onsdag 17 maj 2017

Låt er inte luras av dessa falska profeter.

Lill-Mari Pesonen FB

PROFETIA ALARM! Profetia om skräckinjagande moln till Guds vita rena HÄRLIGHET som kommer att uppfylla Hans tjänare i en konferens, av 13.05.17
Prisa Herren, Herrens kraftfulla profet. Amen pastor Sofie.

Herren har talat med mig om Herrens besök denna timme och detta är en mycket viktig tid för kyrkans historia eftersom vi förbereder för Messias ankomst i denna timme, och jag vet att det nu har blivit uppenbarat för alla människor, att Messias sannerligen kommer, och det är för människor som är i andra länder: en stor historisk väckelse har brutit ut, en mycket, mycket historisk väckelse. Vi har sett en stor ånger. Människor kommer ut ur sina religioner tillbaka till Jesus och bli döpta.

 De kristna som var ljumma, vandrade i synd, omvänder sig och bestämmer sig för att vara rättfärdiga, blir döpta. Detta är en mycket viktig tid i kyrkans historia. Åh vad jag önskar att du kommer att få denna väckelse, och detta är den mest historiska väckelsen, som beskrivs i Bibeln. Bibeln säger bara att väckelse kommer att bli större i den här timmen, men omfattningen, utbredningen, snabbheten, djupet och intensiteten definieras inte.

Och då Herren, Jehova har talat med mig om en plats. Det är en konferens jag går till, och när jag är på detta möte kommer GUD FADERN ner i sin härlighet och täcker mig helt med Herrens Vita Härlighet, som ni såg Besökte här en vecka sedan, för mer än en vecka sedan, en vecka sedan under invigningen här.

Detta är ett besök och jag ser mig någonstans och jag gör tjänst inför HERREN och inför människor. Därefter kommer HAN med Härlighetens lock, vit Härlighet täcker mig från halsen, huvudet, hela vägen ner, när jag predikar evangeliet, och detta är mycket chockerande att se. Jag har sett det.

Så det kommer att bli ett möte där Herren kommer att besöka på detta sätt när HANS tjänare tjänstgör där och täcker honom med Vit, Ren Vit Härlighet and Härligheten expanderar. Det är i molnet. Så Herren tjänare går i en viss bestämd riktning, Härligheten täcker honom i denna riktning, och gå tillbaka med honom och täcker honom i den andra riktningen. Detta är en mycket fantastisk syn att se.

När Herren visade mig detta så det var mycket chockerande , fruktansvärt och imponerande syn att se även när jag såg mig själv, medans jag gick och predikade, predikade evangeliet, Vita moln av Guds härlighet, dekorerade mig med olika moln och flyttade med mig, flyttade med mig i alla riktningar ner i olika kluster, i kluster över mig, och flyttade med mig, och du kan se ... jag kan se mitt huvud ute. Men detta moln flyttade Rena Vita Härlighet med mig på detta sätt, och flyttade sig med mig till andra sidan. Det var en chockerande syn att se, något du kan se för att sedan springa iväg. Detta är en skrämmande syn att se.

Detta är vad Herren har talat med mig om, besöker han gör till jorden och det kontinuerliga arbetet med att förbereda för Messias återkomst.

Kan de som har öron förbereda sig i helighet, och vänder sig bort från synd, och observera rättfärdighet för Messias återkomst. Dessa besök på denna timme. Detta är stunden som Herren har valt att besöka kyrkan på denna nivå på det här sättet.

Och återigen , jag har sett mig själv när jag predikar evangeliet i ett möte, jag vet inte var detta möte kommer att bli, så täcker HAN mig med ett lock av vit himmel från detta Super praktfulla moln nerifrån och hela vägen upp, i det jag flyttade mig och detta moln täckte mig, flyttade mig, och det är mycket, mycket skrämmande, det är en mycket skrämmande syn att se

SHALOM

 Mitt svar på detta otroliga nonsens:
WOW, och jag säger det om igen, WOW. 

Hur läser ni era Biblar? Vart i Bibeln ser ni att det ska bli en stor väckelse i den sista tiden? Hur stämmer det in med alla varningar, för bedragare, och avfall innan den laglöse kan framträda? Det är farliga saker att gå upp och tala i Guds namn, om det inte stämmer överens med vad skriften säger. Älskade låt er inte bli bedragna eller föras vilse.

Den onde går runt som ett lejon och försöker sluka vem som han finner på. Den väg som leder till livet och till himlen, är inte en bred väg som alla går fram på. ”Jesu egna ord är att den port är vid och den vägen är bred som leder till fördärvet, och att MÅNGA går fram på den. Men den port är trång och den vägen är smal som leder till livet, och FÅ är det som finner den.” Redan här torde varningsklockorna ringa.

Sedan har vi alla ställen om falska under och tecken, att ett avfall måste komma, att vi ska hålla oss nyktra och vakna, att vi ska akta oss för att bi ljumma. Profetior som denna, som inte har något stöd alls av skriften bör vi se upp med. Låt er inte bli bedragna och vilseförda.


Men det finns en mängd Bibelord som varnar för att vi ska bli bedragna, När lärjungarna frågade Jesus om vad som var tecknet på Hans återkomst, då var svaret de fick, att Jesus talade en gång om naturkatastrofer, men hela 4 gånger om villfarelse och bedragare. Varför gjorde Han det, om det inte var väldigt viktigt för oss.

Den typen av profetia som är nerskriven här ovanför, är rent nonsens. Inget av detta finns i skriften. Detta är att gå långt utanför det skrivna ordet. All profetia måste vara i samklang med Skriften, är den inte det, då kan den omöjligt vara Gud. Skriften och sunda doktriner är allt idag. Utan det kommer vi bli ett lätt byte för Satan själv, som klär ut sig till ljusets ängel, för att förvilla och bedra så många han kan. 

För den tid ska komma när de inte kan uthärda den sunda läran, och då kommer samla åt sig en mängd av lärare som ska ge dem vad deras kliande öron vill ha.” 2 Tom 4:3-4
Många ska komma i Mitt namn och säga, jag är Messias, och förvilla många” Matt 24:5

Och många falska profeter ska komma och förvilla många” Mat 24:11
Laglösheten ska ökas, och kärleken hos de flesta ska kallna” Matt 24:12

"Om någon säger till er; Se här är Messias, eller Där är han, så tro det inte. Ty människor som falskeligen säger sig vara Messias ska uppstå, så ock falska profeter, och de ska göra stora tecken och under, för att om möjligt förvilla/bedraga även de utvalda.” Matt 24:23-24, Mark 13:21-22

Tag er till vara för falska profeter som komma till er i fåra kläder, men invändigt är glupande ulvar” Matt 7:15
Falsk profeter uppstod bland folket, precis som det ska bli hos er, falska lärare ska komma smygandes och införa fördärvliga partimeningar. De ska få många efterföljare i sin lösaktighet, och på grund av dem ska sanningens väg bli smädad. I sin girighet ska de göra sig vinning med bedrägliga ord.” 2 Pet 2:1-3

Ifråga om Herrens, Jesu Kristi återkomst, be vi er att inte, vare sig genom någon andeingivelse, eller på grund av något ord, eller brev som sägs komma från oss, så hastigt låta er bli bringade ur fattningen och förlorar besinningen, som om Herrens da redan stod för dörren. Låt ingen bedraga er, TY först måste avfallet ha skett, och laglöshetens människa, fördärvets man ha trätt fram.” 2 Tess 2:1-3 (egentligen hela kapitlet. Men den mest otäcka versen är den 11. Därför ger Gud dem över till villfarelsens makt, så att de tror lögnen. En redigt farlig sak att gå emot Gud själv)

I den sista tiden ska svåra tider komma. Människorna ska vara själviska, penningkära, stortaliga, övermodiga, smädeslystna, olydiga mot sina föräldrar, kärlekslösa mot sina närmaste, trolösa, begivna på förtal, omåttliga, tygellösa, fientliga mot det goda, förrädiska, förblindade av högmod, de ska älska vällust mer än Gud, de ska ha ett sken av Gudsfruktan men inte vilja veta av dess kraft. Vänd dig bort ifrån såna!” 2 Tim 3:1-5

Men onda människor och bedragare ska gå allt längre i sin ondska; de ska förvilla andra och själv bli förvillade.” 2 Tim 3:13
Hur kan ett Gud tempel förena sig med avgudar? Vi är ju ett den levande Gudens tempel. Alltså gå ut ifrån dem, skiljer er ifrån dem. Kom inte vid det som är orent.”2 Kor 6:16-17

Mina älskade tro inte varje ande, utan pröva andarna om de är från Gud, för många falska profeter har gått ut i världen.” 1 Joh 4:1
Var nyktra och vakna ty er vedersakare djävulen går runt som ett rytande lejon och söker vem han än kan uppsluka.”1 Petr 5:8

Inte kommer alla som säger till Mig Herre, Herre in i himmelriket, utan den som gör min himmelska Faders vilja. Många ska på den dagen (domens dag) säga till mig; Herre, Herre, har vi inte profeterat i ditt namn, och genom ditt namn drivit ut onda andar och genom ditt namn gjort många tecken, under och kraftgärningar? Men då ska jag betyga dem; Gå bort ifrån mig ni ogärningsmän, Jag har aldrig känt er” Matt 7:21-23
Lill-Mari Pesonen
PROFETI ALARM! PROFETI OM DEN FRYKTINNGYTENDE SKYEN TIL GUDS HVITE RENE HERLIGHET SOM VIL DEKKE HANS TJENER I EN KONFERANSE, AV 13.05.17
Priset være HERREN, HERRENS MEKTIGSTE PROFET. Amen pastor Sofie.

HERREN har snakket med meg om HERRENS Besøk i denne timen, og dette er en veldig viktig tid for kirkens historie fordi vi forbereder for MESSIAS Gjenkomst i denne timen og jeg vet, at det nå er blitt åpenbart for alle folk, at sannelig MESSIAS kommer, og dette er for folkene som er i andre nasjoner: En Stor Historisk Vekkelse har brutt ut, en veldig, veldig historisk vekkelse. Vi har sett en stor omvendelse. Mennesker kommer fra sine religioner tilbake til JESUS og blir døpt. De kristne som var lunkne, vandret i synd, omvender seg og bestemmer seg for å være rettferdige, blir døpt. Dette er en veldig viktig tid i kirkens historie. Å hvor jeg ønsker at dere vil få Denne Vekkelsen, og dette er Den Mest Historiske Vekkelsen, som er beskrevet i bibelen. Bibelen sa bare, at Vekkelsen vil bli større i denne timen, men definerte, ikke utstrekningen, utbredelsen, hurtigheten, dybden og intensiteten.

Og så HERREN JEHOVA har snakket med meg om et sted. Det er en konferanse jeg går til og når jeg er på dette møtet, kommer GUD FADEREN ned i SIN Herlighet og dekker meg fullstendig med HERRENS Hvite Herlighet, som du så Besøkte her for en uke siden, for mer enn en uke siden, en uke siden under innvielsen her.

Dette er Et Besøk og jeg ser meg selv et sted og jeg gjør tjeneste foran HERREN og foran menneskene. Så kommer HAN med Herlighets dekke, Hvit Herlighet som dekker meg fra nakken, hodet, hele veien ned i det jeg forkynne evangeliet, og dette er et veldig sjokkerende å se. Jeg har sett det.

Så det vil være et møte hvor HERREN kommer til å Besøke på denne måten idet HANS Tjener tjenestegjør der og dekker ham med Hvit, Rent Hvitt Herlighet, og Herligheten ekspanderer. Den er i Skyen. Så idet HERRENS Tjener går i en viss gitt retning, Herligheten dekker ham i denne retningen, og går tilbake med HAM og dekker HAM i den andre retningen. Dette er et veldig fryktinngytende syn å se.

Når HERREN viste meg dette så var dette veldig sjokkerende, fryktelig og fryktinngytende syn å se selv når jeg så meg selv, mens jeg gikk og forkynte, forkynte evangeliet, Den Hvite Skyen av GUDS Herlighet, dekte meg med ulike skyer og bevegde med meg, bevegde med meg i alle retninger, fra ned i ulike klynger, i klynger over hele meg, og bevegde med meg, og du kunne se … jeg kan se mitt hode der ute. Men Denne Skyen, Den Rene Hvite Herlighet bevegde seg med meg denne veien, og bevegde med meg til den andre siden. Dette var et sjokkerende syn å se, noe man kan se for å så løpe bort. Dette er et fryktinngytende syn å se.

Dette er hva HERREN har snakket med meg om, Besøket som HAN bringer til jorden og den kontinuerlige prosessen med å forberede seg for MESSIAS Gjenkomst.

Måtte de som har ører forberede seg i hellighet, og vende seg bort fra synd, og observer rettferdighet for MESSIAS Gjenkomst. Dette er besøkene i denne timen. Dette er timen som HERREN har valgt ut å besøke kirken på dette nivået på denne måten.

Og igjen, jeg Har sett meg selv i det jeg forkynner evangeliet på et møte, jeg vet ikke hvor dette møtet kommer til å være, så dekker HAN meg med et dekke av Hvit Sky av Denne Super Praktfulle Skyen fra ned og hele veien opp, i det jeg bevegde meg og Denne Skyen dekket meg, bevegde med meg, og dette er veldig, veldig fryktinngytende, det er veldig skremmende syn å se.
SHALOM







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar