onsdag 17 maj 2023

Allvarligt budskap till Sverige i fokus på bön-konferens !

Allvarligt budskap till Sverige i fokus på bön-konferens?

Jag sällar mig inte till jubelropen angående detta. Visst ska vi be för vårt land, det säger jag inget om, men....

Från Världen Idag, den 16 maj 2023

Krig eller väckelse? Det allvarliga profetiska budskapet från pastor Yonggi Cho till Sverige lyfts fram inför årets upplaga av bön-konferensen ”King of Kings = Konungarnas Konung” som inleds i Örnsköldsvik på onsdagen. Den sjätte upplagan av konferensen pågår 17–19 maj och hålls på Nya Parken i Ö-vik.

I år har arrangören tagit särskild fasta på det profetiska budskap som Yonggi Cho, delade med Sverige för snart tjugo år sedan; ”Med profetisk ande vill jag säga att Sverige står inför krig eller väckelse. Om ni inte ber mer om en ny väckelse så kommer fruktansvärda krigstider över landet. Jag har gråtit och bett över ert land och utifrån denna nöd och kamp ser jag i min ande detta som måste komma över er nation”, löd det allvarliga budskapet.

Vill du läsa hela artikeln så är länken här inunder;

https://www.varldenidag.se/nyheter/allvarligt-budskap-till-sverige-i-fokus-pa-bonekonferens/repwep!0Z9GFC2bgVCX2zJ3twU5nw/?fbclid=IwAR0_zf-WGyJYcCoGy94QvMF2USOpdevmYIU0q-BV4NNFNiZUNLJ6WlrkDaA

Varför stör jag mig på detta då? Jo för Yonggi Cho är en av världens mest kända falska förkunnare idag. Så varför har man en profetia som han givit för 20 år sedan som grund för vad man ska be om? Han var i trosrörelsen redan på 80-talet, vilket ju inte är kristet, då de blandar in saker, vilket vi är förbjudna att göra.

Utöver det, detta tjat om att be om en väckelse, när det enda som jesus förutsagt i den sista tiden är ett stort avfall. Vem har rätt Cho eller Jesus? Det betyder nu inte att vi som varnar inte skulle vilja ha en väckelse, men det enda som vi ser är ett avfall som likt en cancersvulst sprider sig från den ena församlingen/ kyrkan till den andra, genom den eländiga ekumeniken.

Jesus kan och frälser fortfarande en del, men vi har ingen stor väckelse att vänta. Däremot så säger skriften att även änglarna gläds över en syndare som blir frälst. Så Jesus verkar ännu i det lilla. Men det som pågår på stor skala är avfall från den sanna läran.

Detta är den tid då vi behöver stå fasta på bibelns grund, mer än någonsin tidigare.

Följande är från http://solascriptura-tt.org/SeparacaoEclesiastFundament/PaulDavidYonggiChoCellChurch-JBeard.htm













Paul Yonggi Cho är "pastor" i världens största pingstförsamling, ”Assemblys of God = Guds församlade”. Chos läror är samma blandning som i ”trosrörelsen = TR” och delar av den ”nya apostoliska reformationen = NAR” som inkluderar avgudadyrkan ihop med lite biblisk undervisning med mycket ockult, helande, profetior, visualisering, trolldom, och hedniska sinnes-tekniker. Cho lär ut att kristna kan få vad de vill genom att anropa andevärlden i den "fjärde dimensionen" och föreställa/ visualisera sig deras upplevda behov, oavsett hur grova. Cho lär ut att positivt tänkande, positivt tal och positiv visualisering är nycklarna till framgång, och att vem som helst bokstavligen kan "utveckla" och föda fysisk verklighet genom att skapa en levande bild i hans / hennes sinne och fokusera på den.

I Guds-läran får Chos människocentrerade filosofi honom att avvika från den bibliska läran inom områdena Guds godhet, Guds vilja och Guds suveränitet. Han insisterar på att Guds vilja för sina barn är välstånd och hälsa, och bortser från den tydliga bibliska läran om kristet lidande och tillfredsställelse.


Läran om den Helige Ande ligger dop och gåvor. Chos undervisning om den Helige Andes verk är nära besläktad med panteism. Genom att insistera på att människan kan erhålla och manipulera den Helige Andes kraft, förnekar Cho i bästa fall Andens suveränitet och hotar hans personlighet; i värsta fall sysslar han nästan med ockultism.

I frälsningsläran om evangeliets natur och trons lära avviker han från sanningen, när han insisterar på att evangeliet omfattar mer än syndernas förlåtelse. Chos syn på tro är ganska radikal eftersom han tror att en "användbar" tro definitivt kommer att uppleva mirakler. För Chos del, där det inte finns några mirakler, finns det ingen tro.

I läran om synd, förbiser Cho människans syndanatur när han insisterar på att människan kan uppnå sin egen obegränsade potential, helt enkelt genom att utöva en positiv attityd, som inkluderar fantasi och tänkande (inom trosläran tala eller stå i tro). Detta koncept ignorerar aposteln Paulus lära som betonar att inte ens den troende kan undkomma konflikten mellan sin gamla syndiga natur och nya natur (Rom. 7:15-24). Cho ersätter mänsklig synd med mänsklig suveränitet.

Läran om ängel-teologi baseras på hans teori om den "fjärde dimensionen", ett koncept som i slutändan leder honom in i dualism och ockultism. Han tror att den onda fjärde dimensionen kan göra vad Gud gör. Cho blandar också ihop demoniskt inflytande med demoniskt besatthet, och insisterar på att alla ofrälsta personer är besatta av eller har inneboende av demoner. Cho tillskriver också djävulen alla synder och sjukdomar.

Angående visualisering hävdar Cho; om det inte finns någon visualisering kommer ingen kyrklig tillväxt ske. Varje minister behöver ha visualisering, den process i en persons sinne genom vilken bilder i visioner eller drömmar skapar mirakel och krafter. Detta är en välkänd kraftfull ockult teknik, vilken har utövats av shamaner och häxdoktorer i tusentals år.

Gudomligt helande skapar kyrklig tillväxt, Cho hävdar att detta är det viktigaste elementet. Detta är obibliskt av många anledningar. Detta främjar en felaktig motivation, eftersom det uppmuntrar folkmassan att komma till kyrkan med baktankar.

I läran om bön kommer bön definitivt att förändra den materiella världen och leda till församlingstillväxt, men han inser inte att sann bön inte nödvändigtvis kräver förändring av omständigheterna eller den materiella världen för människan; snarare kräver det att den troendes attityd förändras och hans vilja underkastas Guds vilja.

Om hur man ber för sina behov: "beställ/ begär dessa saker i så väl-artikulerade ordalag att Gud inte kan göra ett misstag när han levererar dem. Herren välkomnar aldrig vaga böner och den troende får dessa specifika önskemål tillgodosedda genom att visualisera dem och sedan föra dem till existens genom tro!

Om behovet av en levande mental bild tillsammans med en brinnande önskan och en fast övertygelse om att målet redan är uppnått. Cho kallar den här processen: visualisera målet och sedan utveckla det i verkligheten genom trons styrka – eller skadet vara viljestyrka? Troende kan fixa fram rikedom och framgång; allt de vill så länge det är moraliskt.

Cho försöker ge bibliska motiveringar för sina idéer, men berättar han att han fick dem i första hand för att Gud kommunicerade dem direkt till honom. Han hävdar att Gud talade till honom och beskrev den materiella världen som tillhörande den tredje dimensionen. Gud lär ha sagt till Dr. Cho att eftersom alla människor är andliga varelser, liksom fysiska har de den fjärde dimensionen i sina hjärtan, och genom att utveckla konsten att koncentrera visioner och drömmar i sin fantasi kan de påverka och förändra tredje dimensionen (materiella ting) precis som den Helige Ande gjorde när Han grubblade över ur-jorden. Enligt Cho sa Gud till honom att buddhist- och yogaanhängare uträttade "mirakelkurer" eftersom de utforskade och utvecklade sin mänskliga fjärde dimensionens kraft, föreställde sig mentala bilder av hälsa och ville in dem i sina kroppar. Gud sa till honom att alla människor hade makten att utöva legitimt herravälde över den materiella världen genom denna fjärde dimensionens aktivitet.

Chos undervisning är ett system av sinne över materia (eller snarare, fantasi över materia). Han medger uppriktigt att det är en kristen version av exakt samma metoder som praktiseras av buddhister, exponenter för yoga och anhängare av andra hedniska, mystiska och ockulta system. Den enda skillnaden är att deras fjärde dimensionens kraft får samarbete från djävulen, medan den hos kristna antas få hjälp av den Helige Ande. Han säger att så länge vi håller våra sinnen från dåraktiga och felaktiga idéer, ska vi hålla vår fantasi ren för den Helige Ande att måla på den de saker vi ska ha.

Cho lär att alla kristna bör sträva efter att blomstra i kropp, själ och ande, och deras framgång och misslyckande i detta beror helt på deras framgång eller misslyckande med att visualisera.

Absolut förtroende för idéer som dyker upp i sinnet som "önskningar" är en egenskap hos Dr. Cho. Tro, enligt denna lära, är inte bara att lita på att Gud kommer att göra de saker som han har lovat att göra i sitt ord. Tro om-definieras till att handla om att ha absolut tillit till önskningar som kommer subjektivt in i ens sinne, för dessa idéer eller önskningar antas vara direkta kommunikationer från Gud. Vi måste därför utveckla ett orubbligt förtroende för dem. Om vi tar dessa idéer och föreställer och utvecklar dem till verklighet, så lovas vi "mirakel", och det borde vara vår livslånga erfarenhet.

Chos fokus ligger på det så kallade "undermedvetna" sinnet. Möjlighets-tänkande, positiva bekännelser och affirmationer, självkänsla meddelanden, bildbehandling, "inre helande" och visualisering alla grenar från släktträdet för omprogrammering av det osynliga undermedvetna. Sann tro, säger Cho, sker inte i det medvetna utan snarare i det undermedvetna. På liknande sätt skapar positiv bekännelse, affirmationer och visualisering verklighet för det undermedvetna. "Inre ”helande" arbetar utifrån att helande sker genom omprogrammering av det undermedvetna med en "positiv" upplevelse. Det ersätter förlåtelse för en "negativ" upplevelse.

Chos teologi börjar med det undermedvetna. Det slutar med att Gud och Cho byter roll. Cho beskriver den Helige Andes lydnad till sin vilja: "... Jag kan gå in i den Helige Andes fjärde dimension, och jag berättar för honom vad som behövs i min kyrka i Korea, och han utför arbetet”

Cho har författat ett upproriskt evangelium som är identiskt med New Age-evangeliet om män som blir medskapare med Gud.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar