tisdag 18 juni 2024

Bibeln är under attack - har väl Gud verkligen sagt?

Idag kan tydligen be mycket över ett ämne, få en att ändra inställning om vad bibeln säger – Hur går det ihop med den Helige Ande inom oss?

Hur kommer man till insikten efter att ha bett mycket till Gud att det bibeln säger kommer på andra plats, eller ska omtolkas? Jag får det inte att gå ihop. Skulle inte den Helige Ande visa en person som verkligen söker Gud i ande och sanning, till den Helige Skrift? Det är så dumt, som det går att bli.

Men idag är detta tydligen fallet och det för många. Jag trodde att det mestadels måste bero på tryck utifrån, samhällets och sociala förväntningar. Men så är tydligen inte fallet. Idag om vi ber mycket, så kan den Helige Ande visa oss att vi kan omtolka vad skriften säger, och få en ny bild av vad den faktiskt menar.

Någon mer som hör Satan viska; Har Gud verkligen sagt? i detta. Vi är varnade för att Satan ska försöka bedra oss på samma sätt som han bedrog Eva i lustgården.

Och tänk denna gamla fras; Har väl Gud verkligen sagt? Den går det tydligen att köra med än idag, och folk ser inte igenom den. Jag är förbluffad, helt och fullständigt förbluffad.

Vi skulle inte om och om igen visas tillbaka till skriften och att den är bra för allting, att vi ska undervisa det som Jesus och apostlarna gjorde, vilket ju var från skriften. Eller för den delen lära våra lärjungar att lyda allting som Jesus har befallt oss. Om inte skriften skulle vara så viktig.

Ingen del av Gudomen skulle någonsin ge oss något annat än det som skriften säger, och sannerligen inte något som går tvärs emot vad den säger. Om igen jag är helt förbluffad.

Hur har vi kunnat hamna här? Ja, jag vet att folk ska överge sanningen och hålla sig till läror av demoner, fabler och myter, hellre än sanningen. Men ändå, hur i hela friden har vi hamnat här?

Har väl Gud verkligen sagt? Den borde vi väl åtminstone känna igen, eller? Tydligen inte är svaret på det.

Och vad händer i slutet, med tanke på att vi är varnade för att följa efter bedragande andar? Exakt hur mycket avvikande från skriften kommer Gud tolerera och ändå släppa in oss i sitt eviga rike?

Paulus varnar oss att om någon kommer med ett annat evangelium än de som han redan gett oss, även om det är han själv eller en ängel från Gud så är den förbannad.

Jag är inte Gud, så jag har inte svaret på detta. Men säg att den som har bett och lyssnat på den här rösten, i sin tur säger att skriften har fel, och för någon annan vilse. Vad händer då, med tanke på att den som förför en av Guds minsta, vore det bättre om en kvarnsten hängdes runt dennes hals och han/hon slängdes i havets djup.

Jag har sagt det förut, bibeln är under attack! Kunskapen hos de som kallar sig Guds folk verkar det vara redigt lågt med också, när man inte kan se igenom denna fras.

Givetvis har de präster och förkunnare som förkunnar sånt nonsens som hbltq ++++ kan leva kvar i sina synder, så länge som de är gifta, haft stor del av detta. Det går inte att bortse från det.

Men hur ska man kunna reparera den skada som redan har skett? Är det ens något som är möjligt att göra? Ärligt talat så är jag själv tveksam.

Jag vet att inget är omöjligt för Gud. Det stora problemet som jag ser är dock att då behöver alla de som säger sånt här ödmjuka sig och omvända sig, och få alla andra att följa efter. Och det har nu blivit ett väldigt stort skepp som behöver byta riktning helt. Och alla som sett stora skepp ändra kurs vet att det tar tid.

Hela detta trots mot vad skriften säger, är människans uppror mot att behöva lyda en Helige Gud. Och vår tid är inte de första eller ända som vägrar lyda, utan hellre gör uppror.

Adam och Eva var först ut, efter floden så var det alla som vägrade skingra på sig och stannade kav och började bygga på ett torn. Uttåget från Egypten, om igen ville de inte lyda Gud, och de ville inte ens att Han skulle tala med dem.

Vår generation är i gott eller snarare ”ONT” sällskap. Och om folk inte omvänder sig från sina onda vägar så fasar jag för vad resultatet blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar