torsdag 18 maj 2023

Kan Jesu namn verkligen få tro att explodera i rummet?

Säg Jesus, så exploderar tro i rummet !

Jag kommer lägga in det han säger i rött.

https://www.facebook.com/watch/?v=1474154596743141

Skriften säger oss att Tro kommer av att höra och höra genom Kristi Ord. Rom 10:17

Om tro alltså kommer av att det skrivna Ordet (bibeln) predikas för oss. Hur kan då tro explodera av att någon skriker Jesus? Detta nonsens som nu predikas och som är ett substitut för det sanna evangeliet, kan omöjligt leda en person till frälsning.

Jag (mannen i videon,vet inte vem han är) bad för en kvinna som haft en stroke och inte kunde tala och inte lyfta den högra handen. SÅ jag bad; Gud om jag får detta fel så är det hadjöss med mitt helande ministry. Jag säger till henne att tala och hon kan inte ens tala, och hennes vän blir frustrerad på mig. Men Herren sa åt mig att gå ur båten och tro på mig, för tro stavas R.I.S.K.

Kommer inte ihåg vem som började med detta nonsens att tro stavas risk. Tro stavas som det låter. Och tro handlar inte om att vi ska våga riskera någonting. Detta är inte kristendom, ifall nu någon tror det.

Hebr. 11:1 Tro är en tillförsikt om det som man hoppas, en övertygelse om ting, som man inte kan se.

Tillförsikt = att helt och fullständigt lita på en person. En levande tro uppvisar tjänst till och trohet mot Gud. En förtröstan på Gud eller Jesus som är lika total - som ett barn som hoppar från ett träd och förväntar sig att pappa tar emot.

Så jag fortsätter säga åt henne att bara säga Jesus. Men inget kommer ut, så jag fortsätter att säga, kom igen nu säg Jesus. Om igen tänker han; Detta är slutet på min tjänst.

Upprepningar är också något som flera inom helandetjänster håller på med. Har det inte fungerat på en gång så upprepar de orden, eller skriker mera, eller något liknande. Nonsens om igen.

Till sist tar hon tag i min arm med handen som hon inte kan bruka och greppet är så starkt så hon nästan bryter min arm. Sedan tar hon tag i mikrofonen och säger; Je.Je.Je.Je.Jesus och när hon gjorde det så exploderade tro i rummet och mirakler började hända överallt i rummet och så höll det på resten av kvällen.

Kvinnan säger Jesus och helt plötsligt exploderar tro i rummet. Tor på vad. Inget evangelium har predikas - ok detta är en snutt, förmodligen ur något längre - men vid det här laget har jag lyssnat på mängder av liknande videor fast i full längd – och sanningen är att de aldrig predikar om synd, omvändelse eller helvete – så jag betvivlar starkt att det skett här.

Jesus blir ett magiskt ord som åstadkommer tro, det är det korrekta sättet att beskriva detta på. För tro på det sanna evangeliet så måste vi höra det predikas för oss. Om igen; Gud kan frälsa folk även i falska evangelier, men det är trots det som sägs eller sker, inte tack vare det.

Vi använde bibeln på samma sätt redan på 90-talet i den församling som vi var med i. Läste om Josua och Jeriko (Jos 6:1-21), eller stod på träbron över strömmen och hällde ut salt i den, som Elisa gjorde (2 Kung 2:21), allt för att få något att hända. Historiska event är enkom historiska event, precis som Jesu namn inte är en magisk nyckel.

Detta togs upp på Sid Roths program ”It is Supernatural = Det är övernaturligt”, vilket innebär att många även i Sverige har sett på detta och annat som tas upp på den kanalen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar