fredag 18 augusti 2023

Vad innebär det att vara Guds representant på jorden?

Jag förfasas över alla de i framförallt ledande ställning inom kyrkor, församlingar och samfund som idag anser att de kan framföra sina egna åsikter och sätta dessa sina egna åsikter, över Guds åsikter. Det är anledningen till detta öppna brev.



Vem är en representant? En person som representerar någon annan, antingen en enskild person, en grupp eller en organisation, det kan också vara att representera en åsikt eller vetenskap.

Får en representant framföra sina egna åsikter? Nej, givetvis inte, åsikterna hos den man representerar är det som står i blickfånget.

Personligen anser jag att om man inte framför åsikterna av den som man representerar, så borde man kunna straffas för det. Det sagt så verkar det inte finnas några förbud emot det, eller några lagliga påföljder.

Varför tar jag upp detta? Jo för så många pastorer, präster, biskopar, herdar och såna i ledande ställningar inom olika kyrkor, församlingar och samfund, verkar ha helt missat poängen. Vilken poäng kanske en del undrar? Jo, den att det inte är sig själva som de representerar, utan den med högre makt; Gud!

Vi må inte få några lagliga påföljder här på jorden om vi väljer att inte representera den Gud som vi säger oss representera. Men de kommer garanterat att komma in i det efterkommande livet, när sagda Gud kommer för att döma levande och döda.

Att vara Guds representant är att stå upp för de åsikter som Gud har nedtecknat, eller andats ut i sin egen heliga skrift, Bibeln. Så om en person ska kunna representera Gud, då måste personen känna till ordentligt vem Gud är - vad han har sagt - vad han godkänner och inte godkänner - vad han hatar och älskar. Vi kan inte vara Guds representanter på jorden, om vi inte känner till allting om Gud.

Den som inte på ett korrekt sätt framför Guds åsikter har inget att göra med att vara en Guds representant. Och vill de framföra sina egna åsikter så bör de försvinna ifrån allting som kan kallas kyrkor. Så fort som de egna åsikterna står i centrum så har den som framför dem, förkastat inte bara Gud, utan rätten att representera Gud. Dessa som tror att de kan köra ut sitt eget budskap, istället för Guds, borde skämmas.

Mängder som står i olika predikstolar och kallar sig kristna är i själva verket anti-kristna. Dessa anti-kristna framför sina egna åsikter istället för Guds, samtidigt som de hävdar sig vara kristna. Skriften läser och tolkar dessa som de vill och leker plock-i-pinn med den, tar bort och lägger till sina egna åsikter istället. Föga bryr de sig om skriftens eget ord.

Ni ska inte lägga något till det som jag befaller er och inte ta något därifrån utan hålla Herren er Guds bud som jag ger er. 5 Mos 4:2

Allt som jag befaller er ska ni vara noga med att följa. Du ska inte lägga något till det och inte ta något därifrån. 5 Mos 12:32

Vem är väl Gud att säga till oss vad som är rätt och riktigt. Precis som Adam och Eva så går de sin egen väg, i trots och uppror mot en helig Gud. Om jag inte känner för att förkunna det som Gud sa för så länge sedan, då behöver jag inte göra det; är det som dessa verkar tänka.

Guds stenålders idéer passar inte mina idéer och mina ideal. Hade Gud levt idag, så hade han säkert inte sett saker och ting, på samma sätt nu. Det verkar vara vad dessa tänker och när sedan tanken fått fäste så förkunnas det.

Kristendomen idag handlar mer om egna idéer och ideal än om att förkunna Guds idéer och ideal. Inget alls bryr sig dessa anti-kristna om vems talan det är de ska föra, Nej deras egna tankar är så mycket högre än Guds tankar.

Dessa anti-kristna har gjort sig själva till Gud i guds ställe. Ja, jag kastade om små och stor bokstav i Gud med vilje, för det är så dessa ser sig själva. Dessa har precis som Satan en gång själv ville, men inte lyckades, satt sig på den högstas berg och utropat sig själva till gud. Jag mår rent ut sagt illa.

Många av dessa nöjer sig inte med att vara vänner med världen, utan på bästa Sataniska sätt väljer att förespråka synden som någonting bra. Föga bryr de sig om vad Gud själv anser om synden. Det vill säga så länge som det inte handlar om mord och våldtäkt, om de ens gitter bry sig om de synderna. Glöm att de är satta att predika omvändelse. Idag är den enda omvändelse som dessa predikar en omvändelse bort från vad Guds ord säger, till förmån för det som de själva vill ha sagt.

Jak 4:4-8 Ni otrogna, vet ni inte att vänskap med världen är fiendskap mot Gud? Den som vill vara vän med världen blir fiende till Gud. Eller tror ni att det är tomma ord när Skriften säger: "Svartsjukt längtar Anden som han låtit bo i oss?" Men större är nåden som han ger. Därför heter det: Gud står emot de högmodiga men ger nåd åt de ödmjuka. Underordna är därför Gud. Stå emot djävulen, så ska han fly från er. Närma er Gud, så ska han närma sig er. Rena era händer, ni syndare, och rena era hjärtan, ni splittrade.

Smutsen, orenhet och ohelighet är det som idag satts i första rummet av dessa anti-kristna. Ut med helgelse och renhet och in med dynga. Om de gillar dynga så mycket, så kan de ta sig ut till en bondgård och samla ihop komockor att rulla sig i. Jag är så äcklad av dessa anti-kristna och de vidriga budskap som de för ut, genom sina egna gudatagna positioner.

Det enda som dessa anti-kristna är representanter för är sig själva iklädda guds gestalt. En makt som de tagit sig själva och som de anser i sitt högmod att de har all rättighet till. Och vem kan säga emot dessa självgoda anti-kristna? För de lyssnar ju inte ens till den som ska vara deras överhuvud; Kristus själv, som är ordet som fick kött.

Hur lågt har inte dessa fallit. Jag undrar om de i sina sinnen verkligen tror att de går Guds ärenden? Befinner de sig numera så långt ut i periferin att de i själva verket tror att Gud själv kommer säga; välkommen du trofasta tjänare? Deras uppror kommer ta en ända med förskräckelse och slutet kommer bli eldsjön, ihop med den mästare som de tjänar, Satan själv.

Rom 6:23 Syndens lön är döden, men Guds gåva är evigt liv i Kristus Jesus, vår Herre.

Med fagra ord för de mängder av människor vilse, raka vägen till den brinnande eldsjön, utan minsta tanke på att ens skämmas. I sina egna tankar är de nämligen gud och det ger dem ett berättigande till att agera som de själva vill. Föga bryr dessa anti-kristna sig om att de kommer hållas ansvariga för alla de som de för vilse. Nej, de har ju tagit Guds plats och bestämmer själva vem och vilka som kommer in i guds rike, d.v.s. deras rike.

Dessa anti-kristna drar utan att tveka ens en liten smula ner Jesu namn i smutsen och förringar det offer som Jesus gjorde för att förena människan med Gud. Och varför skulle de bry sig, de är ju i sina egna tankar själva gud. I sina egna påtagna gudatagna status ser de inte att de smutsat ner Gud och allt det som är heligt. Att Gud själv kommer sätta stopp för ondskan, bryr dessa självpåtagna gudar inte sig om.

Antingen bör dessa anti-kristna ledare i olika skepnader avgå, eller så måste de omvända sig. Det är ju fritt fram att välja vilket som. Problemet för dessa anti-kristna är då att de måste avgå från sin självutnämnda gudastatus. Vilket jag gissa att många av de inte vare sig vill eller tänker göra.

För de som tillhör kyrkor och församlingar som dessa anti-kristna befinner sig i, så gäller det att antingen lämna den församling eller kyrka som man tillhör, eller göra sig delaktiga i deras synder.

Alla som vill kalla sig kristna har ett ansvar, både i hur de själva lever sina liv, och i vem de representerar. En Jesu lärjunge har inget eget att tillföra till det evangelium, som en gång för alla blev överlämnat åt de heliga. Vi är antingen för Jesus, Gud och skriften, eller emot, så enkelt är det.

En Guds representant, i vilken form det än är, ledande ställning, som präst, pastor, biskop, m.m. eller evangelist, lärjunge och så vidare, de representerar inte sig själva, utan Gud. Representanten måste därför föra ut det som Gud står för, hur obekväma de än är med budskapet. Kan de inte det så kan de heller inte vara en Guds representant.

Vänligt men bestämt Ingemo Jonsäll.









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar