lördag 6 april 2024

Bok med Messianska böner som jag varmt rekommenderar.

Jag tillhör och har alltid tillhört de som har svårt att be med förståndet. Så jag har länge letat efter någon slags bönbok, med formulerade böner i. Nu har jag läst lite böcker om hur det judiska folket har redan förberedda böner, som vi har t.ex. Fader vår, och att be efter dessa böner, även om de är redan nerskrivna, känns för mig som att jag med egna ord kan forlmulera mig på ett bra sätt.

Jag vill rekommendera en bok, men man behöver kunna engelska. Alla bönerna i den är inte sånt som på en gång faller mig på läppen, eller med andra ord, jag skulle aldrig uttrycka mig så själv.

Köper man boken på Amazon.com och kindle så kostar den 1.05 dollar vilket är lite drygt 10 kr. kindle appen är gratis, men man kan även få upp det man köper på kindle via kindle cloud reader och det är gratis. Problemet är att man behöver kunna engelska. Papperskopia av boken kostar ca 100 kr i svenska pengar + frakten. Om man föredrar det. Den heter Messianska böner.
På kindle kan man även färglägga sånt som man vill ha lättare att återfinna, vilket jag nu nyttjar fullt ut i denna boken på 243 sidor.

Kanske finns det fler än jag som finner den värdefull, även om de själva har lätt för att uttrycka sig med egna ord (vilket jag inte har).
Enda undantaget är Teddy Donobauers böcker som också finns på kindle, de är så vitt jag kommer ihåg på svenska, sedan finns det ju böcker på andra språk också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar