söndag 16 april 2017

J. Goll & P. King samtalar om vad en siare är


JAMES GOLL och PATRICIA KING samtalar om vad en SIARE är

J. Jag hade regelbundna uppenbarelser av haunting (= en vålnad som manifesterar sig själv, på en plats, regelbundet) men fick lära mig filtrera bort den mörka demoniska sida, som la sig i, kom emellan, den sanna kallelsen.
Jag hade upplevelser av en dödskult runt mig.
Även om det som var med mig som barn, var på den mörka sidan, så var det för jag var ett hot mot fienden.
Fienden ville få bort mig, så egentligen kan man säga att jag rörde mig i siar världen redan då.


Se på drömmar och visioner hos barn, för de låter dig se något av deras kallelse.
Du kan skapa en kultur av uppenbarelser för ungdomar.
Hela denna siar värld, är väldigt naturlig, så jag har hjälpt mina barn in i detta.


P. Hur kan vi använda detta i våra hem, för våra barn?

J. Vi spelade instrumental musik, frid, kärlek, glädje, för våra barn, under natten, idag kallar vi detta "blötläggnings lovprisning", det hjälper till att skapa rätt odling. frid är uppenbarelsens vagga.
Vila är inkubationen (ruvningen) för andlig uppenbarelse, speciellt för drömmar, visioner, och änglamöten.


P. Hur sker visioner?

J. Alla hus har fönster och dörrar, inuti huset bor folk, om du vill se, går du till fönstret.
Precis så är det i det andliga livet hos en kristen. Vi är Jesu tempel, och i varje tempel finns fönster och dörrar, och Jesus i oss reser sig upp och ser ut genom fönstret, vilket är själen, och han tittar genom våra hjärtans ögon, sedan tar han ett fotografi, och visar dig vad det är han ser.
Det låter ju riktigt enkelt.
Ja det är exakt vad det är.


P. Jesus är siaren som bor i dig, och han ger dig ögonblicksbilder (snapshots) av det som är bakom dig och det som är framför dig.
en "fyra löpare smörjelse"


J. En av de första saker som hände mig när jag växte i siar kraften, så såg jag Bibelställen på folks pannor.
Jag brukade undra, vad är detta?
Det var förmodligen kunskapens ord, fast i siarvärlden


Jag fick just ett kunskapens ord 1 Petr 5:9 och jag överför det till dig just nu, att du ska se kunskapens ord, du kommer se sjukdomar, löften och öden.
Du kan göra detta för det finns en siare, hans namn är Jesus, och han bor inuti ditt hus.


P. Jag vet att du undervisar folk om hur de ska kultivera denna smörjelse.

J. Om vi öppnar våra ögon för att se, precis som vi gör i det naturliga, så kommer vi se.
Be skriften över dig själv, lägg händerna på ditt hjärta och se, för du har mer än ett par ögon, du har dem i det naturliga, och i det andliga.


aposteln Paulus skrev;
Ef 1 17-19
Och min bön är att vår Herres Jesu Kristi , Gud härlighetens Fader, må ge er en visdomens och uppenbarelsens ande till kunskap om sig.
Och att han må upplysa era hjärtans ögon, så ni förstår hurdant det hopp är, vartill han har kallat er, hur rikt på härlighet hans arv är bland de heliga
och hur översvinnligt stor hans makt är på oss som tro, allt i enlighet med den väldiga styrkas kraft,


Patricia och jag, ber att dina hjärtas ögon ska öppnas, att du ska få uppenbarelse, och kunna se in i andevärlden.


P. Många gånger talar Gud till oss genom små intryck, i fantasin, för det är det organ han skapade i oss, för att vi ska kunna få visioner. Vi kan inte få visioner utan att detta organ är involverat, på ett eller annat sätt.
Så vi måste helga vår fantasi och ge den till Gud.
Helga allt som kommer in via ögon porten, som kommer ner i fantasin, som jag inte skulle släppt in dit.


J. David var en siare, Hesekiel var en siare, om vi överlåter oss till skrifterna, och låter de måla en vision åt oss av vad de såg, så kan deras siar smörjelse styrka oss, för vi överlåter oss åt den smörjelsen.


P. Jag gillar att meditera över skrifterna, så om t.ex. Hesekiel såg en bild av djuren, så ber jag helige ande, måla den bilden i min fantasi, jag vill se det.
Då väcker det upp min siar smörjelse.


J. Jesus sa att han bara gjorde vad han såg sin Fader göra, så vi borde ha möjlighet att se, för han sa ju; Jag kom för att öppna blinda ögon.


P. Kan du ge oss några praktiska sätt, till att förbättra vår siar smörjelse?
Hur kan jag intensifiera denna smörjelse i mitt liv?
Hur kan jag veta att det är av Gud, köttet, demon, eller världen runt omkring mig, och dess budskap?


Det finns enkla redskap, så kallade dekret= påbud, budskap, meditera på ordet.
Om du vill ha helande, meditera på helande, och läs skrifter om helande.
Vill du bli siare, meditera på skrifter om att se visioner, och få drömmar.


Du måste lära dig att bli stilla inför Gud, stänga dina fönsterluckor, och dörrar, inom dig, och gå in och umgås med honom som sitter på ditt hjärtas tron.
Detta är inte österländsk meditation, det är fira måltid med Gud.
Men när vi stänger in oss i det hemliga rummet med Gud, så kommer det vecklas upp för oss en visning av det mest lysande, fantastiska, ting som är i den osynliga världen, som du kommer se, för de är lika verkliga och synliga.


Så jag vill uppmuntra dig att gå in på denna hemliga plats, för du är den Gud den högstes tempel. Du går genom Jesu blod, du tvättar dig i Guds ord, som prästen går i procession, och du går in till den mest helige platsen, våra hjärtan där Jesus Kristus bor.


Detta är en plats full av liv, handling, färger, det är bara fantastiskt.
Jag går in till Guds heligaste plats, och där är Guds tron, smaragd- sätet, och regnbågen som är runt sätet.


Meditera på Guds ord
Lär dig tysta din själ inför Gud
Gå till platserna av blötläggnings tillbedjan
Du måste vara i den andliga odlingen, i den övernaturliga atmosfären.


Det är viktigt att gå på konferenser, och nära/föda dig med böcker, Tro, när du tittar, förvänta dig att se.
Förvänta dig att se vad?
Änglar, färger, ljus löften, det oväntade, förvänta dig att Gud av det oväntade ska komma fram, förvänta dig.


P. Om jag är med en annan siare, och de ser någonting, så ber jag Gud låt mig se det också, och då får jag en förväntan att se det jag med. Jag ingår en överenskommelse med den, och ser om jag har ett vittna i min ande, som Guds ande ger mig.
OK det är en ängel borta i det hörnet, det är häftigt.
Jag kan inte se det med mina öppna ögon, men om jag har ett vittne inuti mig, så gör jag en överenskommelse, med den, det sammmanlänkar mig med vad den ser, även om jag inte ser det med mina ögon.
Det hjälper till att öppna upp dig.


ca 25.30 in i videon, efter att han framburit en lång profetia, ändras hans röst, och han rycker till, varar inte så länge , men han blev helt klart övertagen av någon en liten stund, för efteråt återgick rösten till normalt.

https://www.youtube.com/watch?v=m54k1aLCJ_M



Detta är inte sund kristendom, ifall nu någon mot all förmodan skulle tro det. Extra bibliska saker ska vi hålla oss från. Finns inte praktiseringarna med i Bibeln, så är det extrabiblsikt. En siare och en profet ser vi i GT var samma sak, det var alltså inte två olika tjänster.
1 Sam 9:9 Om någon gick för att fråga Gud så brukade de säga; Kom låt oss gå till siaren, för en person som vi nu kallar profet kallades förr för en siare.
Hela idéen med att vi kan iordningställa en bra atmosfär så denna gåva kan växa, är obiblisk. N.T. visar oss att Gud ger både gåvor och tjänster hur han vill och åt vem han vill. Vi kan inte odla fram dem.


Ef 4:11- 16 Och han gav oss somliga till apostlar, somliga till profeter, somliga till evangelister, somliga till herdar och lärare. Ty han ville göra de heliga skickliga till att utföra sitt tjänarvärv, att uppbygga Kristi kropp, till dess att vi allesammans komma fram till enheten i tron och i kunskapen om Guds Son, till manlig mognad, och så bliva fullvuxna, intill Kristi fullhet. Så skulle vi icke mer vara barn, icke såsom havets vågor drivas omkring av vart vindkast i läran, vid människornas bedrägliga spel, när de illfundigt söka främja villfarelsens listiga anslag. Nej, vi skulle då hålla oss till sanningen, och i alla stycken i kärlek växa upp till honom som är huvudet, Kristus. Ty från honom hämtar hela kroppen sin tillväxt, till att bliva uppbyggd i kärlek, i det att den sammanslutes och får sammanhållning genom det bistånd var led giver, med en kraft som är avmätt efter var särskild dels uppgift.


1 Kor 12:4-13 Nådegåvorna äro mångahanda, men Anden är en och densamme. Tjänsterna äro mångahanda, men Herren är en och densamme. Kraftverkningarna äro mångahanda, men Gud är en och densamme, han som verkar allt i alla. Men de gåvor i vilka Anden uppenbarar sig givas åt var och en så, att de kunna bliva till nytta. Så gives genom Anden åt den ene att tala visdomens ord, åt en annan att efter samme Ande tala kunskapens ord, åt en annan gives tro i samme Ande, åt en annan givas helbrägdagörelsens gåvor i samme ene Ande, åt en annan gives gåvan att utföra kraftgärningar, åt en annan att profetera, åt en annan att skilja mellan andar, åt en annan att tala tungomål på olika sätt, åt en annan att uttyda, när någon talar tungomål. Men allt detta verkar densamme ene Anden, i det han, alltefter sin vilja, tilldelar åt var och en någon särskild gåva. Ty likasom kroppen är en och likväl har många lemmar, och likasom kroppens alla lemmar, fastän de äro många, likväl utgöra en enda kropp, likaså är det med Kristus. Ty i en och samme Ande äro vi alla döpta till att utgöra en och samma kropp, vare sig vi äro judar eller greker, vare sig vi äro trälar eller fria; och alla hava vi fått en och samme Ande utgjuten över oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar