tisdag 2 maj 2023

John Bevere hos Sid Roths Supernatural.


 John Bevere pratar om att frukta Gud i denna video. Han är på Sid Roth show Supernatural. Han har nu även skrivit en bok The Awe of God, som kan köpas för ca 500 kr.

Min första tanke var, jag hoppas han verkligen har fått full insikt i vad det är. Men ack nej. I hans fall, som är en falsk lärare, så skulle det ha inneburit ett förlåt till alla han fört vilse med sina falska läror, och ett omvändande från dessa. Vilket helt klart inte är fallet.

Precis som så många andra som omvänt sig, (även om det inte är helt samma sak) som Todd White (vilket visade sig vara en falsk omvändelse, eftersom den inte höll länge). Och Creflo Dollar, som faktiskt erkände att tiondegivandet var falskt, och sa till alla att slänga all hans undervisning om det, både böcker och dvd´s som han gjort sig en förmögenhet av, men i nästa andetag så sa han; Jag ber inte om ursäkt för min falska undervisning, för då skulle jag ju inte vara där jag är idag.

Dessa blaj, blaj omvändelser, och nu detta om att vi ska leva i Gudsfruktan, utan att ens veta vad riktig Gudsfruktan är.


https://www.youtube.com/watch?v=4jWNpv8I-18

Så om han predikar om fruktan för Gud, varför blandar han då in falska läror i det han predikar. Det är inte en fruktan för Gud. I den här videon hävdar han att folk skrattar, när han säger något. Gud är inte en Gud av förvirring, snarare fridens Gud.

Längre ner kommer, ”vi vill inte ha lagiskhet”. Vilket nonsens. Gud har gett oss lagar, och jag menar inte den mosaiska lagen som Jesus gjorde om intet för vår skull. Allt som Gud har andats ut i skrifterna är viktigt. Att lägga till och ta bort från skriften är förbjudet, så varför har han och hans fru lagt till falska läror, och predikar falska läror?

När han sedan ber bryter han generationsförbannelsen, som i trosrörelsen och nya apostolisk reformation, bara är en av de falska lärorna. Ingen av oss kan bryta generationsförbannelsen, eftersom synden gjorde att Eva och Adam föll, och därför är vi alla fallna människor. Det här är inget som någonsin förändras, vi är alla fallna människor. Gud använder det faktum att Jesus var rättfärdig, för att se på dem som är troende genom Jesu blod. Eftersom Jesus var rättfärdig, kan han se oss som rättfärdiga, men vi är inte rättfärdiga i oss själva.

Det skulle vara fantastiskt om verkligen skulle ta reda på vad sann fruktan för Herren verkligen är. Men om igen, så verkar inte vara fallet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar