torsdag 27 april 2017

Eldtunnel, Kärlekstunnel, Firetunnel vad är det, är det Bibeltroget?

EDLTUNNLAR =firetunnels,
i Sverige även kallade kärlekstunnlar, I England även kallade bönetunnlar. Kärt barn har många namn brukar man säga, men det gör inte det hela sunt.

Även om den översta låter osund, så är sidan sund, de väljer att återge en del saker rakt av, och jag tyckte exemplet var så pass bra, att jag ville ha det jag också. 

Firetunnel = eldtunnel

1) En liten inblick i hur en person som är delaktig i detta upplever det. Här är hur en person beskrivit konceptet ”New Wine mailing list”

Istället för mötestid, så hade de på lördagskvällen gjort 8 eldtunnlar i byggnaden. Det betyder att du går mellan två parallella rader av folk som lägger händerna på dig och ber för dig och välsignar dig. Det är verkligen an erfarenhet. Jag gillar hur en person förklarade det; ”Det är Gud svar till den som springer ett gatlopp”. Talarens namn = ***

Vi tog oss till övervåningen och eldtunneln som de hade i det övre rummet *** kunde knappt tala. Jag kunde inte få honom att nyktra till tillräckligt för att ens kunna gå. Jag tänkte, ”detta kan bli intressant”. Vi kom till munnen/ början av tunneln och tog ett steg in. *** ramlade rakt ner och dragarna (dragarna/ uppfångarna = de som drog undan eller tog emot folk som föll) var tvungna att dra hans kropp ut ur tunneln, för att frigöra platsen på golvet. Jag gick igenom resten av tunneln ensam, och till slut ändade jag upp på golvet bredvid ***. Efter ett tag, tittade jag på de två tunnlar de gjort i ordning, inte många av de som gick in i tunnlarna kom ur dem likadant som de gått in. De flesta bars ut.

Ett tag senare beslutade vi oss för att gå till nedervåningen för att pröva på en annan. *** och jag närmade oss de första. *** stod inte och jag hade honom draperad över mina skuldror. Kvinnan tog en blick och sa, ”detta är bara att be om det!!!!” Ett steg in och vi for båda två handlöst och hårt i golvet. Och om igen så fick de släpa ut *** medans jag kom snubblande efter.

Så jag tänkte då, jag ska göra en ensam. Så jag lämnade *** på golvet i bakdelen av möteslokalen och gick till den främre delen av rummet och den tunnel som fanns där. Jag tittade upp mot himlen och sa till Gud, ”gör vad som helst med mig, jag bryr mig inte”. Jag ger fullständigt tillbaka kontrollen till dig. Jag hade studerat alla manifestationerna hela veckan och tänkte; ”Jag är tuffare än det där”. Jag behöver inte det här. Jag är en biolog för himlens skull. Jag är en extremt analytisk person som behöver en förklaring för allting. Jag är väldigt reserverad och försiktig. Och vill lägga allting under ett mikroskop hela tiden.

Ja, när lördag kväll kom, beslutade jag mig för att sluta streta emot och ge Gud tillåtelse att göra vad än han ville. Så jag var redo och öppen för allting. Jag tog ett djupt andetag och började gå in i tunneln. *** var precis framför den. (Han är en beryktad drucken och kan få andra att explodera ganska kvickt) Jag förlorade min balans och snubblade, när jag gick igenom i en upprätt position. Jag kom ut i andra änden fortfarande stående.

Jag var ganska besviken. Jag tänkte ”oj är detta allt”??? Jag hörde Gud tyst säga, ”Nej det är inte detta. Jag har öst in i dig, men du märker inte av det ännu. Så stanna kvar. 5 minuter senare när jag gick gången ner tillbaka till den bakre delen av möteslokalen så passerade jag en person som gick med knarrande steg, och till min förvåning gjorde jag samma sak. Sedan kunde jag inte gå rakt. Och efter det verkade allting roligt och jag skrattade mycket.
Source: Message on New Wine Mailing List, July 29, 1998



2)Hur kom det till och finns förankring i skriften?
Eldunnlar skapades i ”Toronto välsignelsens” möten. Enkelt uttryckt så bildar de kristna två parallella linjer som formar en tunnel som folk går igenom. Under tiden som du går igenom en eldtunnel så lägger de som formar tunneln händerna på dig och välsignar dig. Under denna verksamhet så kommer det, som du kommer märka av, inte ge dig frid från den Helige Ande, utan det enda du kommer få är en gåva från en ockult andemakt. Ingenstans i Bibeln undervisas vi om att detta är det sätt genom vilket vi ska ge eller ta emot den Helige Ande. Gud är den som gav oss den Helige Ande som säkerhet, inte kan inte ge den till någon.

Vet ni inte att era kroppar är tempel åt den Helige Andes, som är i er och som ni har fått av Gud, och ni är inte era egna. 1 Kor 6:19

Bibeln gör det klart att vi har fått den Helige Ande från Gud. Han är inget som vi kan vidareförmedla. Bibeln varnar oss för att lägga händerna på folk eller ta emot handpåläggning från folk. Förhasta dig inte med handpåläggning 1 Tim 5:22, ändå är detta något som händer i dessa tunnlar.Ofta uppmuntrar de dig att te emot det. Det är bara det att det du tar emot är absolut inte från Gud.

Du ser också att människor efter att de gått igenom dessa eldtunnlar blir druckna eller skrattar i anden. En del faller i anden. Dessa är alla icke bibliska uttryck, även så, när vi tittar på de Österländska religionerna så finner vi samma manifestationer och resultat från kundalini anden. Denna kundalini styrka är vad vi ser i ”Lakelnd väckelsen” och givetvis också ”Toronto väckelsen”. När du inlåter dig med eld/kärleks tunnlar så öppnar du dig själv för demoniska influenser. Titta på dessa filmer av tunnlar och fråga dig själv, Är detta vad jag läser att Jesus och Hans apostlar gjorde?




Bibeln säger oss att vi ska vara vakna och nyktra. Vad som sker här är tvärs emot vad skriften säger till oss att göra.
Men ni kära bröder, ni lever ju inte i mörker, så att den dagen kan komma över er som en tjuv, Ni är ju alla ljusets och dagens barn. Ja vi hör inte natten eller mörkret till; låt oss alltså inte sova så som de andra, utan låt oss vaka och vara nyktra. De som sova, de sover om natten. Och de som dricka sig druckna, d är druckna om natten; men vi som hör dagen till, vi må vara nyktra, iklädda trons och kärlekens pansar, med frälsningens hopp som hjälm. Ty Gud har inte bestämt oss till att drabbas av vrede, utan till att vinna frälsning genom vår Herre, Jesus Kristus, som har dött för oss, på det att vi må leva med honom, vare sig vi ännu är vakna eller är avsomnade. 4 Tess: 4-10

Ty så sade Herren Sebaot, Israels Gud, till mig; Tag denna klk med vredesvin ur min hand och ge till alla de folk, till vilka jag sänder dig att dricka ur den. Må de dricka så de mister sansen, när det värd kommer som jag ska sända band dem. Jer 25:15-16
Och du ska säga till dem; Så säger Herren Sebaot, Israels Gud; drick så att ni blir druckna, och spy och fall omkull utan att kunna stå upp, ja fall när det svärd kommer som jag ska sända bland er. Men om de inte vill ta emot kalken ur din hand och dricka, så säg till dem; Så säger Herren Sebaot, Ni måste dricka. Ty se med den stad som är uppkallad efter mitt namn ska jag börja hemsökelsen. Skulle ni då bli ostraffade? Nej ni ska inte bli ostraffade, utan jag ska båda upp ett svärd mot jordens alla invånare, säger Herren Sebaot. Jer 25:27- 29

3)
Eldtunnlar startade i Bethel med ett avsiktligt syfte, för att sprida ”överföring = imparting” . Det första att notera om man letar efter grunden till detta i skriften, är dels att det inte finns alls och att när termen Guds eld omnämns i Bibeln, så handlar det alltid om Guds dom.

Röd flagg nr 1! Kan vi se någon som kommer ut ur dessa eldtunnlar med ett stort behov av att erkänna behovet av omvändelse från sitt syndiga tillstånd.

Röd flagg nr 2! efter att ha gjort eldtunneln ett par gånger börjar vissa människor manifestera sig på konstiga sätt. Andra människor förenade sig och verkade tänka att det här var det förväntade sättet att bete sig på, men andra ord att det var den fysisk sensationen och erfarenheten som de hade som var hela vitsen med att gå igenom eldtunneln. Detta ökade bara i intensitet ju fler gånger det gjordes. 

Röd flagg nr 3! Människor fick dessa vilda möten, fantastiska upplevelser, rördes av Gud et.c. i mötet, för att sedan gå tillbaka till sina vanliga syndfulla liv, depressiva, sjuka egna liv. Det gjorde därför ingenting, för att tillgodose frälsning, helande eller befrielse.

Till vår besvikelse, så kom det en gästtalare till vår kyrka som hade varit i Bethel, och denna man beslutade sig för att göra en eldtunnel. Han introducerade den genom att säga att i UK så kallar vi dem inte ”eldtunnlar längre”, de har fått det nya namnet ”böntunnlar”, för att göra det mer välsmakande för folket, som är mer religiösa än de ser ut. Han sa faktiskt detta från plattformen.

Så här har vi en inte så genomtänkt agenda för att förespråka något för folket, som ifrågasätter detta, genom att titulera dem som religiösa, vilket är en negativ beteckning – Varför? Om allt av detta är av Gud och tilldelat på Gudomlig väg, i vårt församlingsmöte; Var är då problemet?

Sanningen är att de som leder detta, känner en kontroll i sin ande och driver igenom det i alla fall. I detta fall, denna förkunnare av eldtunnlar (låt oss vara ärliga med det; Du är bara en evangeliets förkunnare som predikar Jesus, om det är det du undervisar och lär ut) instruerade de andra ledarna i rummet att komma och forma två rader för tunneln. De fick inte möjligheten att avstå, det är manipulation!!!

Om de hade haft invändningar eller känt efter i sina egna andar, så skulle de inte deltagit i det. För att undvika att undergräva den som ledde mötet, väldigt offentligt. Så givetvis när ledarna i rummet väl gör det, så känner ju de resterande att de kan inte undergräva det, urskuldad då mina ledare medverkar, som jag älskar och litar på. De ser ju inte ut att ha några problem med det, så jag hakar på jag med, Det är en fälla!
Så manipulation och fångenskap är de nycklar andliga spelare sätter i bruk, istället för frihet och liv



3 kommentarer:

  1. DU KOMMER MED EN REN VILLFARELSE TROLIGTVIS PÅ GRUND AV STOR OKUNNIGHET i GUDS ORD! VILKET ÄR ALLVARLIGT. ( Matt 18:16)
    FÖR det första skriver du "att blir druckna eller skratta i anden eller falla i anden inte är bibliska uttryck". Men du har FEL, vilket jag nu bevisar enbart genom bibelns ord
    ⬇️
    Apostlagärningarna 2:4 Och de blevo alla UPPFYLLDA AV HELIG ANDE.... 13 Men SOMLIGA drevo gäck med dem och SADE: »DE ÄRO FULLA av sött vin.»..... 15 Det är ICKE så som I menen, att dessa äro DRUCKNA; det är ju blott tredje timmen på dagen.
    ❤️
    Uppenbarelseboken 1:17 När jag såg honom, FÖLL JAG NED för hans fötter, SÅSOM HADE JAG VARIT DÖD. ....
    ❤️
    Daniel 10:8 .... FÖRGICK ALL MIN KRAFT; färgen vek bort ifrån MITT ANSIKTE, så att det BLEV DÖDSBLEKT, och jag hade INGEN KRAFT MER KVAR. 9....jag LÅG i VANMAKT PÅ MITT ANSIKTE, MED ANSIKTET MOT JORDEN, 10 rörde en hand vid mig och hjälpte mig, så att jag SKÄLVANDE kunde resa mig på mina knän och händer. (=Hans möte med Herren)
    ❤️
    Hesekiel 1:28 ..... HERRENS härlighet; och när jag såg det, FÖLL JAG....
    ❤️
    Hesekiel 44:4....HERRENS härlighet uppfyllde HERRENS hus. DÅ FÖLL JAG...
    ❤️
    Uppenbarelseboken 1:17 När jag såg honom, FÖLL JAG NED för hans fötter, SÅSOM HADE JAG VARIT DÖD. ..
    ⬇️
    DU SKRIVER OCKSÅ FELAKTIGT att Den Helige Ande är ingenting som vi kan förmedla vilket också visar på en väldig okunnighet hos dig i Guds ord. Några exempel;
    ❤️
    Apostlagärningarna 8:17 De lade då HÄNDERNA PÅ DEM, OCH DE UNDFINGO HELIG ANDE.
    ❤️
    Apostlagärningarna 19:6 Och när Paulus lade HÄNDERNA PÅ DEM, Kom DEN HELIGE ANDE ÖVER DEM, och de talade tungomål och profeterade.
    ❤️
    Romarbrevet 1:11 Ty jag längtar efter att se eder, för att jag må kunna MEDDELA EDER NÅGON ANDLIG NÅDEGÅVA till att styrka eder;
    ⚠️⚠️⚠️
    Kom ihåg att Den som kallar Guds gärningar genom.en annan människa för "FEJK" eller påstår att det är genom annan kraft än Guds som verkar, ligger MYCKET illa till!
    ⬇️
    Markus 3:22 Och DE SKRIFTLÄRDE som hade kommit ned från Jerusalem SADE ATT han var besatt av Beelsebul, och att DET VAR MED DE ONDA ANDARNAS FURSTE SOM HAN DREV UT DE ONDA ANDARNA.
    28 Sannerligen säger jag eder: Alla andra synder skola bliva människors barn förlåtna, ja ock alla andra hädelser, huru hädiskt de än må tala; 29 MEN DEN SOM HÄDAR DEN HELIGE ANDE, HAN FÅR ICKE NÅGONSIN FÖRLÅTELSE, utan är skyldig till evig synd.» 30 De HADE JU NÄMLIGEN SAGT ATT HAN VAR BESATT AV EN OREN ANDE.⚠️⚠️⚠️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fel; de var inte druckna, de blev gäckade, folk löjliggjorde sig över det faktum att de talade alla på samma gång i olika språk. Så nej de var inte fulla .Att vara full av någonting, innebär inte att man är på lyran, full, eller alkoholpåverkad. Man kan vara full av mat också, eller full i sjutton (busig).

      Att falla ner inför Guds ansikte gjorde de i vördnad, inte på så sätt som görs i eldtunnlar, där man beter sig som om man har druckit sig berusad på alkohol. Skillnad på att vara drucken / berusad på alkohol och att vara vid sina sinnen.

      Om vi kunde vara fulla i andes som du hänvisar till, på samma sätt som av alkohol, hur ska vi då komma in i himlen. Inga druckna kommer in, räknas upp bland de andra synderna. 1 Kor 6:9-10 Utöver det så existerar inga eldtunnlar alls i bibeln, du kan inte hitta ett bibelställe med det i, eller kärlekstunnlar, firetunnels. Detta är att gå utanför skriften, vilket är tillägg till skriften. Vi är förbjudna att lägga till eller dra ifrån ifrån skriften, den som gör det är förbannad.

      Du felciterar en hel del extra, men det är så långt som jag kommer kommentera.

      Radera
  2. Sedan har du problemet med att Paulus uttryckligen säger; Var inte för hastiga med handpåläggning, så ni inte gör er medskyldiga i någon annans synder. 1 Tim 5:22. Om du lägger dina händer på någon, eller de på dig, som har oförlåten synd i sitt liv, porr, hat, lusta, avundsjuka, lögner, eller såna som stjäl, är fysiskt otrogen, en som smygdricker, och så vidare, så är du medskyldig. Tror du verkligen att Gud ser genom fingrarna då, om du ränner runt och lägger händerna på det som Gud sagt åt dig att inte göra?

    Och det enda som vi vet om oss alla, vilket innebär alla som är med i eldtunnlar, är att vi drivs av våra hjärtan, som inte är rätt inför Gud, och att hjärtana är bedrägliga och fulla av ondska. Det är födelseplatsen för all slags synd, hat -mord, lusta -äktenskapsbrott.

    SvaraRadera