måndag 17 oktober 2022

WMSCG = VMSKG; Vad bibeln verkligen säger om moder Gud.

What the bible really say about God the mother =  titeln på videon.


Detta är deras logo



The World Mission Sociaty Church of God = Världsmissionen samhällskyrka av Gud”. Eller Guds församling för enkelhetens skull, är det som vi tar upp här. Detta är en växande religiös grupp, de har över 2 miljoner medlemmar det närmar sig 3 miljoner nu. De hävdar att de är kristna. Men i verkligheten undervisar de om moder Gud.

Du måste tro på Moder Gud om du ska bli frälst. Moder Gud är en 74-årig koreanska kvinna, som lever i Sydkorea. Hennes namn är Zahng Gil-Jah. De inriktar sig i USA på rika människor och går till collages och säger saker som; Har du hört talas om moder Gud?

Problemet är att de använder bibeln för att bevisa att moder Gud existerar.

Han börjar med en av deras propaganda filmer, men på grund av risken för stämning så visar han den inte utan lägger en länk till den.

Jag översätter det som deras kyrka säger i rött alla bibelcitaten i blått. Jag har tagit skärmdumpar och lagt till dessa bilder, och den sista skärmdumpen är det jag som lagt till, det har inte Mike tagit upp i videon. Om Abraham, Sarah och Isaac.


Detta är en utskriven översättning av det som sägs i videon.

Jag känner Gud Fadern, men Gud modern? Sedan början av kristendomen har vi varit bekanta med Gud vår Fader. Vi till och med kallar oss själva för Guds barn. Men har du någonsin funderat över varför bibeln säger att vi är Guds barn? Eller varför Jesus Kristus sa till oss att be till Gud vår Fader?

Existensen av en Fader antyder naturligtvis att det finns barn. Men föds barn av endast en Fader? Barn kan endast finnas till om det också finns en moder, som föder dem.

Vi kan klart se att Kristus lärde oss att be till vår Fader i himlen eftersom om vi är Guds barn så har vi även en moder Gud. Och vittnesbördet om henne finns i bibeln, från början till slutet.

1 Mos 1:26 Och Gud sade: »Låt oss göra människor till vår avbild, till att vara oss lika; och må de råda över fiskarna i havet och över fåglarna under himmelen och över boskapsdjuren och över hela jorden och över alla kräldjur som röra sig på jorden.»

Många saker i 1 Mosebok hänvisar till treenigheten, Gud Fadern, Gud Sonen och Gud den Helige Ande beskrivs som maskulina genom hela bibeln. OM oss i 1 Moseboken hänvisar till treenigheten så borde människorna alla vara av manligt kön. Men det är inte fallet.

1 Mos 1:27 Och Gud skapade människan till sin avbild, till Guds avbild skapade han henne, till man och kvinna skapade han dem.

Gud skapade två bilder man och kvinna. Så oss i 1 Mosebok kan inte hänvisa till treenigheten. Det hänvisar till till den manliga bilden av Gud Fader och den kvinnliga bilden av Gud moder. Och det finns vittnesbörd om henne alldeles i slutet.

Upp 22:17 Och Anden och bruden säga: »Kom.» Och den som hör det, han säger »Kom.» Och den som törstar, han kommer; ja den som vill, han taga livets vatten för intet.

Här är anden och bruden (Gud Fader OCH Gud Moder) de kallar på sina barn att ge dem andligt liv.

Nu kanske du tänker; hur vet vi att denna brud är moder Gud och inte kyrkan?

Upp 21:9-10 »Kom hit, så skall jag visa dig bruden, Lammets hustru.» Och han förde mig i anden åstad upp på ett stort och högt berg och visade mig den heliga staden Jerusalem, som kom ned från himmelen, från Gud,

Bruden = Himlens Jerusalem

Gal 4:26 Men det Jerusalem som är därovan, det är fritt, och det är vår moder.

Bruden = Himlens Jerusalem = vår moder.

Gud vår moder var tillsammans med Gud vår Fader i begynnelsen och skapade människorna. Hon är också med i slutet som himmelens Jerusalem och ger evigt liv tillsammans med Gud vår Fader. Upptäck Gud vår moder genom bibeln.



Tillbaka till Mike och de punkter som de använder i sin propaganda video;

1. Barn kan endast få liv om de har fötts, för det är modern som föder dem.

2. Existensen av en fader indikerar naturligt att det finns barn. Barn kan endast finnas om det finns en moder eftersom hon är den som föder dem.

Det är så de får dig att tänka att det finns en moder Gud. Detta är ett problem, eftersom det är ett argument från en analogi. Om vi ska förstå någonting alls, bibeln eller annat så kan vi inte använda oss av analogi. Analogier är inte bra på att bevisa någonting. De kan förklara saker väldigt bra, de hjälper till att göra saker klara.

Falska lärare har jag upptäckt efter att gå igenom deras undervisning, älskar analogier.

Så om det är sant att moder Gud måste existera, då borde det också vara rationellt att Gud själv har en far och mor. För alla fäder har en fader. Så då måste det finnas en Gud farfar, farmor, morfar mormor. Vi kan inte frambesvärja en gudomlighet in i kristen teologi, baserat på en analogi.

Om jag själv använder detta för att bekräfta att jag är som Gud, en Gud och Gud är som mig en vanlig man, då håller jag på med kätteri. Men allt jag behöver för att åberopa min falska undervisning är en bekväm analogi.

Argumentet som de drar från sin analogi blir felaktig, vilket är ett problem. Bibeln säger inte att alla människor är Guds barn. Nej, det säger den inte. Den säger att vi blir Guds barn genom adoption.

Ef 1:5 Ty i sin kärlek förutbestämde han oss till barnaskap hos sig, genom Jesus Kristus, efter sin viljas behag (Sv 1917)

efter att ha förutbestämt oss till att bli adopterade som barn hos sig genom Jesus Kristus, efter sin goda viljas behag (reformationsbibeln = RB, vilken är mer lik originaltexten)

Du adopterar inte dina egna barn, utan de som du adopterar blir dina egna barn. Vi börjar inte som Guds barn, utan som Guds skapelse. När vi kommer till Honom (Gud) genom Jesus Kristus så blir vi Guds barn.

1 Pet 1:23 Ni som är födda på nytt, inte av någon förgänglig säd, utan av en oförgänglig: genom Guds levande ord, som förbliver. (Sv 1917)

födda på nytt, inte av någon förgänglig säd, utan av en oförgänglig, genom Guds levande ord som består i evighet. (RB)

Detta förstör deras analogi. Jag behöver födas på nytt så jag kan bli en av Hans (Guds) son eller dotter. Men även den pånyttfödelse som jag har i Jesus kommer inte genom en moder utan genom Guds ord. Jag är född genom Guds ord. När jag hör Guds ord och tror på det, så blir jag pånyttfödd.

Här kommer en vers till som kan visa oss varför vi inte ska använda oss av smarta analogier.

Kol 2:8-9 Se till, att ingen får bortföra er såsom ett segerbyte genom sin tomma och bedrägliga »vishetslära», i det att han åberopar fäderneärvda människomeningar och håller sig till världens »makter» och inte till Kristus. Ty i Honom bor gudomens hela fullhet lekamligen. (Sv 1917)

Se till att inte någon rövar bort er genom filosofi och tomt bedrägeri, efter människors traditioner, efter världens läror och inte efter Kristus. För i Honom bor Gudomens hela fullhet kroppsligen. (RB)

Förmaningen i Kolosserbrevet är att vi inte tillåter människor att ta oss med analogier som världen använder sig av, och tro att om världen använder sig av detta så måste Gud också använda sig av detsamma. Om världen fungerar så här, så måste också Gud vara sådan.

3. Kristus visade oss att be till vår Fader i himlen, för som Guds barn, så har vi också moder Gud.

Den här versen använder de för att åkalla en annan gud, in i kristendomen.

Matt 6:9 Ni skall alltså be sålunda: 'Fader vår, som är i himmelen! Helgat varde ditt namn (Sv1917)

Därför ska ni be så: Fader vår som är i himlarna! Helgat vare ditt namn. (RB)

Följ logiken här; Jesus sade be till Fadern i himlen, därför så finns moder Gud. Är det begripligt?

Låt oss anta att du bor hemma med dina föräldrar mamma och pappa. Ett telefonsamtal kommer och det är din pappas chef; Säg till din pappa att komma in till jobbet idag, det är viktigt, han behöver komma på en gång. Du lägger på luren och säger; Mamma du måste gå till jobbet idag. Totalt obegripligt.

Vi kan inte helt plötsligt överföra det på någon annan, Om Jesus säger be till Fadern så kan vi inte be till modern. Modern omnämns inte ens. Jag är adopterad, och på så vis så är Gud min Fader. Som om en ensamstående Fader adopterar en son eller dotter.

Detta fungerar motsatt till vad Jesus sade. Kultiska grupper använder ofta en vers som visar hur fel de har, för att bekräfta sina felaktiga idéer Om du läser versen långsamt och tänker på vad som står så ser du oftast igenom det, och använder du läsa i sammanhang så gör du det helt klart.

4. Det vittnas om henne (moder gud) i bibeln, från början till slutet.

Hela bibeln ska vittna om moder Gud. Det innebär att jag enkelt kan hitta ”moder gud” överallt i hela bibeln. Precis som när jag gör en studie om Jesus så ser jag honom överallt i bibeln. Med Jesus så ser jag referenser till Honom, Hans undervisning, profetiorna om Honom, bilder av Honom, teologin om och av Honom. Fast de hävdar att detta gäller även moder Gud.

Detta är ett viktigt anspråk, så vi ska lyssna på vad de säger. Vi ska inte endast använda deras propaganda video, (vilken jag som översätter har översatt ovan) vi ska också se på deras webbsida.

På deras webbsida under ”moder gud” finns, här. https://wmscog.com/god-the-mother/ på denna länk har de en lista av anledningar till att du ska tro på ”moder gud”. Det första beviset är;

Rom 1:19-20 För det som kan förstås om Gud är uppenbart bland dem, för Gud har uppenbarat det för dem. För hans osynliga väsen, hans eviga makt och Gudom kan förstås ända från världens skapelse och kan ses klart genom det som är skapat, så de är utan ursäkt. (RB)

Så här smugglar de in ”moder gud” i detta sammanhang;

Gud skapade alla levande ting. Även om det finns många olika arter med olika livsmiljöer och egenskaper, delar alla en gemensamhet. De får alla liv av sin mamma. Detta är Guds vilja att livet ska existera. När vi tittar på alla levande organismer ser vi samma mönster: livet kommer från en far och mor. Detta gäller för växter, djur och människor. Men i slutändan är det mamman som ger liv åt sina barn.

De förklarar det inte mer ingående än så här. Och så använder de då Rom 1:19-20 som en analogi för att hävda den sanning som de vill du ska tro på. Gud gjorde djuren, de kommer från två föräldrar, mamma och pappa. Därför finns ”moder gud”. Det är bara dåligt rakt av, som analogi och användning av skriften.

Låt mig visa dig vad det egentligen handlar om, genom att gå tillbaka till texten.

Rom 1:19-20 Vad man kan känna om Gud är nämligen uppenbart bland dem; Gud har ju uppenbarat det för dem. Ty Hans osynliga väsen, Hans eviga makt och Hans gudomshärlighet har ända ifrån världens skapelse varit synliga, i det att de kan förstås genom Hans verk. Så är de då utan ursäkt.(Sv 1917) För de har ingen ursäkt att inte känna Gud. (ingår i King James)

Du avvisar Guds självvalda pronomen om du inte kallar Honom för Honom. Utöver det så är det ett dåligt sätt att använda skriften på. Utöver det så handlar den här passagen enbart om en maskulin Gud. Inte en manlig Gud som om han hade manligt könsorgan. Gud är ande, och vi vet inte exakt hur Han ser ut.

Han är maskulin för det är så Han presenterar sig själv. Det är helt klart att detta är om Gud, Han inte hon. Detta är en fruktansvärd användning av skriften för att hävda deras ”moder guds” existens. Men även deras logik är fel, för inte alla djurarter behöver en hane och en hona. Det är inte ens korrekta fakta. Komodo drakar producerar själva.

Det andra problemet med detta är ju att vi inte föddes som föräldrar på jorden när de föder barn, utan vi skapades. Ja, våra föräldrar födde oss, men Adam och Eva skapades, och när vi blir frälsta /födda på nytt, så är det genom adoption, vi kliver inte om igen in i våra mödrars magar och sedan återföds.

1 Moseboken är klar över att Gud skapade människan, det står inte att han födde dem. Om jag jämför det med en som kan teckna och säger att en man kan endast rita av andra män och en kvinna kan endast rita av andra kvinnor. Skapande är inte detsamma som att föda fram någon.

Gal 3:26 för ni är alla Guds barn genom tron på Kristus Jesus. (RB)

Vi blir Guds söner och döttrar genom tron på Jesus Kristus. Vi föds inte till det.

Gal 3:27-28 För så många av er som har blivit döpta till Kristus, har iklätt er Kristus. Här är inte jude eller grek, här är inte slav eller fri, här är inte man och kvinna, för alla är ni ett i Kristus Jesus. (RB)

Detta är galenskap. Man och kvinna är helt irrelevant i detta sammanhang.

1 Mos 1:26-27 Och Gud sade: »Låt oss göra människor till vår avbild, till att vara oss lika; och må de råda över fiskarna i havet och över fåglarna under himmelen och över boskapsdjuren och över hela jorden och över alla kräldjur som röra sig på jorden.» Och Gud skapade människan till sin avbild, till Guds avbild skapade han henne, till man och kvinna skapade han dem. (Sv 1917)

Detta är också något som de använder för att hävda att ”moder gud” finns.

När Gud skapade människor, sa han: "Låt oss." Detta visar att Gud är mer än en. Gud skapade män och kvinnor som en återspegling av de manliga och kvinnliga gudsbilderna: Gud Fadern och Gud Moder.

Det är därför den hebreiska originaltexten hänvisar till Gud som Elohim, vilket betyder Gudar. Elohim – Gud Fadern och Gud Moder – har arbetat tillsammans för vår frälsning sedan världens skapelse, men enligt Bibeln är de sista dagarna tiden för Gud Moder att uppenbaras.


Adam skapades i den manliga bilden av Gud och Eva i den kvinnliga bilden av Gud, därför finns det en ”moder gud”. Detta är en otroligt dålig snedvridning av texten.

1 Mos 1:26-27 Och Gud sade: »Låt oss göra människor till vår avbild, till att vara oss lika; och må de råda över fiskarna i havet och över fåglarna under himmelen och över boskapsdjuren och över hela jorden och över alla kräldjur som röra sig på jorden.» Och Gud skapade människan till sin avbild, till Guds avbild skapade han henne, till man och kvinna skapade han dem. (Sv 1917)

Gud använder sig av manlig och kvinnlig i texten, men inte i form av att han är både moder och fader, utan HAN skapade dem till SIN avbild. Han, GUD, använder sig inte av flera bilder, utan i SIN egen bild. Han det maskulina pronomen skapade både kvinnan och mannen. Vi behöver inge kvinnlig motpart för skapandet av kvinnan. I Guds avbild inkluderar inte ett fysiskt väsen med könsorgan, som bestämmer vilket kön Han tillhör.

Så varför står det Låt OSS göra människor till VÅR avbild? Gud bekräftar det i;

1 Mos 1:31 Och Gud såg på allt som han hade gjort, och se, det var mycket gott. Och det vart afton, och det vart morgon, den sjätte dagen. (Sv 1917)

Så varför hänvisar Gud till sig själv i plural ? Det finns ett par olika valmöjligheter som teologer har hållit som sanna över åren som gått.

1. Detta skulle kunna vara treenigheten. Vilket klart åsyftas eller att det åsyftar detta undermedvetet.

2. De finns de som antar att det är en hänvisning på änglarna, eftersom de redan var skapade vid det laget. Vi läser i Job att Guds söner fröjdades under den här tiden.(Job 38:4 ingen svensk bibel översätter det så).

3. Det handlar om det kungliga vi, som när en kung säger, Vi ska gå hit, och så går de dit. Ett sort majestätisk plural som används.

Personligen tror jag det handlar om treenigheten. Det undervisar det inte klart och tydligt, men jag anser att det är underförstått. Men vi måste givetvis använda andra skriftställen för att bekräfta treenigheten.

Jes 44:24 Så säger HERREN, din förlossare, han som danade dig redan i moderlivet: »Jag, HERREN, är den som för allt, den som ensam utspänner himmelen och utan någons hjälp breder ut jorden.

Han (Gud) gjorde allting på egen hand. Låt oss se på mer knasig teologi från WMSCG = VMSKG från deras webbsida;

Adam är en representation av Kristus som skulle komma. I 1 Mosebok ser vi att Gud ger Adam kraft att göra allting. Men en saks om Adam inte kunde göra var att ge liv.

De verkar njuta av att vrida på saker. Att Adam är en representation av Kristus kan även jag instämma i. Men när det kommer till att Adam fick kraft att göra allting; Stämmer det verkligen? Kunde Adam flyga, käka 100 kg kött på några sekunder, skapa saker genom att knäppa med fingrarna, skapa träd och möss? Nej Adam hade inte kraften att göra allting.

Det Adam hade var att han var en förvaltare d.v.s. han bestämde som ställföreträdare åt Gud. De använder detta för att göra en dålig analog från Adam till Gud.

Detta är varför han kallade sin hustru Eva som betyder ”liv” och kallade henne ”moder av alla som ger liv”, eftersom livet endast kommer från en moder. Profetiskt, så låter Gud oss veta att även om Gud Fader existerar, så är moder Gud nödvändig för andligt liv – evigt liv.

Detta är att lämna vägen radikalt och hamna i diket, men jag förstår varför folk blir förvirrade av det. Allting är fel med detta. Vi vet att Adam representerar Jesus, men Adam representerar endast Jesus, inte Fadern. Jesus och Fadern är inte samma person. Och vi vet att Adam inte kunde göra allting. Han kunde inte förvandla sig själv till en flodhäst, skjuta laserstrålar genom sina ögon eller skapa tornados genom att vinka på öronen. et.c.

De vill att Adam ska representera mer än han faktiskt gör, för att få Eva att representera mer än hon gör. Ytterligare en annan sak från analogi. Vilket är i stort sett det enda som de gör.

Hur representerar Adam faktiskt Kristus? Säger detta för att visa oss att Gud inte behövde en feminin Gud vid sin sida, som Adam behövde en feminin kompanjon.

Rom 5:12-15 Därför är det så: Genom en människa kom synden in i världen och genom synden döden, och så kom döden över alla människor, eftersom alla har syndat. För synden var i världen innan lagen kom, men synden tillräknas inte där det inte finns någon lag. Ändå regerade döden från Adam till Mose, också över dem som inte hade syndat i likhet med Adams överträdelse, vilken är en förebild på honom som skulle komma. Men det är inte så med den fria gåvan som med synden. För om de många dog genom en endas synd så har mycket mer Guds nåd och gåva genom nåd rikligen överflödat till de många, genom en enda människa, Jesus Kristus.

Adam är en bild på Kristus på så sätt att han motsatsen till Jesus. Adam representerade alla människor i det att han syndade, eftersom vi alla faller och syndar och är födda i synd. Jesus representerar människorna på så sätt, när han dör och uppstår, så blir vi frälsta om vi ser till honom, (översättarens tillägg; och vi kommer också att dö och uppstå, en del till liv andra till en evig död) Så de är motsatser. Adam för in död – Jesus liv. Adam för in synd _ Jesus rättfärdighet. De är motsatser och de är relaterade till frälsningen. De har ingenting att göra med skapelsen eller att kunna skapa.

Kristi brud är vår moder; Enligt deras lära så hänvisar det på moder Gud.

Upp 22:17 Och Anden och bruden säger: Kom! Och den som hör det ska säga: Kom! Och låt honom som törstar komma. Och den som vill får fritt ta av livets vatten.

Vad kapar de här, låt mig ge dig lite riktig teologi från bibeln. Anden är inte Fadern. Det är egentligen vad de säger med detta, vi är modern och anden är Fadern som är Sonen också? Totalsnurr är vad det är. Så enligt dem;

Anden är Fadern Gud, bruden är moder gud.

Den Helige Ande överbevisar världen om synd och kallar människor till omvändelse inombords. Att de ska vara medvetna om sin synd och Guds rättfärdighet. Att de ska vara medvetna om att domen kommer och att Jesus kommer komma tillbaka. Och när syndaren känner, usch, jag måste bli frälst, då är det den Helige Ande som arbetar inom dem.

Bruden är vi kristna, som också kallar på syndarna Kom. Och hur gör vi det, genom att predika evangeliet, i tid och otid. Kom och bli renad i Jesus blod och få bort allting som du har gjort.

De säger; vi är Kristi kropp, inte Hans brud, och eftersom vi är Hans kropp så kan vi inte vara Hans brud.

Om bruden är moder Gud och hon ska gifta sig med vem i uppenbarelseboken? Jesus! Men Jesus Kristus kallas ju för Guds son. Så nu ska då moder Gud gifta sig med sin son enligt deras teologi. Vilket skulle vara en märklig och vidrig form av andlig incest. Och vem är då moder Gud, jo en 74-årig Koreansk kvinna (nu 78 om hon fortfarande lever) Zahng Gil-Jah. Hon föddes av barn till sin egen skapelse, vilket gör henne till sin egen mormor. Inget av detta går ihop om man tänker på det.

Vem är bibelns Kristi brud? Vi kristna är bruden.

2 Kor 11:2 Jag brinner av iver för er med den eld som kommer från Gud. För jag har trolovat er med en enda man, för att kunna ställa fram en ren jungfru inför Kristus.

Han , Kristus är vår framtida brudgum. Ja det är en analogi, en biblisk sådan. Vi hittar inte på någonting.

Ef 5:22-31 Ni hustrur, underordna er era män, såsom under Herren, för mannen är hustruns huvud, liksom också Kristus är församlingens huvud, och han är kroppens Frälsare. Därför, såsom församlingen är underordnad Kristus, så ska också hustrurna i allt vara det mot sina män. Ni män, älska era hustrur såsom också Kristus har älskat församlingen, och utgivit sig själv för henne för att han skulle helga henne, genom att han renar henne i vattnets bad, genom ordet, för att kunna ställa fram henne inför sig själv, en härlig församling, utan fläck eller skrynkla eller något annat sådant, utan för att hon skulle vara helig och fläckfri. På samma sätt är männen skyldiga att älska sina hustrur såsom sina egna kroppar. Den som älskar sin hustru älskar sig själv. För ingen har någonsin hatat sitt eget kött, utan man ger det näring och vårdar det, såsom också Herren gör med församlingen. För vi är delar av hans kropp, av hans kött och av hans ben. Därför ska en man lämna sin far och sin mor och hålla sig till sin hustru, och de två ska bli ett kött.

Allt det handlar om är Kristus och Hans församling. Inte ”moder gud”. Detta är en vidrig kapning av både skriften och kristendomen. Vi kallar detta för en kult på goda grunder.

Gal 4:26 Men det Jerusalem som är där ovan är fritt, och det är allas vår moder.

Upp 21:9-10 Och till mig kom en av de sju änglarna som hade de sju skålarna fulla med de sju sista plågorna, och han talade med mig och sa: Kom hit, jag ska visa dig bruden, Lammets hustru. Och han förde mig i anden upp på ett stort och högt berg och visade mig den stora staden, det heliga Jerusalem, som kom ner från himlen, från Gud

Så vad den här gruppen säger är; Jerusalem som kommer ner ovanifrån är Jerusalem vår moder. Aldrig någonsin kallas det Jerusalem som kommer ner ovanifrån för ”gud” utan endast moder. Dessa båda bibelverser ovan är angående två olika tidsperioder.

Galaterbrevet talar om nutid. Just nu är Jerusalem ovan symboliskt för himlen, där jag ska leva med Gud i all evighet. Mitt löftesland där ovan. Himlen är mitt modersland, precis som om jag skulle säga att Ryssland är mitt modersland. Detta Jerusalem där ovan, är var jag hör hemma.

Uppenbarelseboken snabbspolar fram 1000-tals år. När Gud skaparen ny himmel och en ny jord, där han ska bo bland sitt folk i all evighet. I den här versen är vi i staden som vi väntade på att få komma till.

Detta är på inget sätt och vis hänvisning på ”moder gud”, det handlar blott och enbart om oss kristna som Kristi brud.

Jag vill försöka få med allting som de hävdar på sin hemsida.

Gud beviljar oss löftet om evigt liv endast efter att vi känner och tror på ”moder gud”

1 Joh 2:25 Och detta är det löfte som han har lovat oss, det eviga livet.

Versen ovan är hur de förklarar ”moder gud”. Säger denna versen verkligen att ”Moder Gud” är den enda vägen till evigt liv? Nej, det säger att Han ger oss evigt liv. OM du går och läser hela stycket så kommer du se att det är genom Jesus som vi får evigt liv.

De som inte kan bibeln, detta är en varning, se till att lära er vad bibeln undervisar. Om ni inte lär er det så är det enkelt att förvilla och bedra er.

Joh 17:3 Och detta är det eviga livet, att de känner dig, den ende sanne Guden, och Jesus Kristus, som du har sänt.

Läser du mer av sammanhanget är så talar Jesus till Fadern och säger; Du är den enda sanna Guden. Gud består av treenigheten en enhet av tre gudar, Fader, Son och den Helige Ande. Det finns ingen ”moder gud”. Och det är inte som de hävdar ”moder gud” som ger oss evigt liv, utan det är att känna Gud Fadern och Jesus Kristus som Han sänt.

I detta hävdar WMSCG det totalt motsatta.

Finns konceptet ”moder gud” ens i bibeln? Ja, det gör det.

Jer 7:18-19 Barnen samla tillhopa ved, fäderna tända upp eld och kvinnorna knåda deg, allt för att baka offerkakor åt himmelens drottning; och drickoffer utgjuta de åt andra gudar, mig till sorg. Men är det då mig som de bereda sorg därmed, säger HERREN, och icke fastmer sig själva, så att de komma på skam?

Barnen samla ved, och fäderna tänder elden, och kvinnorna knådar sin deg, för att göra kakor åt himmelens drottning och för att gjuta ut drickoffer åt andra gudar, så att de kan reta mig till vrede. Väcker de mig till vrede? säger HERREN: retar de inte upp sig själva till förvirring för sina egna ansikten? (King James direktöversatt)

Om du har tillbett ”moder gud”, vilket denna grupp gör. De sjunger tillbedjans sånger till ”moder gud”. Under en tid i Israel så skapade Israeliterna en feminin gudinna bredvid Jahve Gud, de kallade henne himmelens drottning. De bakade kakor åt henne, gav henne att dricka, de offrade åt henne. De behandlade henne (som inte fanns) som en gud. De tillbad henne som de tillbad Gud. Guds svar som vi ser ovan; Gud är upprörd och vred över det hela.

Himmelens drottning förmodligen Ishtar eller någon annan feminin gudinna, representerade fertilitet och moderskap´. Och vad står ”moder gud ” för i denna sekten? Moderskap och kärlek, fertilitet och produktion av barn.

Detta är inget annat än gammal hedendom som reser upp sitt huvud igen och kommer in med sina lögner. Och det får de som inte är hemma i skriften enkelt på fall. Det är en mycket felaktig kultgrupp detta.

Endast modern kan producera evigt liv

Joh 6:40 Ja, detta är min Faders vilja, att var och en som ser Sonen och tror på honom, han skall hava evigt liv, och att jag skall låta honom uppstå på den yttersta dagen.

Skriften är klar, eller hur? Jesus ska uppväcka oss på den sista dagen. Fadern och Jesus är de enda som omnämns i denna bibelvers, men vad säger då kulten om detta?

Men varför dröjde han med att ge evigt liv till de sista dagarna? Genom att utlova evigt liv på den yttersta dagen lät Jesus oss veta att ”moder gud” som ger andligt liv, skulle dyka upp i vår tid.

Var i den här versen ser du ”moder gud” som ska uppenbaras i framtiden? De som tror har på en gång fått ett evigt liv, det är inget som sker i framtiden. Att uppväcka oss från döden det är en sak som sker i framtiden om vi redan dött när Jesus kommer tillbaka. I framtiden kommer vi uppstå i vår härlighets-kropp, det är vad bibeln undervisar.

De gillar också att säga sista dagarna, i ställer för den sista dagen. Men Jesus sade att Han skulle uppväcka oss den sista dagen. Moderns assistens behövs inte. Jesus väntar inte på ”modern” för det.

Joh 5:21 Ty såsom Fadern uppväcker döda och gör dem levande, så gör ock Sonen levande vilka han vill.

Gud har givit oss bibeln. Du behöver egentligen inte mig som säger till dig vad den säger. Om du endast tagit upp den och läst sakerna i sina sammanhang så hade du kunnat se igenom det på egen hand.

Hur de ens får till denna kullerbytta, att Sarah ska representera Zahng Gil-Jah, och att det på något vis ska visa på henne som ”moder gud”:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar