tisdag 5 september 2023

Allt fler verkar godkänna olika falska läror

Vart ska detta sluta? Det enda som tydligen fortfarande erkänns som falska läror är mormonernas och Jehovas vittnen. Man ser tydligt hur alla religionerna börjar blandas samman till en enda, även om vi kanske inte är helt där ännu.

Urskiljningen är nu så pass illa, så vi godkänner sånt som är en blandning av halvsanningar och lögner, som äkta kristendom. Den enda vägen till Gud, genom Jesus Kristus allena, har förvanskats till att många vägar leder till den sanna Guden. Detta är kusligt att bevittna, och det spelar ingen roll att vi är förvarnade om att det ska ske.

Många har idag blivit frälsta ur mängder av ockulta, wicca, New Agew och så vidare som påpekar att mycket från den värld som de var involverade i, nu finns inuti kyrkor och församlingar. Men det verkar som om endast några få lyssnar om ens några alls på det som dessa säger.

Folk har även blivit frälsta ur katolicismen, mormonismen, Jehovas vittnen, trosrörelsen, nya apostoliska reformationen med flera och även de varnar för att dessa rörelser inte är samma som det evangelium som apostlarna och Paulus predikade. Men man lyssnar inte på dessa heller.

Ja, jag låter som en trasig gammal lp/ep-skiva, som fått ett hack i sig, jag vet, så det behöver inte påpekas. Men det finns endast en väg, och det är det sanna evangeliet, det som apostlarna och Paulus förkunnade.

Paulus själv sa; om någon kommer till er med ett annat evangelium än det som ni redan har mottagit, även om det är jag själv eller en ängel från Gud, så är han förbannad. Men inte ens honom lyssnas det på.

Gal 1:6- 9 Jag är förvånad att ni så fort överger honom som har kallat er genom Kristi nåd och vänder er till ett annat evangelium, fast det inte finns något annat. Det är bara några som skapar förvirring bland er och vill förvränga Kristi evangelium. Men även om vi själva eller en ängel från himlen skulle ge er ett annat evangelium än det vi har predikat, så ska han vara under förbannelse. Det vi redan har sagt säger jag nu igen: om någon ger er ett annat evangelium än det ni har tagit emot, så ska han vara under förbannelse.

2 Kor 11:4 Men jag är rädd att liksom ormen med sin list förledde Eva, så kan också era sinnen förföras och vändas bort från den uppriktiga och rena troheten mot Kristus. För om någon kommer och predikar en annan Jesus än den vi har predikat, eller om ni tar emot en annan ande eller ett annat evangelium än det ni tidigare tagit emot, då accepterar ni det gärna.

Har du/vi verkligen råd att ignorera alla varningar från alla dessa?

Har vi råd att ignorera alla varningar om den sista tiden som Jesus, apostlarna och Paulus har gett oss?

Har vi råd att ignorera varningarna från de som varit involverade i New Age, häxkonster och det ockulta när de om och om igen säger att det finns en agenda för att förena alla religionerna till en enda?

Jag anser att vi inte har den lyxen. Och håller vi ändå tyst, så kommer vi stå där med skammen över att vi tigit medans mängder av människor har förts vilse och ändar upp i evig fördömelse. Hur kan vi stå där och tiga? Vet vi inte att vi inte endast kämpar för vår egen skull, utan för alla våra medmänniskor?

Vi är skyldiga att hjälpa våra trossyskon, upp till en viss punkt. Men valet kommer alltid att ligga på varje enskild person, om de vill lyssna eller ej. För ingen av oss kan göra det valet åt någon annan.

Den som tiger samtycker, och ännu värre den som ställer sig bakom det som är falskt inte bara samtycker i tysthet, utan gör det med vett och vilja.

Kristenheten i stort behöver vakna upp och inse att det som skriften talar om ska gälla den sista tiden, det är det som vi nu ser uppfyllas inför våra ögon.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar