tisdag 19 september 2023

”Demon hunters = Demonjägare” och ”demon slayers = demondödare ? !

Om du inte har hängt med i svängarna angående ”NAR = Nya Apostoliska Reformationen”, så kliar du dig förmodligen i huvudet och undrar vad det är jag skriver om.

Titeln har de nog fått av de som går emot falska saker inom kristendomen (gissningsvis).

Ur NAR har kommit många som driver ut och dödar demoner, ja, de rent av ser demoner i varje hörn, även i de som (enligt dem själva) är frälsta. Dessa demoner har givetvis namn, och allting, jag menar allting, beror på just demoner. Olika sorters sjukdomar – demoner, depression, rökning, snusning ( i Sverige) – demoner och så vidare. En del som t.ex. Torben Söndergaard driver ut demoner samtidigt som de döper personen.

Ett par som är väl beresta och även har varit i Sverige är, Matthew och Alicia Morton. Skärmdumpen är från deras sida; https://preparethehouse.com/
















Jag hade hoppats att detta elände inte kommit till Sverige, men ack så fel ute jag är. Sean Christie, som har ”revealing truth = avslöja sanningen” på Youtube, har mängder med videor om de som håller på med detta. I videon som jag lägger in så ser vi Matthew Morton driva ut en demon ur en kvinna, genom att säga till henna att ”hosta ut demonen”: De har samarbete med en annan demonjägare Isaiah Sadivar, men som sagt de är många.



Det ruskiga är just att de hävdar att människor fyllda med den Helige Ande kan ha demoner i sig. Att säga en sån sak är rent ut sagt hädiskt.

Om Kristus inte kan ha samstämmighet med Beliar, hur kan då den Helige Ande ha det med demoner?

2 Kor 6:14-16 Gå inte som omaka par i ok med dem som inte tror. Vad har rättfärdighet med orättfärdighet att göra? Eller vad har ljus gemensamt med mörker? Vilken samstämmighet har Kristus med Beliar? Eller vad kan den som tror dela med den som inte tror? Vad kan Guds tempel ha för gemenskap med avgudarna? Vi är den levande Gudens tempel, för Gud har sagt: Jag ska bo hos dem och vandra bland dem och vara deras Gud, och de ska vara mitt folk.

Spelar mindre roll att bibelverserna ovanför handlar om icke kristna, kontra kristna. Hela konceptet är ju att vi som är frälsta, kristna och har fått den Helige Ande, inte är som de i världen. De är orättfärdiga, samstämda med Beliar, vandrar i mörker, och tror på avgudar, oavsett om de inte alls tror, eller om det tror på något annat.

Vi å andra sida, kan givetvis falla, men vi har då Guds nåd och rättfärdighet och att han förlåter oss när vi omvänder oss (2 Mos 34:6-7) – och löftet att Gud ser oss som rättfärdiga tack vare Jesus offer (Rom 5:1) och det utbyte som skedde, när vi blev frälsta. Så en sann kristen kan inte bli besatt av en ond ande eller demon. Det skulle betyda att den Helige Ande är villig att dela sin plats i oss med onda andar och demoner, vilket han inte är.

Vi tillhör antingen Jesus, eller hans motståndare, spelar ingen roll om vi inte alls har någon tro på att Jesus ens existerar. Två läger, vi är för en av dem.

Matt 6:24 Ingen kan tjäna två herrar. Antingen kommer han att hata den ena och älska den andre, eller hålla fast vid den ene och förakta den andre. Ni kan inte tjäna både Gud och mammon.

Luk 11:23 Den som inte är med mig, är emot mig och den som inte samlar med mig, skingrar.

Många av dessa tar också betalt för sina tjänster, inget evangelium fritt och för intet, där inte.

Tar vi nästa stycke av verser så blir det ännu mer klart att vi inte kan bli besatta av onda andar och demoner.

Matt 12:43-45 När en oren ande har farit ut ur en människa, går den genom ökentrakter och söker efter en viloplats men finner ingen. Då säger den: Jag vänder tillbaka till mitt hus som jag lämnade. När den kommer och finner det ledigt och städat och snyggt, går den och hämtar sju andra andar som är ännu värre, och de går in och bosätter sig där. För den människan blir slutet värre än början. Så kommer det också att bli för det här onda släktet.

Detta är det karismatiska på steroider. Och vi är sannerligen varnade för detta. Jesus själv är den som kommer med varningarna om de som säger Herre, Herre.

Matt 7:21-23 Inte alla som säger ’Herre, Herre’ till mig ska komma in i himmelriket, utan den som gör min himmelske Fars vilja. Många ska säga till mig på den dagen: Herre, Herre, har vi inte profeterat med ditt namn och drivit ut onda andar med ditt namn och gjort många kraftgärningar med ditt namn? Men då ska jag säga dem sanningen: Jag har aldrig känt er. Gå bort från mig, ni förbrytare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar