda. Kanske är detta en egen tolkning, men jag tar detta som att David menade att han inte fick döda någon som Gud hade sänt en profet till, vilken hade smort denna på något sätt, i detta fallet gällde det den sittande kungen Saul.”

I sina avslutande kommentarer sa Ajoba också att Kwaku Bonsams dagar är räknade eftersom han nyligen försökte en andlig attack mot honom, men misslyckades.

"Den Helige Andes kraft slog ner honom, och jag skulle inte att bli förvånad om den här mannen dör snart. Vad det betyder är att alla de som fick onda ”trollformler” av honom, kommer också att gå under."

Kwaku Bonsam förklarar sig själv vara: "Afrikas mäktigaste spiritualist. Den stora autentiska mannen, Nana Kwaku Bonsam, tros vara reinkarnationen av Okomfo Anokye, säger hans profilmeddelande tweeter.

Fetischprästen har enligt uppgift tillhandahållit svart magi till över 1700 pastorer i Afrika för att växa upp och blomstra i sina kyrkor inklusive Zimbabwe. Angel och Makandiwa har aldrig öppet förnekat att de tagit emot sådant från Bonsam, genom Kusi Boateng som anklagats av sina belackare.

Makandiwa skämdes inte förra veckan när han talade om sin kontroversiella rikedom när han talade till ett så kallat "Millionaires Mindset Summit = Miljonärernas sinnesattityd topp" i Harare. Affärsmannen sa att hans inkomst kommer från affärer och inte från kyrkan. Han gick långt i sin hädelse och pratade om investeringsmöjligheter trots den ekonomiska situationen i landet, istället för att be för de sjuka och predika evangeliet.

”Man tror att predikanter överallt tjänar pengar genom att dra fördel av de fattiga. Om folket är fattigt, vad kan då en predikant ta ifrån dem eftersom församlingarna faktiskt inte har någonting i första hand? Förutom att predika evangeliet är jag involverad i ett antal privata projekt som har gjort det möjligt för mig att skaffa mig mycket rikedom.

Det förvånar mig att folk tror att jag lever på bidragen från min kyrka när pengarna i själva verket bara kan bidra till att köpa mitt bröd och ägg. Jag har blivit välsignad i min egen egenskap av att vara "noterad" på Londonbörsen, inte som UFIC utan som Emmanuel Makandiwa", skröt han för.- ”The Telescope News = Teleskopets nyheter.

Mitt inlägg; Sorgligt nog kan vi konstatera att dessa båda herrar fortfarande är i full gång 10 år senare.

https://www.spiritembassy.org/

Uebert Angels kyrka ”Andeambassaden”, finns i London England. De goda nyheternas kyrka.

Om Andeambassaden, de goda nyheternas kyrka.

Efter år av tjänande runt om i världen hade Uebert Angel ett möte med Herren som förändrade inte bara budskapet han predikade utan mannen själv. "Jag kallade dig aldrig att predika verken, utan att predika det jag brukade predika i min jordiska tjänst, evangeliet (Euagellion), nyheter nästan för bra för att vara sanna)."

Detta är ett uttalande som Gud gjorde till Uebert Angel som helt förändrade hur Uebert & BeBe Angel predikade och lärde ut de goda nyheterna om Guds nåd. Och därmed började De goda nyheterna rörelsen. De goda nyheterna om Guds nåd är Guds kraft som har förmågan att ge varje troende kraft att leva segrande i livet.

Andeambassaden, de goda nyheternas kyrka vill vi dela med oss ​​av de goda nyheterna (Euagellion) om Guds nåd.

Vi är helt säkra på att när du tar emot uppenbarelsen av de goda nyheterna (Euagellion) om Guds nåd som Herren Jesus brukade predika i sin jordiska verksamhet, kommer ditt liv att förvandlas och du kommer att få kraft att leva det liv som Gud har kallat. utdaterade dig för att leva fri från lagens träldom.

Vi är en blandning av helt nya troende och etablerade, mogna kristna.

https://www.spiritembassy.co.uk/giving

Förvandla liv genom din kraft att ge

Att ge är en viktig handling i tillbedjan, och att det spelar en avgörande roll i det arbete vi gör för att tjäna vårt samhälle och dela de goda nyheterna om Kristi kärlek till andra.

Dina erbjudanden och frön är andliga investeringar som används för att finansiera våra olika tjänster och uppsökande program. Ditt givande tillåter oss att fortsätta att tillhandahålla viktiga tjänster till vårt samhälle och hjälpa oss att uppfylla vårt uppdrag att sprida Guds kärlek till de behövande.

Vi tror att ge bör vara en glädjefull och meningsfull handling, och det är därför vi erbjuder en mängd olika sätt att ge på som är bekväma och säkra. Du kan ge online via vår hemsida, eller så kan du ge personligen under våra söndagsgudstjänster.



Unleashing Abundance = Släppa lös Överflöd”: ”Opening the Windows of Heaven through Generous Giving = Öppna himmelens fönster genom generöst givande."

Vår Fader i Herren, profeten Uebert Angel säger ofta "vi är en öppen bok".
Vi är engagerade i finansiell transparens, och vi tillhandahåller regelbundna uppdateringar och rapporter till vår församling.

Eget tillägg; Kommer ta upp tiondegivandet underst, men att han kallar sig för deras Fader, precis som påven gör med ”allas fader”, ruskigt.

Vi förstår att ge är ett personligt beslut och vi uppskattar ditt stöd på alla nivåer. Vi tror att varje gåva, oavsett hur liten, gör skillnad och hjälper oss att fortsätta vårt viktiga arbete i världen.

Som du vet är att ge en andlig väg skapad av Gud själv för att få dina behov tillgodosedda. När du ger tionde öppnar du himlens fönster för dig själv och allt som är kopplat till dig.

Eget tillägg; Tiondegivandet, 1. det handlar om mat inte pengar, olja, vin och grödor för att vara exakt.

2. Det gällde 11 av Israels stammar. Stammarna bygger på Jakob (som Gud förändrade namnet på till Israel, därav landet Israel). Jakob/Israel hade 12 söner vilka är förfäderna till Israels stammar. 11 stammar fick olika landområden i Kanaans land, Levi stam blev utvald till prästerskap.

De 11 stammar som fick landområden skulle ge ”första fruktens offer = det allra första av skörden” olja, vin och grödor till Gud som gav det till Levi stam, som län för deras tjänst i templet, med att offra djur, till förlåtelse för folkets synder, och göra rent alla föremålen i templet.

De skulle också ge 10% av skörden, olja, vin och grödor till Gud, vilket Gud också gav som lön till Levi stam för deras tjänstgöring i templet.

Detta är inte bra av flera orsaker, dels har någon gått in med suddigummi och raderat ut olja, vin och grödor, och skrivit dit pengar. Vi är förbjudna att lägga till eller ta bort någonting. (5 Mos 4:2, 12:32)

Det enda som gäller för den kristna är; Ge från ett glatt hjärta, utan krav och tvång, ty Gud älskar en glad givare.

Var och en må ge vad han har beslutat sig för i sitt hjärta, inte med olust eller tvång. Ty Gud älskar en glad givare. Och Gud har makt att låta all nåd överflöda till er, så att ni alltid och under alla förhållanden har nog av allting och kan ge i överflöd till varje gott verk. 2 Kor 9:7-8

Den som dock beslutar sig för att hålla fast vid tiondegivandet, bör vara medveten om att den då är tillbaka under den Mosaiska lagen, vilken Jesus har brutit sönder för vår skull. Vilket inte är bra, då samma sak gäller för den, som för de judar som inte accepterat Jesus som Messias. Hålla alla 613 lagarna.

Ty den som håller lagen men bryter mot ett enda bud är skyldig till allt. Jak 2:10

Vi är i det nya eller det gamla förbundet. Det nya förbundet är ett bättre förbund, där Jesus har gett sig själv som ett offer en gång för alla, som vill ta emot det.



Uebert Angels netto inkomst mässigt, är ca 60 miljoner dollar.

Goda Nyheter rörelsen: Ger troende möjlighet att leva segrande liv på Andeambassaden, de goda nyheternas kyrka

Vår grundare, profeten Uebert Angel, hade ett mäktigt möte med Herren som förvandlade inte bara hans budskap utan mannen själv. Han kallades att predika samma nådens evangelium som Jesus själv predikade under sin jordiska tjänst – nyheter som nästan är för bra för att vara sanna.

Mitt tillägg; Problemet är att han inte predikar samma evangelium som Jesus och apostlarna gjorde. Det är Nya Apostoliska Reformationen och Trosrörelsen i en salig blandning.

Detta budskap är grunden för ”goda nyheter rörelsen”, som syftar till att ge troende möjlighet att leva segrande i livet. På andeambassaden vill vi dela detta budskap med dig, och vi är övertygade om att det kommer att förvandla ditt liv och ge dig kraft att leva det liv som Gud har kallat dig till.

Vi är en gemenskap av helt nya troende och etablerade, mogna kristna, och vi välkomnar alla som vill växa i sin tro. Vår kyrka är tillräckligt stor för att ta emot dig, men ändå tillräckligt liten för att känna igen dig.

Omfamna den profetiska rörelsen: Upptäck de livsförändrande goda nyheterna med profeten Uebert Angel.

Eget tillägg; Profetiska rörelsen, innebär nya självutnämnda profeter, som inte alls är sända av Gud. De är falska profeter.

Som gudfadern för den moderna profetiska rörelsen har profeten Uebert Angel berört livet för miljoner människor runt om i världen genom sina satellitkanaler, Mirakler TV, GodaNyheter TV och Wow TV, såväl som genom sina böcker, tidningar, välgörenhetsorganisationer program, konferenser och korståg.

Eget inlägg; Och allt detta tjänar han storkovan på. Men att förstå och lägga ut skriften på ett korrekt sätt, det kan han inte.

Vi inbjuder dig att gå med oss när vi försöker dela det livsförändrande budskapet om de goda nyheterna om Guds nåd med världen. Kom och upplev förvandlingen som kommer av att ta emot detta budskap och leva i dess kraft.
Profeten och profetinnan Angel och deras hushåll är sålda till evangeliet.

Eget inlägg; I många fall inom Nya Apostoliska Reformationen är både man och hustru smorda till profeter, den ena värre än den andra. I minst två fall har två otrogna män och deras andra hustrur som de hade en affär med, fått titeln profet, och även titeln apostlar.

Men en person kan endast vara en apostel så till vida att den är sänd ut, som en missionär. Och en sann profet, måste kunna skriften och alltid tala så att det den säger stämmer överens med Guds ord. Vilket helt klart denna profet inte kan, han är inte bara diskvalificerad att vara en pastor eller lärare, utan även en profet.

Gudstjänster: Den här sidan bör ge information om tider och platser för vanliga gudstjänster, inklusive alla speciella gudstjänster eller evenemang.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar