fredag 26 april 2024

IHOP låtsas stänga ner men fortsätter ogudaktigt bön-bluffen dygnet runt!

IHOP = International House Of Prayer = Internationella Bönehuset. 24-7 = Dygnet runt.

Av Anthony Wade 23/4 2024 översatt och inlagt med tillstånd

Klicka på länken för att läsa artikeln, men den är ej översatt;  https://www.ihopkc.org/press-center/press-releases/our-commitment-to-prayer-amidst-change/

Jag signalerade att detta var den riktning de skulle gå i när anklagelserna mot Mike Bickle inkluderade minderåriga. När man vid den tidpunkten insåg att det inte gick att rädda Bickle, skulle fokus för ”Purpose Driven Industrial Complex = Det syftesdrivna industriella komplexet” vara att rädda varumärket, speciellt IHOP ”KC = Kansas City” och den falska 24-7 bönrörelsen.

Vi började se det i skrifter, av människor som Dr. Michael Brown och avskeds-intervjun med PR-flack-konsulten som de använde under en tid. Det är en bluff badad i falsk fromhet så var försiktig. Det drar i våra hjärtan och vår tro. Vi vill inte att folk ska tro att de ber förgäves! Deras ansträngning och uppriktighet betydde något! Förutom att det inte gjorde det. Stå ut med mig nu. Alla böner angående frågor och uppriktiga böner hörs verkligen av Gud och besvaras av Gud. Hur vi ber är dock irrelevant. Bönerummet har inget med saken att göra. 24-7-modellen hade inget med det att göra. IHOPKC hade/har inget med det att göra.

Hur kan vi vara säkra på dessa saker? För nu vet vi att de grundades på lögner och falska profetior från tre sexuella rovdjur i Mike Bickle, Bob Jones och Paul Cain. De ljög om att Gud sa åt dem att starta denna rörelse. Det var inte av Gud. Han bad aldrig om det. Han kräver det inte av oss. Några maniska ledare inom den karismatiska rörelsen pekade på den senaste mobiliseringen av över en miljon människor som ber för Israel genom insatser från IHOPKC och bönerummet och frågade om det spelade någon roll och svaret är nej. Skulle det ha spelat någon roll om mormoner hade organiserat sådana? Jehovas vittnen?

IHOPKC var/är lika mycket en kult som dessa falska religioner. Gud är inte imponerad av det som gör intryck på oss. Medlen betyder mer för Gud än ändamålen. Med detta som bakgrund, låt oss granska det senaste uttalandet från IHOPKC:s ledning. Låt oss resonera ännu en gång tillsammans.
"Vårt engagemang för bön mitt i förändring - Efter mycket bön och överläggningar med styrelsen har vi kommit till slutsatsen att vi kommer att avveckla många av IHOPKC:s ministerium och utbildningsuttryck, inklusive IHOPU, ”Forerunner Church = Föregångare kyrka”, CEC och praktikplatser. pågående fokus som en tjänst kommer att förbli på det dygnet runt-öppna bönerummet och förbönen för Israel." - IHOPKC

Detta låter så fromt, men är det inte. Bönerummet 24-7 var kärnan i den falska teologin vid IHOPKC. Det blev en avloppsbrunn av dålig undervisning, österländsk mystik och bördig mark för andra rovdjur som Bob Hartley. Läs berättelserna om dem som flydde IHOPKC, och de berättar alla skräckhistorier om bönerummet. Skift i lokalen användes som straff av personalen. Jag antar att elimineringen av skolor och praktikplatser kommer att hjälpa, men det övergripande konceptet från ledarskapet är att medan Mike Bickle uppenbarligen var ett problem, allt annat var knasigt, förutom att det inte var det.

Gud har aldrig bett oss att be dygnet runt. Det är inte vad "be utan upphörande" betyder. IHOPKC byggdes på tre sexuella rovdjurs lögner och falska profetior. Det finns ingen nivå av "uppriktighet" som kommer att ändra på det. Det kommer inget rättfärdigt från det. Bibeln säger att man inte ens ska offra, vilket är beröm, utan att ha försonats med sin broder. Hur mycket mer bör vi inse de döda benen av förstörd tro som detta bönerum byggdes på?

Jag såg en lokal kyrka förstöras av Satan en gång. Jag såg då när just de män som var ansvariga för att förstöra Guds verk byggde upp det på benen av dem som de hade förrått. Idag har de en ny anställd och när de väl tagit bort alla associationer till den tidigare regimen byggde de upp församlingen igen. Ur ett köttsligt perspektiv har de till och med nått viss framgång, men jag ser på de människor som nu får beröm och vet mycket väl vad de byggde denna falska tjänst på. Gud kommer inte att bli hånad. De liv som förstörs på IHOPKC betyder mer än något ynka erbjudande om bön i ett rum.

"Några kanske frågar hur vi kom hit? För att vara tydlig är detta mer än ett svar på krisen under de senaste sex månaderna. Efter grundlig granskning av alla aspekter av IHOPKC har vi bestämt att behovet av reformer och förändringar är enormt. Därför tar vi en kurs som är medveten och avsiktlig, men inte lätt. De ekonomiska och personella förlusterna har inte varit utan konsekvenser, men de är bara en del av de djupare frågorna vi måste ta itu med för att fortsätta natt och dag. bön för framtida generationer Styrningen och strukturen av en missionsbas med en kyrka, ministerskola, ministerier och hundratals anställda har varit ansträngda i flera år och behöver reformeras nu och omorganisationsprocessen." - IHOPKC

Det är mycket köttsligt tal för en varelse som utger sig för att vara en kyrka. Titta på målet här dock - att rädda varumärket. De vill fortsätta natt- och dagbönen för kommande generationer. Varför? Svaret är smart gömt några meningar längre ner. De använder denna tid för att engagera sig i en "övergångs"- och "omorganisationsprocess". De har ingen avsikt att tillåta Gud att jämna ut IHOPKC med marken. Istället tror de att de kan "reformera" det.

Om du försöker inta en objektiv uppfattning måste du dra slutsatsen att Gud förstör detta ogudaktiga verk. Varje gång ledarskapet ljög, avledde eller försenade, avslöjade Gud, avslöjade och avslöjade. Det är bara människans syndiga arrogans som tror att de kan omorganisera sig ur en fyrtioårig missbrukshistoria. Fjortonåringar, femtonåringar, nittonåringar? Spelar ingen roll - bara en liten reform här och lite omorganisation där så borde vi vara klara att gå, eller hur? De fortsätter medvetet och avsiktligt att vara olydiga mot Gud.

"Denna tjänst har gett mycket frukt under åren, och vi är djupt tacksamma för de som var pionjärer, sådde, arbetade och trodde på detta folks kallelse "en kallelse som fortfarande finns kvar. Under den omedelbara säsongen är det tydligt att vi måste fokusera på bönerummet som vår primära uppgift eftersom Herren ger oss nåd. Vi navigerar fortfarande i detaljerna eftersom många områden avvecklas.

Alla ministerier eller områden kommer inte att vara på samma tidslinje, så detta kommer att ta tid. Vi befinner oss i en flyktig miljö, men vi arbetar dag för dag med styrelsen för att slutföra detaljer och tidslinjer. Vi bryr oss djupt om IHOPKC personal, vårt lokalsamhälle, partners, vänner utomlands och våra relationer med det internationella samfundet och Israel. Vi planerar att fortsätta dela med oss av vad vi vet och kommunicera under de kommande dagarna när detaljerna blir tydliga."- IHOPKC

De kan mjuka upp detta hos så många ”kristna” de känner för men det gör det inte heligt. De har inte fått i uppdrag att driva det ogudaktiga bönerummet 24-7! Skämtar du! Snacka om uppdelning. Det är som att Mike Bickle inte hade något att göra med bönemandatet 24-7 som han låtsades hade getts till honom av Gud! Medan vi diskuterar detta är människor som ber inte "frukt". Barn som tvingas göra långa skift natten i bönerummet så att IHOP statistiskt sett kan skryta, det är inte "frukt".

Att Bob Hartley försöker plocka upp tjejer och blottar sig själv i sociala medier för dem är inte "frukt". Mordet på Bethany Deaton, en stamgäst i bönerum, var inte "frukt". Uppriktigheten hos vissa är inte "frukt". Bönrummet 24-7 på IHOPKC är en styggelse. Det är en stank i Guds näsborrar eftersom det fortfarande används för att ursäkta alla övergrepp som gjorts i Herrens namn. Det finns inget som kan lösas in på IHOPKC - ingenting!

Det är som en narkoman som säger att han kan svära bort kokain, marijuana, alkohol och piller men inte heroinet! Det är ett "kallelse". Jag ber att de i KC erkänner detta sjuka knep och avvisar det direkt. Du omorganiserar inte din väg ut från att misshandla små flickor i Guds namn. Vilken ny styggelse de än planerar att "reformera" till, kommer den fortfarande att bygga på Mike Bickles lögner och övergrepp. Alla inblandade måste stå tillbaka och låta Gud avsluta sin förstörelse av IHOPKC. Då kanske folk kan läka och gå vidare.

Godkänd minister för evangeliet för Guds församlingar. Ägare och grundare av 828 departement. Vice VD för Goodwill Industries. Kom alltid ihåg att Gud i allt verkar till det bästa för dem som älskar honom och är kallade enligt hans avsikt.

https://www.828ministries.com/articles/IHOP-Pretends-to-Shut-Down-Christianity-240423-398.html?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3cvSg3bEy0monA-9tvM_qhnInM-RQ7zjyfPuAPociMaPTS0OaNBt0hnYA_aem_ATmkQK3eRZIBvt3p_kWKytFQ6wweiJylvIqKJqEF5NBKMJowcLfrZknrd6TdP28QL3dwAJ-5RCRjqqEn9FVnTvo3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar