söndag 16 april 2017

J Johnson Änglar har fistävlingar inför Guds tron

MER VILLOLÄROR;
Jag har ännu inte hittat allt det som listades i listan i Wretched, han listade de 16 knasigaste, i hans tycke, fenomenen i denna nya apostoliska rörelse.

Jenn Johnsson, sonhustru till Bill Johnsson Bethel Redding, hon är lovsångsledare och tydligen predikar hon med, vilket jag inte med bästa vilja i världen kan kalla det, men nu kör vi.
Denna är tagen ut ifrån en längre, är min gissning, och jag tänker inte översätta allt.


Denna var högt upp på listan, och Gud får förlåta mig, för vissa saker är tuff att översätta, och skriva ner på pappaer, för det är så vidrigt, hur Gud och den Helige Ande, porträtteras.
Jag tror att detta hamnade på 1:a plats på listan, änglar som fiser runt Guds tron.


Hon har ett papper i sin hand, ena sidan är vit andra svart, hon frågar, publiken svarar. (OBS! vuxna människor, inte barn)
Så mord? Svart
Äska alla? Vit
öööö Låt oss säga förtal? Svart
Hanna Montana? nån säger vitt, men inte alla
Vilket resulterar i uuu följt av ok, med barnslig röst
Grå, Svart, vit, och hon pekar åt olika håll för svart och vitt. prrrrr mycket grått.
Så tänk på det som en skala, en gråskala, om du vill. Har du nånsin hört talas om en gråskala? En gråskala är en miljonnyanser av? grått (publikens svar)


Hon sökte på google och blötlade sig i anden, och frågade vad är det med detta vitt och svart. (blötlade sig i anden alltså, har fortfarande inget riktigt konkret på hur exakt man gör det),
och nu hoppar jag en liten bit


Jag känner att jag borde ställa frågor till er idag, be er att ställa honom några frågor idag. Och jag vill att ni ska gå till honom och be honom definiera, vem han är för er, och vad det ser ut som.


Min Gud till mig, Jesus till mig, och den Helige Ande till mig, är som anden från Aladdin. Det är svart, jag eee jag bryr mig inte, det är det han är för mig, och han är rolig, han är lömsk, han är fånig, han är underbar. Han är som vinden, han är runt omkring. (i ett par andra videor lägger hon till att han är blå)


Ni vet i uppenbarelseboken när änglarna cirklar runt tronen, och de säger Helig, varenda gång de cirklar runt tronen och ser en ny sida av honom, så blir de lite tillbaka tagna, hon backar med huvudet som markering, och säger Helig.
Och de bar cirklar runt runt, för det finns ingen ände på vad de ser när de cirkulerar runt där.
Och igår så tänkte jag, jag undrar hur mycket de skrattar?
För han är rolig, jag undrar hur ofta de gör så här 3.37 och så skriker hon till lite grann? Och de är som hahaha (OBS! hela publiken skrattar för detta är hyper festligt tydligen)


Vilken del av lycklig är inte vördnadsfullt? (detta applåderas)
Jag bara frågar? Jag vet inte.
Jag har en vän som lär mig just nu att det är mer glädje i sorg, än jag någonsin trott.
Men varför, sorg är svart (om igen upp med papperet) detta är glädjens färg, vita sidan visas.


Jag tänkte på änglarna som cirkulerar runt tronen och jag tänkte, de håller nog på och textar varandra ( gör rörelser som om hon hade en mobil i handen, detta får ännu mer, längre och högre skrattsalvor än förut)
Jag slår vad om att de har fis tävlingar. (skulle publiken visas i bild, så vrider de sig säkert av skratt, för låter som det 4.33- 4.47)


Så säger hon, med svarta sidan uppvisad Det är svart, få bort henne från scenen (ja tack min egen anm) det är en vördnad, coh hon släpper papperet, och se det landar med vita sidan upp, vilket hon glatt berättar för publiken.
(jag är inte ens halvvägs inne 5. 13)
Jag skriver vad hon ordagrant säger här, och översätter och ber Gud om förlåt från mitt innersta, att jag ens nuddar tangenterna med detta.
God is a ”heck of a lot more fun then we think he is = Gud är fan så mycket roligare än vi tror att han är.2 (detta bringar ner skratt, jubelrop och applåder)
Detta tar inte bort något från att vara så totalt slagen av vördnad att man nästan inte kan tala.


Här ger jag mig med denna.


https://www.youtube.com/watch?v=qdeqtJvkE5w&t=276s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar