fredag 22 september 2023

Mer dykning ner i filmen Jesus revolution och Jesusrörelsen som den bygger på.

En hel del kommer säkert tycka; äh, lägg av, nu räcker det. Jag har full respekt för det. Men det finns fler saker som behöver belysas. Personligen anser jag att vi inte bara får ta saker enkom från den positiva sidan, utan problemen behöver lysas upp. Och det gäller i synnerhet den tid vi lever i.

Många generationer har sagt att de lever i den sista tiden, ända sedan Jesus talade om hur det skulle vara, och för varje generation så har det blivit värre med krig, hungersnöd och jordbävningar, även med falska läror. Och även om det är sant, så har mycket när det gäller de falska lärorna, faktiskt har ökat mer sedan 1820-talet och framåt.

Några saker står dock klara, vi lever i en sen timme, många profetior har uppfyllts, inte minst den med att judarna ska församlas till sitt eget land. Det finns även andra profetior angående det judiska folket, Guds förbundsfolk, som har sin egen plats i både historien och uppfyllandet av profetiorna, som redan har uppfyllts. Detta är inget som de flesta som trodde att nu var ändens tid här, har sett.

Skriften varnar oss för hur den sista tiden ska vara på många sätt, och vissa av varningarna gäller saker som; Vargar i fårakläder, som utåt sett ska se ut som oss, bete sig som oss, ha ett språk som oss, men invändes inte alls vara som oss. Därför behöver vi i den tid vi lever i verkligen vara vaksamma över allting, inte endast lärorna, utan det som ser ut som guld, men i själva verket är kattguld.

Sent i går kväll och även under de timmar som jag var vaken i natt, så såg jag på flera olika videor, om just filmen Jesus revolution. En del var sådär, andra ansåg jag inte alls relevanta, och så fann jag en del som jag ansåg ta upp sånt som behöver tas upp. Jag kommer inte översätta allting, för det är minst 5 timmar, som jag sett på, och det kommer därför inte bli ordagrant.

En rekommendation är att om man förstår engelska, se på de filmer jag lägger in och då i synnerhet från ”Good Fight Ministries = bra kämpat ministeriet”. De har lagt ner mycket tid på att analysera och ta upp både det som är bra, det som är negativt och det som är fult.

Jag börjar med en video av Spencer Smith; ”A warning about the Jesus Revolution movie = En varning om filmen Jesus revolution. Denna video är ca 27 min lång; 

Han tar upp fyra punkter som jag fann intressanta. Han börjar med att ta upp lite från en artikel av; Ändens tid börjar nu, som jag översatt, länken nedanför.

https://monalola62.blogspot.com/2023/09/jesus-revolution-filmen-och-alla-andra.html

De fyra punkter som Spencer tar upp är;

1. Den mjuka acceptansen av homosexualitet

2. Den mjuka acceptansen av katolicismen

3. Den mjuka acceptansen av Hollywood (kommer jag inte ta upp)

4. Den mjuka avvisningen av omvändelse

1. Vad detta innebär är att det sker och har gjort en längre tid, en uppmjukning och en acceptans av homosexualitet, katolicismen, Hollywood i allmänhet, och omvändelse. Med andra ord, detta har och fortsätter att smyga sig in i kyrkor, församlingar och samfund. Detta kommer om det inte redan gör det, leda vägen till att få in dessa saker i våra kyrkor, samfund och församlingar.

Vi som är kristna kan inte stå där och bara jamsa med, för detta är allvarliga saker. När vi blir så mjuka i vår betoning att vi tillåter sånt som Gud inte tillåter, och gör oss vänner med sånt som Gud inte gillar, då blir vi Guds fiender.

Över till Spencer; Vi håller på att förberedas på att få in dessa saker i våra kyrkor. Filmen bygger på historien om Jesusrörelsen, frontfigurerna är Chuck Smith och Lonnie Frisbee.

Spencer; Här är elefanten i rummet, som jag befarar att vi inte tar på allvar. Lonnie Frisbee hade stora moraliska problem. Han sa många korrekta sunda saker, som jag inte hade några problem med. I sitt vittnesbörd lät han som en sant omvänd kristen. Lonnie var dock homosexuell och efter all undersökning jag gjort, så kan jag endast komma till slutsatsen att han kämpade mycket med just homosexualiteten. Han dog också av AIDS på 1990-talet, på grund av det. Att ignorera detta i filmen är att ignorera ett viktigt faktum i denna rörelse.


När såna som Greg Laurie säger att Lonnie var bristfällig, då har vi en mjuk acceptansen av homosexualitet. Detta är inte nytt, det har pågått länge.

2. Den mjuka acceptansen av katolicismen; som vi ser idag. Amerika var starkt emot katolicismen, så mycket så att när John F. Kennedy kandiderade som president, så frågade nyhetsjournalister; Du är katolik och Amerikan, vilket innebär att du är lojal till två nationer. Vad händer när Vatikanen säger detta och Amerikanska konstitutionen säger något annat?

Folk flydde från Europa, undan det katolska trycket och förföljelsen, för att starta det här landet. Allt för att kunna predika evangeliet och inte ha katolikerna mörda dem för att de gjorde det. Europa var under påvedömet. Idag är folk okunniga om historien och bibeln. Folk idag framförallt de västerländska evangeliska, är så kärleksfulla och accepterande och de även bekräftar katolicismen. Katolicismen är inte biblisk kristendom, långt därifrån, det är en form av mysteriet Babylon. Den katolska läran bygger på hedendom, och de tillber en kvinnlig gudom, Maria.

Spencer visar klipp från; Jonathan Roumie talar om Jesusrevolutionen, med Kate Ohare


Roumie talar; Lonnie brukade smörja folk i Jesus, Faderns och den Helige Andes namn. Han talade om att han var ett fan av St. Francis, så innan jag började arbeta på filmen, så satt jag på hans grav och bad en rosenkrans bön med honom.

Spencer; Han var med andra ord involverad i, en form av vad som idag kallas för gravsugning, d.v.s. svartkonst. Detta kommer rakt från det ockulta och Guds folk vänder ett blint öga åt det. Han är en verkligt farlig person, som tror på en del helknasiga saker, som att han faktiskt kan be tillsammans med en död man. Guds folk å andra sidan ger honom beröm för hans roll i filmen.

Roumie talar; Sida på höger sida om honom är tom, så där satte jag mig ner. Jag till och med la mig ner vid ett tillfälle, för jag ansåg det intressant att försöka få kontakt på något sätt.

Spencer; Är detta vad kyrkan tror nu? Han bad i själva verket Lonnie om ett tecken och fick det. Kapellporten öppnades upp och ut strömmade ett orgelackord, vilket var ett tecken från Lonnie.

4. Mjukt avvisande av omvändelse; När vi ger människor ett frikort, för deras avfälliga livsstil och säger; han var bristfällig. Jag har problem med detta för vi förringar och tar udden av vikten av omvändelse.

Mer och mer ju längre tiden fortlöper så kommer vi ha ett budskap som inte handlar om synd och omvändelse utan handlar om kärlek. Allting är bara kärlek, bara kom till Gud som du är och ta emot denna kärlek.

Givetvis är Gud en Gud av kärlek, men han är även en Gud av rättfärdighet och dom. Samma Gud som älskade människorna så mycket att Han gav dem sin enda Son, är också samma Gud som kommer sända människor till helvetet, om de inte tar emot den Sonen.

Idag har vi ett ensidigt evangelium som endast är byggt på kärlek och nåd, utan dom, rättfärdighet och helighet.

När du har folk som t.ex. Lonnie Frisbee som sa att han gick ut i skogen och tog LSD och blev frälst, då måste jag klia mig i skallen och säga; Wow! Vi har idag människor som vill frälsa dig från, helvete, sorg, må dåligt och sorger, men inte från synd. De vill frälsa dig från helvetet, och vem vill gå dit? En vän till mig sa för ett tag sedan; En som vill frälsa dig från helvetet men inte från synd, kommer inte frälsa dig från någondera.

Över till David Wilkerssons debatt med Jesusfolket. Varför jag tar med denna 9 min. långa video är för att den tydligen spelas i bakgrunden av filmen Jesusrevolution, och videon som kommer efter denna tar upp detta och hur filmen verkar få in klippet så att det felaktigt representerar det Wilkerson gör. De han försöker tala med är fyra stycken, från vänster till höger 1-4 ;

David; Min idé om att predika Kristus är att gå ut i världen och förkunna för människor att de kan bli kvitt sina begär och Jesus kan sätta dem fria. Men från det jag hört så säger ni till unga människor att de kan ha både Kristus och LSD, och röka hasch

2; Du har inte lyssnat!

David; Jag hörde er säga att ni kan röka gräs, röka gräs är häftigt.

1; Det Kristus sa till oss var att gå ut och predika hoppet om evigt liv och frälsning. Han säger i Guds ord att kroppsliga prestationer kommer att hjälpa dig lite, godhet är bra i det här livet och livet härefter.

David; Predikar ni inte att Kristus kan hela och förvandla era liv och att han kan hela era problem?

3 & 4; Jovisst, det kan han.

David; Predikar ni det?

4; Har han dig (Har han helat dig)?

David; Ja han helade mig. Jag behövde inte ta LSD för att hitta Gud.

4; Jag undrar Dave, vad är mer viktigt, finns det olika grader av synd?

David; Nej, men n i herrar

4; Herren säger till oss att sälja alla våra ägodelar och följa honom. Säger inte Herren till oss att göra det?

David; Ärligt talat

3; Vad var ordet i din mun, ärligt talat? Vet du vad denna man sa att han skulle ge oss en ärlig intervju, att det inte skulle vara riggat på något sätt. Han har medvetet laddat sina frågor för att stimulera en reaktion från oss, istället för att fråga oss vad vi tycker. Vad vi tycker är att alla ska acceptera Herren Jesus Kristus som sin personliga frälsare och bli frälsta.

David; Så ge upp era vanor och er LDS era droger. NI sa att ni gick ut och tog LDS och läste uppenbarelseboken. Jag blir lite arg, för jag går ut på gatorna och predikar att Kristus befriar, medans ni predikar att ni kan röka gräs, ta LSD, vilket kommer förbanna livet för tusentals ungdomar.

3; Jag hoppas att ni noterar att jag talar om Gud, och herrn här talar om droger.

David; Ni talar om att använda dem, jag talar om att bli befriade från dem.

2; Vi försöker tala om religion, men du

David; Ni herrar talar om Kristus och fortsätter att röka gräs.

2; Vänta lite Dave, du predikar avbryts av

3; Du predikar Kristus och syndar fortfarande. Herren säger döm inte så du inte blir dömd.

David, jag dömer dig inte, jag är arg över att du kan predika Kristus och fortsätta att röka gräs och ta LSD och säga till barnen/ungdomarna

3; Syndar du, ja eller nej? Du undviker frågan.

David; Nej det är du som undviker frågan.

Så detta är ungefär en tredjedel av denna intervju. De fyra männen verkar mer trätgiriga än ivriga att svara på en ärlig fråga. Några minuter som följer är inte alls trevligt att se på.

Ny intervjuare kommer in ca 6, 27; Och ställer en fråga till en annan person

Ny; Jag förstår att du godkänner arbetet som görs av Både Wilkerson och Ted och Steve, här?

5; Ja, jag tror att båda grupperna är på rätt spår och predikar evangeliet. De har nog bara problem att kommunicera med varandra. En brist på förståelse existerar mellan de två grupperna. Folket här har kommit ur en drogvärld, de frälstes från droger och de tror inte att de behöver tala om för någon annan att sluta upp med droger, för att få en verkligt sann relation med Jesus Kristus.

De tror att om bibeln är rätt när den säger att Guds ande kommer leda alla människor in i sanningen, då behöver vi bara ge oss till Kristus och han kommer leda oss ur drogerna eller ur de saker som är emot Gud och bort från Gud, till en sann relation som är ren med Kristus. Det är svårt för herr Wilkersson att se detta för allt han ser är hippies från Shbury-distriktet.

Intervjuaren går vidare till att intervjua David Wilkersson. Ca 7,43 in

Wilkersson du verkar rätt så arg!

David; Jag är nog det också, jag är trött på dessa Bob Dylan predikanter och normala folk som går runt på gatorna och säger till barn och ungdomar att de kan ha allt detta, röka gräs, ta LSD och samtidigt ha Jesus. Vi behöver fler predikanter här som kan rena dessa, för dessa renar inte någon. Jag tror rent av att de hänger sig åt detta lika mycket som alla andra.

Ny; Din senaste bok, hur våra barn går rätt eller fel, hur kommer det sig?

David; Jag tror vi har föräldrar idag som är rädda för att smiska sina barn. Vi har för få mammor och pappor som ställer sig upp och säger; Nej! Istället har vi en tillåtande attityd, precis som vi har mot dessa predikanter & evangelister. Kyrkan i sig har blivit tillåtande, kyrkan är inte längre en fristad för vila. De predikar inte hela evangeliet. Totalt sönderfall av disciplin, respekt för lag och ordning.

Ur denna video ”Jesus Revolution Movie review = recension av filmen Jesus revolution. Detta är från ”Good Fight ministries = God kamp/bra kämpat tjänst” unga killen heter Chad Davidsson och den äldre pastorn Joe Schimmel.

Jag kommer inte översätta mycket från denna video, den är ca 1 ½ timme lång. Och den går igenom det som är bra, dåligt och fult. En riktigt ärlig recension i mitt tycke. Många kanske kommer se det som påhopp, jag ser det som att de ärligt säger vad de själva kände när de såg filmen.

Joe; Det Satan menade för ondskan använde Gud sig av för att göra något gott via Golgata kapell-rörelsen. Det betyder inte att vi stödjer allting inom den rörelsen. Frisbee rörde sig vidare, vilket faktiskt sätter upp hela NAR-rörelsen.

Chad; De spelade ett klipp mer eller mindre i bakgrunden som ajg hört många kommentarer om, med frågan känner du som jag?

Jag; Klippet i fråga är det som jag översatt delar av ovanför.

Joe; David var en eldig pingstpredikant som förde många till Kristus, redan innan Jesusrörelsen.

Chad; Kontexten av den debatten får en att tro att debatten handlar om att låta hippies komma in i kyrkan eller ej. Det var vad jag tog åt mig av det klippet.

Joe; De fick det att verka som om något helt annat pågick.

Chad; När jag letade upp klippet, så handlade det inte alls om det. Jag ansåg att det gav ett oärligt intryck om vad debatten handlade om. Jag vill också ta upp Greg Lauries syn på lärjungaskap, då det ligger mig varmt om hjärtat. Det gör ont när människor försöker separera det från frälsningen. Du Joel är ju mer insatt i Gregs vy angående lärjungaskap.

Joe; Gregs vy angående lärjungaskap är att du kan ta emot Jesus som din frälsare, men du behöver inte egentligen vara hans lärjunge. Detta är inte bibliskt. Var någonstans i bibeln ser du Jesus säga, Du behöver inte egentligen följa mig? Hur många leder han vilse med detta? Även vissa ledare i ”free Grace = fria nåd” -rörelsen höll på med detta, bl.a. Zane Hodges.

Att säga att du inte behöver vara hans lärjunge är detsamma som att säga att Jesus inte behöver vara Herre i ditt liv. Eftersom det pågått sedan 1970-talet så är det inte en ny åsikt.

Jag var ute och åkte med bilen för 1 ½ månad sedan och lyssnade på kristen radio, Greg Laurie var den som talade. Och vad talade han om, Jo du behöver inte var en lärjunge, du kan bara ta emot Jesus som en gåva. Du kan bli en lärjunge också, men du behöver inte bli det. Detta är en seriös falsk lära, för det kommer lämna många människor döda i sina synder.

Om människor inte behöver ge upp att var äktenskapsbrytare, homosexuella och annat, för de behöver endast motta Jesus som en gåva. Men jag behöver inte följa honom och arbeta på att få mitt liv förvandlat. Detta är sorgligt.

1 Kor 6:9-10 Vet ni inte att orättfärdiga inte ska få ärva Guds rike? Bedra inte er själva! Varken sexuellt omoraliska eller avgudadyrkare, varken äktenskapsbrytare eller de som utövar homosexualitet eller som låter sig utnyttjas för sådant, varken tjuvar eller giriga, varken drinkare, förtalare eller utsugare ska ärva Guds rike.

Paulus tar upp detta även på andra ställen också,

Ef 5:3-6 Men sexuell omoral och all orenhet eller girighet ska inte ens nämnas bland er, det anstår inte de heliga. Skamligt och dumt prat eller grova vitsar är också opassande. Tacka i stället Gud. Ni ska veta att ingen som är sexuellt omoralisk, oren eller girig, alltså en avgudadyrkare, har någon arvedel i Kristi och Guds rike. Låt ingen bedra er med tomma ord. Allt sådant gör att Guds vrede drabbar olydnadens barn.

Gal 6:9-10 7 Bedra inte er själva, Gud lurar man inte; det människan sår ska hon också skörda. Den som sår i sitt kött får sköra undergång, men den som sår i Anden får av anden skörda evigt liv.

Det sorgliga är att många av dessa hippies var inte i sanning omvända. Hippies som trodde sig följa Jesus var sagda att de kunde fortsätta med LSD och röka gräs, precis som i videon med Wilkerson. Lonnie Frisbee bodde på kollektivet, vittnade för människor på gatorna och levde fortfarande det livet.

Luk 12:51-53 Tror ni att jag har kommit för att skapa fred på jorden? Nej, säger jag er, inte fred utan splittring. Från och med nu ska fem i samma familj vara splittrade: tre mot två och två mot tre, far mot son och son mot far, mor mot dotter och dotter mot mor, svärmor mot sonhustru och sonhustru mot svärmor."

Om vi tror att det är en frivillig sak att ha Jesus som vår Herre och mästare och vara hans lärjungar, så är det en travesti. Detta betyder också att många går till kyrkor och tror sig vara frälsta, men i själva verket inte är det. Acceptera en gåva av att motta Jesus, men vägra omvända sig från alkohol, hat, missbruk och annat är.

I klippet som visas av Greg Laurie ca 36,13 min in får man höra honom säga att de ska be en bön först för de som vill motta Jesus som sin frälsare, efter det är gjort så ber han en bön med dem som vill bli Jesu lärjungar, men det är frivilligt, säger han.

Greg Laurie 36,44 min in; Medans det är sant att inte alla kristna gör en trosbekännelse som kristen, så är det lika sant att inte alla kristna är en lärjunge. Skriv ner detta; Alla lärjungar är en kristen, men alla kristna är inte nödvändigtvis lärjungar. Tänk på detta. Det är faktiskt inte utbytbara ord, det finns en distinkt skillnad.

37;15 min in; Och som jag har påpekade så är alla lärjungar kristna, men inte alla kristna är nödvändigtvis lärjungar.

37,24 min in; Har du hoppet just nu att när du där kommer du till himlen? Gud offrar dig en gåva. Du säger; men hur tar jag emot gåvan? Hur tar du emot någon gåva? Du sträcker ut din hand och säger tacks å mycket och så öppnar du den. Nu vill jag be och ge dig en möjlighet att göra det och sedan be för alla er som vill bli lärjungar.

Mycket bra som följer även om jag snabbspolar framåt.1,04,27 tim in

Chad; I filmen, den nedsänkta kyrkan, som vi ser på bild bakom Joe Schimmel. 2 tim 17 min lång (vilken jag inte kommer översätta)

En av de saker som du dokumenterade i den var att en del av Golgata kapell rörelsen så pågick det en del ekumenik, jag säger inte att det var så i alla. Det är viktigt att vi förstår att Greg Laurie speciellt, hade samröre med vissa.

Lite bakom scenen information. När det handlar om den nedsänkta kyrkan och du citerade från Chuck Smiths bok och du omnämner när han är avbildad bredvid Greg Laurie och Rick Warren. Warren är den falska läraren/pastorn bakom den syftes drivna rörelsen och det syftesdrivna livet.

Du nämnde detta i dokumentären och jag vet att du fick ett telefonsamtal.

Joe; Ja, vi pratade om det ett par gånger. Paul Smith, Chucks bror var den som ringde och vi hade bra samtal. Han älskade dokumentären om den nedsänkta kyrkan och uppskattade den. Han hade svårt för delar av Golgata kapellet och var på sin väg ut ur den, för han står upp emot felaktigheter. Många vet kanske att Golgata kapellet har splittrats, mellan de äldre kyrkorna som följde mer av Chuck Smiths läror, även om inte allting var bra. Jag kommer inte gå in på hela denna debatt, men han sa att han var på väg ut, tvingad till det.

Han berättade att på denna konferens som fotot är ifrån, så var hans bror inbjuden av Greg att tala, eller be öppningsbönen. Greg ska ha gått upp till honom och sagt, jag har ändrat mig, jag hoppas du inte har något emot det, men jag ska be Rick Warren att ta inledningsbönen.

Det fanns allvarliga problem med Rick Warren. Jag vet inte riktigt vad som pågår med södra baptisterna just nu (Rick Warren tillhörde samfundet och blev utesluten för sina falska läror).

Med tanke på den nya världsordningen i det kommande antikrist systemet och en massa annat skräp. Där Warren faktiskt stödjer och predikar bland annat mystik. Så Chucks bror sa att han var helt övertrampad och visste inte vad som skulle hända med Rick Warren. Paul berättade att Chuck kände sig så obekväm över att vara där.

För att nämna en sak, så säger Rick Warren att det är en distraktion från djävulen att se på profetiorna i bibeln, så det ska vi inte göra. Gör du det så är du som Lot (gissar på frun), han använder detta som skrämseltaktik, för att få dig att inte se på vad skriften säger om framtiden. Bibeln talar mycket om framtiden, både Jesus och en del av apostlarna, men Rick Warren vill inte att du ska se på framtiden. Han har skjutit åt sidan vad skriften säger om antikrist tillkommelse.

Rick Warren har varit i Davos FN möte och predikat att vi behöver en trefotad stol, för att ena regeringen, affärer och religion. Vi ska förena muslimska imamer och kristna pastorer, för denna kommande styrande instans. Men detta är inte bibeln, det är antikrist system. Rick Warren har sagt att påven Franciskus är vår protestanternas påve. Finns mycket att tala om angående hans eskatologiska övertygelser.

Chad; En sak som störde mig i filmen är första gången som Greg Laurie fick tillfälle att predika i en kyrka, som är fader Malons kyrka, som det kallas. Greg predikar till ungdomar, efteråt får han veta att de ska hitta någon annan som gör jobbet. Jag vet inte hur någon kan få någon annan bild annat än att fader Malons kyrka är en katolsk kyrka. Så en katolsk kyrka är Gregs startpunkt.

I slutet av filmen ger Chuck Smith Greg nycklarna till sin kyrka. Greg har tagit emot katoliken och skådespelaren Mel Gibson att komma dit och tala, i ”Harvest = skördens” kyrka. Sedan hyr han Jonathan Roumie, en katolska mystiker att spela i filmen. Han hade även Roumie att komma till kyrkan och tala.


Vi har visat, avslöjat och fått dem att erkänna det också, när det handlar om Betel i Redding och deras gravsugning kallas det myt. Men vad är det Jonathan Roumie gör, som spelar Jesus i the Chosen, när han går till Lonnies grav och ber en rosenkrans bön med honom?

Joe; Vilket är logiskt, för även Lonnie var en mystiker.

Jag; Kommer inte återge det här, då jag redan tagit upp det längre upp. Klippet är ca 1 tim, 13,10 in, ifrån intervjun med Kate O´Hare.

Joe; Steve Berger skrev en bok om svartkonst och hur hans son hade kontaktat honom, från det döda. Detta är en bok som Greg Laurie stödjer. Han gör det även med Roma Downey.

Chad; Greg Laurie; Grattis till Roma Downey för boksläppet av hennes nya bok, ”a Box of Butterflies = En låda med fjärliar”.

Jag; Denna länken tar upp boken och att författarinnan inte är kristen utan i New Age rörelsen och skriver för den. https://fyrhusstigen.blogspot.com/2022/08/fjarilsillusioner.html

Chad; Det är dock inte det enda som han gjort. I en n post på sin FB sida skriver han; jag blev kontaktad av Roma Downey om att göra en speciell video om hennes lommande film om Ben Hur.


Du har bibel-serien som hon är involverad i och en massa mystiska saker.

Joe; Hon är en New Age´are och hon har talat om att läsa böcker av Eckhart Tolle som varit på Oprah Winfrey, han är en tysk mystiker som kanaliserar demoner. Hon läser rosenkrans och radband på en cd. Hon är på en show av John Edward, även han är en som New Age kanaliserare som kanaliserar demoner. I ett av programmen så kanaliserade han Romas mamma. Detta är så obibliskt.

Chad;Anledningen till att vi vill att ni ska förstå historien, är för att om den är sammanställd av Greg Laurie och du ser de ekumeniska små fingaravtrycken, och honom predika i en katolsk kyrka. Det är det minsta du får från att se på filmen. Jag vill läsa detta citat av Roma från 2014; Mina barn går till skolan ca 40 min bilfärd bort, jag är öppen för allas åsikter om vad vi ska lyssna på, på vägen dit. På vägen tillbaka tar jag mina egna val, ljudböcker av Eckhart Tolle, Tony Robbins och andra. Min make säger att jag är så självförverkligad att jag praktiskt taget svävar.

New Age sörja är det som puschas igenom. Vi har Jonathan Roumie som i stort sett frammanar andar. Och då har vi inte ens hunnit komma in på ekumenikens fulhet, och vi hinner inte heller i den här episoden.











 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar