onsdag 7 juni 2023

Andens eld-dop kontra Kundalinis eld-dop

Låt mig börja med att backa upp här och ställa frågan; Finns det något i bibeln som säger att det ens finns ett dop i den Helige Ande? Och hur är det med ett dop i ande och eld? Nej det finns inget sånt alls. Den som säger detta förkunnar lögner.

Ef 4:3-6 Gör allt ni kan för att bevara Andens enhet genom fridens band; en kropp, och en Ande, liksom ni kallades till ett hopp vid er kallelse, en Herre, en tro, ett dop, en Gud som är allas Fader, Han som är över alla, genom alla och i alla.

Så ett dop, det är dopet i vatten, som är ett utvärtes bevis på att vi vill följa vår Herre och Gud. Även missionsbefallning tar upp detta dop i vatten, även om det inte säger vatten rakt ut.

Matt 28:19-20 Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar! Döp dem i Faderns, Sonens och den Helige Andes namn och lär dem att hålla allt vad jag har befallt er. Och se, Jag är med er alla dagar intill tidens slut.

Vad är den Helige Andes uppgift? Är det att få oss döpta i eld? Nej, det är inte den Helige Andes uppgift, och det har det heller aldrig varit.

Den Helige Andes arbete är att upphöja Kristus i våra hjärtan. Han formar bilden av Kristus i oss. Vi är alla skyldiga att tacka Gud för frälsningen. Fadern gav oss Sonen, Sonen gav sitt liv för oss och Anden ger oss liv och tro på Jesus Kristus.

Den Helige Ande hjälper oss också att förstå vad skriften säger.

Joh 14:16 Jag ska be Fadern och Han ska ge er en annan hjälpare som ska vara hos er för alltid.

Joh 15:26-27 Men när hjälparen kommer som Jag ska sända er från Fadern, sanningens Ande som utgår från Fadern, då ska han (den Helige Ande) vittna om mig. Också ni ska vittna, eftersom ni har varit med mig ända från början.

När vi därför går utanför vad skriften säger och börjar snacka om ett dop i den Helige Ande, eller ett dop i Ande och eld, så har vi redan här lämnat skriftens säkra grund, och tagit in fabler och myter i vår mitt. Detta är allvarligt.

2 Tim 4:3-4 Det ska komma en tid då människor inte längre står ut med den sunda läran utan samlar åt sig mängder av lärare efter sina egna begär, så som det kliar deras öron att få höra. De vägrar att lyssna till sanningen och vänder sig till myter.

Nu över till videon i fråga.

Long for truth har gjort en längre video, 56 min som jag kommer lägga in länken till under alltihop. Denna som jag översätter är kortare ca 17 min, textning är inte tillgänglig på den.


Elektrisk chock – Kundalini dop

Bethel, Kundalini och elds-dop.

Bill Johnson – Och sen, om du kan föreställa dig vara så sovande som möjligt, samtidigt som så vaken som möjligt på samma gång, i en millisekund – det är vad som hände mig. Jag är totalt sovandes och helt plötsligt så är det som om det går en ström av tusen volts elektricitet igenom mig, och jag hade ingen kontroll, inte över armar eller ben eller någonting. Det enda som jag kan kontrollera är mitt huvud, så jag vrider på mitt huvud, och klockan är prick 3 på morgonen.

Så jag sa högt, Du (tittar uppåt) lurade mig! (folket skrattar åt detta). När du är i ett Guds-ögonblick så ser Han till att du kommer ihåg det som du behöver komma ihåg. Så varför skulle jag tänka på mitt profetiska ord till min vän, Han skulle inte få mig till det, om jag inte behövde och att detta var del av den resan. Du (Gud) lurade mig!

Jag ligger där i detta skick, med tusentals volt av elektricitet – jag säger inte att detta behöver hända någon annan, för Han är en kreativ Gud som anpassar sig till allas behov – men jag vill säga att alla behöver ett eld-dop, det vill jag säga.

De behövde inte ett endast för 20 år sedan. Och jag kan inte få kontroll och ju mer jag försöker få kontroll desto värre blir det. Jag inser att jag är i detta gudomliga ögonblick och jag ser scener som passerar förbi mina ögon. Jag såg mig försöka undervisa inför min församlingsfamlij, i detta skick och jag inser att ingen där kommer tro på detta. Det är det inte, nej ingen.

I nästa scen står jag framför vår favorit restaurang i stan och inser att jag kommer bli märkt av hela stan, det finns ingen där som kommer tro på mig, eller att detta är ifrån Gud. Så jag ligger där och tårarna rullar ner från mina ögon till örngottet.

Jag är ca 20-30 minuter in i det och ser alla dessa scener inför mig och jag har fortfarande ingen kontroll. Jag försöker få klart för mig vad som pågår, när jag får klart för mig vad som påmint mig hela tiden, ”mer till vilket pris som helst”. Och jag kunde känna i det ögonblicket att han bad om rätt till min värdighet, min personliga värdighet.

Efter att jag legat där i 20-30 minuter i detta som jag inte vet vad jag ska kalla, utom möjligen ett elds-dop, för det var vad det kändes som. Så efter att ha bearbetat detta ett tag så sa jag, ok, ok, Du kan göra vad Du vill med mig, om jag får Dig som utbyte. Om det är sant att jag får mer av Dig, så gör vad Du vill.

Jag låg där resten av natten med denna närvaro, denna makt. Det var inte varken behagligt eller trevligt men det var härligt.


Personen som klippt ihop videon kommer nu läsa lite ur boken, ”The Yellow book = Den gula boken”. Jag kommer inte lägga in en länk till den, för den är inte bra. Givetvis är det enkelt att hitta om man säker på namnet.

Hon börjar med vad som står ovanför bilden;

Peace is possible only by controlling the mind. Purity of thought guides the yogi towards perfection. = Frid är möjligt endast genom att kontrollera sinnet. Renhet av tankarna guidar yogin mot perfektion.

Den gula boken, den gudomliga modern, Kundalini och andliga krafter/makter.

Jag har velat hitta en källa som faktiskt omnämner förbindelsen med den elektriska chock, kundalini terapin. För alla dessa apostlar och profeter som får chocker från den inte heliga andes som de talar om. Jag visste att det fanns en ockult kontakt till den elektriska chocken. Lite varstans hade jag hört det, men inte lyckats hitta källan till det. Men det finns definitivt en sammankoppling mellan kundalini och elektrisk chock, det är idén här.

Efter detta börjar hon att läsa från boken, vilket jag kommer lägga in under.

Uppstigningen av den heliga ormen genom märgkanalen kontrolleras av hjärtats eldar. Kundalini utvecklas och fortskrider i enlighet med hjärtats förtjänster.

Kundalnin måste stiga mot hjärnan. Sedan måste den fortsätta mot hjärtats heliga helgedom.

Kundalini bor i elektronerna. Visa män mediterar i kundalini. Anhängare avgudar och dyrkar kundalini i sina perfektionshem.

När kundalini når tallkottkörteln, som är belägen i den övre delen av hjärnan, får vi perfekt extas.

Vi måste göras medvetna om det faktum att även om kundalini har formen av den gudomliga modern, Isis, Rea, Cibeles, Mary et.c., etc.

När kundalini vaknar, ser den hängivne fantastiska syner och hör flera ljud. När kundalini vaknar, utvecklar den alla själens krafter. När kundalini vaknar, ser man ett mycket briljant, gnistrande ljus som motsvarar 10 000 solar som lyser av lycka helt på egen hand, tillsammans med Efesos kyrka.

Hon igen; Jag läste om Efesos kyrka och ni vill inte ens veta vad de menar med detta, det är äckligt, så det tar jag inte med. Tillbaka till boken.

Kapitel 12 Primära clairaudient och clairvoyant upplevelser

Om yogin fortsätter med inre meditation konstant, ihärdigt och med oändligt tålamod, kommer klärvoajanta uppfattningar att börja utvecklas inom en tidsperiod. I de tidiga stadierna av utvecklingen kommer lysande fläckar att dyka upp. Senare, när utvecklingen fortsätter, kommer ansikten och föremål och bilder av naturen att dyka upp. Objekt kommer att verka drömlika i de ögonblick av övergång som finns mellan att vara vaken och drömma.

Lysande fläckar, bilder av ljus, levande figurer, ljud av klockor och djur och röster från människor, etc. ange med precision lärjungarnas framsteg. Dessa uppfattningar uppträder i det ögonblick när lärjungen är nedsänkt i djup meditation och i det sömniga tillståndet.

Många typer av ljus börjar dyka upp med utövandet av intern meditation. I tidiga utvecklingsstadier uppfattar den hängivne mycket briljanta vita ljus. Dessa lampor motsvarar visdomens öga som finns mellan ögonbrynen. De vita, gula, röda, blåa och gröna ljusen samt blixten, solen, månen, stjärnorna, gnistorna, lågorna etc. är partiklar som är former av de överkänsliga elementen (tanmatriska partiklar).

När små lysande bollar dyker upp, lysande vita och röda färger, är detta ett absolut positivt tecken på att vi gör framsteg i våra övningar av koncentration av vår tanke.

Det kommer att ske ett ögonblick då den hängivne kommer att se änglar, ärkeänglar, troner, potentater, dygder, et.c. Eleven kan också se inom drömmar i meditationer stora tempel, floder, dalar, berg och vackra förtrollade trädgårdar.

Vanligtvis, under utövandet av meditation, uppstår vissa konstiga förnimmelser som kan fylla den hängivne med rädsla. En av dessa förnimmelser är en elektrisk chock i svanskotans chakra. Även lotusblomma av tusen kronblad, som är belägen i den övre delen av hjärnan, kommer att känna elektriska förnimmelser.

Den hängivne måste besegra denna rädsla om han/hon vill gå framåt i utvecklingen av sina inre krafter.


Över till en yoga-utövare (antar jag) som talar om kundalini;

Plötsligt finner du att du är en främling i ditt eget hem, det behövs bara två dagars praktisering, för det kommer förändra allting om dig själv.


Så kan vi resa upp kundalini? Ja det kan vi! En väg ar att skapa en ledande atmosfär, så att den reser sig långsamt upp. Det andra sättet är att provocera den till att vakna, så att den reser sig snabbt. Om den reser sig upp kvickt, så förändras allting dramatiskt.

Om den (orm-anden)reser sig långsamt så kommer förändringarna långsamt över en längre tid, och du blir kapabel att hantera förändringarna som sker.

Hon som gjort videon avbryter; jag tror att detta är de 32-33 graderna eller vad det kallas, av långsamt uppvaknande, så att det sker långsamt, så det inte sker snabbt och du blir komplett galen, handlar om. Du blir så att säga besatt gradvis.

Egen kommentar, besatt tror jag man blir på en gång, inte gradvis, men jag tror att de riktiga manifestationerna sker gradvis, så det inte verkar så konstigt. Tillbaka till videon;

Men om det å andra sidan händer väldigt fort så kommer du inte kunna hantera förändringarna. Sker det fort kommer det verka som om allting faller samman.

Så det finns olika sätt att göra detta. Hur många vägar? Det finns för många vägar och jag vill inte gå in på hur många vägar som finns. Det finns hela 112 olika vägar att göra det på. 112 vägar att få det upp genom de 114 olika chakrana som finns. Det finns sju stycken som det talas om.


Så om du brukar dessa 112 chakras kan du hantera det sjunde chakrat. Det sjunde kan du inte hantera. Det finns 112 vägar på vilka du kan uppnå det chakra som vi kallar för Agna. Men från Agna till Sahasrara så finns det ingen väg, det finns inget sätt att göra det på, utom att hoppa rakt ner i en avgrund. Om du behöver hoppa ner i en avgrund så behöver du vara galen, eller ha ett enormt förtroende eller tro på någon. Om någon säger hoppa, så har du så stor tro på personen att när de säger hoppa, så måste det vara bra för dig.

Tillbaka till Bill Johnson; Jag vill säga detta att alla behöver ett dop i eld.

Tillbaka till kundalini personen; Så du bara hoppar in en bottenlös grop. Resan från Moladhara till Agna, finns det 112 vägar att nå dit, men från Agna till Sahasrara finns det ingen väg alls. Det är bara ett hopp som kan ske via, förtröstan, hängivenhet eller i ren galenskap. Valet är ditt.

Tillbaka till Bill Johnson; jag är helt sovande och plötsligt är det som om tusen volt av elektricitet går igenom mig.

Över till Todd White; Jag vet inte vad som pågår, så Randy (gissar på Randy White) håller på att tala och så plötsligt så slutar han och säger; son och pekar på mig, du har bett Gud om ett dop i den Helige Ande och eld, har du inte? Mitt i sitt möte, han pekar på mig och säger stå upp och jag ställer mig upp.


Sen säger han att Herren säger att det är just nu och det kom från ovan poff och träffade mig och jag började skrika whaa (han skriker i smärta, låter det som om han försöker visa) faller till golvet och vrider sig i smärta. Jag tog tag i stolen framför mig och skrek. Randy säger; du kommer inte att dö; mer Herre. (detta applåderas och skrattas det åt i publiken)

Det intensifierades till en punkt där jag trodde att jag höll på att bli elektrifierad. Och jag skriker Noooo = nej. Och jag ser hur huvuden vänder sig om. Jag är en total röra och Bill Johnson går förbi och ger mig tummen upp.

Tillbaka till personen som klippt ihop videon; detta är bara ett annat exempel på ockulta praktiseringar i kyrkan, vilket inte bibeln förkunnar. Jag ska läsa en kommentar från mina prenumeranter;


Det slog mig bara den skarpa kontrasten mellan hur komplexa de gör sina falska New Age-ockulta läror, dvs. fiendens avsiktliga kaninhål! jämfört med enkelheten att bara omvända sig på knä och bekänna att Jesus Kristus är din Herre.

Det finns en mängd saker som jag skulle vilja sätta tänderna i här och kommentera, men jag har skrivit om att det inte finns något speciellt ande-dop eller något dop i eld över huvud taget och det får räcka, för detta blir långt nog.



Har man svårt för engelskan så kan man klicka på fyrkanten med ränder i, sedan på kugghjulet bredvid klicka där på undertexter/textning, där ska man kunna välja språk svenska i en rull-lista på höger sida, just nu står det på svenska.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar