lördag 27 maj 2023

DOP i vatten som spårat ur rejält.

I Bethel Redding, Kalifornien, där evangeliet inte predikas, så har man ett annorlunda sätt att se på dopet. Det märks i när de ställer frågan om varför de vill bli döpta, och då i synnerhet svaren som ges. 

I Bethel Redding, Kalifornien verkar det inte som om det predikas om vad dopet ens handlar om. Justin Peters tar upp i sin video upp om några som ska döpas där. Han som leder detta (förmodligen Chris Cruz) i denna video,

frågar den 1:a vad hon heter och varför hon ska bli döpt. Hon heter Michaela, hon agerar som om hon skulle vara drucken i anden (till att börja med) hon börjar skratta p frågan om varför hon vill bli döpt och svarar, för Jesus är Kung - jag älskar Honom så mycket – och jag är ett Guds barn, woow.

Nr 2, hennes namn är Camille och hon vill bli döpt för att få lite positiva influenser i sitt liv, positiva saker i sitt liv och framtida möjligheter i sitt liv, och styrka hennes relation med Gud.

Nr 3, jag heter Lasey och jag vill bli döpt för att visa hur mycket jag älskar Jesus. Sedan börjar hon skratta. (Jag blir faktiskt äcklad av henne när hon skrattar, för det ser ut utåt som att hon hånar inte bara Gud, utan även Jesus när hon skrattar, som att hon hånflinar åt dem.)

nr 4, hej jag heter Crystal – jag bara vet att Gud kallar mig till att bli en krigare för Hans djurrike – och jag ska leda en armé av änglar för att skydda djuren över världen – och jag bara vet att jag inte kan göra det utan Gud.

Döper sig gör man för att man vill följa Jesus igenom allting. Man ska veta om att man måste vara villig att överge, familj, vänner, församling och även att offra sitt liv här på jorden, för Hans namns skull. Det kostar på att följa Jesus, och det är något som man måste vara medveten om.

Och ifall man tror att detta hände 2019 men det har de slutat med nu, så kommer färska bevis från, 1.A söndagen efter nyår 2023 Tom Crandall är den som ställer frågorna denna gång.

Nr 1. Lucas vill komma närmare Jesus, nr 2 samma sak, nr 3 Madison samma anledning, nr 4 Ethan samma sak igen, jag älskar Jesus. Nr 5 Destiny är lite äldre än de andra och hon vill bli döpt för att starta ett nytt kapitel i sitt liv och hitta glädje och frid.

Efter henne kommer nr 6 Shyla upp hon berättar att hon tagit med sina barn hit för att bli döpta, för att fienden har attackerat dem ganska hårt de sista två åren och Gud kallar mig närmre Honom, och jag vill bara vara närmare Herren. Sedan kommer nr 7, Amelie upp (tonåring) hon vill bli döpt för Gud kom och knackade på hennes dörr och frågade om hon ville gå på ett äventyr och hon är så på.

De har inte fått någon riktig undervisning om vad dopet innebär.

Taget ifrån ca 7.20 minuter in -24.08 minuter in.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar