söndag 16 april 2017

Patricia King



Urskiljning av andar
Patricia King

Denna gåva ger oss möjlighet att skilja mellan onda andar, den Helige Ande, och änglavarelser, eller mänskliga varelser.
Ibland fungerar vi utifrån vår själ, vår mänskliga fallna natur, det är inte en demon, detta är bara vår mänsklighet.
Denna gåva låter dig också känna av när änglar är närvarande.
I vår "ÄRA skola", lär vi ut hur man kan urskilja om änglar är närvarande.
Det är lätt, man drar sig närmare den helige ande, och frågar efter (begär), av honom, och han börjar visa dig, och du börjar känna, se eller förnimma honom, det är en gåva.
Och sedan kan du se eller känna av änglarna, och förstå varför de är där.
Vad de gör, hur de ser ut.

1. Detta är fel se; https://kristnavillolaror.blogspot.com/2019/04/andlig-urskiljning.html?zx=be17ac96e14db0d6



Änglar och deras uppdrag
För något år sedan , när vi skulle ha en mötesserie, och jag bett en som var duktig i denna gåva om änglar att komma och predika, så natten innan serien skulle börja, så såg jag i en öppna ögon vision; en stor brun örn komma in i mitt vardagsrum och flyga vidare in i köket.
Jag hade aldrig sett något sådant förut, jag visste inte att örnar var änglar, eller himmelska varelser, den hade bruna fjädrar och guld runt sin nacke. Herren sa, det är en ängel som jag tilldelar dig.



Nästa dag när eventet började, och talaren talade så underbart om att gå in i änglavärlden.
Och när detta hände, gick jag in i trans-vision, där jag kände mig själv ridande på denna ängel. Den flög mig genom utrymme och avstånd, kändes som över hela världen, i denna trans-vision.
Efteråt var jag som bedövad, i denna "ärovärld"
När jag frågade om detta efteråt, sa Gud att denna ängel, vars namn var swift=snabb, och han ska ta dig till dina bestämmelseorter och uppdrag väldigt snabbt.



Bob Jones hade sagt till mig, att när du får en ängel tilldelad till dig så är det för hela ditt liv.
Så jag svarade, kan du backa upp det med skriften.
Gåvorna och kallelsen kan Gud inte ångra (Rom 11:29)
Han sa, ängeln är en gåva, och att den tilldelats att tjäna dig, är en gåva.
Dagen efter hittade jag bruna fjädrar på trappan utanför, och nere i mitt studierum, så stadfäster Gud sitt ord.



ca 19.30 in Jag tror vi snart kommer få se en manifestation av många serafer, seraf betyder ordagrant "eldiga ena" , och jag tror att inte bara minister=tjänstgör (som i har prästerlig tjänst, pastorstjänst) eld, utan de ser också ut som eld.
Vi har haft situationer, där vi luktat eld, nygjord eld.
Ibland när jag känner av änglanärvaro, så undrar jag om det är serafer, som är här.
Vi kommer få se mycket av det, för elden ska bränna av tistel-stänglarna.
Johannes döparen sa att det skulle bli två dop, ett med Jesus, som kom med den Helige Ande, och ett med eld.



Många individer har upplevt, "elddopet" (dopet med eld), och det kommer snart utgjutas över den gemensamma kroppen.
Jag har en känsla av att dessa änglar är de Gud kommer sända för denna väckelse.
Jes 6 Som handlar om serafer som står runt Gud och säger Helig, Helig, Helig, är Herren Sebaot, och Jesaja, som blivit upplyft och får se detta. säger. Ve mig för jag har orena läppar....
Serafen tar ett glödande kol och rör vid hans mun, och han blir ren från missgärning.....



Dessa änglavarelser tjänstgör vid eldens altare, och de tjänstgör med eld, för de tog kolet av eld.
Som det står i Matt 3 ska förtärande eld bränna bort tistlarna.
Tistlarna är synd problem, orättfärdighets problem, saker som är tvärs emot Guds renhet.
Och eftersom de vidrörde Jesajas mun och hans synd inte längre fanns, det är därför jag tror att dessa änglavarelser Seraferna, ska tjäna oss och hjälpa oss, när elddopet kommer över hela kroppen.



I Hesekiel kan vi läsa om Keruber hur de såg ut, de 10 första kapitlen, men låt oss läsa det första.
Hon säger något om att de när de går tar de härligheten med sig.
Så jag tror att nu kommer elddopet med eld och härlighet.
Vi kommer få se en manifestation av den här typen av änglavarelser.
Jag tror att dessa änglar kommer frambringa ett brännande.



En del är rädda för Guds domslut, men jag har nyheter till dig, du behöver inte vara rädd. Guds dom är alltid för dig, inte emot. Gud kommer döma det som sårat dig, eller skadat dig. Gud kommer döma det som är emot dig, står i vägen för den du kan bli.
Det han dömer är vår köttsliga syn.



I 1:a Mosebok när Adam och Eva åt av den förbjudna frukten, öppnades deras köttslig ögon för gott och ont. Deras köttsliga ögon, klarade så att säga, av att se.
I Johannes 9:39 sa Jesus; till en dom har jag kommit hit i världen, för att de som inte se, ska se, och de som ser, ska bli blinda.
Med andra ord, han ska göra oss blinda för vår köttsliga natur, och öppna våra ögon för Guds kungarike, till Guds vision, till Guds vägar,



Och vi har ett skriftställe om detta. Paulus kunde skrifterna, innan han blev frälst, och Gud var tvungen att göra honom blind, för han hade fel uppfattning, förnimmelse.
Han fick bli ledd till Ananias (=guds nåd) öppnade hans ögon, och från och med detta kunde han se och skilja på mörker och ljus.



Så detta är vad domen talar om, och seraferna ska hjälpa oss med det.



ca 37.35 in Jag tror änglar har speciella attribut av Guds natur, anledningen till att jag tror det, är för att de fallna änglarna ibland hänvisas till, andar av otro, rädsla, lust t.ex,
Så om de finns, hurdana var de innan de föll?
De kan ju inte vart en ängel av otro, så jag tror de var typ, en ängel av tro, en ängel av djärvhet, et.c
Gud har skapat änglar av, kärlek, förståelse, kunskap, kraft t.ex.



ca 50 in Änglar kan ofta visa sig som små ljusglimtar i ögonvrån.

John Paul Jacksson (Anaheim Vineyard), tränade sig att se änglar, genom att börja uppmärksamma vad som hände i ögonvrån. Gud sa till honom att ljusglimtarna han såg var änglar som rörde sig extremt fort.
Så Gud sa om du fokuserar på det så kommer du få se mer och mer.



Andra sätt att få se änglar, är att meditera på skrifter om änglar, och be Gud öppna dina ögon, och säga du vill se en ängel, eller att läsa om hur de ser ut i skriften, och så föreställa dem framför dig, tills du kan se dem.



https://www.youtube.com/watch?v=OL1koeGMOko


Änglar och deras tjänstgöring
Vi kan och ska studera änglar, annars skulle de inte omtalas så ofta i skriften.
1 Kor 3:2 sätt ert sinne på det som är därovan.
Och änglar är oftast därovan i den andliga världen.
Vi tillber inte änglar, vi får inte komma i obalans.



Men Gud vill att du ska veta att vi är i en tid av änglabesök, och när vi tillber, gör vi det med den himmelska härskaran.
För inte länge sedan fick jag höra dem sjunga samtidigt i den andra verkligheten.
Varenda gång vi tillber Jesus så ger vi eld åt änglarnas tillbedjan.



https://www.youtube.com/watch?v=3WXuIYh4pNo


Överlag så är det som följer ett överfokuserande på änglar. Gud tilldelar inte änglar till oss som ska lyda och tjäna oss. Gud bestämmer över hur, var och när han använder sig av änglar.
Gåvorna och kallelsen kan Gud inte ångra Rom 11:29 handlar inte om att Gud tilldelar oss änglar.
Gud stadfäster inte sitt ord genom att du kommer hitta änglafjädrar som ett bevis på att du har fått en ängel tilldelad dig, som ska tjäna och lyda dig. Är läran fel och den inte finns i bibeln, som detta, då stadfäster inte Gud det på något vis.



Patricias ord: Som det står i Matt 3 ska förtärande eld bränna bort tistlarna.

Matt 3:10 Och redan är yxan satt till roten på träden; så bliver då vart träd som icke bär god frukt avhugget och kastat i elden.
Det enda i Mattues 3 som ens har med eld, Markus 3 har ingenting, ingen av dessa har med några tistlar. Läser man sammanhanget, (som är det enda som kan ens ha med saken att göra ifall hon ens citerar rätt) vilket vi alltid ska göra, så handlar det om att folket gick ut till Johannes för att bli döpta av honom i floden Jordan och om den kommande domen.

Matt: 5-12 Folk från Jerusalem, från alla delar av Judeen och från hela Jordandalen kom ut i ödemarken för att höra honom tala, och när de hade bekänt sina synder döpte han dem i Jordanfloden. Men när Johannes såg att många fariseer och saddukeer kom för att bli döpta, talade han strängt till dem och sa: "Ni huggormsyngel, tror ni att ni kan klara er undan Guds kommande dom? Nej, först måste ni bevisa att ni vänt er bort från synden genom att göra det som är rätt. Inbilla er inte att ni kan komma undan. Tänk inte: 'Vi är trygga, för vi är judar och Abraham är vår stamfar.' Jag försäkrar er att det inte hjälper. Gud kan förvandla de här stenarna till judar! Domen hänger över er, yxan har redan börjat hugga i trädstammarna. Varje träd som inte bär god frukt ska huggas ner och kastas i elden! Den som erkänner sina synder och vänder om till Gud, honom döper jag med vatten. Men det ska komma en som är större än jag. Han är så mäktig att jag inte ens är värdig att ta av honom hans sandaler! Han ska döpa er med Guds heliga Ande och eld. Det är han som ska döma världen. Han står färdig att skilja de onda människorna från dem som följer Guds vilja, på samma sätt som bonden skiljer agnarna från vetet. Och sedan han har rensat upp på tröskplatsen, ska han samla vetet i ladan, men agnarna ska han bränna upp i en eld som aldrig slocknar."



I Joh 9:39 sa Jesus; till en dom har jag kommit hit i världen, för att de som inte se, ska se, och de som ser, ska bli blinda.
Jesus sa; Jag har kommit till världen för att ge syn till de som är andligt blinda och för att visa de som inbillar sig att de ser, att de är blinda. Levande bibeln
Då sade Jesus: "Jag kom in i denna världen för dom [att skilja de som tror på mig från de som avvisar mig, för att förklara dom över de som väljer att vara skilda från Gud], så att de utan syn skulle se, och de som (tror sig se) ser skulle bli blinda. " The Amplified Bible



Här har vi Patricias ord; Med andra ord, han ska göra oss blinda för vår köttsliga natur, och öppna våra ögon för Guds kungarike, till Guds vision, till Guds vägar,
Hennes version av vad som egentligen sägs i Joh 9:39, skiljer sig markant från vad som faktiskt sägs.



Kort och gott kan man säga att Falska evangelium känns igen;
* på att de inte stämmer överens helt med Guds skrivna ord.
* på att man plockar ut verser ur Guds Ord och gör läror av dem.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar