fredag 22 september 2023

"Jesus Revolution"-filmen och alla andra aktuella mediekampanjer för denna "En annan Jesus" banar väg för acceptans av HBLTQIA + i kyrkor

"Jesus Revolution"-filmen är reklam för "En annan Jesus" och den hjälper till att bana väg för en acceptans av HBLTQIA + och att det ska kunna föras in i kyrkor, samfund och församlingar.

Av Geoffrey Grider 28 februari 2023

”NTEB = Now The End Times Begins = Nu Börjar Ändens Tid”


Den nuvarande "Jesus Revolution" vurm
en som sveper över Amerika är inte väckelse, utan banar väg för inkludering och acceptans av HBLTQIA + i kyrkan.

Om du har uppmärksammat alla de olika rörliga delarna av den aktuella filmen "Jesus Revolution" kommer du att hitta 2 teman som ständigt dyker upp i alla de olika elementen som Asbury Revival, "He Gets Us = Han förstår oss"-reklamerna, och allt det andra.

Det första du kommer att lägga märke till är att det predikar ett evangelium baserat på erfarenhet och känslor istället för den sunda predikan av det evangelium som Paulus predikade. Det andra du upptäcker är att hela rörelsen själv arbetar för acceptans och inkludering av HBLTQIA + personer i kyrkan. Det är målet, det är slutspelet, och om du inte är ombord är du fienden.

Ef 4:14-15 Vi ska inte längre vara barn som kastas hit och dit och dras med av varje vindkast i läran, när människorna spelar sitt falska spel och listigt förleder till villfarelse. Nej, vi ska hålla fast vid sanningen i kärlek och på alla sätt växa upp till honom som är huvudet, Kristus.

Paulus säger till oss i 2 Timoteus 4:1-5 och 2 Thessalonikerbrevet 2:2 att under de sista dagarna före kyrkans uppryckning kommer det att ske ett förkastande av Bibelns doktrin, vilket kommer att leda till att man "faller bort" från Bibelns sanning.

Om du är en urskiljande kristen, titta noga på reklamfilmerna för Asbury Revival, 'He Gets Us = Han förstår oss', filmen 'Jesus Revolution', och du kommer inte att hitta tillräckligt med bibliska doktriner för att fylla en tekopp.

Medan jag skriver det här har jag en intervju där jag spelar med regissören av 'Jesus Revolution' som säger att filmen avsiktligt undviker Bibelns doktrin och avsiktligt främjar uppelvelserna och känslorna istället. Vid minut 12:28 av intervjun diskuterar de hur de i filmen avsiktligt dolde det faktum att Lonnie Frisbee, ledaren för Jesus-rörelsen, var homosexuell. Visste du det? Hmm.

 2 Kor 11:4 För om någon kommer och predikar en annan Jesus än den vi har predikat, eller om ni tar emot en annan ande eller ett annat evangelium än det ni tidigare tagit emot, då accepterar ni det gärna.

Här är problemet. Om du är hetero, säger Bibeln att otukt utanför äktenskapet mellan en man och en kvinna är en synd, och om du ägnar dig åt det måste du omvända dig från det. Men Gud välsignar absolut sex mellan en gift man och kvinna, att vara hetero är inte en synd. ’

Detta gäller inte homosexuella. Om någon från HBLTQIA + vill gå med i kyrkan behöver de göra tre saker enligt Bibeln. De behöver bli frälsta, födda på nytt enligt, omvända sig från sin synd sodomi och samkönat otukt,;

1 Kor 15:1-4 Bröder, jag vill påminna er om evangeliet som jag predikade för er, som ni tog emot och som ni står fasta i. Genom evangeliet blir ni frälsta, om ni håller fast vid ordet som jag förkunnade. Annars var det ingen mening med att ni kom till tro. Jag förde vidare till er det allra viktigaste, vad jag själv har tagit emot: att Kristus dog för våra synder enligt Skrifterna, att han blev begravd, att han uppstod på tredje dagen enligt Skrifterna och att han visade sig för Kefas och sedan för de tolv.

Joh 3:3-5 Jesus svarade: "Jag säger dig sanningen: Den som inte blir född på nytt kan inte se Guds rike." Nikodemus sade: "Hur kan en människa bli född när hon är gammal? Hon kan väl inte komma in i moderlivet och födas en gång till?" Jesus svarade: "Jag säger dig sanningen: Den som inte blir född av vatten och Ande kan inte komma in i Guds rike.

Men det är här "gummit möter vägen", det innebär att de behöver omvända sig från sin, homosexuella, lesbiska eller vilken bokstav de identifierade sig med, livsstil. Har du hört något vittnesbörd från Asbury Revival om någon som omvänder sig, inte bara från vilken sorts sexuell aktivitet som helst, utan omvänder sig från sin homosexuella livsstil? Det skulle vara verklig omvändelse, och det kommer du inte att finna någonstans i någon av dessa saker vi diskuterar.

Jer 17:9-10 Bedrägligare än allt annat är hjärtat, det är obotligt sjukt. Vem kan förstå det? Jag, Herren utforskar hjärtat och prövar njurarna för att de åt var och en efter hans vägar, efter hans gärningarnas frukt.

Det är därför ingen av dessa kanaler använder Bibelns doktrin, eftersom den doktrinen fördömer deras falska evangelium och deras presentation av denna "en annan Jesus". Det är därför du hör exakt noll meddelanden om förlorade människor som dör och går till ett brinnande helvete av eld, eftersom folkmassan som samlar ihop detta skräp inte kommer att tolerera den typen av predikningar.

Människor blir inte frälsta genom att "be Jesus in i sina hjärtan", Jesus vill inte ha ditt hjärta. Varför inte? För det är elakt, snuskigt och smutsigt, därför. Jesus vill ha det han betalade för på korset, han vill ha dina synder. Att be en 30-sekunders bön kan inte rädda dig, men på 30 sekunder kan du göra den stora transaktionen av dina synder för hans rättfärdighet.

Samma kyrkor som marknadsför filmen "Jesus Revolution" främjar just nu också inkluderingen av HBLTQIA + inte bara de kyrkor de driver, utan uppmuntrar öppet andra kyrkor att gå med i dem. Som bevis på det, har jag inkluderat videor av megakyrkans låtsaspastor Andy Stanley från North Point Community Church i Georgia, och från låtsaspastorn Danny De Armas från First Baptist Orlando som skryter om att de gör det som den här artikeln säger att de gör.

Avslöjar filmen "Jesus Revolution".Spencer Smith ger NTEB ett fantastiskt rop vid 01:35-strecket, tryck bara på play för att kolla in det!

Första Baptisterna i Orlando skryter om 2S LGBTQIA+ I sina gudstjänster

Men ta inte mitt ord för det, gå och se själv. Hitta någon som är entusiastisk över Asbury Revival, och prata med dem om deras synd, helvetet och dom. Gå till någon av biograferna som spelar "Jesus Revolution"-filmen, stå där med en skylt med bibelverser på, dela ut evangelietexter och se hur många smutsiga blickar du får av de "kristna" som går in och ut ur teatern. Ja skämtar inte, jag har predikat på gatan i över ett decennium nu, och 9 av 10 gånger kom de fulaste kommentarerna vi fick från människor som sa att de var pånyttfödda kristna som hatade det vi gjorde.

2 Timoteus 4:2-5 Predika ordet, träd fram i tid och otid, tillrättavisa, varna och förmana med allt tålamod och all undervisning. Det ska komma en tid då människor inte längre står ut med den sunda läran utan samlar åt sig mängder av lärare efter sina egna begär, så som det kliar i deras öron att få höra. De vägrar att lyssna till sanningen och vänder sig till myter. Men var du sund och förnuftig på alla sätt. Bär ditt lidande, utför en evangelists gärning och fullgör din tjänst.

NTEB har från början varnat dig för att dina barn ska trimmas för att göra dem queer, och det hände. Vi varnade från början för att den 6-färgade regnbågens Pride Flag verkligen var en stridsflagga, och de förde verkligen krig, och det är precis vad som har hänt. Nu när Satan kommer för din kyrka med det demoniska kärleksevangeliet, kommer du att stå i gapet och predika sanningen? Du behöver inte skrika, du behöver inte bli arg, du måste bara predika evangeliet så som Gud skrev det. Kan du göra det?

https://www.nowtheendbegins.com/jesus-revolution-movie-asbury-revival-paving-way-for-gays-lgbtqia-accepted-into-christian-churches/



 

4 kommentarer:

  1. Omskakande men nödvändigt för min egen del att det är en annan Jesus presenteras,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så jag såg det också. Och jag vill inte bara säga ja och amen till allting, utan det som är mindre bra och även dåligt bör få tas med i beräkningarna. Det minsta det är, om man ska vara snäl,l så är det kompromissande. Men i mycket av det som hände i Jesusrörelsen så var det nog ofta även en annan Jesus som presenterades. Det betyder ju inte att Gud inte kunde och faktiskt även använde sig av det som skedde.

      Radera
  2. Är detta en varningsklocka, för rättstrogna kristna, som håller sig till bibelns budskap..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får man väl ta som man vill. Vi lever i en tid då vi inte har råd att bara jamsa med, utan vi behöver även checka upp sånt som är bekymmersamt, och även rent dåligt. Personligen så anser jag att det finns varningsklockor. Det betyder inte att Gud inte använde Jesusrörelsen, eller att det inte finns bar saker att ta med sig ifrån filmen. Men i allting så behöver vi se inte bara det som är bra,

      Radera